Страница 2 от 4
разширителен клапан
Публикувано на: 05 Юни 2018 22:30
от anton_76
И аз не знам но е факт ,че при повишаване на оборотите тръбата изстива повече от колкото на празен ход.Според майстора минава повече фреон през клапана и не може да се охлади.Смятам утре да запиша час в ТМ Пловдив и да видим тогава.Никой друг не се наема да сваля табло.
разширителен клапан
Публикувано на: 05 Юни 2018 23:00
от dokkito
Аз това се опитвам да подметна в няколко поста.
Вентила трябва да регулира правилно при ниски и високи обороти, а той не успява .
Целта му е да дроселира високото и ниското налягане така че да има правилно изпаряване на агента след него.
разширителен клапан
Публикувано на: 05 Юни 2018 23:41
от Hursa
Не знам, ако действително може да "отвори" толкова, че да сваля налягането твърде малко и да е блокирал в това положение - вероятно сте прави. И след като и специалист го твърди. Но тогава е опасно за компресора да работи така.
(но не е ли малко вероятно да може чак толкова да отваря, все пак при старта той е напълно отворен, май)
разширителен клапан
Публикувано на: 05 Юни 2018 23:48
от dokkito
Разбира се че е опасно. Компресора се охлажда от самия агент.
Теоретично така може да постъпи кондензирал агент в компресора, което според мен е невъзможно. Дори и да е максимално отворен вентила пак налягането след него е по- ниско.
разширителен клапан
Публикувано на: 06 Юни 2018 06:10
от anton_76
Интересно но никой не ми беше споменал до сега,че е опасно за компресора.Карай си така може и да се оправи иначе трябва да се сваля таблото -казваха майсторите!
разширителен клапан
Публикувано на: 06 Юни 2018 06:45
от Hursa
anton_76 написа: ↑05 Юни 2018 22:30
И аз не знам но е факт ,че при повишаване на оборотите тръбата изстива повече от колкото на празен ход.
За коя тръба става дума? "Отиващата" към компресора?
разширителен клапан
Публикувано на: 06 Юни 2018 06:58
от anton_76
Не ! Тръбата която влиза в купето.При високи обороти изстива, но слабо ,а на празен ход е нормална на допир.
разширителен клапан
Публикувано на: 06 Юни 2018 07:22
от dokkito
anton_76 написа: ↑06 Юни 2018 06:58
Не ! Тръбата която влиза в купето.При високи обороти изстива, но слабо ,а на празен ход е нормална на допир.
Дебелата или тънката?
разширителен клапан
Публикувано на: 06 Юни 2018 18:00
от Hursa
► Виж съдържание
Като гледам картинката, която е дал dokkito, то няма коя друга да е. Това е тръбата свързваща изпарителя с компресора, а и само тя може да стане студена. За да не е студена – причината е по скоро “затворен” (той не може да затвори напълно) разширителен вентил.
Тогава докато температурата на фреона веднага след разсширителния вентил е доста по-ниска - поради малкия разход, той успява в изпарителя да се нагрее до температура близка до тази в купето и климатика работи “слабо”. Поради ниските обороти, компресора няма как да подаде през значително притворения вентил голям разход. Но с вдигане на оборотите – напора и разхода на компресора се повишават и успява да подаде по-голям разход през разширителя и изпарителя – и съответно на изхода (и в тръбата) фреона не е така прегрят.
Ако причинита е тази, пак вдигането на оборотите няма да помогне (да „отпецне” вентила

), но работата на климатика в това състояние не е опасно за компресора, просто климатика работи неефективно. Ако вентила е такъв за какъвто го мисля, то конструкцията му, както и управлението му са такива, че в случай на отказ да „затвори” сам - за безопасност на компресора (затова и ако причината е в този вентил, е много по вероятно да е „затворил” – не, че има особено значение, ако в него е причината – все ще трябва да се сменя. Може и да може да се ремонтира лесно самия вентил, но съдейки по картинките - едва ли

).
разширителен клапан
Публикувано на: 06 Юни 2018 18:34
от memorex
разширителен клапан
Публикувано на: 06 Юни 2018 19:08
от Hursa
А как се монтира към изпарителя? Мислех, че с шпилки и "глухи гайки" (през този "детайл" с тръбите). А това "лепнатото" черно отгоре - какво е?
разширителен клапан
Публикувано на: 06 Юни 2018 21:15
от anton_76
dokkito написа: ↑06 Юни 2018 07:22
anton_76 написа: ↑06 Юни 2018 06:58
Не ! Тръбата която влиза в купето.При високи обороти изстива, но слабо ,а на празен ход е нормална на допир.
Дебелата или тънката?
Дебелата
разширителен клапан
Публикувано на: 06 Юни 2018 21:55
от dokkito
В такъв случай колега в горния пост малко си ни подвел. Това не е тръбата която влиза в купето, а излиза.
Бях сигурен , че говориш за дебелата, но като написа ,че влиза вкупето и.....
Компресора на ниски обороти логично натяга по- малко хладилен агент, който минава през кондензатора и към вентила. Ако вентила е наред ще регулира потока на хладилния агент така че да се изпари в правилното налягане към изпарителя. Точно тази мембрана на вентила регулира ниското налягане на хладилния агент към изпарителя.
При теб явно пропуска константно повече. Така налягането при ниски обороти преди и след вентила е близко и така хладилния агент не се изпарява напълно. Логично е щом няма изпарение да няма и охлаждане. Проста физика. При високи обороти нещата някак се случват и климарика заработва.
Симптомите на липса на хладилен агент са абсолютно същите, но това го изключваме, защото е проверено. За пояснение тогава вентила пропуска малко хладилен агент към изпариреля. Изпаряване има , но е малко и не може да охлади добре изпариреля.
Дано майстора е диагностицирал добре здравината на компресора.
разширителен клапан
Публикувано на: 06 Юни 2018 22:35
от anton_76
Във вторник влизам в бокса на Тойота Пловдив и ще видим! Новия клапан е в мен вече така че .....
разширителен клапан
Публикувано на: 17 Юни 2018 19:52
от anton_76
Излезнах от бокса на тойота . Смениха ТРВ клапана,но проблема си остана ! Някакви идеи от какво може да е ? Какви са симптомите ако дехидратора е запушен? Като вдигна обороти и дебелата тръба която влиза в купето бая изстива и съответно паднат ли оборотите и температурата става нормална като околната.