Мнение
от angelina » 16 Авг 2016 14:47
Забелязах, че смесвате повредата на акумулатора и алтернатора. Волтметъра, когато при стартиран двигател показва по-малко от 14V означава проблем с алтернатора. В работен режим трябва да е в границите на 14,2-14,4V. Когато се включи стартера, натоварения акумулатор трябва да има 10V, за да се счита, че се натоварва добре. То се усеща и по звука тогава, но сега гледаме дисплея. В ненатоварено състояние, акумулатора трябва да показва 12,3-12,7V. Това трябва да Ви прави неволно впечатление. Не е проблем, ако не запалите, че акумулатора "умира без предупреждение". Проблем е, когато закъсате на пътя. А преди да се случи това, има колебания в работния режим 14,2-14,4V- се стараете да посетите най-близкия сервиз /извън подвижната работилница на АМ/. Когато усетите, че по време на движение, се показва нещо под 14V, ставате наблюдателни и когато стане по-ниско от 13,8V/независимо колко фара светят/ намалявате консуматорите и излизате от АМ, за да не задръстите движението и очаквате да капитулирате на удобно място. В град, в село, в сервиз и т.н. А не да се надува музиката и да угасне колата на моста над Босфора... дето се помни цял живот и се плюе по марката, защото 2 четки за 6лв няма кой да смени на време.
ДДано сега да е ясно предназначението на дисплея и разликата с умрял акумулатор и повреден алтернатор.
Разбира се, че може да Ви се случи, да изгори стабилизиращия блок/ регулатора на напрежение/ и това ще настъпи изведнъж...Но този блок се намира в алтернатора, има охлаждащи ребра, сметнат е да издържа на диверсии от рода на допълнителни халогени с нажежаеми жички и голям хладилник в багажника. Може да има ламаринени бушони, които не горят, а намотките и стабилизиращия блок греят, докато изгорат./ и това се е случвало/. Но тогава няма да стане без Ваше лично участие и извращение.
Това са възможните ситуации, които от съвременните автомобили не се следят=. Аз съм го преживял това, за сервизиран преди 1 г алтернатор и имах късмета да ми се случи на 800 м от дома. Тогава автомобилът започна последователно да изписва грешки за изключвене на ABS, ESP, за налягането в гумите, за проблеми с чистачките и накрая изписа " ! ", веднага след това изписа "Stop" и докато се зачудя, изписа приятното съобщение "Еngine brake" и спря. Всичко това изписа, докато чаках да светне зелено. Тръпката не е за изпускане, особено когато се разбра, че трябват едни 6лв за 2 четки и 50лв за труд/свали-качи на търсене място/.
Пазарджик BMW 2.5 TDS-1995 -бивш. Opel Frontera -бивш Peugeot 607 3.0 -2006-бивш., Toyota Yaris 1.0 -2008. Mazda 6 -2015. Lexus RX 400 Hybrid, Toyota Highlander 3.5 XLE
