Страница 2 от 2
Пробем след смяна на стартер..
Публикувано на: 15 Юни 2023 19:29
от vfr800
Вероятно е нагорял шалтера и не контактува добре. Би трябвало да може да се разглоби и зачисти нагара. Поне на по-старите можеше. Някои от новите обаче, не подлежат на разглобяване, но те пък не са скъпи за подмяна. Според мен карай така докато не започне да щрака по 3-4 пъти преди да залепи, дотогава не бих се занимавал, ако демонтажа е труден. Ако се сваля за 15-20 мин вече е друго

Пробем след смяна на стартер..
Публикувано на: 15 Юни 2023 20:10
от mapamop
vfr800 написа: ↑15 Юни 2023 19:29
дотогава не бих се занимавал, ако демонтажа е труден
Колко да е труден на тоя мотор

Това не е печка или 1/2AZ-FSE....
А: Изхвърлям навън входящия колектор и се отваря място да влезна до кръста в зоната на стартера.
Б: Изхвърлям навън вентилатора на мотора и мога да се натопя до лактите да изхвърля стартера.
И в двата случая ще ми отнеме около час, и в двата случая вероятно ще скимтя дълго и безутешно, като се скъса някой ръждив болт на стартера и се наложи да го вадя от кофти за разпробиване място.
Всъщност си чакам новия Denso до седмица и ще го сменя директно. Стария не знам дали ми се занимава да му правя дисекция - имам за смяна почти всичко по окачването отпред, гърнета за смяна. Накрая "за десерт" да изхвърля таблото и вентилатора на парното навън за пореден път, и да сменя разширителния клапан и радиаторчето на климатика.
Ако след това издевателство успея да събера работеща кола, ще почерпя кутия фафли на срещата....

Пробем след смяна на стартер..
Публикувано на: 15 Юни 2023 20:13
от TATI
mapamop написа: ↑15 Юни 2023 20:10
А: Изхвърлям навън входящия колектор и се отваря място да влезна до кръста в зоната на стартера.
Б: Изхвърлям навън вентилатора на мотора и мога да се натопя до лактите да изхвърля стартера.
В. Един надуваем пояс, да не се удавиш с това "топване"

Пробем след смяна на стартер..
Публикувано на: 02 Дек 2024 15:02
от mvb87
Здравейте, бих искал да да се включа и аз в тази тема.
Автомобила е T27, 124hp D4D, 2013г. С нов акумулатор съм от 2022г., VARTA, но забелязвам, че в студените дни първото запалване нещо куца. Правя два подгрева минимум, изчаквам да чуя релето и след това въртя. Понякога пали все едно до сега е работила, понякога върти 4-5 секунди сякаш няма гориво. Опитах вариант преди да запаля да подкача гориво с помпичката /успявам да натисна палчето 3-4 пъти преди да се втвърди напълно/, сядам, въртя понякога запалва от раз, понякога не. Защо си мисля за евентуален проблем със стартера..... Имам монтиран видеорегистратор, който на контакт започва да записва веднага, включен е в гнездото в подлакътника. Когато се случи проблем с неуспешно запалване от първи път видеорегистратора "мърмори", че или няма захранване или мемори картата е повредена, т.е токов проблем. През деня, ако не съм палил автомобила повече от 4-5 часа понякога се случва същото, рядко, но го има този момент. Интересен факт е и понякога след 3-4км шофиране, престой от 30 мин. сле това не пали от раз, понякога пали и загасва в рамките на две секунди.... Тези дни ще замеря подгревните свещи дали пък случайно някоя от тях не е изгоряла и това трудно първо палене да се дължи на този факт. На диагностика techstream не са регистрирани грешки за дюзи, SCV клапан, свещи..... Показанията на дюзите са с отрицателен знак.
Пробем след смяна на стартер..
Публикувано на: 02 Дек 2024 15:06
от WoLF
Провери връзките към купето/акумулатора. Понякога от слаба връзка прави такива въртели...
Пробем след смяна на стартер..
Публикувано на: 02 Дек 2024 15:09
от mvb87
Акумулатора е проверен. Връзките към купето ще трябва да потърся схема за тях...
Пробем след смяна на стартер..
Публикувано на: 02 Дек 2024 15:35
от WoLF
Огледай покрай него, следи дебелите кабеляци

Пробем след смяна на стартер..
Публикувано на: 02 Дек 2024 21:03
от zorbata
mvb87 написа: ↑02 Дек 2024 15:09
Връзките към купето ще трябва да потърся схема за тях...
За масата става дума. Обикновено има един дебел кабел който свързва купето и двигателя - окислява се и тока все по-трудно минава.
Пробем след смяна на стартер..
Публикувано на: 02 Дек 2024 21:17
от mvb87
Ще погледна около акумулатора. Купето е обработено против корозия, но все пак ще погледна.
Пробем след смяна на стартер..
Публикувано на: 02 Дек 2024 21:50
от memorex
Казват средно/максимум 200000 км издържа стартера без ремонт.Ако е пълен с прах и четките са износени си иска повече от добра маса.
Пробем след смяна на стартер..
Публикувано на: 02 Дек 2024 22:02
от mapamop
zorbata написа: ↑02 Дек 2024 21:03
Обикновено има един дебел кабел който свързва купето и двигателя - окислява се и тока все по-трудно минава
На Авенсис Т25/1ZZ-FE няма чак толкова дебел кабел. Има обаче една камара снопчета със кабели от сорта на 1мм², разхвърляни из целия кош на мотора и купето.
Между двигателя и купето има един кабел с букса посредата който е примерно 4 до 6 квадрата. Тая букса се вкисва и дефакто го няма.
На Т27 мисля да беше същата организацията поне за бензиновите мотори.
Единствения дебел кабел е от минусовата клема на акумулатора към купето. И обикновено края на тоя кабел е под акумулатора и е кипнал от изтеклия електролит. Но и обувките в коша на мотора патинират с времето.
mvb87 написа: ↑02 Дек 2024 21:17
Ще погледна около акумулатора. Купето е обработено против корозия, но все пак ще погледна.
Виж си на първо време края на минусовия кабел към купето. Развий му винта, капни газ, нафта или спрей за ръждиви винтове в резбата и я мини с метчик. След това прешкури корозията от обувката му и сложи нов винт М6х10 (мисля).