Страница 2 от 7
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 10 Апр 2025 22:19
от Двигателист
Hursa, и аз това казвам - мощността на теория е достатъчна, но не не се използва адекватно. При такова поведение, не знам доколко има смисъл да се влачи това допълнително тегло отзад (мотор, валове...) от което почти да няма полза.
mukot, затова, както писах, би било добре до ниска скорост да може да работи в нещо като офроуд режим, а нагоре да си работи символично. Така проблеми със стабилност няма да има.
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 10 Апр 2025 22:37
от Hursa
При висока скорост, специално при хибрида, "задното" в случая няма как да даде голяма мощност, няма от къде да я вземе. А и то се изключва, с цел подобряване на икономичността. (Предното в това отношение е за предпочитане.)
А дали има смисъл - за подобряване на сцеплението при потегляне и ниска скорост, когато ускорението се лимитира от максималното сцепление на гумите - да, тогава четири двигателни колела могат да предадат по-голям въртящ момент от две. Има принос и за подобряване на регенерацията на енергия, но тя при хибрида се ограничава от относително малката мощност на батерията. Другото зависи от това, до колко е необходима подобрената проходимост на конкретния ползвател и дали е готов да се примири с негативите с които е свързано.
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 10 Апр 2025 22:47
от Двигателист
Тук е мястото да попитам, всички 4х4 хибридни модели на Тойота, или Лексус използват това задвижване със самостоятелен електродвигател, или има системи с традиционно механично задвижване на втория мост (силотвод от скоростната кутия, кардан, диференциал...) ?
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 10 Апр 2025 22:56
от ico1
Има на не хибридните .

Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 10 Апр 2025 23:26
от Двигателист
Всъщност има. При тези новите хибриди, които не са традиционните за Тойота, а са с един мотор-генератор. Примерно Ленд Крузер 250. Там 4х4 системата си е традиционна (механична), въпреки, че автомобилът се води хибрид.
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 11 Апр 2025 00:40
от BOz
LS600h си е механичен.
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 11 Апр 2025 16:17
от dracunculus
LS600h, LS500h, RX500h (за последния не съм сигурен) са с истинско 4х4
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 11 Апр 2025 19:02
от Hursa
Последния - дават, че е с ел мотор на задния мост. За LS500h - дават, че е със съединител към предните колела, което (според мен) е доста лошо решение, ако се използва на по-висока скорост (и не само) - а автомобила си е седан, едва ли ще му е нужно awd-то за "висока проходимост", може би са по-скоро излишни допълнителни тегло, усложняване, цена и разходи за експлоатация.
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 11 Апр 2025 22:13
от mukot
Наистина мисля, че има комерсиалност. 4х4 продава и съответно трябва да се предлага. Трябва да не оскъпява много и да е безопасно. А ефективността му не е водеща. За да е ефективно трябва да е сложно и скъпо. Трябва да е и тежко и така представянето отива надолу. Затова могат да си го позволят на модел, който е много утвърдено име - Ленд Крузъра. При други модели, честно казано си е имитация. За пример мога да дам моята Корола Крос. Затова и не взех "AWD".

Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 11 Апр 2025 22:22
от BOz
Затова имаш евтини коли, които нямат такава опция, има леееко по-скъпи с демо версия на 4х4 и по-скъпи коли с механично задвижване.
А който си мисли, че е безсмислено 4х4 на ЛС600х, купува Ярис и е доволен, че е супер лека тенекия и не му трябва безсмислено задвижване на 4те колела при лек автомобил.
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 12 Апр 2025 00:18
от Двигателист
Поразгледах малко информацията за заден привод с електродвигател. Примерно, за заден мотор-генератор Q610, с който са ХА50 и други. Прави впечатление предавателното число на редуктора, че е почти 11. Което на колелата си дава момент съпоставим с такъв от малък атмосферен двигател след редукция от трансмисия и главно предаване, което хич не е малко.
Хареса ми и това, че при RAV4 XA50 са сложили бутона, за който писах по-нагоре (браво на инженерите на Тойота). Тоест има режим TRAIL, който когато е активиран явно че се управлява по друг начин задния електродвигател, както и имитацията на блокажи, която работи по-агресивно.
Иначе това намерих:
За RAV4 ХА40 (и доста други модели) – отзад е модул Q211, 50 kW / 130 Nm, предавателно число 6.859
За RAV4 ХА50 (и доста други модели) – Q610, 40 kW / 120 Nm, предавателно число 10.781
За споменатия Lexus RX500h – QA10, 76 kW / 169 Nm, предавателно число 10.755
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 12 Апр 2025 11:38
от Hursa
Да, може да даде на колелата съпоставим и дори по-голям максимален въртящ момент при сравнение с доста по-мощен, но малък двг. Като в повечето случаи няма да е необходим толкова голям момент, при дори лек и по скоростен "офроуд", защото може да доведе до загуба на сцепление (та дори и на асфалт при много ниска скорост, и потегляне). Като за разлика от двг (освен, ако не е с хидротрансформатор), този макс момент може да го даде от самото потегляне и при много ниска скорост (макар, че няма да има нужда от толкова голям, заради ограниченията на сцеплението).
BOz написа: ↑11 Апр 2025 22:22А който си мисли, че е безсмислено 4х4 на ЛС600х
- може да сравни ЛС500х с 4х4 и без - и виждайки по-лошата динамика на 4х4 да се увери, че мисли правилно, поне ако смята да ползва автомобила предимно и най-вече на "шосетата". И ако това не го убеди в правотата му, тъй като ЛС500х е с лоша "демо версия" на 4х4, може да сравни ЛС500х, системна мощност 359 кс - с ЛС600х и да види, че въпреки "механичното" 4х4 и по-голямата с 86 кс мощност, отстъпва чувствително в динамиката (поне по данни взети от "ауто дейтата").
► Виж съдържание
Не, че не ми допада мисълта да имам толкова мощни автомобили, които поради тази мощност бих предпочел да са с "механично" 4х4, но за съжаление вече почти не се среща такова, а ако се среща то цената е "космическа" (поне за мен).

ЛС въобще не се предлага у нас, а ЛС600 май не се произвежда от години.
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 12 Апр 2025 16:59
от dracunculus
Тук бих се съгласил с Hursa. Ако ще взимам 2,5т. лимузина бих взел 4х4, пък какво като е с някоя десета по-бавна до 100. В този луксус сегмент (и ускорение и без това под 6 сек.) ми е все едно. Целта на такива коли е друга.
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 12 Апр 2025 17:26
от BOz
Hursa написа: ↑12 Апр 2025 11:38
може да сравни ЛС500х с 4х4 и без - и виждайки по-лошата динамика на 4х4 да се увери, че мисли правилно
Явно не си карал 4х4 автомобил.
Динамиката не е само ускорение 0-100. Или викаш по пътищата не пада дъжд, сняг. Няма завои и т.н.
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 12 Апр 2025 19:25
от Hursa
Да, не съм карал. Но съм гледал как други карат и загубват управление на пълноприводни автомобили поради грешки в шофирането на такива, като и много е изписано по въпроса. Това, което е предимство за натрениран автомобилен рали пилот, може да загроби редови ползвател, а покрай него и други. Също така, след като с толкова силно изразени предимства, много по-добро сцепление при ускорение от място и 24% по-голяма мощност ЛС600х изостава така значително в ускорението до 100, явно си има причини. Дали тези причини няма да се проявят, както в завои, така и при слабо сцепление.
Всъщност, тъй като цитирате написаното за ЛС500х 4х4 - мислите ли, че е добра идея да се задейства съединителя, за задвижване на предните колела в завои? Поне аз - не мисля така и ако съм прав - това, че се води 4х4 не му дава предимства в завои, но си носи недостатъците.
dracunculus написа: ↑12 Апр 2025 16:59
Ако ще взимам 2,5т. лимузина бих взел 4х4
В случая - бих предпочел ЛС500х само със задно, защото мисля, че начина по който е реализирано "4х4" при него, носи много повече негативи от даваните предимства. Като според мен, по-слабото ускорение го доказва. При ускорението до 100 би трябвало да дава предимство, при такава мощност.