100 октана Бензин

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 16 Апр 2008 13:04

Zahto :whistle:

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 16 Апр 2008 13:15

ми може и да те учуди много,,но октановото число отразява нещо съвзем друго,,,кактои че ниско откановия бензин се възпламенява по лесно в камерата,,и си изгаря също толко добре,,ако прекалиш с октана хипотетично, при неподготвен двигател по вероятно е недойзгорял да има при високия октан---то няма да е нейзгорял,,,ми няма д аизгори където искаш че да ти свърши работа...

отдавна в науките нищо не се измерва с по силен или по слаб,,,,ти говориш за калорий,които в случея октана не определя и са едни и същи...

отук нататък логиката ти е правилна ,ако в първата част беше правилна,,,,освен може би за кпд-то,но не съм сигурен

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 16 Апр 2008 13:22

Ok rudolf priemam kritikatati no zahto togava kato sipia 100 oktonav benzin kolata mi vyrvi po-dobre ot kolkoto 95

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 16 Апр 2008 13:23

гледай на октана -като на част от настройката на двигателя,,съчетано с сгъстяване,хранене и аванс,,,а не като на нещо с което вкарваш повече сила,,мощ или някакви илюзорни физични вълшебства,,,и се отърси от локуми на седянки.

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 16 Апр 2008 13:27

Petar написа:Ok rudolf priemam kritikatati no zahto togava kato sipia 100 oktonav benzin kolata mi vyrvi po-dobre ot kolkoto 95
незнам изобщо каква ти е колата,и за какъв бензин е настроена..,,по новите имат систма която автоматично регулира аванса по бензина,,много шофиори казват че като зареждат в западна европа с гориво--колите им вървят повече,,,

предполагам е възможно 100 октановия да е по близо до 95 октана,отколкото 95 октановия:)

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 16 Апр 2008 14:54

Kolata mi e Avensis 1998


Аватар
aleksbr
Мнения: 96
Регистриран на: 05 Сеп 2007 21:01
Местоположение: Благоевград

Мнение от aleksbr » 16 Апр 2008 17:45

Не съм пробвал със 100 октана ,но със 98 колата утихва,става доста по пъргава,усеща се доста по добро справяне с баира и разхода е по добър.
Прикачени файлове
LLL (82).JPG
LLL (82).JPG (54.18 KiB) Преглеждано 3102 пъти

Аватар
Toyota_DX
Мнения: 480
Регистриран на: 14 Окт 2007 19:38
Местоположение: Sofiq

Мнение от Toyota_DX » 16 Апр 2008 20:44

а каде зареждате с тоя 100 октанов в Шел видях че има такъв ама много хора се оплакват от Шел :whistle: ОМВ са .....
TOYOTA COROLLA EE80 1.3 12v


Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 16 Апр 2008 23:34

rudolf написа:
Petar написа:Po goliamoto oktanovo 4islo na benzina dava po-dobro izgariane syhto taka benzina e po-silen =>se uveli4ava KPD-to na dvigatelia =>pove4e mohtnost =>po-golima ikonomi4nost .Ne naprazno v knijkite pihe za niakoi dvigateli oktanovo 4islo 95 ili po-golimo

бързо го изтрий това преди да ти се смеят:)
Много просто, 100 октана бензин е по-устойчив на детонации,именно това се използва от компютъра на колата ,който настройва аванса в по-широки граници и колата започва да върви повече,евентуално и да свали разхода,това би трябвало да стане при новите коли с компютърно управление,които менят аванса според способността на бензина да детонира.Следователно 95 е по-склонен към детонации и компютърът дава по-малък аванс за да не детонира ,следователно колата е по-тромава-говорим за по-нови коли.Ако колата не мени аванса според детонацията на бензина ,като карбураторите,тогава не би трябвало да има разлика във вървенето,дори хипотетично карбураторната кола със 100 октана бензин би трябвало да ускорява малко по-бавно ,защото 100 октана бензин гори по-бавно от 95 октана, доколкото съм чел ,и при липса на динамичната промяна на аванса от компютъра,карбураторната кола може да стане по-бавна дори.На карбураторната ми Корола никога не съм слагал 100 октана,защото няма такава препоръка от производителя,но бих пробвал да видя как ще върви.Така че нямам представа какво става при 100 октанов бензин с карбураторна кола.
На новата Корола пише в книжката да се кара с 95 октана или по-висок,т.е. минимум 95 октана или по-висок октан. Толкова по този въпрос от мен.
Сега имам един много важен въпрос.Чудя се дали да заредя 100 октана на омв или V-power 98 от Шел,но някой ми подхвърли ,че 100 октана не бил безоловен както е 95 ,и на ОМВ на 95 пише unleaded, а на 100 октановия не пише нищо.Знаете ли със сигурност дали 100 октановият бензин е безоловен също.Аз доколкото знам вече оловни бензини не се продават,но все пак питам,защото е опасно за катализатора.Иначе 100 октановият бензин ми се вижда добра идея от гледна точка на спадане на разход и по-мека работа на двигателя вероятно.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

