Прав си - въпрос на терминология, както и познания. Не е много точен превода на български "пастиране" и затова много хора се подвеждат. А и в България това изобщо не е развит бизнес и не много хора са наясно. Пастирането е нещо много различно от нанасянето на вакса - тя се нанася в края на процеса и се използва за защита. Полирането е междинна фаза - финиша на пастирането - един вид финно изглаждане след като сме минали с абразивната паста, за да доизгладим и да има огледално равна повърхност. Казвам го информативно и с най-добри намерения.

И
slowtraveler написа:За икономията - ако направиш 1кв.м. по-тънък със 300микрона, предполагам можеш сам да сметнеш колко ще ти е икономията на боя А икономията на работа е няколко милисекунди задържане на ръката...
Защо 300, това не е ли твърде много - съдейки по таблицата, която си дал, това е 2 пъти повече отколкото е цялото покритие, средно, за повечето заводски спецификации. Честно, не знам. Просто не ми се вярва. Без да се хващаме за отделни думи, принципно си прав, но зависи за какви ремонти става на въпрос. Капаци, брони, врати, това което най-често се прави, ако приемем, че се прави професионално и се боядисва целия детайл, е повече от един квадрат самия детайл. Да не говорим за тавани и всякакви други, а и колко още време и разход отива и за другите неща в процеса - разоборудване, материали, все пак не е само боядисване. Вече колко коли на ден, на месец и т.н., много си зависи. Да не дава Господ пък грдушки

Прав си, въпрос на сметки е, но говорим за доста относителни неща. По принцип аз не подценявам икономията, като принцип в бизнеса, тя важи навсякъде - и в завода и в сервиза.
За боядисването, понеже ми е интересно, някой може ли да обясни при производството на масовите модели, само роботи ли боядисват, или и хора? Мисля, че по клипчетата съм виждал и двата процеса в производството на една кола, както и ОТК в края на цялостния процес, което се прави от човек, който гледа всеки милиметър. Машината би трябвало да е прецизна и да не греши, тогава защо, или по-скоро в кои случаи е нужен човека?
Между другото - ето Ви друга тема - ако вече има такава, извинявам се, просто не съм видял тук. Систeмата Total Quality Management на Toyota. Дали (и нужно ли е) всяка една кола да се тества на 100%, или е по-икономично ("ефикасно", ако не ви харесва термина) системата да има механизъм за установяване на рискове и само ако, и където, има риск, там да се правят тотални проверки. Напрактика става следното - мен ме убеждават със сертификат, който придружава колата, че тя е произведена в съответствие с най-високите стандарти. А дали е така..

Уж нова и кво- тук потробва, там се поолющи. Хайде кажете ми, защо е така

Не ги ли правят тия коли много на бързичко вече.. Пък и зависи за кой пазар е насочен конкретния екземпляр, може би
Иначе между другото - две коли съм взимал чисто нови, различни марки и класове и трябва да Ви кажа, че е доста голяма разликата в качеството на лаково-бояджийското покритие.
Извинявам се, че се разпрострях
