Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от Двигателист » 10 Апр 2025 22:19
mukot, затова, както писах, би било добре до ниска скорост да може да работи в нещо като офроуд режим, а нагоре да си работи символично. Така проблеми със стабилност няма да има.
Двигателист
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от Hursa » 10 Апр 2025 22:37
А дали има смисъл - за подобряване на сцеплението при потегляне и ниска скорост, когато ускорението се лимитира от максималното сцепление на гумите - да, тогава четири двигателни колела могат да предадат по-голям въртящ момент от две. Има принос и за подобряване на регенерацията на енергия, но тя при хибрида се ограничава от относително малката мощност на батерията. Другото зависи от това, до колко е необходима подобрената проходимост на конкретния ползвател и дали е готов да се примири с негативите с които е свързано.
Hursa
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от Двигателист » 10 Апр 2025 22:47
Двигателист
ico1
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от Двигателист » 10 Апр 2025 23:26
Двигателист
BOz
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от dracunculus » 11 Апр 2025 16:17
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от Hursa » 11 Апр 2025 19:02
Hursa
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 08 Авг 2023 23:08
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Cross 2,0 FWD
- Благодарил/а: 92 пъти
- Получена благодарност: 17 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от mukot » 11 Апр 2025 22:13

mukot
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от BOz » 11 Апр 2025 22:22
А който си мисли, че е безсмислено 4х4 на ЛС600х, купува Ярис и е доволен, че е супер лека тенекия и не му трябва безсмислено задвижване на 4те колела при лек автомобил.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от Двигателист » 12 Апр 2025 00:18
Хареса ми и това, че при RAV4 XA50 са сложили бутона, за който писах по-нагоре (браво на инженерите на Тойота). Тоест има режим TRAIL, който когато е активиран явно че се управлява по друг начин задния електродвигател, както и имитацията на блокажи, която работи по-агресивно.
Иначе това намерих:
За RAV4 ХА40 (и доста други модели) – отзад е модул Q211, 50 kW / 130 Nm, предавателно число 6.859
За RAV4 ХА50 (и доста други модели) – Q610, 40 kW / 120 Nm, предавателно число 10.781
За споменатия Lexus RX500h – QA10, 76 kW / 169 Nm, предавателно число 10.755
Двигателист
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от Hursa » 12 Апр 2025 11:38
- може да сравни ЛС500х с 4х4 и без - и виждайки по-лошата динамика на 4х4 да се увери, че мисли правилно, поне ако смята да ползва автомобила предимно и най-вече на "шосетата". И ако това не го убеди в правотата му, тъй като ЛС500х е с лоша "демо версия" на 4х4, може да сравни ЛС500х, системна мощност 359 кс - с ЛС600х и да види, че въпреки "механичното" 4х4 и по-голямата с 86 кс мощност, отстъпва чувствително в динамиката (поне по данни взети от "ауто дейтата").


Hursa
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от dracunculus » 12 Апр 2025 16:59
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от BOz » 12 Апр 2025 17:26
Явно не си карал 4х4 автомобил.
Динамиката не е само ускорение 0-100. Или викаш по пътищата не пада дъжд, сняг. Няма завои и т.н.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Мнение от Hursa » 12 Апр 2025 19:25
Всъщност, тъй като цитирате написаното за ЛС500х 4х4 - мислите ли, че е добра идея да се задейства съединителя, за задвижване на предните колела в завои? Поне аз - не мисля така и ако съм прав - това, че се води 4х4 не му дава предимства в завои, но си носи недостатъците.
В случая - бих предпочел ЛС500х само със задно, защото мисля, че начина по който е реализирано "4х4" при него, носи много повече негативи от даваните предимства. Като според мен, по-слабото ускорение го доказва. При ускорението до 100 би трябвало да дава предимство, при такава мощност.
Hursa
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост