
температура на двигателя
температура на двигателя
И Аутисът няма никъде показател за температурата на двигателя. Това беше едно от нещата, които ме потресе при Тойота - начинът, по който мислят инженерите/дизайнерите, и той доста често не е в интерес на потребителя. 

Ограничените размери на човешкия мозък не пречат на безкрайната човешка глупост!
Auris Hybrid Touring Sports 2016
Auris Hybrid Touring Sports 2016
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
температура на двигателя
И какъв е интересът на потребителя в случая? Страшно съм любопитен. Някой потърси ли информация при каква температура се включва сигнализацията, мига ли, до каква температура, кога остава да свети постоянно? В това отношение на дядо ти Москвича е бил по добър. Иначе и аз не ги знам тия неща, не ми е трябвало.
температура на двигателя
А, значи температурата на двигателя не е важна за разхода, износването на частите, поведението на същия този двигател. А на дядо ти каруцата имала ли е такъв датчик?
Ограничените размери на човешкия мозък не пречат на безкрайната човешка глупост!
Auris Hybrid Touring Sports 2016
Auris Hybrid Touring Sports 2016
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
температура на двигателя
Това как да го разбираме? Че ако имаш стрелкови индикатор на температурата ще си контролираш (управляваш) износването и разхода на двигателя ли?
- slowtraveler
- Мнения: 6183
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
температура на двигателя
Температурата трябва да е в определени граници... Когато е в тези нормални експлоатационни граници няма проблем...
Днес катерих едни сериозни баири (16км с денивелация около 1200м по лош път, на места и на бавни) и видях как стрелката се повдигна малко от стандартното си положение... Вентилаторът също се включи.... Далеч от червената зона... Погледнах температурата на маслото - от 'стандартните' 93С се бе покачила на 112С...
С какво ми помогна стрелката? Да видя, че двигателят е малко по-загрял от обичайното, но отново си е в правилните норми?
Да, удовлетвори любопитството ми, но какво от това? Една лампа от тип 'недозагрял' и 'прегряващ' би свършила перфектна работа...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
температура на двигателя
Добре, значи няма разлика в това двигателят да е -20 или 80 градуса, особено за дизеловите двигатели?
Ограничените размери на човешкия мозък не пречат на безкрайната човешка глупост!
Auris Hybrid Touring Sports 2016
Auris Hybrid Touring Sports 2016
- Митхат
- Мнения: 3826
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
температура на двигателя
Инженерите в автомобилостроенето са го измислили ,мислите ли че не са помислили за евентуални аварийни положения.
И какъв е смисълът от индикатор ,когато има лампа с нейните различни опции,,
И какъв е смисълът от индикатор ,когато има лампа с нейните различни опции,,
Например на моя друга кола стрелката стои на 12ч на индикатора за антифриза,но погледнато през диагностична програма стрелката стои там от 70 до 105 градуса.
- slowtraveler
- Мнения: 6183
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
температура на двигателя
Разбира се, че има разлика колега.... Когато температурата е под +60С обикновено свети синя ламБа, показвайки, че автомобилът не е загрял (на голфа светеше жълта

Ако се вдигне над 100-105С вероятно свети червена, показвайки, че автомобилът е прегрял....
А когато е между 60 и 100С навярно нищо не свети, защото в този интервал всичко е ОК... Горе-долу такава е логиката на тойотските 'безстрелкови' индикации, и не виждам повод за притеснение....
Като няма да ме учуди в бъдеще да изчезне например синята лампа, и всичко да се реши по друг начин...
За мен логичното е:
1. Когато двигателя е студен, просто компа ти отрязва възможностите да го юркаш, за да загрее плавно и нормално
2. Ако в продължение на няколко минути автомобилът не загрява, а тенденцията е да остане студен (няма темп за покачване на температурата) - вдигаш 'грешка', че навярно термостатът ти е умрял...
И ти изчезва още една индикация - 'студената' температура става нещо, което не те интересува.... Защото нещата, заради което би трябвало да ти свети 'студен двигател' са да не го юркаш докато е студен, и да знаеш, че парното ти няма да топли достатъчно

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
температура на двигателя
Спринтерите на Мерцедес които са си за професионални цели отдавна нямат активна индикация в реално време която да следиш. Даже не знам какво трябва да светне ама ги караме на пет смени. Кой каквото набара свободно го взима и бой в гърба. Така че индикацията е най малкия проблем при екслоатацията. Лично на мене ми липсва стрелката там където я няма заради придобитите навици. В близко бъдеще коли и без волани ще се появят така ,че за една стрелка няма смисъл да се правят драми. В Рим линя С на метрото е без ватмани , машинисти или каквото и да било. В Естония по точно в Талин са пуснали маршрутки без шофьори (в момета се води експериментален проект). Наше момче българче ме покани миналата година да го придружа с някаква Ц класа която беше цялата в брезент до едно езеро. Тъгнахме в 2,30 през ноща и целта беше да се анализират даните от датчиците при висока влажност и ....... колата отиде до зададения адрес на около 80 Км. само с гласова команда без човешко участие с волан , газ или спирачки. Същия в момента вече не работи за Мерцедес а за Бош и пак работи същото ( алгоритми за гласови команди или нещо подобно). В последствие се усетих , че Бош не правят само бор машини и перални. Та в близко на таблото вероятно ще има само една индикация и тя ще час на пристигане. Предполагам и тогава ще се намери някой да каже , че Москвичте са били с волан.
ПС. Аз се занимавам с енергийната ефективнист на умните къщи. Там е още по-интересно и предстоят революции и еволюции.
ПС. Аз се занимавам с енергийната ефективнист на умните къщи. Там е още по-интересно и предстоят революции и еволюции.
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
температура на двигателя
Спринтерите на Мерцедес които са си за професионални цели отдавна нямат активна индикация в реално време която да следиш. Даже не знам какво трябва да светне ама ги караме на пет смени. Кой каквото набара свободно го взима и бой в гърба. Така че индикацията е най малкия проблем при екслоатацията. Лично на мене ми липсва стрелката там където я няма заради придобитите навици. В близко бъдеще коли и без волани ще се появят така ,че за една стрелка няма смисъл да се правят драми. В Рим линя С на метрото е без ватмани , машинисти или каквото и да било. В Естония по точно в Талин са пуснали маршрутки без шофьори (в момета се води експериментален проект). Наше момче българче ме покани миналата година да го придружа с някаква Ц класа която беше цялата в брезент до едно езеро. Тъгнахме в 2,30 през ноща и целта беше да се анализират даните от датчиците при висока влажност и ....... колата отиде до зададения адрес на около 80 Км. само с гласова команда без човешко участие с волан , газ или спирачки. Същия в момента вече не работи за Мерцедес а за Бош и пак работи същото ( алгоритми за гласови команди или нещо подобно). В последствие се усетих , че Бош не правят само бор машини и перални. Та в близко на таблото вероятно ще има само една индикация и тя ще час на пристигане. Предполагам и тогава ще се намери някой да каже , че Москвичте са били с волан.
ПС. Аз се занимавам с енергийната ефективнист на умните къщи. Там е още по-интересно и предстоят революции и еволюции.
ПС. Аз се занимавам с енергийната ефективнист на умните къщи. Там е още по-интересно и предстоят революции и еволюции.
температура на двигателя
А лампата не е ли индикатор?

@Slowtraveler, с последното си изречение не казваш ли на 100% това, което към казал - точно юркането при студен двигател води до по-голям разход, износване на двигателя и неправилна експлоатация като цяло.
Ограничените размери на човешкия мозък не пречат на безкрайната човешка глупост!
Auris Hybrid Touring Sports 2016
Auris Hybrid Touring Sports 2016
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
температура на двигателя
Дори да има различни начини на светене на една лампа пак си е на далавера и е ориентир. Тъпо е да ти светне лампата когато вече е късно, нали?
На всеки му се е случвало да кара при по-висока температура за кратко и това не е проблем. Но ако се налага да кара повечко с такава температура, то е редно да се съобрази с това иначе си рискува здравето на моторетката.
Дори на най-ниско оборудваната Фиеста от 2011-та има нормален индикатор (дигитален с квадратчета) за температурата, като ясно са показани нормалните граници на същата.
Края на Юни, някъде към 15:30ч прибирайки се от Балчик, при ужасна жега, на Варненската магистрала индикатора на температурата ми се покачи с едно деление над нормалното, при което интуитивно свалих оборотите от 5 на 4к(съответно и скоростта падна). В рамките на 5 минути температурата се нормализира. Та ако нямах такъв индикатор, то остава да си джиткам спокойно докато нещо изтрещи, защото изобщо не направих сметка, че отвън е като в Африка и не трябва карам при тежки режими за двигателя. Та тези индикатори определено ти променят режима на каране. Да, при Тойота може да не е така, но при Пежо светне ли ти лампата, в повечето случи двигателя е за ремонт.
Дано мехаННика е прав и все пак има някакви междинни диско ефекти по таблото.
. Та за тия професионалните автомобили са го измислили по друг начин, защото шофьора на този автомобил не му е работата да гледа тези уреди. Той има "норма" и трябва да я спазва
.
На всеки му се е случвало да кара при по-висока температура за кратко и това не е проблем. Но ако се налага да кара повечко с такава температура, то е редно да се съобрази с това иначе си рискува здравето на моторетката.
Дори на най-ниско оборудваната Фиеста от 2011-та има нормален индикатор (дигитален с квадратчета) за температурата, като ясно са показани нормалните граници на същата.
Края на Юни, някъде към 15:30ч прибирайки се от Балчик, при ужасна жега, на Варненската магистрала индикатора на температурата ми се покачи с едно деление над нормалното, при което интуитивно свалих оборотите от 5 на 4к(съответно и скоростта падна). В рамките на 5 минути температурата се нормализира. Та ако нямах такъв индикатор, то остава да си джиткам спокойно докато нещо изтрещи, защото изобщо не направих сметка, че отвън е като в Африка и не трябва карам при тежки режими за двигателя. Та тези индикатори определено ти променят режима на каране. Да, при Тойота може да не е така, но при Пежо светне ли ти лампата, в повечето случи двигателя е за ремонт.
Дано мехаННика е прав и все пак има някакви междинни диско ефекти по таблото.
Интересното е, че и мен не ме интересува служебните коли имат ли индикация или не. Каквото хвана и "бой по гърба". Служебната кола е като чуждата жена - чужда жена кости нямаIliyа Damyanov написа: Спринтерите на Мерцедес които са си за професионални цели отдавна нямат активна индикация в реално време която да следиш. Даже не знам какво трябва да светне ама ги караме на пет смени. Кой каквото набара свободно го взима и бой в гърба. Така че индикацията е най малкия проблем при екслоатацията.


- slowtraveler
- Мнения: 6183
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
температура на двигателя
@Енев, да това казвам... Но това не означава, че ти трябва свръхточен уред. Стига ти и лампа, която да ти каже че двг е студен. Или въобще да няма индикация, но двигателят сам да не ти позволява да го юркаш докато не е загрял, или ако прегрява.. Въпрос на твхнически избор..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта