
TURBO-ВЪПРОС
re
Абе момчета,пича с идеята за турбото,се ошашави!Вие туй цифрите за нищо ги нямате....Аз си мислех че турбозирането на една кола ще да е не толкова много скъпо.Все пак ако си купя една колица с турбо(заводско)тя ще ми излезе МНОГО по ефтино от тея цифри дето ги шляпате.Ок,все пак,мога ли на тоя двигател(1.6 бенз,16вент.пълна инжекция)да му сложа едно скромно кулерче(то се е видяло че турбо няма да има(вие ме уплашихте с тея цифри честно)поне от там,някой друго конче да вдигна!?!?!?
Re: re
jozen написа:Абе момчета,пича с идеята за турбото,се ошашави!Вие туй цифрите за нищо ги нямате....Аз си мислех че турбозирането на една кола ще да е не толкова много скъпо.Все пак ако си купя една колица с турбо(заводско)тя ще ми излезе МНОГО по ефтино от тея цифри дето ги шляпате.Ок,все пак,мога ли на тоя двигател(1.6 бенз,16вент.пълна инжекция)да му сложа едно скромно кулерче(то се е видяло че турбо няма да има(вие ме уплашихте с тея цифри честно)поне от там,някой друго конче да вдигна!?!?!?
И за какво ще ти служи това кулерче



Този въпрос ми напомня малко за една тема в един друг форум, където един пич си сложил кулера по някаква причина преди още да сложи турбото и тръгнал слухът че атмосферна кола върви по-бързо с кулер laugh.gif.
Аз с моите никакви познания за турбо коли, както и съвсем скромни за атмосферни двигатели не виждам смисъл от слагане на кулер на атмосферен двигател
Графика от моята Хонда:

Логването на данните е правено лятото при температури на въздуха 30-35 градуса. Както виждаш максималната температура в смукателния колектор е 58 градуса....
А тегли въздух направо от двигателния отсек (Short Ram Air Intake):
http://www.youtube.com/watch?v=68LPWLSbtRg
Аз с моите никакви познания за турбо коли, както и съвсем скромни за атмосферни двигатели не виждам смисъл от слагане на кулер на атмосферен двигател
При НЕтурбо кола може да се охлади малко въздухът постъпващ през смукателния колектор ако се сложи например Cold Air Intake, с което да се смуче въздух от по-хладно място, а не директно от двигателният отсек (например някъде изпод калниците, или както често виждаме зад фара, при което той се остранява...)"Когато въздухът се компресира, той се награвя и това го прави по-малко плътен, което означава че за определен обем ще има по-малко кислород в двигателя, следователно по-малко мощност.
Intercool-ера ще охлади този компресиран въздух и следователно двигателя ще има повече мощност.
Ето защо intecool-ерите не се слагат на НЕ-турбо или коли без supercharger. Тези автомобили използват студен външен въздух, който се филтрира и се изпраща директно към двигателя. Въздухът не е компресиран и следователно не е загрят...."
Графика от моята Хонда:

Логването на данните е правено лятото при температури на въздуха 30-35 градуса. Както виждаш максималната температура в смукателния колектор е 58 градуса....
А тегли въздух направо от двигателния отсек (Short Ram Air Intake):
http://www.youtube.com/watch?v=68LPWLSbtRg
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"
Re: re
Когато почнах и аз така си мислех...викам ей турбинка за 200лв, кулерче за 100, мегаскуиртче ще си спретна за 200 кинта и аре...да да ама не....Само керамичния съединител е малко повече, че стандартния изкарва ден два....jozen написа:А....Аз си мислех че турбозирането на една кола ще да е не толкова много скъпо....?
П.П. Тва с куперчето на атмосверка викам да го забравиш...азбестова лента с един конусен филтър по ще има ефект....сигурно цели 2-3 коня ще извади ;)

