Махане на секретни гайки
Публикувано на: 12 Окт 2025 19:42
В книжката ма дъртия ми курник по спомен даваха 80Nm за алуминиеви джанти и 100-110Nm за метални.
Може и там да е уловката да не искат да се развият. Отделно че самите секретни гайки може да имат друга граница на стягане, която е по-малка.
Преди месец го ядох със хидравличната помпа стегната от майсторите на над 80Nm, при заводска норма 25Nm.
Казвам над 80 защото тресчотката за компресора не успя да ги развие, а на кутията ѝ пише толкова да ѝ е максималния въртящ момент.
Давам ти повод за размисъл, а не "другарска критика пред строя"
Къса видия за метал, нещо от сорта на 3-4мм, колкото да влезе между пръстена и гайката и да заклини. Ще ти е много гадно докато я навиеш в тесния отвор, и е желателно да е самонарезна. Дано не стигнеш до там.dracunculus написа: ↑12 Окт 2025 19:12 Ако не стане....ще боря пръстена да го махна, че екстракторът да хване по-добре
Десния обикновено заминава първи от личен опит.
Когато сменях предни лагери десния беше ужасно зле - сачмите изпаднаха сами още при освобождаването на главината от шенкела.
Левия и той си виеше, и той беше с лилави сачми но излезе целия с главината. Лагери вероятно заводски, на 320 000 пробег към момента на смяната.
Ако е бил десен не смятам че е зависимост от ударите само. В крайна сметка обира повечето удари в бордюрите при паркиране, утаената мизерия в края на пътя и т.н.