Страница 2 от 3

Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?

Публикувано на: 02 Яну 2019 21:56
от slowtraveler
Монбатския както си работеше перфектно умря внезапно на 6-тата година (внезапно - съпругата пали безпроблемно колата, върши си работата, връща се също така безпроблемно, след час решавам да направя маневра и клетка умира)... Колата се кара веднъж на няколко месеца, предимно на кратки разстояния...
През останалото време виси на улицата с включена аларма...
Нито веднъж не е дозареждан допълнително акумулатора.... Та какво да го мисля?
Необратими процеси? Да, теоретично е така, но не смятам да издребнявам толкова - факт е, че тъп, евтин, първия попаднал в първия магазин акумулатор си изкара на този идиотски режим съвсем нормален експлоатационен срок...
Просто предходния акумулатор марка Нисан (оригиналния на Кашкая) умря също толкова внезапно на 5-тата година посред път...

Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?

Публикувано на: 03 Яну 2019 19:19
от gena_bs
Vokil,
Това за 15-дневното дозареждане откъде го знаеш?
Аз такова нещо не съм срещал написано никъде.

Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?

Публикувано на: 03 Яну 2019 19:59
от boyanmt
Моята батерийка на равката....тип..моторетка....не знам как ще удържи през идните студове! Надявам се жената да кара от време на време,или...поне да подгрява само,белким зареди батерийката...Относно консумацията на алармата,имобилайзера...и оттечки(ако има такива),там заключвам пръсти.. boxed.gif

Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?

Публикувано на: 03 Яну 2019 22:42
от slowtraveler
За хибрида - ако е в гараж просто му откачи акумулаторчето :) Или я вкарай в 'shipping mode' - би трябвало да има такъв... Поне моята има такъв режим, при който може да стои с месеци с изключително редуцирана консумация (изключва аларма, безключов достъп и т.н. и т.н.).

Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?

Публикувано на: 03 Яну 2019 22:59
от jacob12
Повечето коли нямат транспортен режим, предполагам става дума за ляв мигач, десен, аварийни и пак ляв и десен мигач. С хибрида е по сложно, потребител не трябва да пипа разделителните контакти, а зареждане на хибридната батерия става със запален двигател или при плъг ин със зарядно от мрежата. Нормално алармата не прави повече от 2-3 мили ампера, така че алармата не се счита за консуматор, ако няма многобройни сработвания от дразнители. Нормално при работещ акумулатор, трябва да пали до около 20-30 дена след оставяне на автомобила без употреба. Колкото до акумулатори, не е добре напрежението на покой да падне за дълго време под 10 волта, а под 6-8 волта вече е добре да се замени акумулаторът. Ако обаче не е стоял дълго при спад до 2 волта ( не повече от 12-24 часа) то той почти се възстановява след зареждато си

Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?

Публикувано на: 03 Яну 2019 23:10
от slowtraveler
Поне аз говорих за 'стартовата' батерия... Иначе за хибридната - един хибрид го бяхме зарязали на паркинг за около година... Заредихме акумулаторчето, а хибридната батерия си бе ОК...
Алармата прави около 20-50мА.. Мотоциклетните правят около 5-10мА...
Относно спадането на напрежението в акумулатора - теоретично е така, ама на Маздата бях 'сразил' акумулатора и бе стоял около месец зимата 'на късо' (консуматор- лампа 10W / почти 1А) с околонулево напрежение...
Зареди се ОК и след това не съм имал проблеми почти 2г докато продам автомобила.

Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?

Публикувано на: 06 Яну 2019 22:53
от Vokil
gena_bs От един учебник по електротехника. Дори не помня от кой курс в електрото. Сега това че започват необратими процеси , не значи че и след 6 месеца няма да завърти и да запали , някой хубав акумулатор но означава че капацитета му ще е намалял. И така му се съкращава живота.

Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?

Публикувано на: 07 Яну 2019 18:09
от Оги
jacob12 написа: 03 Яну 2019 22:59 Колкото до акумулатори, не е добре напрежението на покой да падне за дълго време под 10 волта, а под 6-8 волта вече е добре да се замени акумулаторът.
Под 12,3 V палиш с донор и кабели. Ако след палене /разбирай зареждане/и покой поне 3 часа няма поне това напрежение- акумулатора е аут. Горното може да се отнася за тягов акумулатор.

Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?

Публикувано на: 07 Яну 2019 18:19
от slowtraveler
Палил съм без донор и кабели около 11.5В :)
Сегашната ми кола при изправен акумулатор ми дава прогнозно напрежение при въртене на стартера около 9.3В...
Не е толкова важно напрежението, колкото вътрешното съпротивление на акумулатора...

Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?

Публикувано на: 07 Яну 2019 18:34
от Оги
slowtraveler написа: 07 Яну 2019 18:19 Палил съм без донор и кабели около 11.5В :)
Мхм, по надолнище и на скорост.

Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?

Публикувано на: 07 Яну 2019 21:41
от jacob12
Чирокито е с 8 степенен ZF автомат, как пали на скорост, не ми е ясно . Не трябва да се бърка напрежение на покой и напрежение при старт. На покой не трябва да пада под 12,3 ( средно зареден акумулатор, гъстота на електролита 1,2-1,21 ), а по време на включване на стартера не трябва да пада под 10,0 волта. За да разбереш дали един акумулатор е чао си има други методики. старите методи бяха заряд 24 часа, покой 12 или 24 часа, за да спадне температурата на електролита и да спаднат химичните реакции. Една от бързите диагностики е измерване на тока на заряд 5 мин. след включване на зарядно. Мигновена диагностика се прави с товарна вилка и дисплей с принтер, а още по добра е електронна разпечатка от електронен уред.
Колкото до утечките, нормално вече се мери след 45 минути ( на някои коли след 75 мин ) след заключване и заспиване на КАН шината. Тока през акумулатора постепенно спада до 2 ампера, след около 15 мин вече трявба да е под 0,8 ампера. Разбира се всяка марка и модел е по различен начин. Утечката може и да е импулсна, пример Ауди А8, 2003 год, може да се събуди 2-3 пъти през ноща с консумация по 8-15 ампера, което разрежда акумулатора. Не го спасява батери мениджмънта tooth.gif

Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?

Публикувано на: 07 Яну 2019 22:31
от peterhr
Кой модул на колата стои 45 или 75 минути буден?

Затваряне на прозорци, огледала, гаснене на дисплей, осветление (вътре или отвън), вентилация на купе, вероятно спират и гаснат след 30-ина секунди, хайде да е минута - две.

Предишната ми кола беше произведена 2003 година и никога не е имала консумация на покой повече от заветните 50mA, които искат за гаранция на акумулатори. А не е била постна откъм екстри. Примерно в пасажерската врата снопа с кабели беше нещо от порядъка на 30 броя кабели (влизаха във вратата).

Консумацията падаше до под 50mA за под една минута.

Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?

Публикувано на: 07 Яну 2019 22:48
от slowtraveler
11.5 си запали Калосчето 1.4 след пълно изтощаване на акумулатора (около 2В - цяла нощ на фарове), и около 30 минути на зарядно...
Утечките - при нормална 'изправност' на автомобила всичко заспива за минута - минута и половина... Да, има софтуерни недомислици, които могат случайно да събудят колата... Производителя се бори с тези ефекти чрез ъпдейти :)
При мен имаше някаква сервизна акция/ъпдейт за възможно 'събуждане' на навигацията и дисплеите, но никога не ми се е случвало наяве...

Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?

Публикувано на: 07 Яну 2019 22:52
от jacob12
Примерно Ауди А8, Q7 заспиват за 45 мин. Консумация се мери след това. Даже 2003 година има най малко 25 електронни модула, най често около 32-35. Примерно Мерцедес МЛ 2005 164 купе отново заспива за 45 мин, а при модели с люк- консумация се мери след 75 мин, също и за коли с код 494 USA. Ето Гранд Чироки 2012-2016 г има едвам 12-15 електронни модула - Кан шината заспива бързо, консумация има рядко. Събуждане на шината може да стане по различни причини - скъсан кабел - примерно единия КАН в кабела на вратата - колата преминава в комуникация, доколкото е възможно по един кабел ( малко модули могат да четат по един кабел обаче ), друга причина за утечка - дефектен софтуер или компютър, корозирал конектор и т.н. Примери много. Но имам предвид коли с доста по сложна електронна структура. Трудно ще разбереш без да познаваш кухнята

Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?

Публикувано на: 07 Яну 2019 23:18
от slowtraveler
jacob12 написа: 07 Яну 2019 22:52 Ето Гранд Чироки 2012-2016 г има едвам 12-15 електронни модула
Да не те плаша, ама са мнооого повече (и си чуруликат не само по КАН шина) - явно не си 'човъркал' такова отблизо :) А и скоростта на заспиване няма пряка връзка с броя модули...
НИКОЙ производител не би оставил 'събуден' автомобил за повече от няколко минути... Защото консуматорите станаха доста и все мощни...
На джипката неслучайно алтернатора е 220А...