Страница 2 от 2

Доливане на различно масло - проблем ли е?

Публикувано на: 21 Окт 2019 06:58
от urb
Доливай по бързо. Японските си погоряват, а и не само те. Виж и да не капе отнякъде.

Доливане на различно масло - проблем ли е?

Публикувано на: 21 Окт 2019 11:08
от south
Колега,
би следвало в сервиза да проверят за евентуален теч през гарнитура, уплътнения .. Или просто двигателя си го гори маслото. Ако е по-тънко, примерно 0w20 или 5w30 a5b5 или при по-натоварен режим - високи обороти, много градско, /навъртяни много моточасове/, често натоварена, ... е нормално да намалява в някаква степен. Зависи и при предната смяна колко масло е налято, качеството на маслото, евентуално менте ...
Снимките са все от едната страна на щеката, а от другата - пак същото ли е? На щеките често така се получава, размазва, не се вижда хубаво, тръбата е крива. Най-ясно преди първо палене се вижда.
Маслото какво е, вискозитет, спецификации?
Така или иначе оттук насетне го следи по-често! А и няма да ти се разсърди двигателя на смени на 7,5х. /Тойота дават този интервал при тежка експлоатация/. Въпрос на избор разбира се, мнения в нета, както и на живо от механици - бол.
Успех с ребуса колеги и пиши какво е станало!

Доливане на различно масло - проблем ли е?

Публикувано на: 21 Окт 2019 13:22
от slowtraveler
urb написа: 21 Окт 2019 06:58 Японските си погоряват, а и не само те.
Твърдо не съм съгласен с определението по географски признак tooth.gif
Да, поради заводски дефект Авенсиса ми погоряваше масло до ремонта. След това - не е пипал маслото (не във видими граници - реално няма как да няма някакви загуби на масло).
Предходната ми немска машина си започна да гори масло сериозно след 60х.км... Настъпиш ли го - гори като змей (1л/1000км)... Настъпиш ли го по-сериозно - светва и чека заради зацапана ламбда сонда (да, отпуснеш ли газта - я изчистваше за няколко секунди, и ако караш по-нормално - въобще няма проблем) :)
Японците поради достатъчната техническа грамотност и технологична подготвеност обикновено правят достатъчно добре измислени и изработени двигатели, позволяващи малък разход на масло дори при високи обороти...
Иначе за доливането бързо - напълно съм съгласен... Двигателя трябва да има масло на необходимото ниво, пък дори и то в момента да е 'компромисно масло'... Просто при първа възможност се сменя, но дотогава - трябва да има нормално количество масло...

Доливане на различно масло - проблем ли е?

Публикувано на: 21 Окт 2019 15:01
от BOz
Офтопик
Решили Германците да покажат - що е то, нация техническа. Направили болтче, тънко като косъм и го пратили на Японците.
След има-няма седмица ония им го върнали пробито през средата.
Германците се засуетили, събрали екип инженери и нарязали вътрешна резба на отвора. Пратили го пак на Японците.
За да се отсрамят, Самураите направили винт по вътрешната резба, навили го и го върнали на Швабите.
Зачесали се швабите по главите и рекли:
- Японците явно ни се подиграват - я дайте да го пратим на Българите да ги видим - те и връзки за обувки не могат да направят.
След една седмица получили пратка с голяма бележка, която гласяла:
- Установихме, че между болта и резбата има хлабина - навили сме калчища…

Доливане на различно масло - проблем ли е?

Публикувано на: 22 Окт 2019 18:40
от ToyotaAuris
Днес отидох до сервиза, питаха ме дали искам смяна или допълване на маслото и т.к. следващия преглед е февруари 2020 ми предложиха до долеят засега, а пълна смяна по-късно. Дойде едно момче с някаква туба наливно масло и доля май около 2 литра по мое наблюдение, каза проверявай всяка седмица, ако намалява много ела да я погледнем. Явно колата си харчи масло, което за мен е странно. От старата ми кола Форд фиеста 1994 1.6 бензин, нямам такъв навик да проверявам редовно маслото, за 10 години при същото каране един път не съм доливал, но пък имаше други проблеми :). Благодаря на всички които изразиха мнение, явно както е отговорил един от колегите пръчката се нацапва от тръбичката, в смисъл това което е над минимума. Ако се наложи да ходя на сервиз ще пиша за резултата.

Доливане на различно масло - проблем ли е?

Публикувано на: 22 Окт 2019 20:26
от Toyo_driver
Според мен прилича да е на максимума. Ако съм прав след доливането ще си над макс. значително. Този "отлив" на маслото от щеката се случва при горещо масло. Моя съвет е да премерите нивото на студен ДВГ. wink.gif

П.С. Отговора на темата е "Не". Даже и полусинтетика 10W40 да се долее, маслото в двг ще притежава свойствата на това, чието количество е по-голямо… стойностите ще се получат като средноаритметично :cheers:

Доливане на различно масло - проблем ли е?

Публикувано на: 22 Окт 2019 20:59
от slowtraveler
Toyo_driver написа: 22 Окт 2019 20:26 Според мен прилича да е на максимума
Снимката с 'натопеното крайче' твърдо показва масло под минимум...

Доливане на различно масло - проблем ли е?

Публикувано на: 22 Окт 2019 21:40
от south
Колега, какви 2 литра са доляли? Че мотора ти събира 4-ри! Не знам дали въобще може да работи с толкова малко. Не ти ли казаха колко? Да го беше сменил направо. Иначе - следи я за нивото. Помисли за проба с хубаво масло, да си сигурен, че не е менте, или произволен продукт от бидон хоум меид. Ако сваля по над литър за 6 х. помисли за гумички, сегменти. Във форума има добри механици wink.gif Колата си ти е хубава.

Доливане на различно масло - проблем ли е?

Публикувано на: 23 Окт 2019 07:48
от slowtraveler
south написа: 22 Окт 2019 21:40 Колега, какви 2 литра са доляли? Че мотора ти събира 4-ри! Не знам дали въобще може да работи с толкова малко.
На авенсиса (1.6) след доливане на 2л ми бе достигнал ниво посредата между минимум и максимум... Да, преди наливането маслото бе с по-ниско ниво - на щеката маслото само 'докосваше' връхчето и то когато се натисне по-силно. Вътре индикации нямаше (т.е. - засмуквал е безпроблемно масло без спадове на налягането му). Явно добре конструиран маслозаборник (на предходна немска машина явно заради плиткия картер лампата за налягане на маслото започваше да примигва в завой в момента, в който маслото ДОБЛИЖИ минимума - карах я винаги с масло на МАХ)...