Страница 2 от 4
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Публикувано на: 31 Май 2020 22:50
от Оги
Никой не е длъжен да познава неща от галактиката за да натиска едни педали и върти един волан.
-Като ще се изказваш -няма какво да ти пречи надявам се.
п.с. Ако някой иска да учи нещо по въпроса може да ми пише ЛС- в мазето трябва да имам 40-годишни книги за тез работи. И ако са минали метър от перфорации на мишки- на линия съм.
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Публикувано на: 31 Май 2020 23:14
от Двигателист
Колегата Akima е отговорил точно по темата, но все пак, ако не ти се разглобява, може просто да провериш белезите на веригата. Когато белегът на коляновия вал е точен, колко се разминават (ако се разминават) белезите на разпределителните валове. Така косвено може да добиеш представа за износване на верига. И малко встрани от темата – тракането понякога (не се отнася за твоя двигател) се предизвиква от проблем в обтегача.
Иначе оптималния ъгъл на изпреварване на запалването зависи от доста фактори, но двата основни са си обороти и натоварване. С нарастване на обороти нараства и изпреварването, но не правопорционално, а по-скоро с намаляващ градиент. При натоварването е обратно – по-високо натоварване – по-малък ъгъл на изпреварване. По тях се прави основната карта (3D) и там нататък във всяка точка може да има корекция с коефициенти основно спрямо температура на охладителната течност, интензивност на детонационно горене, температура на входяш въздух.
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Публикувано на: 01 Юни 2020 06:41
от Revenger
До
Sandocan:
Да, първи работен ден от седмицата е и още малко смях ще ни подейства стимулиращо...

Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Публикувано на: 01 Юни 2020 06:44
от Revenger
Sandocan написа: ↑31 Май 2020 22:36
По предписание е задължително при японските.Защото са го сметнали .Японските.
За други да не говорим ако се чака да "затрака "може и да се получи "бау" .
За предварението да се изказвам ли?
Да, първи работен ден от седмицата е и още малко смях ще ни подейства стимулиращо...

Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Публикувано на: 01 Юни 2020 07:00
от Revenger
Двигателист написа: ↑31 Май 2020 23:14
Колегата Akima е отговорил точно по темата, но все пак, ако не ти се разглобява, може просто да провериш белезите на веригата. Когато белегът на коляновия вал е точен, колко се разминават (ако се разминават) белезите на разпределителните валове. Така косвено може да добиеш представа за износване на верига. И малко встрани от темата – тракането понякога (не се отнася за твоя двигател) се предизвиква от проблем в обтегача.
Проверката на белезите на веригата също е свързана с разглобяване. Но основният ми въпрос е същият, на който
Akima, а и никой друг, не ми отговори.
Повтарям го - след като двигателят си работи безпроблемно, кога да направим тези проверки? Нека го конкретизирам още повече - има ли определени интервали (като пробег или време), през които да се правят тези проверки?
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Публикувано на: 01 Юни 2020 07:31
от мехаННика
Съвета на Двигателист е правилен абсолютно, но за конкретния двигател не става защото няма белези за центровка по двигателя. Зацепването се прави само по белези на веригата. Не съм срещал изисквания за проверка или смяна на определени километри.
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Публикувано на: 01 Юни 2020 07:35
от Revenger
мехаННика написа: ↑01 Юни 2020 07:31
Не съм срещал изисквания за проверка или смяна на определени километри.
Благодаря за този отговор!
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Публикувано на: 01 Юни 2020 10:08
от slowtraveler
Оги написа: ↑31 Май 2020 16:55
скоростта на горене на съответното гориво е константа.
Зависи от доста фактори - горе съм писал...
За веригата - за съжаление историята с 'вечните вериги' вече е история, особено откакто преминаха на горни разпределителни валове и 'велосипедни' вериги

На под 130х.км веригата и зъбчатките на Доблото (дизел 1.3) бяха сериозно износени и ги смених... Вероятно биха изкарали безпроблемно още 30х.км, ама двигателя бе разхвърлян..
За самото и 'разтягане - би трябвало да има в книжките дължината на определ брой звена, и би трябвало да може да се измери без демонтаж....
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Публикувано на: 01 Юни 2020 11:20
от Оги
slowtraveler написа: ↑01 Юни 2020 10:08
Оги написа: ↑31 Май 2020 16:55
скоростта на горене на съответното гориво е константа.
Зависи от доста фактори - горе съм писал...
Тез многото фактори дето казваш попадат под един общ знаменател, наречен "равни други условия". В процеса на работа много от тях също са променливи и ненужни за въпроса. Затова служат абстракциите към тях. Но скоростта на горене на едно и също гориво при едни и същи условия няма как да е различна.
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Публикувано на: 01 Юни 2020 12:03
от Hursa
► Виж съдържание
Скоростта на горене зависи от налягането, както и от температурата. (Не е коректно да се напише, че горивната смес "експлодира", това не е желателно да се случва, макар, че има условности.)
При подаване на искрата има не голяма задръжка, преди да започне същинското горене. След това то се разпространява с почти сферичен фронт по обема на горивната камера, само че тя не е кълбовидна (и електродите на свеща може да не са точно в центъра на обема), особено ако двигателя е с къс ход на буталата. Така, че скоростта на изгаряне (на "цялата" смес) зависи и от обема, и формата на горивната камера. Условията в горивната камера не са постоянни. След запалване - налягането, от начало относително бавно, но с нарастваща скорост се увеличава. Същото важи и за температурата в този обем. Пространството над буталото (горивната камера) също си изменя обема с движението на буталото - в началото на горенето с движанието му към ГМТ намалява, към края на горенето се увеличава. До колкото знам, оптимално се смята налягането да достигне своя максимум при ъгъл на коляното около 12 градуса след ГМТ (то извършва "работа", въздействайки на буталото.) Приблизително тогава завършва изгарянето, макар, че края на изгарянето е много условно да се каже кога е. Скоростта на изменение на този обем, също е силно променлива, колкото буталото е по-далече от ГМТ, толкова по-голяма. А с изменение на обема, приноса за му за изменение на налягането е сравнително голям (това също изменя и температурата). Температурата на чело на бутало и на другите вътрешни повърхности е също различна в зависимост от оборотите, натоварването и други условия на работа на двигателя. Така, че в условията на цилиндъра, съвсем не може да се каже, че скоростта е постоянна. Тя е силно променлива, силно зависима от условията в този обем. Тези процеси протичат за милисекунди, но въпреки това - не може да се каже, че са взривни. Упс, провописа ми куца
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Публикувано на: 01 Юни 2020 12:45
от Sandocan
Revenger написа: ↑01 Юни 2020 06:44
Sandocan написа: ↑31 Май 2020 22:36
По предписание е задължително при японските.Защото са го сметнали .Японските.
За други да не говорим ако се чака да "затрака "може и да се получи "бау" .
За предварението да се изказвам ли?
Да, първи работен ден от седмицата е и още малко смях ще ни подейства стимулиращо...
Колега вие преподавател ли сте?Така де ,понеже основно задавате въпроси и давате оценки.
Бихте ли обяснили разликата между интерферентен и неинтерферентен двг.А после и взаимоотношението между vvti и момента/ъгъла на впръскване на горивото.

Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Публикувано на: 01 Юни 2020 13:01
от Sandocan
Оги написа: ↑31 Май 2020 22:50
Никой не е длъжен да познава неща от галактиката за да натиска едни педали и върти един волан.
-Като ще се изказваш -няма какво да ти пречи надявам се.
п.с. Ако някой иска да учи нещо по въпроса може да ми пише ЛС- в мазето трябва да имам 40-годишни книги за тез работи. И ако са минали метър от перфорации на мишки- на линия съм.
Това което бих запитал ,е как еконормите променят представите и знанията ни от преди 40 години?
Например :влиянието на скоростта правопропорционално в/у ,как беше,ъгъла на впръскване.
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Публикувано на: 01 Юни 2020 13:16
от slowtraveler
Оги написа: ↑01 Юни 2020 11:20
Тез многото фактори дето казваш попадат под един общ знаменател, наречен "равни други условия".
Премина на прекалено хипотетична и условна база, което в реалност не е така...
В реалност би виждал доста сериозна промяна на ъгъла на запалване дори и един цилиндър леко 'да потрепери'...
Ако не вярваш - пробвай със стробоскоп...
Книги имаме, и не само в мазите

Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Публикувано на: 01 Юни 2020 14:11
от Hursa
А "електронни" имате ли?

Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Публикувано на: 01 Юни 2020 19:05
от Оги
Горе четох задълбочени коментари, които обаче са оплетени с термодинамични процеси. Казано на друг език-в реалността много неща оказват влияние.
