Страница 2 от 2
Проблем с климатроника
Публикувано на: 19 Юни 2024 17:24
от slowtraveler
Дали е чернилка или не - не знам, но климатика на Кашкая все още работи макар и малко намален капацитет (ама не съм сигурен дали не е от промяна на настройката на компютъра му, че имаше там някакви компенсаторни градуси) след 17 години... Никога не му е правена профилактика, нито е пипан, дозареждан и т.н... Да, убеден съм, че би трябвало да отида и да го дозаредят - за толкова години няма начин да не е изтървал част от фреона през уплътненията на компресора, ама още му гледам сеира

Това - и във връзка с твърденията, че трябва всяка година да се прави профилактика на климатика с дозареждане и т.н. Единствената профилактика, правена досега е смяната на въздушният филтър/купе

Проблем с климатроника
Публикувано на: 19 Юни 2024 17:41
от Ивайло Димов
Хубаво е да се дозареди ,щото останал с малко фреон може да даде фира .Принципно мастерите пускат и некъв флурисцентен оцветител та като заредят ако има пробив си личи веднага кът светнат с УВ фенер.
Проблем с климатроника
Публикувано на: 19 Юни 2024 18:54
от mapamop
Ивайло Димов написа: ↑19 Юни 2024 17:41
Дали е чернилка или не - не знам, но климатика на Кашкая все още работи макар и малко намален капацитет
Дехидратора (торбичка със силикагел) ти е и филтър на системата, да събира стружките от компресора, както и "графита" натрупан от окислението на самите тръби и радиатори. Мини да ти сменят дехидратора и да ти напълнят свеж фреон и ще се изненадаш от ефекта. Дехидратора на Авенсиса струва 18 лева от битак-марка, и по спомен 40-50 лева ОЕМ.
И млиматика в хола не е пипан откак е монтиран 2008 година, но вече никак не е същото поведението му.
Проблем с климатроника
Публикувано на: 19 Юни 2024 20:46
от slowtraveler
Предходното мнение на gena_bs бе изтрито, защото е за друг модел, различаващ се конструктивно от Т25 и би могло да подведе колегите..
Да, заглавието на темата е прекалено общо, но в момента все пак се дават насоки за конкретен казус..
Проблем с климатроника
Публикувано на: 19 Юни 2024 22:28
от gena_bs
Проблем с климатроника
Публикувано на: 19 Юни 2024 22:45
от mapamop
Офтопик
gena_bs, пак си в грешка. Линка ти е за десняк и при мен се отварят само моделите. Мисля че е време да си доизпипваш спама правилно. Пак не обясни какво е имал предвид поета. Отделно тръбите са различни, и минават по различни места в мотора. И още един въпрос:
Това каква връзка има със слабото охлаждане на автоматичния климатик на автора на темата?
Видях пе може да ровиш в Гугъл и Ютуб за неадекватни линкове.
Но от предния ти спам, потенциално ще пратиш човека да търси A/C Amplifier ECU под таблото на кутийка. А то няма такова нещо, защото панела със дисплея е И Amplifier. На Т22 радиатора е вертикален по спомен успоредно до този на парното, TXV на Т25 е забоден директно на радиатора в купето, а на Т22 мисля да беше в коша на мотора. На Т27 е хванат за преградата между мотора инкупето, като радиатора е сложен хоризонтално. Т27 има и amplifier assy, който се намира под парното, пред компютъра за еърбезите. На Т22 е около километража за лява дирекция по спомен, и над жабката на десняка. Утре ще ти извадя схемите и локациите за не се излагаш като кифладжия.
Има и сервизно ръководство за сваляне в раздела със сервизните - погледни го.