Страница 2 от 2
Разработване на нов автомобил-скорост?
Публикувано на: 18 Авг 2025 14:44
от mirott
slowtraveler написа: ↑18 Авг 2025 14:20
както се вижда - правилното отново е цитирано
Нищо правилно не е цитирано-цитирано е същото, което е прочел питащия, но не го разбира. И в отговор се заявява Я си прочети отново. Много полезно, няма що...
slowtraveler написа: ↑18 Авг 2025 14:20
противоречие с изписаното от теб
Помолих да се чете с разбиране, явно и тук липсва. Иронията щом не е схваната, значи съм прав.
slowtraveler написа: ↑18 Авг 2025 14:20
отпадна нуждата от смяна на масло няколкостотин километра
Нищо не е отпаднало, просто такова е нивото повсеместно.
Няма смисъл от коментари повече, дано човека си е прочел книжката отново и да е разбрал, каквото не му е ясно. Пък дали ще я разработи или не, правилно или не, само оня горе знае...
Разработване на нов автомобил-скорост?
Публикувано на: 18 Авг 2025 15:19
от max-2
По темата - кара се с плавно ускорение и намаляване на скоростта до 1000 километра поне. Не е нужно да се избира специално пътуване за това, а да има и градско и селско и магистрала
Хубаво е да се смени масло на двигателя след това, но не е задължително. Другите течности няма смисъл.
Разработване на нов автомобил-скорост?
Публикувано на: 18 Авг 2025 16:07
от Akima
Отдавна допуските в съвременното машиностроене са такива, че подобна разработка е мит.
Който ще кара същата кола дълги години я пази и "глези" - всички останали са "ползватели" до края на лизинга/гаранцията.

Разработване на нов автомобил-скорост?
Публикувано на: 18 Авг 2025 17:25
от slowtraveler
Така си е... Единственото ЗАДЪЛЖИТЕЛНО според мен 'разработване' е на спирачките - просто там трябва да се образува правилният слой 'полуобгоряло' феродо, което става при първите няколко интензивни намалявания на скоростта - говорили сме за начина на 'разработка' на нови дискове и накладки...
За другото - липсата на умишлено 'юркане' през първите хиляда километра според мен има няколко преимущества:
1. Малко или много - детайлите се напасват (същинското разработване)
2. Евентуален проблем би имал по-малък негативен ефект за техниката при по-ниска скорост/обороти и т.н.
3. Терминален проблем би бил по-безопасен за шофьора и пътуващите (все пак е нов автомобил, и въпреки ОТК и т.н. е възможно да има нещо незакрепено)...
4. Позволява на шофьора да свикне с новия автомобил, плавно доближавайки се до 'границата', което също допринася за безопасността..
Разработване на нов автомобил-скорост?
Публикувано на: 18 Авг 2025 18:06
от mirott
И после защо има теми гори ми много масло, пуши, трака, тропа...ми така ще е...

Разработване на нов автомобил-скорост?
Публикувано на: 18 Авг 2025 19:30
от Hursa
Разработване на нов автомобил-скорост?
Публикувано на: 18 Авг 2025 19:39
от mapamop
Доза ироничен тон, и нотка подигравка:
Hursa, на тази снимка ясно се вижда че батерията не е "калибрирана", "тренирана" или "обучена" правилно на тоя винтоверт. Азбучно правило е чисто нов телефон да се извади от кутията, да се настрои, да се прехвърлят данните от стария телефон, и ако не е изгаснал да се остави да си изтощи батерията до "0%". Когато изгасне се включва още 2-3 пъти докато спре да се опитва да светне. След това се зрежда поне 12 часа на зарядното на изключен телефон, задължително на 5 волта/"бавно зареждане".
Този винтоверт не е по-различен - все си е с батерия.
Разработване на нов автомобил-скорост?
Публикувано на: 18 Авг 2025 20:00
от Hursa
Явно и тесла пропушва, мислех - поради не особено качествена разработка на мотора.

Разработване на нов автомобил-скорост?
Публикувано на: 18 Авг 2025 23:11
от zorbata
Сега вярно, че колегата пита за личния си автомобил, който той смята да кара N броя години(най-вероятно 10+), но все пак тези коли се купуват и за служебно ползване - мислите ли че там се спазват тези изисквания?!? А колите си се карат и навъртат доста километри без проблеми и при сравнително редовно обслужване(според препоръките на производителя).
Та не мисля че това ще е толкова голяма драма с "разработването" на автомобила.
А както каза slow - най-важното за безопасността на ВСИЧКИ е правилното "разработване" на спирачките!
Разработване на нов автомобил-скорост?
Публикувано на: 18 Авг 2025 23:21
от slowtraveler
zorbata написа: ↑18 Авг 2025 23:11
най-важното за безопасността на ВСИЧКИ е правилното "разработване" на спирачките!
Напълно съм съгласен с едно уточнение по горното - Имах предвид повече това, че разработването си е разработване, но не трябва да става за сметка на безопасността...
А за разработката на спирачките са нужни единици километри, става лесно и просто трябва да се изпълни...Важно да се направи правилно за да нямаш проблеми докато не свършат накладките/дисковете...
Просто при неправилно разработване през първите километри се влошава експлоатационното усещане - не се получава правилното покритие на накладките и диска... Пак ще спират ефективно (вероятно с незабележима разлика), но е възможно да се появят вибрации, свирене на спирачките при спиране и т.н. и т.н...
Което не влияе върху дълговечността на автомобила - ако те притеснява или дразни - винаги може да ги смениш след 5х.км
Но защо човек да си създава проблеми, щом може да изпълни проста процедура през първите 5-6 км

Разработване на нов автомобил-скорост?
Публикувано на: 19 Авг 2025 11:03
от Hursa
► Виж съдържание
За съжаление, действително в днешно време автомобилите издържат доста по-малко. Същото се отнася и за двигателите им. Най-вече защото са почти без запаси. Вижте по-старите двигатели, при същата кубатура - каква мощност даваха, какъв запас по мощност и надеждност имаха (реализирани при тунинг). А вижте съвременните, въпреки еко ограниченията, въпреки системите ограничаващи емисиите, но ограничаващи и мощността, и влошаващи надеждността (особено системите за рециркулация, влияещи значително на живота на двг). Съвременните ДВГ, дори за масови модели, работят близо до предела на възможностите на тази техника. Изработват се максимално "изпилени" - за снижаване на теглото им, но за икономия и на материали, и на ресурси. За съжаление не е само това - влагат се по-евтини материали, нови, но все пак отстъпващи по характеристики, за сметка на това пък значително по-евтини и технологични - снижаващи цените на производство. Многобройните системи, не само еко, но и управляващите работата му - също снижават надеждността, намаляват и живота на двг - настроени да работят с новия, но със стареенето и износването му, както и на датчици, управляващи органи и не само - се натрупват отклонения, нуждаещи се от корекции, но са трудно прогнозируеми.
Всичко това, според мен, снижава живота на двг, но не променя това, че изработката е с висока точност, високото качество и новите технологии на повърхностна обработка - поради това почти не се нуждаят от разработване. Колкото и качествено да разработим такъв двигател, колкото при това да се стараем - на практика няма да повлияем на живота му. А според мен - предишните методи за разработване, според предишното ниво на техниката - дори може да повлияят негативно (според мен, но може би и според производителя - може би, затова и дава такива препоръки).