b_d

Мнение от b_d » 16 Апр 2008 23:51

LEXUS написа:
rudolf написа:
Petar написа:Po goliamoto oktanovo 4islo na benzina dava po-dobro izgariane syhto taka benzina e po-silen =>se uveli4ava KPD-to na dvigatelia =>pove4e mohtnost =>po-golima ikonomi4nost .Ne naprazno v knijkite pihe za niakoi dvigateli oktanovo 4islo 95 ili po-golimo

бързо го изтрий това преди да ти се смеят:)
Много просто, 100 октана бензин е по-устойчив на детонации,именно това се използва от компютъра на колата ,който настройва аванса в по-широки граници и колата започва да върви повече,евентуално и да свали разхода,това би трябвало да стане при новите коли с компютърно управление,които менят аванса според способността на бензина да детонира.Следователно 95 е по-склонен към детонации и компютърът дава по-малък аванс за да не детонира ,следователно колата е по-тромава-говорим за по-нови коли.Ако колата не мени аванса според детонацията на бензина ,като карбураторите,тогава не би трябвало да има разлика във вървенето,дори хипотетично карбураторната кола със 100 октана бензин би трябвало да ускорява малко по-бавно ,защото 100 октана бензин гори по-бавно от 95 октана, доколкото съм чел ,и при липса на динамичната промяна на аванса от компютъра,карбураторната кола може да стане по-бавна дори.На карбураторната ми Корола никога не съм слагал 100 октана,защото няма такава препоръка от производителя,но бих пробвал да видя как ще върви.Така че нямам представа какво става при 100 октанов бензин с карбураторна кола.
На новата Корола пише в книжката да се кара с 95 октана или по-висок,т.е. минимум 95 октана или по-висок октан. Толкова по този въпрос от мен.
Сега имам един много важен въпрос.Чудя се дали да заредя 100 октана на омв или V-power 98 от Шел,но някой ми подхвърли ,че 100 октана не бил безоловен както е 95 ,и на ОМВ на 95 пише unleaded, а на 100 октановия не пише нищо.Знаете ли със сигурност дали 100 октановият бензин е безоловен също.Аз доколкото знам вече оловни бензини не се продават,но все пак питам,защото е опасно за катализатора.Иначе 100 октановият бензин ми се вижда добра идея от гледна точка на спадане на разход и по-мека работа на двигателя вероятно.
Много подробно и точно написано. Само ще добавя, че колите, за които става дума нямат динамична промяна на аванса - т.е. според мен става дума за плацебо ефект.

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 17 Апр 2008 00:02

bad_dog написа:
LEXUS написа:
rudolf написа:

бързо го изтрий това преди да ти се смеят:)
Много просто, 100 октана бензин е по-устойчив на детонации,именно това се използва от компютъра на колата ,който настройва аванса в по-широки граници и колата започва да върви повече,евентуално и да свали разхода,това би трябвало да стане при новите коли с компютърно управление,които менят аванса според способността на бензина да детонира.Следователно 95 е по-склонен към детонации и компютърът дава по-малък аванс за да не детонира ,следователно колата е по-тромава-говорим за по-нови коли.Ако колата не мени аванса според детонацията на бензина ,като карбураторите,тогава не би трябвало да има разлика във вървенето,дори хипотетично карбураторната кола със 100 октана бензин би трябвало да ускорява малко по-бавно ,защото 100 октана бензин гори по-бавно от 95 октана, доколкото съм чел ,и при липса на динамичната промяна на аванса от компютъра,карбураторната кола може да стане по-бавна дори.На карбураторната ми Корола никога не съм слагал 100 октана,защото няма такава препоръка от производителя,но бих пробвал да видя как ще върви.Така че нямам представа какво става при 100 октанов бензин с карбураторна кола.
На новата Корола пише в книжката да се кара с 95 октана или по-висок,т.е. минимум 95 октана или по-висок октан. Толкова по този въпрос от мен.
Сега имам един много важен въпрос.Чудя се дали да заредя 100 октана на омв или V-power 98 от Шел,но някой ми подхвърли ,че 100 октана не бил безоловен както е 95 ,и на ОМВ на 95 пише unleaded, а на 100 октановия не пише нищо.Знаете ли със сигурност дали 100 октановият бензин е безоловен също.Аз доколкото знам вече оловни бензини не се продават,но все пак питам,защото е опасно за катализатора.Иначе 100 октановият бензин ми се вижда добра идея от гледна точка на спадане на разход и по-мека работа на двигателя вероятно.
Много подробно и точно написано. Само ще добавя, че колите, за които става дума нямат динамична промяна на аванса - т.е. според мен става дума за плацебо ефект.
аз сега се замислих,,,бат дог- чисто теоритично,,,ако по някакв причина,,примерно- висок октан бензин ,постигнеш по късно изгаряне-не би ли трябвало колата да работи по тихо и ефекта да е загуба на мощност и покачане на температура?....което да подвежда колегите с по мека и тиха работа на мотора??

Аватар
Nedkow
Мнения: 1773
Регистриран на: 26 Фев 2008 00:25
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 1 път

Мнение от Nedkow » 17 Апр 2008 00:22

И аз знам, че вече не се произвежда оловен бензин.
Пистолета на оловният бензин би трябвало да е подебел и да не влиза в гърловината на резервоара поне такова е изискванета на производителите smile.gif

b_d

Мнение от b_d » 17 Апр 2008 07:53

rudolf написа:
bad_dog написа:
LEXUS написа:Много просто, 100 октана бензин е по-устойчив на детонации,именно това се използва от компютъра на колата ,който настройва аванса в по-широки граници и колата започва да върви повече,евентуално и да свали разхода,това би трябвало да стане при новите коли с компютърно управление,които менят аванса според способността на бензина да детонира.Следователно 95 е по-склонен към детонации и компютърът дава по-малък аванс за да не детонира ,следователно колата е по-тромава-говорим за по-нови коли.Ако колата не мени аванса според детонацията на бензина ,като карбураторите,тогава не би трябвало да има разлика във вървенето,дори хипотетично карбураторната кола със 100 октана бензин би трябвало да ускорява малко по-бавно ,защото 100 октана бензин гори по-бавно от 95 октана, доколкото съм чел ,и при липса на динамичната промяна на аванса от компютъра,карбураторната кола може да стане по-бавна дори.На карбураторната ми Корола никога не съм слагал 100 октана,защото няма такава препоръка от производителя,но бих пробвал да видя как ще върви.Така че нямам представа какво става при 100 октанов бензин с карбураторна кола.
На новата Корола пише в книжката да се кара с 95 октана или по-висок,т.е. минимум 95 октана или по-висок октан. Толкова по този въпрос от мен.
Сега имам един много важен въпрос.Чудя се дали да заредя 100 октана на омв или V-power 98 от Шел,но някой ми подхвърли ,че 100 октана не бил безоловен както е 95 ,и на ОМВ на 95 пише unleaded, а на 100 октановия не пише нищо.Знаете ли със сигурност дали 100 октановият бензин е безоловен също.Аз доколкото знам вече оловни бензини не се продават,но все пак питам,защото е опасно за катализатора.Иначе 100 октановият бензин ми се вижда добра идея от гледна точка на спадане на разход и по-мека работа на двигателя вероятно.
Много подробно и точно написано. Само ще добавя, че колите, за които става дума нямат динамична промяна на аванса - т.е. според мен става дума за плацебо ефект.
аз сега се замислих,,,бат дог- чисто теоритично,,,ако по някакв причина,,примерно- висок октан бензин ,постигнеш по късно изгаряне-не би ли трябвало колата да работи по тихо и ефекта да е загуба на мощност и покачане на температура?....което да подвежда колегите с по мека и тиха работа на мотора??
Да изгаря по-късно - например в изходящите колектори и ауспуха? И както това ще доведе до по-тиха и мека работа?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта