Страница 2 от 53
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 21 Юли 2021 22:07
от slowtraveler
С интерес ще следя развитието... Да си купуваш имоти за да зареждаш автомобила при по-дълги разстояния изглежда малко прекалено - за извънградско си вземи 'извънградски автомобил'

P.S. Поздравления за смелостта i честито! Предполагам няма да имате никакви проблеми в града..
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 21 Юли 2021 22:13
от Митхат
Честито на колегата ,
Имаш още малко време да си поискаш парите обратно,купи си дизел..
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 21 Юли 2021 23:27
от mirott
Оставете човека. Има детски мечти, има възможности да си ги осъществи-браво! Може да си подрежда живота, парите и имотите както си иска. Не пречи с това на никой, не нарушава закони...предполагам, от това как пише.
Реплики от рода купи си дизел или извънградска кола, слугуваш на кола и т.н., дори на шега са дразнещи и ако не беше този възпитан и културен наглед човек такава щеше да ви тегли, че ...
Във Вършец също можеш да заредиш електричката. На път за Лом, ако нещо задръстване хванеш из Петрохан...

Аз също не бих направил такава покупка, дори да можех. Моите детски мечти са други...! Поздрави за ентусиазма и възможностите. Браво!
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 21 Юли 2021 23:37
от slowtraveler
Не съм имал за цел да се заяждам - напротив... Темата наистина ми е интересна, и се надявам колегата да сподели 'от първо лице' впечатленията си...
► Виж съдържание
Относно 'извънградската кола'... Ами просто гледам своите пътувания - всеки уикенд около 300-350км, половината от които - на магистрала. Без възможност за дозареждане с ток (дестинацията е със солари и енергията е кът - със зор си правим кафе на кафемашината

)...
През останалото време - извънградски преходи - между 500 и 600км, които за предпочитане се вземат на един дъх... Та затова и ми е чудно, че хора въобще обмислят електричка за извънградско...
И затова ми е интересно впечатлението от първа ръка и при такава експлоатация...
Електричката би ме ограничила много силно и би ме принудила да променям много 'извънградски' планове или изцяло да отпаднат някои от тях заради невъзможност да се изпълнят с електричка...
А за в града си имам колело - засега ми върши прекрасна работа...
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 22 Юли 2021 03:34
от boyanmt
Filbor написа: ↑21 Юли 2021 14:14
Здравейте,
Най-после...
Днес си поръчах Рено Зои (Renault Zoe /2020- /)
Адмирации за колегата,че е предприел тази стъпка за електромобил,различен от форумната марка.
Пожелавам на цялото му семейство малко изразходени киловати,много изминати километри и много здраве и усмивки. Мисля че инвестицията му е много добра,както и отворената тема,която ще следя с интерес! Очакваме снимки,след получаването на бижуто!
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 22 Юли 2021 08:17
от Митхат
mirott написа: ↑21 Юли 2021 23:27
дори на шега са дразнещи и ако не беше този възпитан и култ
Прав си ,това бе шега.Надявам се че и колегата който е готин да е разбрал.
Разбира се че нова придобивка винаги е радостно събитие.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 22 Юли 2021 10:22
от Filbor
Благодаря на всички за пожелнията и шегите

Зоито го сравняват с Peugeot e-208. Това сигурно е някаква добра практика френски коли се сравняват с френски, немските с немски, японските с японски, корейските с корейски, за да се избегнат безсмислени конфликти между нациите и техните фенове.
Но Пежото има по-малък пробег и няма 22 kW бордово зарядно. Пежото е с една идея по-малко.
Пежото по-бързо ускорява. За Зоито (по-точно модел ZE50 R135) е 9.5 секунди до 100 км/ч. Но моята Корола го прави за 12 секунди, така че съм доволен.
Пежото има малко по-висока максимална скорост и по-бързо може да зарежда с прав ток, ако има зареждачка над 50 kW, но в България сигурно има само няколко.
На Зоито има хардуерни бутони и врътки за климатика. На Пежото май се настройват от "тъч скрийн".
Като бях в Зоито менютата и съобщенията на таблото пред мен бяха настроени на Български. В Пежото също има Български

На Пежото таблото е първия в индустрията с истинско 3D. Нарекли са го 3D i-Cockpit. В основата си отпред в дълбочина има един дисплей. На около 90 градуса има обърнат от горната страна друг дисплей. Не съм сигурен, но горния дисплей се прожектира на някакво огледало, което насочва образа към полупрозрачна повърхност пред основния първи дисплей. Така едновременно виждаш и на двата дисплея какво има и производителя може да прави въздействащи ефекти. Примерно цифровата скорост по-отпред с бял цвят, а на задния дисплей със сив цвят и така се получава 3D ефект. Горния дисплей е по-малък, така 3D ефектите са концентирани по средата. А двете страни на задния дисплей се използват за изобразяване на съобщения и индикатори свързани със сигурността, за да е сигурно, че няма да бъдат замаскирани от нещо на горния дисплей и шофьора да пропусне да го види. Това с 3D-то го има и на версиите с ДВГ, а също и на по-високия автомобил Пежо 2008. Който иска може да отиде и да го разгледа от любопитство

Е, в Зоито чак такова нещо няма, но пък основната цел е да си гледаш пътя, а не да зяпаш 3D ефекти. Когато станат автономни колите тогава ще е Окей.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 22 Юли 2021 12:50
от BOz
Супер, много се радвам за избора ти.
Наистина това е бъдещето, но като за единствена кола ми се струва доста смело. За това лично аз очаквам да даваш реални отзиви от пътуванията ти и премеждията през които минаваш.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 22 Юли 2021 13:20
от slowtraveler
Тъй-като рано или късно ще се появи нуждата от такъв раздел - вече е направен раздел Електрически Автомобили
Темата е преместена в него...

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 23 Юли 2021 20:25
от Hursa
► Виж съдържание
С това натрапване и с нелоялното им пазарно позициониране (чрез силни неоправдани рестрикции по отношение на конкуренцията) сме ги намразили ел автомобилите - имам себе си в предвид, като това си е мой проблем. Но харесваме или не - ел автомобилите имат несъмнени силни страни. Дразнещото е, че с това усилено "рекламиране" е трудно да намерим не преувеличена, не преекспонирана информация за тези техни страни, още по-трудно е да се намери информация за слабите им страни. За пример - цялата информация, екзалтираното писане в специализирания бг форум - надявам се, не сте направили избора си четейки предимно подобни публикации.
Filbor написа: ↑21 Юли 2021 18:45
Зареждането с 22 kW е с променлив ток и официално е бавно в сравнение с: бързото зареждане с прав ток на зареждачка поне 50 kW.
…
В Зои батерията е с въздушно охлаждане. Всъщност това се води недостатък. Но то не е ли и в хибридите на Тойота пак такова. Обаче в хибридите на Тойота се грижат да зареждат до около максимум 55% и да не допускат разреждане по-малко от 45% от капацитета (По спомен от Ауто Мотор унд Спорт канала). И това ги прави "вечни"...
А ако се следва какво правят в хибридите на Тойота, то на теория ще издържат повече: зареждаш до 55% и на другия ден примерно след шофиране ако остане 45% пак зареждаш до 55%. Трябва човек да придобие ново знание.
За съжаление особено трудно е да се намери (за мен е трудно) обективна информация най-вече за батериите на днешните електроавтомобили (батериите на хибридите не са изключение).
При корола до колкото знам батериите са - 1,3 кВтч никел-метал хидридна или 0,75 кВтч литий-йонна (но може да греша). Срещал съм различна информация – аз по-скоро имам доверие, там където пишат, че се ползва от 40% до 65% от капацитета на никел-метал хидридната. При литий-йонната ползват около 40% от емкостта и (но не знам от колко до колко). (Вероятно не е съвсем адекватно това, което знам.) Мощността която черпи хибридната система (ако се вярва на ценовата листа, а не трябва май) – е до около 24 кс (или малко повече при по-мощния хибрид).
Батерията на Зои е 52 кВтч (предполагам, че сте избрали тази модификация). Мощността, която черпи от нея е до 108 кс (или 136 при вашия?).
Мощността при регенерация при корола едва ли достига до тези 24 кс (предполагам, че едва ли стига до под половината от тази мощност).
Регенерацията при Зои едва ли достига до мощност 29-30 кс (22 кВт). Но дори да зареждате с 50 кВт мощност – пак натоварването при използване на батерията при вас ще е много по-слабо интензивно. Както при заряд, така и при използване на мощността и (дори от по-мощния ел двигател).
Хибрида многократно ще „разрежда” и съответно ще зарежда батерията си (както от регенерация, така и от генератор/ДВГ) в използвания диапазон, поддържайки я предимно около средата му – дори при относително кратки пътувания, особено в града.
При електро автомобила – предполагам също се ограничава „пълното” зареждане и особено „дълбокото” изразходване на батерията. Сигурно диапазона е много по-широк по сравнение с хибрида. Но въпреки това – батерията предполагам ще издържи много повече, отколкото при хибрида (дори вие да не я щадите) – просто е много по-обемна, много по-енергоемка и натоварването, използването се разпределя на многократно повече елементи. А поради това всеки елемент от нея се използва много по-щадящо.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 24 Юли 2021 09:09
от Filbor
Реалните оценени възможности на пробега и батерията, (но зависи и от стила на шофиране, пътя, ...) черпя от този сайт:
https://ev-database.org/ - после се цъка на "Make" и се избира марката

Спецификацията на модела, който аз съм избрал е този:
Renault Zoe ZE50 R135
И би трябвало да прилича на първия в бяло

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 24 Юли 2021 11:52
от wizarda
Честито и много безпроблемни километри с един идеален
градски автомобил.
Според мен обаче да не си купиш гараж още сега би било
грешка. Ако е в сграда зимата температурата винаги е
положителна, а лятото е доста по-хладно от колкото на
припек, което е добре за батериите. Ще имаш и възможност
да я зараждаш по-удобно и евтино. В Англия преди няколко
години започнаха да преустановяват безплатното зареждане.
Дори и да има бърза платена станция пак ще ти трябва поне
час да я заредиш, значи трябва да я оставяш и после да се
връщаш да я прибереш.
И друго това, че на къщата имаш 3 фазен ток не е показателно
как са те присъединили от Чез:
Цени за присъединяване на обекти на потребители към електропреносната и електроразпределителната мрежа
Група потребители:
I. до 6 кВт - 444 лв.
II. от 7 до 15 кВт - 696 лв.
III. от 16 до 50 кВт - 2 316 лв.
По апартаментите по-често е до 6квт. При мен гаража е на отделен
електромер, но вътре в таблото бушона е 16А, вероятно е присъединен
на 3кв. Примерно в сграда строена през комунизма главният бушон в
апартамента е с по-голям ток от колкото този в таблото на Чез. И ако
си пусна консуматори за >6квЧ, пада бушона в тяхното табло.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 25 Юли 2021 15:20
от slowtraveler
Не знам - преди време принудих ЧЕЗ да си сменят захранващият кабел към 'комунистическият блок', бушонът ми е 64А, и след смяната не съм имал никакъв проблем (преди това падаха моите бушони).. Товарил съм го над 6кВт и бушонът на ЧЕЗ на блока не е падал...
Да, зависи как са 'настроили системата' електричарите - не че е невъзможно да сложат по-слаб бушон..
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 25 Юли 2021 16:41
от wizarda
Общи условия на договорите за използване на електроразпределителната мрежа на "ЧЕЗ Разпределение България" АД :
Чл. 23. (1) За всички обекти на КЛИЕНТИ, присъединени към електроразпределителната мрежа преди влизането в сила на Наредба за присъединяване към преносната и/или разпределителните електрически мрежи на производители и потребители (ПМС № 76 от 9.05.2000 г., ДВ, бр. 40 от 2000 г.), за предоставена мощност на обекта се приема размерът на работната мощност, указан в документ за разрешение на мощност от съответния клон на „Национална електрическа компания” ЕАД или в договора за продажба на електрическа енергия. ...
И при мен в по-стара сграда главното табло е 63А, защото е правена по други наредби.
В сравнително нова сграда главният бушон на апартамент е 40А, а на гараж 16А, което
горе долу съотвества с партидата в Чез.
Ако къщата му е по-стара вътре таблото му може да е с бушони за много по-голям ток
от колкото, това, което му предоставя Чез. Затова предварително пита каква му е
предоставената мощност по договор и ако не го устройва си пуска заявление за промяна.
Все пак човека говори за 22кв пикова мощност и ако не се е подготвил, вероятно ще има изненади

.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 25 Юли 2021 18:59
от Hursa
Не знаех, че дори при трифазна "партида" може да си ограничен до 6 кВт. За зареждане с мощност 22 кВт, предполагам освен опроводяването, трябва да се вземе предвид и трифазния контакт, че обикновено са до 11 или 17 кВт. При това тези 22 кВт съвсем не са за кратко.