
100 октана Бензин
ми може и да те учуди много,,но октановото число отразява нещо съвзем друго,,,кактои че ниско откановия бензин се възпламенява по лесно в камерата,,и си изгаря също толко добре,,ако прекалиш с октана хипотетично, при неподготвен двигател по вероятно е недойзгорял да има при високия октан---то няма да е нейзгорял,,,ми няма д аизгори където искаш че да ти свърши работа...
отдавна в науките нищо не се измерва с по силен или по слаб,,,,ти говориш за калорий,които в случея октана не определя и са едни и същи...
отук нататък логиката ти е правилна ,ако в първата част беше правилна,,,,освен може би за кпд-то,но не съм сигурен
отдавна в науките нищо не се измерва с по силен или по слаб,,,,ти говориш за калорий,които в случея октана не определя и са едни и същи...
отук нататък логиката ти е правилна ,ако в първата част беше правилна,,,,освен може би за кпд-то,но не съм сигурен
незнам изобщо каква ти е колата,и за какъв бензин е настроена..,,по новите имат систма която автоматично регулира аванса по бензина,,много шофиори казват че като зареждат в западна европа с гориво--колите им вървят повече,,,Petar написа:Ok rudolf priemam kritikatati no zahto togava kato sipia 100 oktonav benzin kolata mi vyrvi po-dobre ot kolkoto 95
предполагам е възможно 100 октановия да е по близо до 95 октана,отколкото 95 октановия:)
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Много просто, 100 октана бензин е по-устойчив на детонации,именно това се използва от компютъра на колата ,който настройва аванса в по-широки граници и колата започва да върви повече,евентуално и да свали разхода,това би трябвало да стане при новите коли с компютърно управление,които менят аванса според способността на бензина да детонира.Следователно 95 е по-склонен към детонации и компютърът дава по-малък аванс за да не детонира ,следователно колата е по-тромава-говорим за по-нови коли.Ако колата не мени аванса според детонацията на бензина ,като карбураторите,тогава не би трябвало да има разлика във вървенето,дори хипотетично карбураторната кола със 100 октана бензин би трябвало да ускорява малко по-бавно ,защото 100 октана бензин гори по-бавно от 95 октана, доколкото съм чел ,и при липса на динамичната промяна на аванса от компютъра,карбураторната кола може да стане по-бавна дори.На карбураторната ми Корола никога не съм слагал 100 октана,защото няма такава препоръка от производителя,но бих пробвал да видя как ще върви.Така че нямам представа какво става при 100 октанов бензин с карбураторна кола.rudolf написа:Petar написа:Po goliamoto oktanovo 4islo na benzina dava po-dobro izgariane syhto taka benzina e po-silen =>se uveli4ava KPD-to na dvigatelia =>pove4e mohtnost =>po-golima ikonomi4nost .Ne naprazno v knijkite pihe za niakoi dvigateli oktanovo 4islo 95 ili po-golimo
бързо го изтрий това преди да ти се смеят:)
На новата Корола пише в книжката да се кара с 95 октана или по-висок,т.е. минимум 95 октана или по-висок октан. Толкова по този въпрос от мен.
Сега имам един много важен въпрос.Чудя се дали да заредя 100 октана на омв или V-power 98 от Шел,но някой ми подхвърли ,че 100 октана не бил безоловен както е 95 ,и на ОМВ на 95 пише unleaded, а на 100 октановия не пише нищо.Знаете ли със сигурност дали 100 октановият бензин е безоловен също.Аз доколкото знам вече оловни бензини не се продават,но все пак питам,защото е опасно за катализатора.Иначе 100 октановият бензин ми се вижда добра идея от гледна точка на спадане на разход и по-мека работа на двигателя вероятно.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Много подробно и точно написано. Само ще добавя, че колите, за които става дума нямат динамична промяна на аванса - т.е. според мен става дума за плацебо ефект.LEXUS написа:Много просто, 100 октана бензин е по-устойчив на детонации,именно това се използва от компютъра на колата ,който настройва аванса в по-широки граници и колата започва да върви повече,евентуално и да свали разхода,това би трябвало да стане при новите коли с компютърно управление,които менят аванса според способността на бензина да детонира.Следователно 95 е по-склонен към детонации и компютърът дава по-малък аванс за да не детонира ,следователно колата е по-тромава-говорим за по-нови коли.Ако колата не мени аванса според детонацията на бензина ,като карбураторите,тогава не би трябвало да има разлика във вървенето,дори хипотетично карбураторната кола със 100 октана бензин би трябвало да ускорява малко по-бавно ,защото 100 октана бензин гори по-бавно от 95 октана, доколкото съм чел ,и при липса на динамичната промяна на аванса от компютъра,карбураторната кола може да стане по-бавна дори.На карбураторната ми Корола никога не съм слагал 100 октана,защото няма такава препоръка от производителя,но бих пробвал да видя как ще върви.Така че нямам представа какво става при 100 октанов бензин с карбураторна кола.rudolf написа:Petar написа:Po goliamoto oktanovo 4islo na benzina dava po-dobro izgariane syhto taka benzina e po-silen =>se uveli4ava KPD-to na dvigatelia =>pove4e mohtnost =>po-golima ikonomi4nost .Ne naprazno v knijkite pihe za niakoi dvigateli oktanovo 4islo 95 ili po-golimo
бързо го изтрий това преди да ти се смеят:)
На новата Корола пише в книжката да се кара с 95 октана или по-висок,т.е. минимум 95 октана или по-висок октан. Толкова по този въпрос от мен.
Сега имам един много важен въпрос.Чудя се дали да заредя 100 октана на омв или V-power 98 от Шел,но някой ми подхвърли ,че 100 октана не бил безоловен както е 95 ,и на ОМВ на 95 пише unleaded, а на 100 октановия не пише нищо.Знаете ли със сигурност дали 100 октановият бензин е безоловен също.Аз доколкото знам вече оловни бензини не се продават,но все пак питам,защото е опасно за катализатора.Иначе 100 октановият бензин ми се вижда добра идея от гледна точка на спадане на разход и по-мека работа на двигателя вероятно.
аз сега се замислих,,,бат дог- чисто теоритично,,,ако по някакв причина,,примерно- висок октан бензин ,постигнеш по късно изгаряне-не би ли трябвало колата да работи по тихо и ефекта да е загуба на мощност и покачане на температура?....което да подвежда колегите с по мека и тиха работа на мотора??bad_dog написа:Много подробно и точно написано. Само ще добавя, че колите, за които става дума нямат динамична промяна на аванса - т.е. според мен става дума за плацебо ефект.LEXUS написа:Много просто, 100 октана бензин е по-устойчив на детонации,именно това се използва от компютъра на колата ,който настройва аванса в по-широки граници и колата започва да върви повече,евентуално и да свали разхода,това би трябвало да стане при новите коли с компютърно управление,които менят аванса според способността на бензина да детонира.Следователно 95 е по-склонен към детонации и компютърът дава по-малък аванс за да не детонира ,следователно колата е по-тромава-говорим за по-нови коли.Ако колата не мени аванса според детонацията на бензина ,като карбураторите,тогава не би трябвало да има разлика във вървенето,дори хипотетично карбураторната кола със 100 октана бензин би трябвало да ускорява малко по-бавно ,защото 100 октана бензин гори по-бавно от 95 октана, доколкото съм чел ,и при липса на динамичната промяна на аванса от компютъра,карбураторната кола може да стане по-бавна дори.На карбураторната ми Корола никога не съм слагал 100 октана,защото няма такава препоръка от производителя,но бих пробвал да видя как ще върви.Така че нямам представа какво става при 100 октанов бензин с карбураторна кола.rudolf написа:
бързо го изтрий това преди да ти се смеят:)
На новата Корола пише в книжката да се кара с 95 октана или по-висок,т.е. минимум 95 октана или по-висок октан. Толкова по този въпрос от мен.
Сега имам един много важен въпрос.Чудя се дали да заредя 100 октана на омв или V-power 98 от Шел,но някой ми подхвърли ,че 100 октана не бил безоловен както е 95 ,и на ОМВ на 95 пише unleaded, а на 100 октановия не пише нищо.Знаете ли със сигурност дали 100 октановият бензин е безоловен също.Аз доколкото знам вече оловни бензини не се продават,но все пак питам,защото е опасно за катализатора.Иначе 100 октановият бензин ми се вижда добра идея от гледна точка на спадане на разход и по-мека работа на двигателя вероятно.
Да изгаря по-късно - например в изходящите колектори и ауспуха? И както това ще доведе до по-тиха и мека работа?rudolf написа:аз сега се замислих,,,бат дог- чисто теоритично,,,ако по някакв причина,,примерно- висок октан бензин ,постигнеш по късно изгаряне-не би ли трябвало колата да работи по тихо и ефекта да е загуба на мощност и покачане на температура?....което да подвежда колегите с по мека и тиха работа на мотора??bad_dog написа:Много подробно и точно написано. Само ще добавя, че колите, за които става дума нямат динамична промяна на аванса - т.е. според мен става дума за плацебо ефект.LEXUS написа:Много просто, 100 октана бензин е по-устойчив на детонации,именно това се използва от компютъра на колата ,който настройва аванса в по-широки граници и колата започва да върви повече,евентуално и да свали разхода,това би трябвало да стане при новите коли с компютърно управление,които менят аванса според способността на бензина да детонира.Следователно 95 е по-склонен към детонации и компютърът дава по-малък аванс за да не детонира ,следователно колата е по-тромава-говорим за по-нови коли.Ако колата не мени аванса според детонацията на бензина ,като карбураторите,тогава не би трябвало да има разлика във вървенето,дори хипотетично карбураторната кола със 100 октана бензин би трябвало да ускорява малко по-бавно ,защото 100 октана бензин гори по-бавно от 95 октана, доколкото съм чел ,и при липса на динамичната промяна на аванса от компютъра,карбураторната кола може да стане по-бавна дори.На карбураторната ми Корола никога не съм слагал 100 октана,защото няма такава препоръка от производителя,но бих пробвал да видя как ще върви.Така че нямам представа какво става при 100 октанов бензин с карбураторна кола.
На новата Корола пише в книжката да се кара с 95 октана или по-висок,т.е. минимум 95 октана или по-висок октан. Толкова по този въпрос от мен.
Сега имам един много важен въпрос.Чудя се дали да заредя 100 октана на омв или V-power 98 от Шел,но някой ми подхвърли ,че 100 октана не бил безоловен както е 95 ,и на ОМВ на 95 пише unleaded, а на 100 октановия не пише нищо.Знаете ли със сигурност дали 100 октановият бензин е безоловен също.Аз доколкото знам вече оловни бензини не се продават,но все пак питам,защото е опасно за катализатора.Иначе 100 октановият бензин ми се вижда добра идея от гледна точка на спадане на разход и по-мека работа на двигателя вероятно.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта