Страница 2 от 4

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 16 Авг 2016 17:15
от pavel_boychov
Недостатъчен - не Никакъв! Така да бъде, щом ще изпадаме в такива буквалност и ще се пишат протоколи и цитират закони! wacko.gif

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 16 Авг 2016 18:07
от BOz
pavel_boychov написа: Недостатъчен - не Никакъв! Така да бъде, щом ще изпадаме в такива буквалност и ще се пишат протоколи и цитират закони! wacko.gif
И недостатъчен, и никакъв, все тая. Не съм буквалист в случая.
Това твърдение е все едно да имаш леген с 5 литра вода и една кана от 3 литра. Бъркаш, вадиш 3 литра вода с каната и то остават 5 литра вода в легена, ама не стигат, за да напълня каната и легена празен и за това ти предлагат нов леген.

Иначе поздравления за ентусиазма. Добре е станало, въпреки, че никога няма да ти потрябва точно това нещо. :thumbsup:

п.п. И най-вероятно проблема в измерването не е от уреда, а е възможно да имаш 0.3 волта пад на напрежението до запалката. Защото казваш, че от там си взел захранването, а не директно от акумулатора, където ти е направено измерването на напрежението. Просто не взимаш една и съща референция при меренето, което е грешка в случая, ако съм те разбрал правилно де.

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 16 Авг 2016 19:45
от slowtraveler
BOz написа: И най-вероятно проблема в измерването не е от уреда, а е възможно да имаш 0.3 волта пад на напрежението до запалката.
Съгласен съм BOz....
angelina написа: Волтметъра, когато при стартиран двигател показва по-малко от 14V означава проблем с алтернатора.
Значи ли, че когато лятото напрежението в бордовата система на автомобила ми е 13.7-13.8V, то алтернатора ми е за смяна ? :whistle:

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 16 Авг 2016 20:59
от pavel_boychov
BOz написа: п.п. И най-вероятно проблема в измерването не е от уреда, а е възможно да имаш 0.3 волта пад на напрежението до запалката. Защото казваш, че от там си взел захранването, а не директно от акумулатора, където ти е направено измерването на напрежението. Просто не взимаш една и съща референция при меренето, което е грешка в случая, ако съм те разбрал правилно де.
Не си ме разбрал правилно.
Взех напражение от запалката и там на кабелите на запалката по волтметър е 13.9, а по мултицет 14.2 волта.
Стана ми любопитно и свалих уреда и го закачих вкъщи на компютърно захранване където за управляващ кабел взех 4.5 волта. Там беше същото - 0.3 волта от показаниято на мултиметъра. На клемите на акумулатора не съм мерил, че ме мързеше да свалям капака отгоре. Възможно е и при запалката да има пад и измереното там напрежение от 14.2 волта на акумулатора например да е 14.5-6 волта - НЕ съм пробвал, но ще премеря за да знам.
Никой нищо не пише за фабрични уреди при японските коли - Има или не и ако има при кои марки и модели?
Мерси

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 16 Авг 2016 23:32
от slowtraveler
Волтметър си има 'вграден' в ЕКУ-то...
Предполагам и при 'японците' вече всичко може да се изкара на дисплей, а не е като отделен уред...

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 17 Авг 2016 09:28
от pavel_boychov
slowtraveler написа:Волтметър си има 'вграден' в ЕКУ-то...
Предполагам и при 'японците' вече всичко може да се изкара на дисплей, а не е като отделен уред...
За налягане и температура на маслото се искат датчици и окабеляване до мотора! И това ли го има при японците и може да се изкара на дисплея само с едно натискане на копче? Мен тези уреди ме интересуват!
Щом фабрично може да се изкара на дисплея напрежението, някой знае ли как става при Авенсис-а?
Мерси

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 17 Авг 2016 10:38
от slowtraveler
За щатния дисплей въпроса е на софтуерна основа - не знам как е на новите Авенсиси... При мен на дисплея на джипката можеш без никакво специално вмешателство, (освен натискането на бутоните на волана) да изкараш налягания на гуми, температура на масло ДВГ, температура масло скоростна кутия, положение на окачването на всяко колело поотделно, ъгъл на завиване на волана, положения на трансмисията (например заключена раздатка или диференциал), напрежение на захранване (но само в цели волтове guns.gif :whistle: ) т.н. и т.н....
Иначе има много и евтини ОБД дисплейчета, които ти изкарват всичко, което 'тече' по шината - ако имаш датчик - изкарва ти го...

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 17 Авг 2016 10:54
от Оги
Ако трябва да закачиш диагностика за да видиш напрежението - това не би вършило работата на уреда, който можеш да погледнеш във всеки момент без никаква грижа. При запален мотор- ясно, ще видиш зареждането, но ако искаш да се ориентираш за състоянието на акумулатора по тоз начин- трябва да оставиш колата да стои поне 2-3 часа. Последното с така монтирания уред /или вградена опция/ може да видиш всяка сутрин преди да си завъртял да пали. По време на въртенето също може да погледнеш пада на напрежението и таз информция да ти служи за надеждността на акумулатора.
Друго: Ако трябва да закачиш диагностична система за да установиш скапан регулатор на напрежението, при което генератора е зареждал с 18 В. час или два- в случая освен релето- акумулатора също е аут. Друг е въпроса колко от електрониките и крушките са останали читави. А колкото по-скоро се прекрати това- толкоз шансовете да останат свестни е по-голям. Такава повреда много рядко може да се случи, но все пак е възможно. Поразиите обаче са отвратителни.
На някои по-нови коли може и да има опция напрежението да се изведе на дисплея. Едва ли на всички. За мен това също е ново и ако има такава възможност бих сравнил отчитаното напрежение с точен мултицет. В точността на показанията има значение 1 десета от волта. Често промяна в температурите също оказва влияние на показанието. На цифровите дисплеи, въобще на електрониката някак си нямам пълно доверие. Последен пример за това е дисплея на Яриса- при обороти между 2 и 3 х.- оборотомера показва едно и също. Със сигурност не е нито първия нито последния проблем на електрониката.

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 17 Авг 2016 11:55
от slowtraveler
Оги написа: Ако трябва да закачиш диагностика за да видиш напрежението - това не би вършило работата на уреда, който можеш да погледнеш във всеки момент без никаква грижа.
Имах предвид 'щатно' монтирани ОБД индикации... Гледал съм такава, с LCD дисплей и с размер по височина приблизително като на горния волтмер...
Само дето можеше да изобразява и много други данни...
Ето пример за подобно устройство ...
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=cfUmRj976qE[/bbvideo]

П.С. с горното съвсем не искам да омаловажа труда на колегата, направил всичко със своите ръце... Просто този тип устройства са алтернатива с по-големи възможности...
А относно 'спасяването' на акумулатор или алтернатор с волтметър - за мен е умряла работа... Общо взето и с него и без него ще разбереш нещата пост-фактум - когато се наложи смяната на акумулатора tooth.gif

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 17 Авг 2016 12:05
от Оги
За кратко време акумулатора и електрониките могат да понесат работа при 18 в. Умряла е работата ако не си видял, гледаш пък не виждаш или със сигурност ако няма как да видиш това. dry.gif

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 17 Авг 2016 12:32
от slowtraveler
На моя акумулатор с червен знак е написано за повишеното напрежение - умира веднага :)
Колко случая имаш с такова повишено напрежение на съвременен автомобил? Защото в практиката им имам десетки УМИШЛЕНИ такива случаи (шофьорите искаха да изгорят определено устройство) и нито един поради техническа повреда...
Така, че отново не виждам с какво би ми помогнало ако знам дали напрежението ми е 18.1 или 21.8 волта - и в двата случая 'козата си сака пръч' :)

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 17 Авг 2016 16:04
от BOz
Щом леко се отклоняваме, то при мен на Опела, алтернатора се управлява динамично в диапазона от 11,0 до 15.5 волта. Реално има условия, когато колата се кара само от акумулатор, а има и такива, при които бута над 15 волта. Та въобще няма смисъл от такава джаджа. :D

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 17 Авг 2016 18:31
от slowtraveler
Така е и при мен BOz - има термодатчик на акумулатора, който явно е точно за контрол на зарядния ток...
Виждам, че зимата напрежението се качва на 14.8В (което е над 14.4В, написано с червени букви на акумулатора, но няма как да измеря напрежението на самия акумулатор - наврян е на майната си), а лятото слиза на 13.5-13.6В...

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 18 Авг 2016 11:53
от Оги
С тез електроники по колите си ако мислите, че информация за напрежението няма никакво значение значи не сте влачили кола, която не може да запали заради проблем с акумулатор, при който стартера върти като за световно- точно заради пад на напрежение, лампи светят без проблем, комутатора не сработи за да запали и това се разбра след като беше влачена до сервиз, там беше захранен заедно с бензиновата помпа с 1 байпас, колата тръгна и след месец акумулатора умря /таз кола имаше оригинално вградена охранителна система, която не можеше да се управлява с дистанционното и тя беше спряла едни сдвоени релета заради ниско напрежение/; не сте виждали табло като цветомузика, не сте чистили сярна киселина от мястото около акумулатора; не сте сменяли скапана електроника и може би не ви е проблем да си платите ремонт на половината кола или това са ви евентуално дребни разходи, на които не обръщате внимание, щото при някой подобен случай може да си купите и друга. wink.gif
Някога на едни коли бяха монтирали такъв аналогов уред даже без скала, а със зелен сектор точно в средата на таблото. И аз съм се чудил защо са го забучили точно там тез смотаняци и че едва ли има нужда от него. Когато не знаеш какво означават стойностите на напрежението- със сигурност това нещо не ти служи за нищо.
Информацията служи на тези, на които им трябва. Ако не ви трябва таз информация- значи не ви е нужна нито опция на таблото нито такъв уред.
Нещо друго за информацията. Вярната информация служи в полза, а грешната- във вреда. Това във връзка с отклоненията +/-.
Да познаваш електричество не е като да въртиш волан. Друго е да си приятел с него. Пише се: "Няма ток" в акумулатора и за някой това не означава нищо. Също не означава нищо и "пад на напрежение" в кола, при уред, който има консумация колкото светодиод. Отделно че се казва за пад и в гнездото на запалката. Измерване върху клемите на акумулатора си било друго. Може би съм проспал някой час по физика в 7 клас, че има още какво да уча.
Поздрави !

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Публикувано на: 18 Авг 2016 12:19
от BOz
slowtraveler написа:Така е и при мен BOz - има термодатчик на акумулатора, който явно е точно за контрол на зарядния ток...
Виждам, че зимата напрежението се качва на 14.8В (което е над 14.4В, написано с червени букви на акумулатора, но няма как да измеря напрежението на самия акумулатор - наврян е на майната си), а лятото слиза на 13.5-13.6В...
При този тип изпълнение има задължително и датчик за зарядния ток (реално той е най-важният), за да може системата да се ориентира за това каква е степента на заряда на акумулатора, за да прецени спрямо температурата му и изисканата електрическа мощ от автомобила, с какъв волтаж да го зарежда и има ли нужда от заряд въобще. Защото при SOC от порядъка на над 90% съм забелязал, че изключва зареждането му и системата минава на напрежение около 12.6 волта.
А това е схемата за управление, която използват ГМ и ФЦА:
Изображение