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
-
- Мнения: 2833
- Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
- Местоположение: New Brunswick, NJ
- Обратна връзка:
Re: re
ima hora karat s normalen saedinitel bez problemi, a ko ima, slagat samo po tvard pritiskatelen disk. ako ne se darpash po svetofarite postoianno ne ti triabva keramika.diver написа:Когато почнах и аз така си мислех...викам ей турбинка за 200лв, кулерче за 100, мегаскуиртче ще си спретна за 200 кинта и аре...да да ама не....Само керамичния съединител е малко повече, че стандартния изкарва ден два....jozen написа:А....Аз си мислех че турбозирането на една кола ще да е не толкова много скъпо....?
П.П. Тва с куперчето на атмосверка викам да го забравиш...азбестова лента с един конусен филтър по ще има ефект....сигурно цели 2-3 коня ще извади ;)
givoria za do 70-80Nm otgore
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)
Re: re
То проблема е друг....6 степенната кутия е хуй за качване и сваляне и за тва реших проблема кардинално...А и има керамики без демфер дет са по-тънката, но пък са адски криви за градско каране, та от там и цената скочи....ма това само го дадох кат пример за поредните 500лв....ugabuga написа:ima hora karat s normalen saedinitel bez problemi, a ko ima, slagat samo po tvard pritiskatelen disk. ako ne se darpash po svetofarite postoianno ne ti triabva keramika.diver написа:Когато почнах и аз така си мислех...викам ей турбинка за 200лв, кулерче за 100, мегаскуиртче ще си спретна за 200 кинта и аре...да да ама не....Само керамичния съединител е малко повече, че стандартния изкарва ден два....jozen написа:А....Аз си мислех че турбозирането на една кола ще да е не толкова много скъпо....?
П.П. Тва с куперчето на атмосверка викам да го забравиш...азбестова лента с един конусен филтър по ще има ефект....сигурно цели 2-3 коня ще извади ;)
givoria za do 70-80Nm otgore

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
RE
Момчета!!!!!!
Благодаря на всички заинтересовани по темата!
Аз може да нямам познания по турбоколи че и по атмосферни,кои знае колко нямам,НО,доколкото съм слушал даскала в часовете по физика-той казваше че когат един газ(в случая нашия въздух,необходим за горенето)се охлади той се свива(демек определено количество газ,се разпростира в по малък обем)и следователно,въздухът,преминал през смукателния колектор,когато е с по-малка температура,има по малък обем,а той-смукалтения колектор,си знае колко обем да смукне.Това означава че като смукне "x"количество въздух,(студен задължително)то в това"x"количество,ще има "y"молекулки кислород ПОВЕЧЕ!А всички знаем,че при наличието на богата кислородна среда,горивото(било бензин,било нафта,било...няма знач.какво)изгаря по-ИНТЕНЗИВНО!!!Та драги господа car-tuning фенове,аз може да не разбирам от коли,ама от към физиката съм(почти)бог,а процеса горене,си е чиста физика.Ако има,някой който да ме обори,(да ми покаже че не съм прав)нека заповяда-ще се радвам да науча нещо повече!"Когато въздухът се компресира, той се награвя и това го прави по-малко плътен, което означава че за определен обем ще има по-малко кислород в двигателя, следователно по-малко мощност.
Intercool-ера ще охлади този компресиран въздух и следователно двигателя ще има повече мощност.
Ето защо intecool-ерите не се слагат на НЕ-турбо или коли без supercharger. Тези автомобили използват студен външен въздух, който се филтрира и се изпраща директно към двигателя. Въздухът не е компресиран и следователно не е загрят...."
Благодаря на всички заинтересовани по темата!
Re: RE
jozen написа:Момчета!!!!!!Аз може да нямам познания по турбоколи че и по атмосферни,кои знае колко нямам,НО,доколкото съм слушал даскала в часовете по физика-той казваше че когат един газ(в случая нашия въздух,необходим за горенето)се охлади той се свива(демек определено количество газ,се разпростира в по малък обем)и следователно,въздухът,преминал през смукателния колектор,когато е с по-малка температура,има по малък обем,а той-смукалтения колектор,си знае колко обем да смукне.Това означава че като смукне "x"количество въздух,(студен задължително)то в това"x"количество,ще има "y"молекулки кислород ПОВЕЧЕ!А всички знаем,че при наличието на богата кислородна среда,горивото(било бензин,било нафта,било...няма знач.какво)изгаря по-ИНТЕНЗИВНО!!!Та драги господа car-tuning фенове,аз може да не разбирам от коли,ама от към физиката съм(почти)бог,а процеса горене,си е чиста физика.Ако има,някой който да ме обори,(да ми покаже че не съм прав)нека заповяда-ще се радвам да науча нещо повече!"Когато въздухът се компресира, той се награвя и това го прави по-малко плътен, което означава че за определен обем ще има по-малко кислород в двигателя, следователно по-малко мощност.
Intercool-ера ще охлади този компресиран въздух и следователно двигателя ще има повече мощност.
Ето защо intecool-ерите не се слагат на НЕ-турбо или коли без supercharger. Тези автомобили използват студен външен въздух, който се филтрира и се изпраща директно към двигателя. Въздухът не е компресиран и следователно не е загрят...."
Благодаря на всички заинтересовани по темата!
Доста сложно обяснение. Трудно проследих логиката, но крайният ти извод е верен. С една дума колкото по-студено (по-свито) толкоз повече в един обем....като добавим и турбото което пък и увеличава налягането нещата стават истински ;) Разбира се от горният ти извод - много молекули кислород, малко гориво стават прекрасни дупки в буталата ;) biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
Re: RE
Слагай кулера смело! Ще вдигнеш конете - очевидно ги разбираш нещатаjozen написа:Момчета!!!!!!Аз може да нямам познания по турбоколи че и по атмосферни,кои знае колко нямам,НО,доколкото съм слушал даскала в часовете по физика-той казваше че когат един газ(в случая нашия въздух,необходим за горенето)се охлади той се свива(демек определено количество газ,се разпростира в по малък обем)и следователно,въздухът,преминал през смукателния колектор,когато е с по-малка температура,има по малък обем,а той-смукалтения колектор,си знае колко обем да смукне.Това означава че като смукне "x"количество въздух,(студен задължително)то в това"x"количество,ще има "y"молекулки кислород ПОВЕЧЕ!А всички знаем,че при наличието на богата кислородна среда,горивото(било бензин,било нафта,било...няма знач.какво)изгаря по-ИНТЕНЗИВНО!!!Та драги господа car-tuning фенове,аз може да не разбирам от коли,ама от към физиката съм(почти)бог,а процеса горене,си е чиста физика.Ако има,някой който да ме обори,(да ми покаже че не съм прав)нека заповяда-ще се радвам да науча нещо повече!"Когато въздухът се компресира, той се награвя и това го прави по-малко плътен, което означава че за определен обем ще има по-малко кислород в двигателя, следователно по-малко мощност.
Intercool-ера ще охлади този компресиран въздух и следователно двигателя ще има повече мощност.
Ето защо intecool-ерите не се слагат на НЕ-турбо или коли без supercharger. Тези автомобили използват студен външен въздух, който се филтрира и се изпраща директно към двигателя. Въздухът не е компресиран и следователно не е загрят...."
Благодаря на всички заинтересовани по темата!

Re: RE
А ако се комбиниора и с watherinjection, поне +100 коня ще удари biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gifbad_dog написа:Слагай кулера смело! Ще вдигнеш конете - очевидно ги разбираш нещатаjozen написа:Момчета!!!!!!Аз може да нямам познания по турбоколи че и по атмосферни,кои знае колко нямам,НО,доколкото съм слушал даскала в часовете по физика-той казваше че когат един газ(в случая нашия въздух,необходим за горенето)се охлади той се свива(демек определено количество газ,се разпростира в по малък обем)и следователно,въздухът,преминал през смукателния колектор,когато е с по-малка температура,има по малък обем,а той-смукалтения колектор,си знае колко обем да смукне.Това означава че като смукне "x"количество въздух,(студен задължително)то в това"x"количество,ще има "y"молекулки кислород ПОВЕЧЕ!А всички знаем,че при наличието на богата кислородна среда,горивото(било бензин,било нафта,било...няма знач.какво)изгаря по-ИНТЕНЗИВНО!!!Та драги господа car-tuning фенове,аз може да не разбирам от коли,ама от към физиката съм(почти)бог,а процеса горене,си е чиста физика.Ако има,някой който да ме обори,(да ми покаже че не съм прав)нека заповяда-ще се радвам да науча нещо повече!"Когато въздухът се компресира, той се награвя и това го прави по-малко плътен, което означава че за определен обем ще има по-малко кислород в двигателя, следователно по-малко мощност.
Intercool-ера ще охлади този компресиран въздух и следователно двигателя ще има повече мощност.
Ето защо intecool-ерите не се слагат на НЕ-турбо или коли без supercharger. Тези автомобили използват студен външен въздух, който се филтрира и се изпраща директно към двигателя. Въздухът не е компресиран и следователно не е загрят...."
Благодаря на всички заинтересовани по темата!

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: RE
Само не можах да разбера с какво ще охладиш входяшия въздух сигурно с същия, представям си какво охлаждане ще получиш външна температура 35 градуса (на въздуха) охлаждаме го със същия 35 градусов въздух и воала получаваме перпетум мобиле въздух 0 градуса. Пич ако това са твоите познания по физикаjozen написа:Момчета!!!!!!Аз може да нямам познания по турбоколи че и по атмосферни,кои знае колко нямам,НО,доколкото съм слушал даскала в часовете по физика-той казваше че когат един газ(в случая нашия въздух,необходим за горенето)се охлади той се свива(демек определено количество газ,се разпростира в по малък обем)и следователно,въздухът,преминал през смукателния колектор,когато е с по-малка температура,има по малък обем,а той-смукалтения колектор,си знае колко обем да смукне.Това означава че като смукне "x"количество въздух,(студен задължително)то в това"x"количество,ще има "y"молекулки кислород ПОВЕЧЕ!А всички знаем,че при наличието на богата кислородна среда,горивото(било бензин,било нафта,било...няма знач.какво)изгаря по-ИНТЕНЗИВНО!!!Та драги господа car-tuning фенове,аз може да не разбирам от коли,ама от към физиката съм(почти)бог,а процеса горене,си е чиста физика.Ако има,някой който да ме обори,(да ми покаже че не съм прав)нека заповяда-ще се радвам да науча нещо повече!"Когато въздухът се компресира, той се награвя и това го прави по-малко плътен, което означава че за определен обем ще има по-малко кислород в двигателя, следователно по-малко мощност.
Intercool-ера ще охлади този компресиран въздух и следователно двигателя ще има повече мощност.
Ето защо intecool-ерите не се слагат на НЕ-турбо или коли без supercharger. Тези автомобили използват студен външен въздух, който се филтрира и се изпраща директно към двигателя. Въздухът не е компресиран и следователно не е загрят...."
Благодаря на всички заинтересовани по темата!

ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Ами нали при движението на автомобила тоя КУЛЕР,се охлажда от напречната струя въздух,с която се"удря",и по тоя начин се разсейва топлината му(и тая вътре в него,тоест на въздуха който минава през него)и така по този начин се охлажда въздуха.
А относно онези дупки по буталата....еми....незнам,и такива работи се случват понякога

А относно онези дупки по буталата....еми....незнам,и такива работи се случват понякога


Забравяте колко мощност ще се загуби при засмукването на въздуха през цялата система и колко ще се качи разхода все едно караш със замърсен въздушен филтър.
Смисъла на кулера е да охлажда сгъстеният въздух от турбото, който също по физични закони се загрява при сгастяване
А сгъстен и охладен въздух в комбинация с обогатена горивна смес наистина дава повече кончета
Смисъла на кулера е да охлажда сгъстеният въздух от турбото, който също по физични закони се загрява при сгастяване

А сгъстен и охладен въздух в комбинация с обогатена горивна смес наистина дава повече кончета

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта