Страница 2 от 8

Публикувано на: 23 Ное 2008 14:04
от Vesko
belchilov написа:
Fido Dido написа:Патето, независимо от пътните условия или ситуацията, най-важното е да не се подаваш на паниката. Опитай се да запазиш самообладание, бъди сигурна, че с времето ще попадаш на доста интересни ситуации, така че това е най-важното, за което аз се сещам. Колегите са ти дали прекрасни съвети, но при стресов момент наученото без практика много бързо се забравя. Другия съвет, който мога да ти дам е да не забиваш облегалката във волана, както карат много от дамите. Облегни се спокойно и удобно назад, така ще придобиеш и по-добро усещане за габаритите на колата.
И аз карам с дръпната седалка към волана и изправна облегалка нещо против :whistle:
Чувал съм че много боляло като се отвори аербега и си близо до волана biggrin.gif

Публикувано на: 23 Ное 2008 14:13
от Troshko
*** deleted ***

Публикувано на: 23 Ное 2008 14:38
от slowtraveler
Е то стойката не зависи от това дали си в зимни условия или не...
Ръцете не трябва да са изпънати, но и не трябва да са много сгънати.
Един добър ориентир е да можеш с изпъната ръка, но без протягане или отместване от седалката да можеш с всяка ръка да хванеш горната част на волана.

А близкото стоене до волана има преимущество в конкретен случай:
Братовчед ми е 185см/110кг. Кара жигула на около 60х.км и както можете да си представите въобще не му пука за нея (може да си позволи и нов автомобил, но е в БГ не повече от два месеца в годината и не му трябва друг, дето да стои пред блока).
Та по негови обяснения - как се минава натоварено кръстовище във Варна:
1. Прегръщаш волана - много изнесен напред (стойката е като на вълка от ну погоди при този ръст/кг) biggrin.gif
2. Започваш да се оглеждаш уплашено
3. Изпускаш за част от секундата съединителя, колкото колата да мръдне рязко с 20см напред
4. Пускаш 'неволно' чистачките да направят 2-3 маха на сухо

След това спокойно си минаваш през кръстовището, защото всички останали участници в движението (дори и с предимство) са спрели с ужас в очите biggrin.gif
Девиза му е 'аз на цвета на колата не държа' :whistle: laugh.gif

Публикувано на: 23 Ное 2008 15:13
от Bass_Man
biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif biggrin.gif punk.gif :compress: :compress: :angel8: :angel8: :occasion5: :occasion5: :laughing3: :laughing3:

зимни условия

Публикувано на: 23 Ное 2008 16:31
от Pateto
мисля,че и без тези изпълнения ще мина,все пак съм жена....зад волана biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Публикувано на: 23 Ное 2008 16:46
от rudolf
за зимни условия и поледици, най- важното каското да е подновено,,,скороста не е голяма...

Re: зимни условия

Публикувано на: 23 Ное 2008 16:55
от Kiki
Pateto написа:мисля,че и без тези изпълнения ще мина,все пак съм жена....зад волана biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Поне аз със сигурност бих те пуснал. :thumbsup:

Публикувано на: 23 Ное 2008 17:44
от proscrip
Аз все си мисля, че правилата за движение са за всички, писнало ми е от пишлемета дето гонят бабите по тротоарите и коват спирачки на светофара пред някой мома, До никъде няма да стигнете, ако се надявате на другите да ви осигурят предимство - поради простата причина, че на 6-7-я път ще се случи някой като Вас от другата страна и тогава ситуацията става интересна, повярвайте ми... biggrin.gif. Може да разчитате на толерантност като млад шофьор, но не се подлъгвайте по това, че като жена ще ви правят път редовно, пътя не е врата да ви задържат отворена - особено на бързи отсечки в града, където такова меле може да стане...

Публикувано на: 23 Ное 2008 20:54
от desSs
slowtraveler написа:
desSs написа:ако можеш намери някой професионален шофьор, и при сняг и поледица да се повози малко с теб. така на място ще ти посочи грешките, които правиш, и ще ти даде съвети. ....
Мдаа, и ще закъсате в първата горичка laugh.gif :whistle:
много смешно boo.gif

тва за братовчеда беше яко tooth.gif tooth.gif

proscrip, що си мислиш, че очакваме някаква толерантност като жени? rolleyes.gif всъщност шофьора ако си е толерантен по принцип, си е такъв без значение дали отсреща в колата седи мъж или жена. ако е от тия, тип "пътя е само мой, другите не ме интересуват", към жените е дори още по-негативно настроен rolleyes.gif

Публикувано на: 23 Ное 2008 22:20
от Jister
slowtraveler написа: 3. Ако колата е с АБС - той е ефективен най-вече на хлъзгава повърхност (вкл. и лед). Натискаш до дупка и задържаш натиска без значение, че АБС се опитва да ти върне педала. Но разбира се АБС не може да прескочи физическите закони и пак можеш да спираш значително по-дълго от обикновенно.

П.С. не съм съгласен с т.8 на Juster. Отпускаш спирачката ПРЕДИ да започнеш да въртиш волана - така първо възстановяваш контакта и след това започваш отново да търсиш границата на поднасяне..
относно ABS`a никак не си прав :)
1. ABS не е направен с цел колата да спира по добре при нормални ситуации!!! - точно затова се препоръчва - независимо от състоянието на пътя - педала да се натиска ЛЕКО! тоест колкото е необходимо а не "До дупка"!!!! ако ABS`a се задейства това означава че сте прекалили със спирачките (това най често се случва при паническо спиране) но в нормално условия трябва да избягвате да натискате педала толкова че да се включва ABS`a ;)
2. Противно на хорското мнение - ABS'а се слага на колите със следната цел - при екстремна ситуация и паническо натискане на спирачките със всичка сила от страна на шофьора - да не блокират колелата на колата - и тя да остане управляема до колкото е възможно! съответно спирачния път с ABS е много по малък от този с блокирали колела! но е сравнително еднакъв а при определени ситуации дори по голям от който може да постигне някой опитен шофьор на сухо с добър усет към спирачките!
3. на лед ABS`a просто не е ефективен и трябва педала да се натиска много леко - както съм написал в предния пост! - разбирасе кола без ABS не спира по добре на лед - но кола с ABS и силно натиснат педал спира много по зле от същата с леко натиснат педал ;)

справка - http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system

за тези които ги мързи да четат:

On high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, many (though not all) ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be easily possible without the benefit of ABS. In real world conditions even an alert, skilled driver without ABS would find it difficult, even through the use of techniques like threshold braking, to match or improve on the performance of a typical driver with a modern ABS-equipped vehicle. ABS reduces chances of crashing, and/or the severity of impact. The recommended technique for non-expert drivers in an ABS-equipped car, in a typical full-braking emergency, is to press the brake pedal as firmly as possible and, where appropriate, to steer around obstructions. In such situations, ABS will significantly reduce the chances of a skid and subsequent loss of control.

In gravel, sand and deep snow, ABS tends to increase braking distances. On these surfaces, locked wheels dig in and stop the vehicle more quickly. ABS prevents this from occurring. Some ABS calibrations reduce this problem by slowing the cycling time, thus letting the wheels repeatedly briefly lock and unlock. The primary benefit of ABS on such surfaces is to increase the ability of the driver to maintain control of the car rather than go into a skid — though loss of control remains more likely on soft surfaces like gravel or slippery surfaces like snow or ice. On a very slippery surface such as sheet ice or gravel, it is possible to lock multiple wheels at once, and this can defeat ABS (which relies on comparing all four wheels, and detecting individual wheels skidding). Availability of ABS relieves most drivers from learning threshold braking.

относно П.П.
идеята ми беше че когато си блокирал колелата и се опитваш да завиеш - колата няма да завие :)
но ако пуснеш спирачката - о чудо! колата все пак ще завие - колкото е възможно де ;)

Публикувано на: 23 Ное 2008 22:37
от mitoko
задължително метличка и много здрава стъргалка за лед с по- дълга дръжка. повече бензин и зареден мобилен. одеалото или олекотена завивка никога не е излишно cool.gif работни ръкавици от 1.2(безценни) smile.gif , вода (бисквитки и тн.) малка сгъваема лопатка (тип сапйорска laugh.gif )

Re: зимни условия

Публикувано на: 23 Ное 2008 22:43
от DMDimitrov
Pateto написа:мисля,че и без тези изпълнения ще мина,все пак съм жена....зад волана biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Колегите са ти дали доста съвети, повечето от които не ти пожелавам да ти се налага някога да изпиташ и прилагаш smile.gif
Ще ти дам и аз един ценен съвет:
щом си нов шофьор - каквото и да решиш да правиш на пътя - винаги информирай останалите участници в движението за намеренията ти! Така риска и за теб и за другите е по-малък :thumbsup:

Публикувано на: 24 Ное 2008 08:43
от slowtraveler
@Juster,
Колега, за какво спорим не мога да разбера.
И в твоя пример си пише точно това което казах :
'Препоръчителната техника за не-експертни шофьори с кола, имаща АБС, при екстрено спиране, е да се натисне педала на спирачката колкото може по-силно и ако има нужда, да заобиколи препятствието....'
Единствено при рохкав сняг ABS е по-неефективен (като дистанция на спиране, а не като управление при спиране) от кола без АБС, защото блокиралите гуми събират снега пред себе си и избутвайки го отнемат енергия от автомобила... Но това не го прави управляем и за това АБС не може да изключва (освен ако не му изкараш бушона де)..
Спирането с АБС особено при лед е по-ефективно, защото АБС се грижи за това гумите да са на границата на приплъзването и отпускат спирачката когато гумата започне да блокира (това действие не можеш да го направиш толкова бързо колкото автоматиката).
:thumbsup:

Публикувано на: 24 Ное 2008 08:51
от Kiki
Абе да ви кажа, като че ли, един неопитен шофьр е най-добре при такова време каквото е в момента/заснежено и заледено/, е да си държи колата заключена в паркинга, или гаража. wink.gif

Публикувано на: 24 Ное 2008 08:54
от Vesko
[quote="slowtravelerСпирането с АБС особено при лед е по-ефективно, защото АБС се грижи за това гумите да са на границата на приплъзването и отпускат спирачката когато гумата започне да блокира (това действие не можеш да го направиш толкова бързо колкото автоматиката).
:thumbsup:[/quote]

Въобще не е на границата на приплъзване. Няма датчик който да познае къде етази граница. АБС-а просто много по-бързо от водача "се усеща" че някое колело е блокирало и отпуска спирачното усилие към съответното колело. Просто е малко по бърз от водача, и спестява мислене от страна на водача biggrin.gif