Страница 2 от 2

температура на двигателя

Публикувано на: 05 Авг 2017 14:41
от Енев
И Аутисът няма никъде показател за температурата на двигателя. Това беше едно от нещата, които ме потресе при Тойота - начинът, по който мислят инженерите/дизайнерите, и той доста често не е в интерес на потребителя. thumbdown.gif

температура на двигателя

Публикувано на: 05 Авг 2017 15:40
от мехаННика
И какъв е интересът на потребителя в случая? Страшно съм любопитен. Някой потърси ли информация при каква температура се включва сигнализацията, мига ли, до каква температура, кога остава да свети постоянно? В това отношение на дядо ти Москвича е бил по добър. Иначе и аз не ги знам тия неща, не ми е трябвало.

температура на двигателя

Публикувано на: 05 Авг 2017 18:25
от Енев
А, значи температурата на двигателя не е важна за разхода, износването на частите, поведението на същия този двигател. А на дядо ти каруцата имала ли е такъв датчик?

температура на двигателя

Публикувано на: 05 Авг 2017 18:41
от Iliyа Damyanov
Енев написа: А, значи температурата на двигателя не е важна за разхода, износването на частите, поведението на същия този двигател. А на дядо ти каруцата имала ли е такъв датчик?
Това как да го разбираме? Че ако имаш стрелкови индикатор на температурата ще си контролираш (управляваш) износването и разхода на двигателя ли?

температура на двигателя

Публикувано на: 05 Авг 2017 18:55
от slowtraveler
Енев написа: А, значи температурата на двигателя не е важна за разхода, износването на частите, поведението на същия този двигател. А на дядо ти каруцата имала ли е такъв датчик?
Температурата трябва да е в определени граници... Когато е в тези нормални експлоатационни граници няма проблем...
Днес катерих едни сериозни баири (16км с денивелация около 1200м по лош път, на места и на бавни) и видях как стрелката се повдигна малко от стандартното си положение... Вентилаторът също се включи.... Далеч от червената зона... Погледнах температурата на маслото - от 'стандартните' 93С се бе покачила на 112С...
С какво ми помогна стрелката? Да видя, че двигателят е малко по-загрял от обичайното, но отново си е в правилните норми?
Да, удовлетвори любопитството ми, но какво от това? Една лампа от тип 'недозагрял' и 'прегряващ' би свършила перфектна работа...

температура на двигателя

Публикувано на: 05 Авг 2017 19:49
от Енев
Добре, значи няма разлика в това двигателят да е -20 или 80 градуса, особено за дизеловите двигатели?

температура на двигателя

Публикувано на: 05 Авг 2017 19:51
от Митхат
Инженерите в автомобилостроенето са го измислили ,мислите ли че не са помислили за евентуални аварийни положения.
И какъв е смисълът от индикатор ,когато има лампа с нейните различни опции,,
мехаННика написа: Някой потърси ли информация при каква температура се включва сигнализацията, мига ли, до каква температура, кога остава да свети постоянно?
Например на моя друга кола стрелката стои на 12ч на индикатора за антифриза,но погледнато през диагностична програма стрелката стои там от 70 до 105 градуса.

температура на двигателя

Публикувано на: 05 Авг 2017 23:19
от slowtraveler
Енев написа: Добре, значи няма разлика в това двигателят да е -20 или 80 градуса, особено за дизеловите двигатели?
Разбира се, че има разлика колега.... Когато температурата е под +60С обикновено свети синя ламБа, показвайки, че автомобилът не е загрял (на голфа светеше жълта :) )....
Ако се вдигне над 100-105С вероятно свети червена, показвайки, че автомобилът е прегрял....
А когато е между 60 и 100С навярно нищо не свети, защото в този интервал всичко е ОК... Горе-долу такава е логиката на тойотските 'безстрелкови' индикации, и не виждам повод за притеснение....
Като няма да ме учуди в бъдеще да изчезне например синята лампа, и всичко да се реши по друг начин...
За мен логичното е:
1. Когато двигателя е студен, просто компа ти отрязва възможностите да го юркаш, за да загрее плавно и нормално
2. Ако в продължение на няколко минути автомобилът не загрява, а тенденцията е да остане студен (няма темп за покачване на температурата) - вдигаш 'грешка', че навярно термостатът ти е умрял...
И ти изчезва още една индикация - 'студената' температура става нещо, което не те интересува.... Защото нещата, заради което би трябвало да ти свети 'студен двигател' са да не го юркаш докато е студен, и да знаеш, че парното ти няма да топли достатъчно :)

температура на двигателя

Публикувано на: 06 Авг 2017 01:33
от Iliyа Damyanov
Спринтерите на Мерцедес които са си за професионални цели отдавна нямат активна индикация в реално време която да следиш. Даже не знам какво трябва да светне ама ги караме на пет смени. Кой каквото набара свободно го взима и бой в гърба. Така че индикацията е най малкия проблем при екслоатацията. Лично на мене ми липсва стрелката там където я няма заради придобитите навици. В близко бъдеще коли и без волани ще се появят така ,че за една стрелка няма смисъл да се правят драми. В Рим линя С на метрото е без ватмани , машинисти или каквото и да било. В Естония по точно в Талин са пуснали маршрутки без шофьори (в момета се води експериментален проект). Наше момче българче ме покани миналата година да го придружа с някаква Ц класа която беше цялата в брезент до едно езеро. Тъгнахме в 2,30 през ноща и целта беше да се анализират даните от датчиците при висока влажност и ....... колата отиде до зададения адрес на около 80 Км. само с гласова команда без човешко участие с волан , газ или спирачки. Същия в момента вече не работи за Мерцедес а за Бош и пак работи същото ( алгоритми за гласови команди или нещо подобно). В последствие се усетих , че Бош не правят само бор машини и перални. Та в близко на таблото вероятно ще има само една индикация и тя ще час на пристигане. Предполагам и тогава ще се намери някой да каже , че Москвичте са били с волан.

ПС. Аз се занимавам с енергийната ефективнист на умните къщи. Там е още по-интересно и предстоят революции и еволюции.

температура на двигателя

Публикувано на: 06 Авг 2017 01:33
от Iliyа Damyanov
Спринтерите на Мерцедес които са си за професионални цели отдавна нямат активна индикация в реално време която да следиш. Даже не знам какво трябва да светне ама ги караме на пет смени. Кой каквото набара свободно го взима и бой в гърба. Така че индикацията е най малкия проблем при екслоатацията. Лично на мене ми липсва стрелката там където я няма заради придобитите навици. В близко бъдеще коли и без волани ще се появят така ,че за една стрелка няма смисъл да се правят драми. В Рим линя С на метрото е без ватмани , машинисти или каквото и да било. В Естония по точно в Талин са пуснали маршрутки без шофьори (в момета се води експериментален проект). Наше момче българче ме покани миналата година да го придружа с някаква Ц класа която беше цялата в брезент до едно езеро. Тъгнахме в 2,30 през ноща и целта беше да се анализират даните от датчиците при висока влажност и ....... колата отиде до зададения адрес на около 80 Км. само с гласова команда без човешко участие с волан , газ или спирачки. Същия в момента вече не работи за Мерцедес а за Бош и пак работи същото ( алгоритми за гласови команди или нещо подобно). В последствие се усетих , че Бош не правят само бор машини и перални. Та в близко на таблото вероятно ще има само една индикация и тя ще час на пристигане. Предполагам и тогава ще се намери някой да каже , че Москвичте са били с волан.

ПС. Аз се занимавам с енергийната ефективнист на умните къщи. Там е още по-интересно и предстоят революции и еволюции.

температура на двигателя

Публикувано на: 06 Авг 2017 14:42
от Енев
mfandakov написа:
И какъв е смисълът от индикатор ,когато има лампа с нейните различни опции
А лампата не е ли индикатор? no.gif
@Slowtraveler, с последното си изречение не казваш ли на 100% това, което към казал - точно юркането при студен двигател води до по-голям разход, износване на двигателя и неправилна експлоатация като цяло.

температура на двигателя

Публикувано на: 06 Авг 2017 17:06
от spiridoncho
Дори да има различни начини на светене на една лампа пак си е на далавера и е ориентир. Тъпо е да ти светне лампата когато вече е късно, нали?
На всеки му се е случвало да кара при по-висока температура за кратко и това не е проблем. Но ако се налага да кара повечко с такава температура, то е редно да се съобрази с това иначе си рискува здравето на моторетката.
Дори на най-ниско оборудваната Фиеста от 2011-та има нормален индикатор (дигитален с квадратчета) за температурата, като ясно са показани нормалните граници на същата.
Края на Юни, някъде към 15:30ч прибирайки се от Балчик, при ужасна жега, на Варненската магистрала индикатора на температурата ми се покачи с едно деление над нормалното, при което интуитивно свалих оборотите от 5 на 4к(съответно и скоростта падна). В рамките на 5 минути температурата се нормализира. Та ако нямах такъв индикатор, то остава да си джиткам спокойно докато нещо изтрещи, защото изобщо не направих сметка, че отвън е като в Африка и не трябва карам при тежки режими за двигателя. Та тези индикатори определено ти променят режима на каране. Да, при Тойота може да не е така, но при Пежо светне ли ти лампата, в повечето случи двигателя е за ремонт.
Дано мехаННика е прав и все пак има някакви междинни диско ефекти по таблото.
Iliyа Damyanov написа: Спринтерите на Мерцедес които са си за професионални цели отдавна нямат активна индикация в реално време която да следиш. Даже не знам какво трябва да светне ама ги караме на пет смени. Кой каквото набара свободно го взима и бой в гърба. Така че индикацията е най малкия проблем при екслоатацията.
Интересното е, че и мен не ме интересува служебните коли имат ли индикация или не. Каквото хвана и "бой по гърба". Служебната кола е като чуждата жена - чужда жена кости няма wink.gif . Та за тия професионалните автомобили са го измислили по друг начин, защото шофьора на този автомобил не му е работата да гледа тези уреди. Той има "норма" и трябва да я спазва wink.gif .

температура на двигателя

Публикувано на: 06 Авг 2017 21:08
от slowtraveler
@Енев, да това казвам... Но това не означава, че ти трябва свръхточен уред. Стига ти и лампа, която да ти каже че двг е студен. Или въобще да няма индикация, но двигателят сам да не ти позволява да го юркаш докато не е загрял, или ако прегрява.. Въпрос на твхнически избор..