
TURBO-ВЪПРОС
ugabuga
re
Мнение от jozen » 26 Мар 2008 22:13
jozen
Re: re
Мнение от Troshko » 26 Мар 2008 22:18
jozen написа:Абе момчета,пича с идеята за турбото,се ошашави!Вие туй цифрите за нищо ги нямате....Аз си мислех че турбозирането на една кола ще да е не толкова много скъпо.Все пак ако си купя една колица с турбо(заводско)тя ще ми излезе МНОГО по ефтино от тея цифри дето ги шляпате.Ок,все пак,мога ли на тоя двигател(1.6 бенз,16вент.пълна инжекция)да му сложа едно скромно кулерче(то се е видяло че турбо няма да има(вие ме уплашихте с тея цифри честно)поне от там,някой друго конче да вдигна!?!?!?
И за какво ще ти служи това кулерче



Troshko
Мнение от lz2lps » 26 Мар 2008 22:39
Аз с моите никакви познания за турбо коли, както и съвсем скромни за атмосферни двигатели не виждам смисъл от слагане на кулер на атмосферен двигател
При НЕтурбо кола може да се охлади малко въздухът постъпващ през смукателния колектор ако се сложи например Cold Air Intake, с което да се смуче въздух от по-хладно място, а не директно от двигателният отсек (например някъде изпод калниците, или както често виждаме зад фара, при което той се остранява...)"Когато въздухът се компресира, той се награвя и това го прави по-малко плътен, което означава че за определен обем ще има по-малко кислород в двигателя, следователно по-малко мощност.
Intercool-ера ще охлади този компресиран въздух и следователно двигателя ще има повече мощност.
Ето защо intecool-ерите не се слагат на НЕ-турбо или коли без supercharger. Тези автомобили използват студен външен въздух, който се филтрира и се изпраща директно към двигателя. Въздухът не е компресиран и следователно не е загрят...."
Графика от моята Хонда:

Логването на данните е правено лятото при температури на въздуха 30-35 градуса. Както виждаш максималната температура в смукателния колектор е 58 градуса....
А тегли въздух направо от двигателния отсек (Short Ram Air Intake):
http://www.youtube.com/watch?v=68LPWLSbtRg
lz2lps
Re: re
Мнение от diver » 27 Мар 2008 07:58
Когато почнах и аз така си мислех...викам ей турбинка за 200лв, кулерче за 100, мегаскуиртче ще си спретна за 200 кинта и аре...да да ама не....Само керамичния съединител е малко повече, че стандартния изкарва ден два....jozen написа:А....Аз си мислех че турбозирането на една кола ще да е не толкова много скъпо....?
П.П. Тва с куперчето на атмосверка викам да го забравиш...азбестова лента с един конусен филтър по ще има ефект....сигурно цели 2-3 коня ще извади ;)

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
diver
-
- Мнения: 2833
- Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
- Местоположение: New Brunswick, NJ
- Обратна връзка:
Re: re
Мнение от ugabuga » 27 Мар 2008 15:10
ima hora karat s normalen saedinitel bez problemi, a ko ima, slagat samo po tvard pritiskatelen disk. ako ne se darpash po svetofarite postoianno ne ti triabva keramika.diver написа:Когато почнах и аз така си мислех...викам ей турбинка за 200лв, кулерче за 100, мегаскуиртче ще си спретна за 200 кинта и аре...да да ама не....Само керамичния съединител е малко повече, че стандартния изкарва ден два....jozen написа:А....Аз си мислех че турбозирането на една кола ще да е не толкова много скъпо....?
П.П. Тва с куперчето на атмосверка викам да го забравиш...азбестова лента с един конусен филтър по ще има ефект....сигурно цели 2-3 коня ще извади ;)
givoria za do 70-80Nm otgore
ugabuga
Re: re
Мнение от diver » 27 Мар 2008 16:59
То проблема е друг....6 степенната кутия е хуй за качване и сваляне и за тва реших проблема кардинално...А и има керамики без демфер дет са по-тънката, но пък са адски криви за градско каране, та от там и цената скочи....ма това само го дадох кат пример за поредните 500лв....ugabuga написа:ima hora karat s normalen saedinitel bez problemi, a ko ima, slagat samo po tvard pritiskatelen disk. ako ne se darpash po svetofarite postoianno ne ti triabva keramika.diver написа:Когато почнах и аз така си мислех...викам ей турбинка за 200лв, кулерче за 100, мегаскуиртче ще си спретна за 200 кинта и аре...да да ама не....Само керамичния съединител е малко повече, че стандартния изкарва ден два....jozen написа:А....Аз си мислех че турбозирането на една кола ще да е не толкова много скъпо....?
П.П. Тва с куперчето на атмосверка викам да го забравиш...азбестова лента с един конусен филтър по ще има ефект....сигурно цели 2-3 коня ще извади ;)
givoria za do 70-80Nm otgore

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
diver
RE
Мнение от jozen » 27 Мар 2008 18:55
Аз може да нямам познания по турбоколи че и по атмосферни,кои знае колко нямам,НО,доколкото съм слушал даскала в часовете по физика-той казваше че когат един газ(в случая нашия въздух,необходим за горенето)се охлади той се свива(демек определено количество газ,се разпростира в по малък обем)и следователно,въздухът,преминал през смукателния колектор,когато е с по-малка температура,има по малък обем,а той-смукалтения колектор,си знае колко обем да смукне.Това означава че като смукне "x"количество въздух,(студен задължително)то в това"x"количество,ще има "y"молекулки кислород ПОВЕЧЕ!А всички знаем,че при наличието на богата кислородна среда,горивото(било бензин,било нафта,било...няма знач.какво)изгаря по-ИНТЕНЗИВНО!!!Та драги господа car-tuning фенове,аз може да не разбирам от коли,ама от към физиката съм(почти)бог,а процеса горене,си е чиста физика.Ако има,някой който да ме обори,(да ми покаже че не съм прав)нека заповяда-ще се радвам да науча нещо повече!"Когато въздухът се компресира, той се награвя и това го прави по-малко плътен, което означава че за определен обем ще има по-малко кислород в двигателя, следователно по-малко мощност.
Intercool-ера ще охлади този компресиран въздух и следователно двигателя ще има повече мощност.
Ето защо intecool-ерите не се слагат на НЕ-турбо или коли без supercharger. Тези автомобили използват студен външен въздух, който се филтрира и се изпраща директно към двигателя. Въздухът не е компресиран и следователно не е загрят...."
Благодаря на всички заинтересовани по темата!
jozen
Re: RE
Мнение от diver » 27 Мар 2008 19:08
jozen написа:Момчета!!!!!!Аз може да нямам познания по турбоколи че и по атмосферни,кои знае колко нямам,НО,доколкото съм слушал даскала в часовете по физика-той казваше че когат един газ(в случая нашия въздух,необходим за горенето)се охлади той се свива(демек определено количество газ,се разпростира в по малък обем)и следователно,въздухът,преминал през смукателния колектор,когато е с по-малка температура,има по малък обем,а той-смукалтения колектор,си знае колко обем да смукне.Това означава че като смукне "x"количество въздух,(студен задължително)то в това"x"количество,ще има "y"молекулки кислород ПОВЕЧЕ!А всички знаем,че при наличието на богата кислородна среда,горивото(било бензин,било нафта,било...няма знач.какво)изгаря по-ИНТЕНЗИВНО!!!Та драги господа car-tuning фенове,аз може да не разбирам от коли,ама от към физиката съм(почти)бог,а процеса горене,си е чиста физика.Ако има,някой който да ме обори,(да ми покаже че не съм прав)нека заповяда-ще се радвам да науча нещо повече!"Когато въздухът се компресира, той се награвя и това го прави по-малко плътен, което означава че за определен обем ще има по-малко кислород в двигателя, следователно по-малко мощност.
Intercool-ера ще охлади този компресиран въздух и следователно двигателя ще има повече мощност.
Ето защо intecool-ерите не се слагат на НЕ-турбо или коли без supercharger. Тези автомобили използват студен външен въздух, който се филтрира и се изпраща директно към двигателя. Въздухът не е компресиран и следователно не е загрят...."
Благодаря на всички заинтересовани по темата!
Доста сложно обяснение. Трудно проследих логиката, но крайният ти извод е верен. С една дума колкото по-студено (по-свито) толкоз повече в един обем....като добавим и турбото което пък и увеличава налягането нещата стават истински ;) Разбира се от горният ти извод - много молекули кислород, малко гориво стават прекрасни дупки в буталата ;) biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
diver
Re: RE
Мнение от b_d » 27 Мар 2008 19:09
Слагай кулера смело! Ще вдигнеш конете - очевидно ги разбираш нещатаjozen написа:Момчета!!!!!!Аз може да нямам познания по турбоколи че и по атмосферни,кои знае колко нямам,НО,доколкото съм слушал даскала в часовете по физика-той казваше че когат един газ(в случая нашия въздух,необходим за горенето)се охлади той се свива(демек определено количество газ,се разпростира в по малък обем)и следователно,въздухът,преминал през смукателния колектор,когато е с по-малка температура,има по малък обем,а той-смукалтения колектор,си знае колко обем да смукне.Това означава че като смукне "x"количество въздух,(студен задължително)то в това"x"количество,ще има "y"молекулки кислород ПОВЕЧЕ!А всички знаем,че при наличието на богата кислородна среда,горивото(било бензин,било нафта,било...няма знач.какво)изгаря по-ИНТЕНЗИВНО!!!Та драги господа car-tuning фенове,аз може да не разбирам от коли,ама от към физиката съм(почти)бог,а процеса горене,си е чиста физика.Ако има,някой който да ме обори,(да ми покаже че не съм прав)нека заповяда-ще се радвам да науча нещо повече!"Когато въздухът се компресира, той се награвя и това го прави по-малко плътен, което означава че за определен обем ще има по-малко кислород в двигателя, следователно по-малко мощност.
Intercool-ера ще охлади този компресиран въздух и следователно двигателя ще има повече мощност.
Ето защо intecool-ерите не се слагат на НЕ-турбо или коли без supercharger. Тези автомобили използват студен външен въздух, който се филтрира и се изпраща директно към двигателя. Въздухът не е компресиран и следователно не е загрят...."
Благодаря на всички заинтересовани по темата!

b_d
Re: RE
Мнение от diver » 27 Мар 2008 19:12
А ако се комбиниора и с watherinjection, поне +100 коня ще удари biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gifbad_dog написа:Слагай кулера смело! Ще вдигнеш конете - очевидно ги разбираш нещатаjozen написа:Момчета!!!!!!Аз може да нямам познания по турбоколи че и по атмосферни,кои знае колко нямам,НО,доколкото съм слушал даскала в часовете по физика-той казваше че когат един газ(в случая нашия въздух,необходим за горенето)се охлади той се свива(демек определено количество газ,се разпростира в по малък обем)и следователно,въздухът,преминал през смукателния колектор,когато е с по-малка температура,има по малък обем,а той-смукалтения колектор,си знае колко обем да смукне.Това означава че като смукне "x"количество въздух,(студен задължително)то в това"x"количество,ще има "y"молекулки кислород ПОВЕЧЕ!А всички знаем,че при наличието на богата кислородна среда,горивото(било бензин,било нафта,било...няма знач.какво)изгаря по-ИНТЕНЗИВНО!!!Та драги господа car-tuning фенове,аз може да не разбирам от коли,ама от към физиката съм(почти)бог,а процеса горене,си е чиста физика.Ако има,някой който да ме обори,(да ми покаже че не съм прав)нека заповяда-ще се радвам да науча нещо повече!"Когато въздухът се компресира, той се награвя и това го прави по-малко плътен, което означава че за определен обем ще има по-малко кислород в двигателя, следователно по-малко мощност.
Intercool-ера ще охлади този компресиран въздух и следователно двигателя ще има повече мощност.
Ето защо intecool-ерите не се слагат на НЕ-турбо или коли без supercharger. Тези автомобили използват студен външен въздух, който се филтрира и се изпраща директно към двигателя. Въздухът не е компресиран и следователно не е загрят...."
Благодаря на всички заинтересовани по темата!

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
diver
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: RE
Мнение от PESHO OT MARS » 27 Мар 2008 20:59
Само не можах да разбера с какво ще охладиш входяшия въздух сигурно с същия, представям си какво охлаждане ще получиш външна температура 35 градуса (на въздуха) охлаждаме го със същия 35 градусов въздух и воала получаваме перпетум мобиле въздух 0 градуса. Пич ако това са твоите познания по физикаjozen написа:Момчета!!!!!!Аз може да нямам познания по турбоколи че и по атмосферни,кои знае колко нямам,НО,доколкото съм слушал даскала в часовете по физика-той казваше че когат един газ(в случая нашия въздух,необходим за горенето)се охлади той се свива(демек определено количество газ,се разпростира в по малък обем)и следователно,въздухът,преминал през смукателния колектор,когато е с по-малка температура,има по малък обем,а той-смукалтения колектор,си знае колко обем да смукне.Това означава че като смукне "x"количество въздух,(студен задължително)то в това"x"количество,ще има "y"молекулки кислород ПОВЕЧЕ!А всички знаем,че при наличието на богата кислородна среда,горивото(било бензин,било нафта,било...няма знач.какво)изгаря по-ИНТЕНЗИВНО!!!Та драги господа car-tuning фенове,аз може да не разбирам от коли,ама от към физиката съм(почти)бог,а процеса горене,си е чиста физика.Ако има,някой който да ме обори,(да ми покаже че не съм прав)нека заповяда-ще се радвам да науча нещо повече!"Когато въздухът се компресира, той се награвя и това го прави по-малко плътен, което означава че за определен обем ще има по-малко кислород в двигателя, следователно по-малко мощност.
Intercool-ера ще охлади този компресиран въздух и следователно двигателя ще има повече мощност.
Ето защо intecool-ерите не се слагат на НЕ-турбо или коли без supercharger. Тези автомобили използват студен външен въздух, който се филтрира и се изпраща директно към двигателя. Въздухът не е компресиран и следователно не е загрят...."
Благодаря на всички заинтересовани по темата!

ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
PESHO OT MARS
Мнение от jozen » 27 Мар 2008 23:04
А относно онези дупки по буталата....еми....незнам,и такива работи се случват понякога


jozen
jozen
Мнение от Nedkow » 28 Мар 2008 00:27
Смисъла на кулера е да охлажда сгъстеният въздух от турбото, който също по физични закони се загрява при сгастяване

А сгъстен и охладен въздух в комбинация с обогатена горивна смес наистина дава повече кончета

Nedkow
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта