Страница 2 от 2

Публикувано на: 21 Мар 2008 16:18
от sveto2000
и аз имам съмнения че нещо не е наред чува се някакво чукане ама дали от този проблем не знам сменях ремъма и ролката и преди и след го имаше,сложих и масло Toyota и пак си остана дали тези двигатели на са малко по шумни става въпрос за 7а-фе, чувал съм 4е издават така наречения гърлен шум,и ако има този проблем какво може да се отрази на двигателя,иначе няма проблем набира се нормално няма прекъсвания.

Публикувано на: 12 Апр 2008 22:43
от kristian
Да споделя и още нещо около този мотор( което поне аз открих вчера)
Та ситуацията е следната :
Нещо много гадно джангърка около ангренажа и ремъка прави едни камшици по1-2см wacko.gif .
В сервиз ми бяха сменяли водна помпа и ремък преди 10 000км.
Хвщам и разглобявам ,щото вече не ща да вярвам на никого(писах в друга тема защо)
Проверявам ролко.помпи и т.н.-всичко си е О.К.
Слагам пак ремъка ,100 часа игра с белезите(странното е че няма белег на зъбната ролка на коляновия вал.а на ремъчната шайба)Намествам белезите ,въртя с ключа 2-3 оборота,паля и трът-тъ-тът-тъ-тът..... sad.gif
Айде пак почвам да ровя ,пак намествам шаибата на 0град и изненада разпределителния вал изместен с 2зъба wacko.gif Отпускам натяжната ролка и пак наново.И се оказва че при това положение хлабината на ремъка след разпред.вал ту голяма ту стегнато.И пак си ровя в мойта си книжка smile.gif и там пише така:
След като наместите белега на разпределителния вал и белега на шайбата на коляновия вал на 0град,въртите коляновия вал на 1 7/8 оборота и тогава стягате обтяжната ролка.Деиствително при това положение хлабината на ремъка след разпределителния вал(по посока на въртенето) е най-малка.И тогава стягате обтяжната.Това положение отговаря на 45град преди ГМТ на 1-ви цилиндър.
Сигурно за мнозина от вас това е известно,но за мен ( и за такива като мен дето обичат да си ровят сами по колите) си беше нещо ново.
Странното обаче е че колата доста се промени.И то в добра посока.Т.е възможно е и някои "майстор" преди това в сервиза да не си е свършил добре работата(или просто да не е знаел подробностите) :thumbsup: :thumbsup:

Публикувано на: 12 Апр 2008 23:31
от PESHO OT MARS
Всички двигатели с "тясна глава" са само с една ролка за ангренажа - това по повод че някой питаше. Ми мойто майстор явно се оправя с японките защото ми смени ремъка без после да се налага да тунинговам нещо.

Публикувано на: 14 Апр 2008 09:47
от ceko26
Не съм сменял на Тойотата, но на всички коли при завъртането на коляновия вал в някоя посока ремъка се оптяга от едната страна, а от другата се отпуска.Това отпускане трябва да е в норма.Според мен при завъртане по-посока на ролката трябва да е най-голямо отпускането и да се обере с нея.
Задължително след стягане на ролката се превърта коляновия вал на ръка 2-3 пъти и се гледат пак белезите да не стане беля.

Публикувано на: 14 Апр 2008 20:49
от nachinaeshto_japanche
На мен ангренажния ремък ми го сменя един пишман майстор, предполагам за 1-ви път сменяше на тойота защото оглеждаше кое от къде да отвие и т.н. Разбира се не следваше процедурата описана по-горе, зъбните колела на валовете не ги е презацепвал. Накрая завърши с думите "врътни да видим ще запали ли". След смяната мощността си беше мисля същата, но стана по шумен двигателя.
Да ама мен започна да ме яде отвътре правилно ли е зацепен ремъка и отивам право в официалния сервиз на тойота в пловдив. Приемчика взема колата и се надяваше да се разкарам, обаче аз веднага се лепнах за стъклата над сервиза. Колата стоя 1 час, след което приемчика отвори капака на колата гледа 5 секунди затвори го и изкара колата. Носи ми ключа и вика всичко е ок правилно е зацепен. Стоях безмълвен няколко секунди чудейки се дали наистина съм в сервиз на ТОЙОТА. Разбира се номера му не сработи защото бях гледах дали ще работят по колата. Не ми взе пари (нямаше и да получи), но ми загуби времето. Абсурландия .... нямам думи.
Вече никакви сервизи докато колата не умре.

Публикувано на: 14 Апр 2008 22:14
от kristian
ceko26 написа:Не съм сменял на Тойотата, но на всички коли при завъртането на коляновия вал в някоя посока ремъка се оптяга от едната страна, а от другата се отпуска.Това отпускане трябва да е в норма.Според мен при завъртане по-посока на ролката трябва да е най-голямо отпускането и да се обере с нея.
Задължително след стягане на ролката се превърта коляновия вал на ръка 2-3 пъти и се гледат пак белезите да не стане беля.
Въпроса е в това че ремъка ту се отпуска ту се стяга.Става дума за хлабината след ангренажа по посока на въртене на ремъка.И когато е стегнат тогава се фиксира/затяга обтягащата ролка.Това го дават да стане както писах при звъртане на коляновия вал на 1 7/8 оборота.Белега на рмъчната шайба показва 45град преди ГМТ на 1 цилиндър.

Публикувано на: 16 Апр 2008 11:03
от ceko26
Да това е заради пружините на клапаните които създават усилие при натискане и отпускане на клапан. Явно на 45 градуса някак се застъпва усилието на клапаните и разпределителния вал е в равновесие.

Публикувано на: 16 Апр 2008 11:29
от kristian
ceko26 написа:Да това е заради пружините на клапаните които създават усилие при натискане и отпускане на клапан. Явно на 45 градуса някак се застъпва усилието на клапаните и разпределителния вал е в равновесие.
:thumbsup:

Публикувано на: 16 Апр 2008 19:45
от nachinaeshto_japanche
Аз свалих мануал за подмяна на ангренажен ремък на 4A-FE и там никаде не се споменава за презацепване на валовете.

Публикувано на: 16 Апр 2008 23:11
от kristian
nachinaeshto_japanche написа:Аз свалих мануал за подмяна на ангренажен ремък на 4A-FE и там никаде не се споменава за презацепване на валовете.
Никой не казва че се презацепват.Нямаш работа да отваряш капка на главата за да смениш ангренажа.Просто темата тръгна от там.

Публикувано на: 17 Апр 2008 10:09
от nachinaeshto_japanche
Ако някой обича да се цапа, това може да му е от полза.
Смяна на ангренажен ремък:
http://voipbg.dyndns.org/1/timingbelt4a-fe.pdf