ivied написа: TOYO 28 написа:
В Русия има още куп интересни електронни и механични устройства, за които не сме чували...
Защитата на автомобила в Русия е страхотен бизнес
Внедри го и в БГ, щом имаш нужните контакти и ноу хау, донякъде е сходен или ще разшириш бизнеса с газификацията...
Ако е качествено и изпипано на 100% професионално, клиенти няма да липсват, и аз ще съм един от тях...
+ подкрепа от застрахователите...
Да, това е добра идея, вече имам контакти с руските производители, и на мен ми доставя удоволствие да се занимавам със защита, много е интересно, трябва много да се мисли при всяка една стъпка в проектирането, както и при изпълнението на нещата.
Между другото, като каза отстъпка при застраховане, в Русия ако имаш качествен противоугонен комплекс, поставен от лицензиран сервиз, застрахователите дават до 70% отстъпка от застраховката по щета кражба, и това също мотивира руснака да си защити колата.
Значи аз съм почти готов с моя проект, за пълна защита на колата по руските стандарти, имам да вържа само още една жичка, която е на много кофти място, и ще падне разглобяване, затова съм отделил цялата си Неделя, с нея ще загася Смарк кей модула за сертификация.
Всъщност проблема е че първо барикадирах Смарт-кей модула , заедно с буксата му и кабелния сноп, обезопасявайки го от подмяна с друг подготвен от крадеца модул, а сега ми трябва да се вържа към един кабел на същия модул, та това ме затруднява в случая.
Но за сега ми беше важно, да имам елементарните защити от бърза кражба, преди да пусна колата в употреба, и буквално стоя една седмица в сервиза за обработка, докато я обезопася.
Допълнително претърпя анти корозионна защита на пода, минах я няколко ръце с BODY, и няколко ръце течен парафин, плюс един немски лак за консервиране на двигатели, виждали сте го по моторите на нов внос употребявани коли от Германия, реших да го пробвам на чисто новия двигател.
Основната ми, идея в защитата на колата, беше да не се губи нищо от чара на безключовия достъп, и когато си около колата той да си действа както е проектиран от Тойота, но при отдалечаване от колата, тя моментално да си блокира и загаси всички важни възли.
Като по този начин, избягвам всички уязвимости на системата, който дори от Тойота си признават, работят по въпроса, и се надяваме в следващите модели да бъде избегната тази уязвимост.
Давам пример, движиш се и спираш за малко, натискаш старт-стоп бутона за да изгасиш системата, отваряш задния багажник да вземеш нещо, или зареждаш на бензиностанцията и си в близост до колата.
В този момент, всеки може да се качи, да натисне бутона за палене и да потегли, защото ключа е в обсега, а имобилайзерите имат време за изчакване след спиране, и чак като мине това време, заблокира отново веригата която прекъсва, така е създаден, идеята е ако запалиш до минута или две, да не го изключваш втори път.
Умния ключ също няма да загаси колата, ако веднъж си я запалил, дори да изчезне връзката с ключа, на таблото ще изпише че няма връзка с ключа, но колата ще си се движи докато не я загасиш, и чак тогава ще откаже да запали, но така реално можеш да прекосиш цяла България без проблем.
Или още по-лесна ситуация, слизаш да затвориш вратата на гаража, а колата е запалена, и някой се мятка и я подкарва, или пък те свалят насилствено от колата докато шофираш и тя е запалена, защото така е най-лесно, и логично всички защити са изключени.
При всяка една от тези ситуации, имобилайзера с метка който съм вградил, ще загаси моментално колата изключвайки няколко вериги, и заблокирайки колата по CAN шина и LIN шина, като първата ще накара самите компютри да престанат да работят софтуерно ( без да записват абсолютно никакви грешки ), а втората по LIN шина ще заблокира Смарт кея, бутона за старт-стоп, и управляващия компютър на двигателя, плюс още няколко вериги за всеки случай, да има.
И това се случва на седмата секунда след като се отдалечиш от колата, само с тази метка която постоянно стои в теб, и в никакъв случай не е закачена към ключа, защото дори да ти откраднат ключа от джоба докато блееш някъде в МОЛ-а например, този ключ няма да им свърши никаква работа.
А връзката между метката и имобилайзера в колата, не подлежи на ретранслация, защото времето за обратна връзка е много кратко, и не е достатъчно да се извърши обмен на сигнала между двата ретранслатора на крадците, освен това се ползва диалогов код, с индивидуален код на зашифровка за всяко отделно устройство, който предава пакети с данни на различни честоти, и трябва да се хване целия пакет, за да се илиминира системата, а това няма как да се случи с познатите до момента сканиращи устройства.
Руснаците които произвеждат метката, дават 200 000 лева наши пари награда, на този който им разбие кода на това устройство.
Абе интересна си е тази материя, признавам си че залудях, ама ще ми мине, надявам се скоро.
