Страница 2 от 3
Публикувано на: 24 Фев 2008 16:33
от sluchaen_fen
Не ми стана ясно каква е далаверата да се кара с минерално масло, вместо пълна синтетика? Например при 40 000 - 50 000 км колко е тази "далавера"?
Публикувано на: 24 Фев 2008 17:51
от Me4oKyX
Никва далавера няма, изобщо не става за това въпрос! Говоря, че синтетиката е тънко масло, което за нови двигатели. Не е за цената, а това което е по-добро за двигателя

Опитвам се да разбера, аджеба защо се шири навред, че синтетиката е най-доброто масло, като всеки вид масло има предназначение..... Все едно да си сложа на колата масло за ТИР или пък обратното - на тир за кола, щото видиш ли било синтетично.... А и като е по-тънко и го яде колата, значи вече иска по-дебело, защото луфта е станал по-голям.... Що решихте, че синтетиката е най-доброия вариант!??? Това искам да разбере, защото няма логика в думите и писанията....

Публикувано на: 24 Фев 2008 18:38
от b_d
Някой от вас дава ли си сметка, че вискозитета не зависи от това дали маслото е синтетика или минерално?
Публикувано на: 24 Фев 2008 21:38
от Aleksandar
bad_dog написа:Някой от вас дава ли си сметка, че вискозитета не зависи от това дали маслото е синтетика или минерално?
Така е. Но при еднакъв вискозитет трудно някой би ме убедил че синтетичното не е най подходящо.
Публикувано на: 24 Фев 2008 22:45
от Me4oKyX
Aleksandar написа:bad_dog написа:Някой от вас дава ли си сметка, че вискозитета не зависи от това дали маслото е синтетика или минерално?
Така е. Но при еднакъв вискозитет трудно някой би ме убедил че синтетичното не е най подходящо.
Няма никой за идея да те убеждава, че не е подходящо! Напротив, подходящо е но да определени километри, до определен момент. След това става прекалено тънко и НЕподходящо за двигателя и състоянието му! Просто синтетиката се кара до 100-150хил-км, след което минаваш на 10W40 - полусинтетика... до към 300хил.км... след това, че зависи според начина на поддръжка и каране може и по-рано минаваш на минералното - 15W40, за да си има смазочните качества, уплътнявайки образуваното износване, а не да е тънко и да тропа повече двигателя и да се получава същевременно и износване прекомерно.... Особено при студен двигател на повечко километри.... Идеята ми е, че не във всички случаи е подходящо синтетичното масло! А не че е гадно или нещо такова

Re: какво трябва да е маслото за Корола 99г?
Публикувано на: 24 Фев 2008 23:09
от sluchaen_fen
В първия пост на тази тема авторът v1977 написа:Колеги в момента карам със Мобил 10w40.Колата е на
69000км(много се съмнявам да са реални

)та въпроса ми е това масло не е ли много тънко?Ако и сложа 15w40 ниама ли да е по добре?Въпреки че за 7000км ми е изгорила към 400гр масло? И Кастрол нее ли по добре от Мобиле?
Дори колата да е на 100 - 150 хил км, пак няма повод за минерално масло. Няма да е по-добре сминерално масло.
При тези обстоятелства, ако се поставят на везната полусинтетика и пълна синтетика, кое ще натежи повече?
Re: какво трябва да е маслото за Корола 99г?
Публикувано на: 25 Фев 2008 02:27
от Bass_Man
v1977 написа:Колеги в момента карам със Мобил 10w40.Колата е на 69000км(много се съмнявам да са реални

)та въпроса ми е това масло не е ли много тънко?Ако и сложа 15w40 ниама ли да е по добре?Въпреки че за 7000км ми е изгорила към 400гр масло? И Кастрол нее ли по добре от Мобиле?
Чудно си е маслото ,стига да е качествено ! Ако искаш да отидеш на по-голям клас вземи 5W-50 . И бягай от тези гориво-спестяващите завършаващи на 30 .
Публикувано на: 25 Фев 2008 08:55
от drago_1
Въпрос? Колеги королата ми е на 73000км и съм за смяна на масло. Вие обсъдихте доста марки, но аз не видях да говорите за маслото на Тойота. Има ли смисъл да се взима от там с какво е по добро, С две думи плюсове и минуси?
Благодаря!
Публикувано на: 25 Фев 2008 09:40
от PESHO OT MARS
Me4oKyX написа:Aleksandar написа:bad_dog написа:Някой от вас дава ли си сметка, че вискозитета не зависи от това дали маслото е синтетика или минерално?
Така е. Но при еднакъв вискозитет трудно някой би ме убедил че синтетичното не е най подходящо.
Няма никой за идея да те убеждава, че не е подходящо! Напротив, подходящо е но да определени километри, до определен момент. След това става прекалено тънко и НЕподходящо за двигателя и състоянието му! Просто синтетиката се кара до 100-150хил-км, след което минаваш на 10W40 - полусинтетика... до към 300хил.км... след това, че зависи според начина на поддръжка и каране може и по-рано минаваш на минералното - 15W40, за да си има смазочните качества, уплътнявайки образуваното износване, а не да е тънко и да тропа повече двигателя и да се получава същевременно и износване прекомерно.... Особено при студен двигател на повечко километри.... Идеята ми е, че не във всички случаи е подходящо синтетичното масло! А не че е гадно или нещо такова

Ей отдавна не бях чел по дълъг виц. Няма такава зависимост, колегата е прав само за вискозитета че с износването е редно маслото да става по-гъсто, само че това се определя не от типа на маслото а от индекса му. Тези мнения е редно да си отидат както си отидоха Ладите и Москвичите това са си някакви Български умозаключения за пореден път се опитваме да докажем на големите производители какви сме гяволи. Колата ми от подписа предполагам до 2-3 месеца ще се сдобие с новичко масло пълна синтетика 5W50 а тя е на 200хил.км. Ако някой се интересува тази дискусия е водена стотици пъти в почти всички авто форуми (погледнете АУДИ форума например).
Публикувано на: 25 Фев 2008 10:47
от jamie
drago_1 написа:Въпрос? Колеги королата ми е на 73000км и съм за смяна на масло. Вие обсъдихте доста марки, но аз не видях да говорите за маслото на Тойота. Има ли смисъл да се взима от там с какво е по добро, С две думи плюсове и минуси?
Благодаря!
Беше Кастрол някога, сега е Валволин. Етикета прозира под тоя с надпис Тойота.
ПП: Маслата с широка граница (5/40, 5/50) не са препоръчителни заради спецификата - границите на вискозитета се осигуряват с добавки. АКо можете да ползвате 10/30 във вашия климатичен пояс - по-добре от 10/40 или 5/50 !
Публикувано на: 25 Фев 2008 12:01
от Bass_Man
Че те и на 10W-30 се осигуряват с добавки ! Само дето е по-малък диапазона . На всички Multi-Grade втората цифра е от добавки .
Не мога да разбера какво му е по-хубавото при по-ниска температура маслото да става на чай ?
Публикувано на: 25 Фев 2008 12:23
от jamie
Добре, да го направим просто.
Ако в едно мултигрейд масло 10/30 добавката за вискозитет е 5%, останалите 95% са миещи добавки, антикорозионни + самото масло.
Ако е 5/50, добавката за вискозитет е примерно 10% за сметка на по-малко масло в продукта.
Затова ако климата позволява каране с 10/30 аз бих го предпочел пред аналогично но 5/50. Цената засега я оставяме настрани.
Естествено не обсъждаме варианта "чай" - т.е. неправилно подбрано масло. Аз лично ползвам основно 10/40 и 15/50 полусинтетики.
Публикувано на: 25 Фев 2008 12:38
от Bass_Man
Ок звучи логично . Но ти сигурен ли си , че количеството на добавката се увеличава ? Защото има вариант и просто добавката да е друга . Или концентрацията в тези 5% да е по-голяма ? И така пак да си остава отношението ?
А и в крайна сметка ако 5% те притесняват не би ли било вариант да си сипеш 200-500гр. повече масло в системата и да си имаш пак толкова масло в мазането но с малко повече добавки ? А и мисля , че маслото като количество и без това е повече от абсолютно необходимото за мазането на автомобила.
Но пък ако има разлика в цената и климата го позволява може би да е безмислено по-надрусаното масло . biggrin.gif
Публикувано на: 25 Фев 2008 13:06
от jamie
Говоря за качеството на маслото.
А инак съм сигурен - добавките са полимери и нямат смазващо действие.
Публикувано на: 25 Фев 2008 13:51
от Bass_Man
Точно така .
Но моята идея беше , че полимера , който осигурява вискозитет , като за 10W-50 може да е съсвсем друг от този за 10W-30 и да не е 5% от общото количество , а дори да е 2% . Виждал ли си някога някъде разбивка на съставките на няколко вида масло ? Защото аз не съм и за това не мога да съм сигурен в съотношенията и въобще в точния състав на добавките .
И за това ми се струва , че не е много точно това което казваш . Но пък може и да е .
Ако 10W-30 и 10W-50 се изпомпват еднакво добре при -10 градуса да кажем при 100 градуса масления клин на 10W-50 би трябвало да е по-здрав и според теб да смазва с 5% по-малко от 10W-30 .
Всъщност освен тези две числа има и други , които характеризират качествата на едно масло .
Като : най-ниска температура на изпомпване , температура на възпламеняване , вискозитетно число ( което колкото е по-голямо толкова по-малко е изменението на вискозитета при по-висока температура ) и още други .
Което ме кара да си мисля , че чисто смазващите характеристики на основите на модерните масла са достатъчно добри при всяко едно отношение. Но от добавките зависи до колко то ще полепва по цилиндровите стени или ще му се запазва вискозитета при по висока температура ( ще има по-хубав клин при висока т.) .
А освен полимерите производителите слагат и разни други добавки , които се срещат и като отделни продукти от разни фирми , които се пишат откриватели на топлата вода
Та да обобщиме малко :
ако колата си е най-обикновенна нискооборотна атмосферка ( до към 5000 rpm ) и не се кара , като бясна ( само в червеното ) , и навън не става 60 градуса по C ( да кажем от -10 до 30 градуса ) то дали ще сложите 10W30 , 10W-40, 10W-50 или 10W-60 (говорим за една и съща марка , един и същи клас , един и същи модел масло !!!!!! ) няма да има кой знае какво значение защото така или иначе маслото ви никога няма да се нагрее толкова много че на 10W-30 да му се скапе вискозитета . И е най-добре да вземето най-евтиното в класа си !!!! А не най-евтиното въобще .
Но ако карате червена супра MK3

3.0 , 24V , turbo , като за последно . Слагайте най-скъпото 10W-60 на пазара , че ще се разтопи всичко живо и неживо на света като цедите добичето biggrin.gif .