Страница 2 от 7

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 07 Ное 2016 13:17
от slowtraveler
За докладите - искаш да кажеш, че това, че баща ти е ходил до Германия и е чул чукане на аванс е по-достоверно от доклад за авиационно произшествие, целящ да намери точната причина за аварията, като горивото често е първия заподозрян?!!! И явно по слух си убеден, че горивото всъщност е 93 октана??!! Доообре :)
Аванс се чува и ако компютъра на автомобила и датчиците (например датчик детонация) не са в ред.. Защото съвременните изправни автомобили компенсират качествата на горивото в голям диапазон... Поне аз не съм чувал чукане на аванс от едни 15 години...

П.С. За всеки случай зареждай не на изхода на Вършец, а на ОМВ Берковица - никога не съм имал чукане на аванс след зареждане на бензин там (нито пък на която и да е друга що годе нормална бензиностанция)... :)

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 07 Ное 2016 15:06
от stefo91
Колега, както предполагам знаеш че 2ZZ-GE е high performance engine и при тези двигатели има голямо значение с какъв бензин ще караш колата. Върти до 8300 оборота! Не е обикновен двигател а е най-мощния 1,8 атмосверен двигател правен някога (серийно). Производителя препоръчва да се сипва 95 или по-високо октаново число за по-добра работа на агрегата. Всичко по колата е изправно на 100 процента! Проблема е че двигателя не е предназначен да работи с бензин който е под 95 октана. В предния си отговор аз казах - "че с 95 от немска бензиностанция няма чукане а с 95 от Българска се появява чукане"-това какво ти говори ако въобще ти говори нещо? 2ZZ-GE работи като дизел на празни обороти ако се кара с лош бензин. При повечето "стандартни" двигатели няма да разбереш дори и 87 октана бензин да сипеш (2ZZ-GE е по-капризен). Можеш да прочетеш по чуждестранните форуми повече и тогава да спориш. Освен ако просто обичаш да спориш без да знаеш това е друга тема!


П.С Явно във Варна (големия град) карате с по-хубав бензин.

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 07 Ное 2016 15:29
от skydiver
► Виж съдържание

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 08 Ное 2016 14:17
от stefo91
skydiver написа:
► Виж съдържание

Колега, въпросната Хонда, която си спонемал се е продавала само в Япония. Не знам дали знаеш (може би не си чувал), но има и подобна специална серия на Селика T23 която се нарича TRD Sports M и са произведени само 1200 бройки от нея, като всички 1200 бройки са продадени само в Япония. Тя е с точно 200 к.с на обем 1796. така че не отстъпва на Хондата. От въпросната Хонда са продадени точно 2,420 броики. Ако трябва да сме точни и двете коли са с най-мощните (атмосферни) двигатели до 1.8 правени някога серийно. Въпреки че, все пак Селиката вади 200 коня от 1796 кб. см а Хондата вади 200 коня от 1797 кб. см. и заключението е, че 2ZZ-GE е с едни гърди напред :D

Лек ден!

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 08 Ное 2016 14:26
от slowtraveler
Навярно знаеш, че минимално допустимото октановото число зависи от налягането и температурата на газовете в цилиндъра около ГМТ - колкото по-високо е налягането, толкова по-високо октаново число бензин се изисква за конкретния двигател за да се избегне детонация...
А максималната литрова мощност за атмосферни двигатели зависи основно от максималните обороти, които може да достигне дадения двигател, което пък е определено предимно от механични ограничения..
Това е така защото просто мощността зависи от изгореното гориво за единица време, което пък зависи от това колко кислород/въздух ще успееш да вкараш в цилиндрите за единица време... А на оборот при 1.8л четиритактов атмосферен двигател всмукания въздух си е 0.9л....
Щом нямаш принудително пълнене (или NOS), то единствения начин за увеличаване на количеството вкаран въздух (т.е. литровата мощност) е повишаване на оборотите... Т.е. за единица време да вкараш Х * 0.9л въздух и съответното му гориво (14:1 ли бе идеалната пропорция на бензина?)

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 08 Ное 2016 14:37
от stefo91
slowtraveler написа: Навярно знаеш, че минимално допустимото октановото число зависи от налягането и температурата на газовете в цилиндъра около ГМТ - колкото по-висока е налягането, толкова по-високо октаново число бензин се изисква за конкретния двигател за да се избегне детонация...
А максималната литрова мощност за атмосферни двигатели зависи основно от максималните обороти, които може да достигне дадения двигател, което пък е определено предимно от механични ограничения.. Защото просто мощността зависи от изгореното гориво за единица време, което пък зависи от това колко кислород/въздух ще успееш да вкараш в цилиндрите за единица време... Щом нямаш принудително пълнене (или NOS), то единствения начин за увеличаване на литровата мощност е повишаване на оборотите...
Благодаря за инфото колега, беше интересно! :thumbsup: Между другото да допълня нещо към предния си пост - Селиката достига 200 коня при 7800 оборота а Хондата при 8000 оборота.

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 08 Ное 2016 15:15
от ufer
Много знаят тези момчета! Радвам се, като чуя как умните и знаещи хора се аргументират. Все така! :thumbsup:

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 08 Ное 2016 19:02
от kaizera_93
stefo91 написа:
slowtraveler написа:
stefo91 написа: Моята Селика като я карам с нормалеН 95 който по нашите бензиностанциИ всъщност е 93
Това си го измервал, или просто така ти се струва 'на око'???
Защото съм чел няколко доклада за авиационни произшествия с леки самолети в България, където се ползва бензин от бензиностанцията.
В докладите имаше публикувани резултатите от изследвания в лаборатория на бензина от резервоарите....
И нямаше отклонения в октановото число...

Не съм го изследвал а е мое субективно мнение, но смея да твърдя че съм прав. Не съм специалист по горивата, но като се караше колата с "немски" 95 (баща ми беше с нея в Германия) не се чуваше "чукане" на аванса, докато с нашенския 95 това го има.

Колега, такова понятие "чукане на аванса" е далеч от истината. Това което чуваш като "чукане на аванса" е детонационно горене! Т.е. в работен такт пламъка в горивната камера не се разраства равномерно. До колкото съм запознат с устройството на двигателите с вътрешно горене не знам да има "аванс". Поздрави ;)

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 08 Ное 2016 19:06
от kaizera_93
А колкото до моята Celica... аутопсията доказва "Изклопал вал" (колянов)!!! Вала на 2ри и 3ти цилиндър е задрал, лагерите са станали на капачка от буркан и биелите (мотовилките) са окопани. Общо взето си търся двигател. Предложенията ми до сега са 2500лв. за работещ двигател или 1500лв за оборудван блок без глава. wacko.gif

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 08 Ное 2016 19:21
от tora
Изклопал вал какво точно значи?

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 08 Ное 2016 19:58
от slowtraveler
kaizera_93 написа: Колега, такова понятие "чукане на аванса" е далеч от истината.
Хващаш се за думата tooth.gif
Тези, дето сме въртяли още навремето дистрибутори и пипали чукчета, ни е ясно, че аванс има... Дали ще го наречеш ъгъл на предварение на запалване или аванс - това наистина са дейтали...
За детонационното горене разбира се, че си прав... Но особено на времето това се получаваше от прекалено голям аванс.. Та и от там по народному се бе появил термина 'чука аванса', и значението му бе ясно на всички - комбинация от бедна смес, ниско октаново число и голям аванс :thumbsup:

А за колата - биелите какво им има? Шийките на биелните лагери на вала много ли са износени?

П.С. сигурно колегата има предвид, че вала е 'изхлопал' заради характерното чукане (не на аванса :) )... Като термин не ми е ясен, ама съм ходил във Видин, та наречието ми е познато ppp.gif spell.gif boo.gif

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 08 Ное 2016 22:56
от мехаННика
Вероятно идва от немски klopfen - чукам.

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 09 Ное 2016 11:16
от stefo91
slowtraveler написа:
kaizera_93 написа: Колега, такова понятие "чукане на аванса" е далеч от истината.
Хващаш се за думата tooth.gif
Тези, дето сме въртяли още навремето дистрибутори и пипали чукчета, ни е ясно, че аванс има... Дали ще го наречеш ъгъл на предварение на запалване или аванс - това наистина са дейтали...
За детонационното горене разбира се, че си прав... Но особено на времето това се получаваше от прекалено голям аванс.. Та и от там по народному се бе появил термина 'чука аванса', и значението му бе ясно на всички - комбинация от бедна смес, ниско октаново число и голям аванс :thumbsup:

А за колата - биелите какво им има? Шийките на биелните лагери на вала много ли са износени?

П.С. сигурно колегата има предвид, че вала е 'изхлопал' заради характерното чукане (не на аванса :) )... Като термин не ми е ясен, ама съм ходил във Видин, та наречието ми е познато ppp.gif spell.gif boo.gif



Да колега абсютно си прав, точно това имах в предвид. Явно колегата е по-млад и не е чувал термина, и аз не съм много стар на 25 години съм smile.gif но все пак преди Тойотата карах един Форд Ескорд 88 г. с карборатор и дистрибутурна капачка и там съм си играл да въртя дистрибутурната капачка. Там предварението на запалването (аванса) си спомням че трябваше да бъде на 8 градуса за да работи оптимално двигателя. Днешните двигатели сами регулират това предварение (аванс) на запалването, като само за (младия) колега да обясня, какво означава предварение на запалването (аванса) - ако предварението ти е 0 градуса, това означава, че изкра ще бъде подадена когато буталото се намира в горна мъртва точка (тоест най-близо до свеща), ако примерно ти е 10 градуса, това означава, че ще се подава искра по ранно и т.н. :thumbsup:

Пожелавам безавариино шофиране на всички!

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 09 Ное 2016 11:32
от stefo91
kaizera_93 написа: А колкото до моята Celica... аутопсията доказва "Изклопал вал" (колянов)!!! Вала на 2ри и 3ти цилиндър е задрал, лагерите са станали на капачка от буркан и биелите (мотовилките) са окопани. Общо взето си търся двигател. Предложенията ми до сега са 2500лв. за работещ двигател или 1500лв за оборудван блок без глава. wacko.gif

Колега, опита ли се да направиш рекламация пред човека който ти е продал колата? И ако е удобно да споделиш колко плати за тази кола? Един съвет от мен - купи си "Английска Селика" ЦЯЛА можеш да намериш такава за около 3500 - 4000 лева (ако е на малко километри и има сервизна история ще оцелиш шестица), като преди да я купиш я "тествай на МАКС" (аз моята преди да я купя от един много свестен човек от Долни Дъбник я тествах на една права 0-200 км/ч. на макс до 8300 оборота, но цяла година избирах преди да взема точно тази.) за да се убедиш че всичко по двигателя е наред. След това можеш да продадеш останалите части от Селиката и съм сигурен, че така ще си върнеш голяма част от парите (поне 2000 лева, може и повече). Единствения минус е, че ще трябва да дадеш на куп около 4 бона, но ще е 100 пъти по-добре и по-евтино е крайна сметка, отколкото да вземеш за 2500 лева двигател, който не знаеш в какво състояние е.

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"

Публикувано на: 09 Ное 2016 11:37
от stefo91
kaizera_93 написа: А колкото до моята Celica... аутопсията доказва "Изклопал вал" (колянов)!!! Вала на 2ри и 3ти цилиндър е задрал, лагерите са станали на капачка от буркан и биелите (мотовилките) са окопани. Общо взето си търся двигател. Предложенията ми до сега са 2500лв. за работещ двигател или 1500лв за оборудван блок без глава. wacko.gif


Ето ти едно много добро предложение за цяла кола - http://www.cars.bg/c1864184