Страница 2 от 3

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 25 Яну 2025 10:33
от stangenov
Направо се изненадвам, че все още продават коли с NiMH, интересно как ли им правят power management-a, нали NiMH имат ефекта на "паметта" и трябва да им се правят пълен цикъл на разреждане-зареждане. При C-HR и двата мотора са с Li-Ion, разликата е от няколко клетки (поне според книжката).

Тип Литиево-йонна батерия
Напрежение 3.7 V/cell
Работен капацитет 4.08 Ah

Двигател 2ZR-FXE - 56 клетки
Двигател M20A-FXS 60 клетки
Номинално напрежение
Двигател 2ZR-FXE -207.2 V
Двигател M20A-FXS -222.0 V

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 25 Яну 2025 16:30
от WoLF
Офтопик
Добре, че продават - имам свеж източник на нови клетки за бабата tooth.gif В момента даже правя нещо невъзможно за литиева батерия - циклирам клетки и ги връщам обратно в колата. Операцията се налага грубо веднъж на 2 години :thumbsup:

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 27 Яну 2025 12:00
от Hursa
► Виж съдържание

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 29 Яну 2025 11:01
от Krachunov
gerito_jp написа: 03 Яну 2025 13:43 - Корола Крос
- Корола Хечбек/Седан
Тук малко се сравнява риба, рак и орел.
Корола кроса според мен е възможно най - безумно тъпата кола която е могло да измислят японците. То е ясно защо, СУВ манията на всички ги е подтикнало да облекат королката в едно по раздуто купе. Багажника е скандално малък за размера на колата, мястото зад шофьора е съпоставимо с това при стандартна корола, изобщо пълно безумие. Да не говорим за изключително недодялания вид. И ако отпред се опитват да доближат до рав, отзад просто са плеснали каквото им е останало като части.
Да вземеш 1.8 двигателя за тая грозотия е безумно. Ускорението го дават 10 секунди с 1.8 за корола крос. при 140 коня... за съпоставка, шкода карок 115 коня е 10,3 секунди.
Ако все пак човек се е спрял на тая грозотия, смислено би било да се гледа големия мотор. 4х4 го изключвам от картината защото до колкото четох а и не успяха да ми отговорят задния ел. мотор бил 40 коня... само че електрически, което не успяха да ми обяснят какво се превежда в нормални... тоест като имаш 90 коня от ДВГ и още 60 да речем от Ел.. това не са 150.... цифрите са само за съпоставка. Та тоя 4х4 реално БИ ти помобганло само ако трябва да се качиш на бордюр... в града... на сухо.

C-HR - също е толкова безумна кола с малките прозорчета отзад.

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 29 Яну 2025 12:21
от biro
Krachunov написа: 29 Яну 2025 11:01 смислено би било да се гледа големия мотор
Големия мотор с директно впръскване ли дето качва нивото на маслото. За какво ти е, каравана ли ще дърпаш?
Krachunov написа: 29 Яну 2025 11:01 ел. мотор бил 40 коня
40 коня са си 40 коня, тествай Дачия спринг макар, че тя е 45коня.
Krachunov написа: 29 Яну 2025 11:01 C-HR - също е толкова безумна кола с малките прозорчета отзад.
Но се купува повече от шкода.

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 29 Яну 2025 13:21
от stangenov
Не съм забелязал на новият C-HR задните прозорци да са малки ...виж за старият си беше тегаво за който стои отзад. Единственият минус който ме дразни на новият е липсата на задна чистачка. Но, няма пълно щастие.

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 29 Яну 2025 13:49
от FearSoft
И какво ви пука за тези отзад? Вие нали сте шофьорът, при вас всичко е ОК.

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 29 Яну 2025 14:17
от peterhr
Понякога е хубаво да се возя отзад като "генерален директор" :)

Но все пак някои от цитираните модели не са семейна кола.

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 29 Яну 2025 14:42
от Krachunov
biro написа: 29 Яну 2025 12:21 40 коня са си 40 коня, тествай Дачия спринг макар, че тя е 45коня.
В 2020 Toyota Corolla Hybrid, бензиновият двигател 1.8 литра произвежда 96 конски сили, докато електрическият мотор добавя още 71 конски сили. Общата комбинирана мощност на системата е 121 конски сили.
В случая с хибридните автомобили като Toyota Corolla Hybrid, общата мощност на системата не е просто сумата от мощностите на отделните компоненти. Това се дължи на това, че бензиновият двигател и електрическият мотор не достигат своите максимални мощности едновременно при същите обороти. Системата е проектирана така, че да оптимизира производителността и ефективността, което означава, че комбинираната мощност е резултат от интегрираната работа на двигателите, а не проста аритметична сума.
да окей, объркал съм се защо има разминаване в системната мощност и отделните.
biro написа: 29 Яну 2025 12:21 Големия мотор с директно впръскване ли дето качва нивото на маслото. За какво ти е, каравана ли ще дърпаш?
За какво ми е?
На първо време бих се запитал за какво ми е корола крос, която със 140 коня прави 0 до 100 за 10 секудни, колкото прави и карок със 115 коня.
Обем на багажника 470 за 1,8 вариант до 390 литра при 4х4 за крос, при 520 за карок. При все че корола кроса е 7 санта по дълъга
Но на въпроса за какво мие - Когато запецнеш зад тир или нещо друго по завои и участъците за изпреварване са къси... Не защо съм състезател, а защото да се движа зад тир с 40 км и да ме пуфти с изгорели газове, не бих казал че ми е любимото нещо.
реално тоя крос е само ПО - зле във всяко отношение, спрямо нормалната корола. Спрямо карок 200% е по - зле, но дори спрямо королата е по - зле. Има само две предимства които се обезсмислят от минусите. А именно повече място за главата и малко по - височка, че няма да стържеш по корем.
biro написа: 29 Яну 2025 12:21 Но се купува повече от шкода.
Те и белина пият хората, това не значи че има смисъл или че е добре.
Кое се купува повече не е ясно. За тойота по принцип или за CHR говорим.
Продажба Тойота Януари - Юни 2024
Продажба Шкода януари - декември 2024
Може да помогнеш и да намериш друг сайт за цялата година за тойота, но за полугодието изглежда така, а корола кроса е пародия
FearSoft написа: 29 Яну 2025 13:49шофьорът
Правилно, какво ми пука за детето или още някой който возя. Направо да си взема двуместен пикап и всичко друго в легена, а?
stangenov написа: 29 Яну 2025 13:21 Не съм забелязал на новият C-HR задните прозорци да са малки ...виж за старият си беше тегаво за който стои отзад. Единственият минус който ме дразни на новият е липсата на задна чистачка. Но, няма пълно щастие.
Реално е малък, може да е по - голям спрямо предходния модел, но спрямо други модели на тойота или други марки е подводница. Относно чистачката, както се изрази дилър на тойота - слагаме само най - необходимото. За това няма датчик за ниво на масло :D Явно и чистачката вече, не е толкова необходима.

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 29 Яну 2025 19:40
от Hursa
► Виж съдържание

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 29 Яну 2025 22:04
от Krachunov
Благодаря за изчерпателния пост. worthy.gif
Hursa написа: 29 Яну 2025 19:40 относително по-висок, поради това по-нестабилен, относително по-тежък, относително по-обемен, поради това с относително по-лоша „аеродинамика“
Докато за аеродинамиката няма 2 мнения по - въпроса, относно стабилността има много други фактори явно, защото и аз бях изключително изненадан от факта, че карока е по - стабилен в завои отколкото королата, която е доста ниска. Вероятно влияе тежеста, окачване, 4по4 и тн. нямам идея кое в каква степен но е факт. Та по - високото и аз с изненада установих, че не винаги има директна релация
Hursa написа: 29 Яну 2025 19:40 (по-леки механизми, заемат по-малко пространство – за да не намаляват клиренса или обема на багажника)
Реално при корола кроса багажника от 460 ли беше 470 се намалява до 390 при 4по4
Hursa написа: 29 Яну 2025 19:40 За пълната мощност на хибрида – задния мотор в случая няма принос
Не така ми обясни дилъра на Тойота когато говорих за 4по4 крос корола. Системна мощност включва И задния мотор.

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 30 Яну 2025 09:36
от Hursa
Зависи какво имате предвид под стабилност. Но като гледам, как и с колко забавят по завои, особено осезаемо в проходите - включително сувове около и над два пъти по мощни и над три четири пъти по скъпи от королата - не мисля, че са по-стабилни. Като нито каролата мога да нарека особено стабилен автомобил, още по-малко себе си - "добър пилот". smile.gif
По обема на багажника, не съм ги сравнявал, но като видях разликата в теглото, сигурно тези механизми си заемат място, а трябва да има определено пространство и около механизмите.
Дилъра да обясни - как се включва мощността на задния мотор в системната, като системната мощност и при двете модификации е еднаква. А че има принос за динамиката поне до сто, и ако не мамят с дадените ускорения - явно има.

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 30 Яну 2025 10:19
от Krachunov
Hursa написа: 30 Яну 2025 09:36 Но като гледам, как и с колко забавят по завои, особено осезаемо в проходите - включително сувове около и над два пъти по мощни и над три четири пъти по скъпи от королата - не мисля, че са по-стабилни.
Не мога да дам мнения за други марки, а правя съпоставка това което е като усещане от двете коли. Те масово намаляват защото не могат да карат, не значи че видиш ли аз съм страшен състезател. А значи че при завои с ограничение и възможност за 60 километра да речем, те минават със 40 след което на правия участък настъпват до дупка и после пак с 30-40. Проблема с по - слабичкия двигател е, че подобни индивиди си караш зад тях защото на малкото места където може да ги минеш, не може ги настигнеш :D което не винаги е лошо, но все пак.
Hursa написа: 30 Яну 2025 09:36 Дилъра да обясни - как се включва мощността на задния мотор в системната
предвид изчерпателните постове, допускам че сте по - подготвен от него :D

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 30 Яну 2025 11:33
от stangenov
Обикновено там където може да се завие с 60, има ограничение 40 и явно има хора които го спазват ...което е похвално.

1.8 140 коня или 2,0 197 коня

Публикувано на: 30 Яну 2025 11:54
от Krachunov
stangenov написа: 30 Яну 2025 11:33 Обикновено там където може да се завие с 60, има ограничение 40 и явно има хора които го спазват ...което е похвално.
Обикновено има много повече неща от това което сме виждали.
И говоря именно за такива, а не за места където просто аз съм решил да се правя на състезател и хора спазващи ограничението ми пречат.
Разбирам на къде се опитваш да водиш разговора но не, не говоря за това.
Говоря за места където пътя позволява и ограничението е такова, но човека дали поради неопитност/умора/техническо състояние, каквото и да е. Кара осезаемо по - бавно, което ПАК Е ОК. Проблема идва след завоя, на къси прави участъци. Където същия тоя дебил (не е задължително мъж, доста често са кифли, качени в бързи коли) натиска газта до дупка и след 30 секунди отново пълзи защото идват следващите завои. А целия път позволява една постоянна скорост.
Всеки път когато по подобни пътища съм настигнат от някой по - бърз, без значение дали аз карам по знаци или по - бавно, отбивам и ги пускам. Като няма къде да се отбие на 1вата права сигнализирам навреме за да може и той да реагира и да направи бързо и безопасно изпреварване.