Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?
- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?
Монбатския както си работеше перфектно умря внезапно на 6-тата година (внезапно - съпругата пали безпроблемно колата, върши си работата, връща се също така безпроблемно, след час решавам да направя маневра и клетка умира)... Колата се кара веднъж на няколко месеца, предимно на кратки разстояния...
През останалото време виси на улицата с включена аларма...
Нито веднъж не е дозареждан допълнително акумулатора.... Та какво да го мисля?
Необратими процеси? Да, теоретично е така, но не смятам да издребнявам толкова - факт е, че тъп, евтин, първия попаднал в първия магазин акумулатор си изкара на този идиотски режим съвсем нормален експлоатационен срок...
Просто предходния акумулатор марка Нисан (оригиналния на Кашкая) умря също толкова внезапно на 5-тата година посред път...
През останалото време виси на улицата с включена аларма...
Нито веднъж не е дозареждан допълнително акумулатора.... Та какво да го мисля?
Необратими процеси? Да, теоретично е така, но не смятам да издребнявам толкова - факт е, че тъп, евтин, първия попаднал в първия магазин акумулатор си изкара на този идиотски режим съвсем нормален експлоатационен срок...
Просто предходния акумулатор марка Нисан (оригиналния на Кашкая) умря също толкова внезапно на 5-тата година посред път...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?
Vokil,
Това за 15-дневното дозареждане откъде го знаеш?
Аз такова нещо не съм срещал написано никъде.
Това за 15-дневното дозареждане откъде го знаеш?
Аз такова нещо не съм срещал написано никъде.
- boyanmt
- Мнения: 930
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?
Моята батерийка на равката....тип..моторетка....не знам как ще удържи през идните студове! Надявам се жената да кара от време на време,или...поне да подгрява само,белким зареди батерийката...Относно консумацията на алармата,имобилайзера...и оттечки(ако има такива),там заключвам пръсти.. 

- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?
За хибрида - ако е в гараж просто му откачи акумулаторчето
Или я вкарай в 'shipping mode' - би трябвало да има такъв... Поне моята има такъв режим, при който може да стои с месеци с изключително редуцирана консумация (изключва аларма, безключов достъп и т.н. и т.н.).

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- jacob12
- Мнения: 113
- Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine
Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?
Повечето коли нямат транспортен режим, предполагам става дума за ляв мигач, десен, аварийни и пак ляв и десен мигач. С хибрида е по сложно, потребител не трябва да пипа разделителните контакти, а зареждане на хибридната батерия става със запален двигател или при плъг ин със зарядно от мрежата. Нормално алармата не прави повече от 2-3 мили ампера, така че алармата не се счита за консуматор, ако няма многобройни сработвания от дразнители. Нормално при работещ акумулатор, трябва да пали до около 20-30 дена след оставяне на автомобила без употреба. Колкото до акумулатори, не е добре напрежението на покой да падне за дълго време под 10 волта, а под 6-8 волта вече е добре да се замени акумулаторът. Ако обаче не е стоял дълго при спад до 2 волта ( не повече от 12-24 часа) то той почти се възстановява след зареждато си
- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?
Поне аз говорих за 'стартовата' батерия... Иначе за хибридната - един хибрид го бяхме зарязали на паркинг за около година... Заредихме акумулаторчето, а хибридната батерия си бе ОК...
Алармата прави около 20-50мА.. Мотоциклетните правят около 5-10мА...
Относно спадането на напрежението в акумулатора - теоретично е така, ама на Маздата бях 'сразил' акумулатора и бе стоял около месец зимата 'на късо' (консуматор- лампа 10W / почти 1А) с околонулево напрежение...
Зареди се ОК и след това не съм имал проблеми почти 2г докато продам автомобила.
Алармата прави около 20-50мА.. Мотоциклетните правят около 5-10мА...
Относно спадането на напрежението в акумулатора - теоретично е така, ама на Маздата бях 'сразил' акумулатора и бе стоял около месец зимата 'на късо' (консуматор- лампа 10W / почти 1А) с околонулево напрежение...
Зареди се ОК и след това не съм имал проблеми почти 2г докато продам автомобила.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?
gena_bs От един учебник по електротехника. Дори не помня от кой курс в електрото. Сега това че започват необратими процеси , не значи че и след 6 месеца няма да завърти и да запали , някой хубав акумулатор но означава че капацитета му ще е намалял. И така му се съкращава живота.
Човек и добре да живее умира .......
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?
Под 12,3 V палиш с донор и кабели. Ако след палене /разбирай зареждане/и покой поне 3 часа няма поне това напрежение- акумулатора е аут. Горното може да се отнася за тягов акумулатор.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?
Палил съм без донор и кабели около 11.5В
Сегашната ми кола при изправен акумулатор ми дава прогнозно напрежение при въртене на стартера около 9.3В...
Не е толкова важно напрежението, колкото вътрешното съпротивление на акумулатора...

Сегашната ми кола при изправен акумулатор ми дава прогнозно напрежение при въртене на стартера около 9.3В...
Не е толкова важно напрежението, колкото вътрешното съпротивление на акумулатора...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?
Мхм, по надолнище и на скорост.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- jacob12
- Мнения: 113
- Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine
Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?
Чирокито е с 8 степенен ZF автомат, как пали на скорост, не ми е ясно . Не трябва да се бърка напрежение на покой и напрежение при старт. На покой не трябва да пада под 12,3 ( средно зареден акумулатор, гъстота на електролита 1,2-1,21 ), а по време на включване на стартера не трябва да пада под 10,0 волта. За да разбереш дали един акумулатор е чао си има други методики. старите методи бяха заряд 24 часа, покой 12 или 24 часа, за да спадне температурата на електролита и да спаднат химичните реакции. Една от бързите диагностики е измерване на тока на заряд 5 мин. след включване на зарядно. Мигновена диагностика се прави с товарна вилка и дисплей с принтер, а още по добра е електронна разпечатка от електронен уред.
Колкото до утечките, нормално вече се мери след 45 минути ( на някои коли след 75 мин ) след заключване и заспиване на КАН шината. Тока през акумулатора постепенно спада до 2 ампера, след около 15 мин вече трявба да е под 0,8 ампера. Разбира се всяка марка и модел е по различен начин. Утечката може и да е импулсна, пример Ауди А8, 2003 год, може да се събуди 2-3 пъти през ноща с консумация по 8-15 ампера, което разрежда акумулатора. Не го спасява батери мениджмънта
Колкото до утечките, нормално вече се мери след 45 минути ( на някои коли след 75 мин ) след заключване и заспиване на КАН шината. Тока през акумулатора постепенно спада до 2 ампера, след около 15 мин вече трявба да е под 0,8 ампера. Разбира се всяка марка и модел е по различен начин. Утечката може и да е импулсна, пример Ауди А8, 2003 год, може да се събуди 2-3 пъти през ноща с консумация по 8-15 ампера, което разрежда акумулатора. Не го спасява батери мениджмънта

- peterhr
- Мнения: 635
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
- Обратна връзка:
Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?
Кой модул на колата стои 45 или 75 минути буден?
Затваряне на прозорци, огледала, гаснене на дисплей, осветление (вътре или отвън), вентилация на купе, вероятно спират и гаснат след 30-ина секунди, хайде да е минута - две.
Предишната ми кола беше произведена 2003 година и никога не е имала консумация на покой повече от заветните 50mA, които искат за гаранция на акумулатори. А не е била постна откъм екстри. Примерно в пасажерската врата снопа с кабели беше нещо от порядъка на 30 броя кабели (влизаха във вратата).
Консумацията падаше до под 50mA за под една минута.
Затваряне на прозорци, огледала, гаснене на дисплей, осветление (вътре или отвън), вентилация на купе, вероятно спират и гаснат след 30-ина секунди, хайде да е минута - две.
Предишната ми кола беше произведена 2003 година и никога не е имала консумация на покой повече от заветните 50mA, които искат за гаранция на акумулатори. А не е била постна откъм екстри. Примерно в пасажерската врата снопа с кабели беше нещо от порядъка на 30 броя кабели (влизаха във вратата).
Консумацията падаше до под 50mA за под една минута.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT
- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?
11.5 си запали Калосчето 1.4 след пълно изтощаване на акумулатора (около 2В - цяла нощ на фарове), и около 30 минути на зарядно...
Утечките - при нормална 'изправност' на автомобила всичко заспива за минута - минута и половина... Да, има софтуерни недомислици, които могат случайно да събудят колата... Производителя се бори с тези ефекти чрез ъпдейти
При мен имаше някаква сервизна акция/ъпдейт за възможно 'събуждане' на навигацията и дисплеите, но никога не ми се е случвало наяве...
Утечките - при нормална 'изправност' на автомобила всичко заспива за минута - минута и половина... Да, има софтуерни недомислици, които могат случайно да събудят колата... Производителя се бори с тези ефекти чрез ъпдейти

При мен имаше някаква сервизна акция/ъпдейт за възможно 'събуждане' на навигацията и дисплеите, но никога не ми се е случвало наяве...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- jacob12
- Мнения: 113
- Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine
Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?
Примерно Ауди А8, Q7 заспиват за 45 мин. Консумация се мери след това. Даже 2003 година има най малко 25 електронни модула, най често около 32-35. Примерно Мерцедес МЛ 2005 164 купе отново заспива за 45 мин, а при модели с люк- консумация се мери след 75 мин, също и за коли с код 494 USA. Ето Гранд Чироки 2012-2016 г има едвам 12-15 електронни модула - Кан шината заспива бързо, консумация има рядко. Събуждане на шината може да стане по различни причини - скъсан кабел - примерно единия КАН в кабела на вратата - колата преминава в комуникация, доколкото е възможно по един кабел ( малко модули могат да четат по един кабел обаче ), друга причина за утечка - дефектен софтуер или компютър, корозирал конектор и т.н. Примери много. Но имам предвид коли с доста по сложна електронна структура. Трудно ще разбереш без да познаваш кухнята
- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Колко бързо се изтощава акумулатора при включена аларма през зимата?
Да не те плаша, ама са мнооого повече (и си чуруликат не само по КАН шина) - явно не си 'човъркал' такова отблизо

НИКОЙ производител не би оставил 'събуден' автомобил за повече от няколко минути... Защото консуматорите станаха доста и все мощни...
На джипката неслучайно алтернатора е 220А...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта