Доливане на различно масло - проблем ли е?
- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Доливане на различно масло - проблем ли е?
Доливай по бързо. Японските си погоряват, а и не само те. Виж и да не капе отнякъде.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
- south
- Мнения: 78
- Регистриран на: 09 Май 2014 13:08
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Доливане на различно масло - проблем ли е?
Колега,
би следвало в сервиза да проверят за евентуален теч през гарнитура, уплътнения .. Или просто двигателя си го гори маслото. Ако е по-тънко, примерно 0w20 или 5w30 a5b5 или при по-натоварен режим - високи обороти, много градско, /навъртяни много моточасове/, често натоварена, ... е нормално да намалява в някаква степен. Зависи и при предната смяна колко масло е налято, качеството на маслото, евентуално менте ...
Снимките са все от едната страна на щеката, а от другата - пак същото ли е? На щеките често така се получава, размазва, не се вижда хубаво, тръбата е крива. Най-ясно преди първо палене се вижда.
Маслото какво е, вискозитет, спецификации?
Така или иначе оттук насетне го следи по-често! А и няма да ти се разсърди двигателя на смени на 7,5х. /Тойота дават този интервал при тежка експлоатация/. Въпрос на избор разбира се, мнения в нета, както и на живо от механици - бол.
Успех с ребуса колеги и пиши какво е станало!
би следвало в сервиза да проверят за евентуален теч през гарнитура, уплътнения .. Или просто двигателя си го гори маслото. Ако е по-тънко, примерно 0w20 или 5w30 a5b5 или при по-натоварен режим - високи обороти, много градско, /навъртяни много моточасове/, често натоварена, ... е нормално да намалява в някаква степен. Зависи и при предната смяна колко масло е налято, качеството на маслото, евентуално менте ...
Снимките са все от едната страна на щеката, а от другата - пак същото ли е? На щеките често така се получава, размазва, не се вижда хубаво, тръбата е крива. Най-ясно преди първо палене се вижда.
Маслото какво е, вискозитет, спецификации?
Така или иначе оттук насетне го следи по-често! А и няма да ти се разсърди двигателя на смени на 7,5х. /Тойота дават този интервал при тежка експлоатация/. Въпрос на избор разбира се, мнения в нета, както и на живо от механици - бол.
Успех с ребуса колеги и пиши какво е станало!
- slowtraveler
- Мнения: 6181
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Доливане на различно масло - проблем ли е?
Твърдо не съм съгласен с определението по географски признак

Да, поради заводски дефект Авенсиса ми погоряваше масло до ремонта. След това - не е пипал маслото (не във видими граници - реално няма как да няма някакви загуби на масло).
Предходната ми немска машина си започна да гори масло сериозно след 60х.км... Настъпиш ли го - гори като змей (1л/1000км)... Настъпиш ли го по-сериозно - светва и чека заради зацапана ламбда сонда (да, отпуснеш ли газта - я изчистваше за няколко секунди, и ако караш по-нормално - въобще няма проблем)

Японците поради достатъчната техническа грамотност и технологична подготвеност обикновено правят достатъчно добре измислени и изработени двигатели, позволяващи малък разход на масло дори при високи обороти...
Иначе за доливането бързо - напълно съм съгласен... Двигателя трябва да има масло на необходимото ниво, пък дори и то в момента да е 'компромисно масло'... Просто при първа възможност се сменя, но дотогава - трябва да има нормално количество масло...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4536
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Доливане на различно масло - проблем ли е?
Офтопик
Решили Германците да покажат - що е то, нация техническа. Направили болтче, тънко като косъм и го пратили на Японците.
След има-няма седмица ония им го върнали пробито през средата.
Германците се засуетили, събрали екип инженери и нарязали вътрешна резба на отвора. Пратили го пак на Японците.
За да се отсрамят, Самураите направили винт по вътрешната резба, навили го и го върнали на Швабите.
Зачесали се швабите по главите и рекли:
- Японците явно ни се подиграват - я дайте да го пратим на Българите да ги видим - те и връзки за обувки не могат да направят.
След една седмица получили пратка с голяма бележка, която гласяла:
- Установихме, че между болта и резбата има хлабина - навили сме калчища…
След има-няма седмица ония им го върнали пробито през средата.
Германците се засуетили, събрали екип инженери и нарязали вътрешна резба на отвора. Пратили го пак на Японците.
За да се отсрамят, Самураите направили винт по вътрешната резба, навили го и го върнали на Швабите.
Зачесали се швабите по главите и рекли:
- Японците явно ни се подиграват - я дайте да го пратим на Българите да ги видим - те и връзки за обувки не могат да направят.
След една седмица получили пратка с голяма бележка, която гласяла:
- Установихме, че между болта и резбата има хлабина - навили сме калчища…
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 20 Окт 2019 16:54
- Местоположение: England
- Автомобил: Toyota auris 1.6 petrol
Доливане на различно масло - проблем ли е?
Днес отидох до сервиза, питаха ме дали искам смяна или допълване на маслото и т.к. следващия преглед е февруари 2020 ми предложиха до долеят засега, а пълна смяна по-късно. Дойде едно момче с някаква туба наливно масло и доля май около 2 литра по мое наблюдение, каза проверявай всяка седмица, ако намалява много ела да я погледнем. Явно колата си харчи масло, което за мен е странно. От старата ми кола Форд фиеста 1994 1.6 бензин, нямам такъв навик да проверявам редовно маслото, за 10 години при същото каране един път не съм доливал, но пък имаше други проблеми
. Благодаря на всички които изразиха мнение, явно както е отговорил един от колегите пръчката се нацапва от тръбичката, в смисъл това което е над минимума. Ако се наложи да ходя на сервиз ще пиша за резултата.

- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Доливане на различно масло - проблем ли е?
Според мен прилича да е на максимума. Ако съм прав след доливането ще си над макс. значително. Този "отлив" на маслото от щеката се случва при горещо масло. Моя съвет е да премерите нивото на студен ДВГ. 
П.С. Отговора на темата е "Не". Даже и полусинтетика 10W40 да се долее, маслото в двг ще притежава свойствата на това, чието количество е по-голямо… стойностите ще се получат като средноаритметично

П.С. Отговора на темата е "Не". Даже и полусинтетика 10W40 да се долее, маслото в двг ще притежава свойствата на това, чието количество е по-голямо… стойностите ще се получат като средноаритметично

- slowtraveler
- Мнения: 6181
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Доливане на различно масло - проблем ли е?
Снимката с 'натопеното крайче' твърдо показва масло под минимум...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- south
- Мнения: 78
- Регистриран на: 09 Май 2014 13:08
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Доливане на различно масло - проблем ли е?
Колега, какви 2 литра са доляли? Че мотора ти събира 4-ри! Не знам дали въобще може да работи с толкова малко. Не ти ли казаха колко? Да го беше сменил направо. Иначе - следи я за нивото. Помисли за проба с хубаво масло, да си сигурен, че не е менте, или произволен продукт от бидон хоум меид. Ако сваля по над литър за 6 х. помисли за гумички, сегменти. Във форума има добри механици
Колата си ти е хубава.

- slowtraveler
- Мнения: 6181
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Доливане на различно масло - проблем ли е?
На авенсиса (1.6) след доливане на 2л ми бе достигнал ниво посредата между минимум и максимум... Да, преди наливането маслото бе с по-ниско ниво - на щеката маслото само 'докосваше' връхчето и то когато се натисне по-силно. Вътре индикации нямаше (т.е. - засмуквал е безпроблемно масло без спадове на налягането му). Явно добре конструиран маслозаборник (на предходна немска машина явно заради плиткия картер лампата за налягане на маслото започваше да примигва в завой в момента, в който маслото ДОБЛИЖИ минимума - карах я винаги с масло на МАХ)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта