RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Гасне в движение - без MIL/CEL ?
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Гасне в движение - без MIL/CEL ?
Какви помпи,какви глупости ще чистите,не знам.Колегата от Пловдив вече си е поставил диагнозата,подсказал ни е за какво да му пишем и какво не.Нищо друго не мога да кажа,освен успешен ремонт на помпата.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Гасне в движение - без MIL/CEL ?
Аз пък мога да кажа друго - че е напълно възможно помпата да е ОК.
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Гасне в движение - без MIL/CEL ?
То и аз това казвам,че вероятността проблема да е в помпата клони към нула.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Гасне в движение - без MIL/CEL ?
Е, чак пък към нула...
Всъщност, предвид спецификата на тази помпа и двата SCV-клапана, ако след почистването на клапаните работата на двигателя не се нормализира при всички режими, то логично е да се насочим именно към помпата.

Всъщност, предвид спецификата на тази помпа и двата SCV-клапана, ако след почистването на клапаните работата на двигателя не се нормализира при всички режими, то логично е да се насочим именно към помпата.
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Гасне в движение - без MIL/CEL ?
Колегата е писал да не му споменаваме за SCV.Между другото,почистването им има краткотраен ефект/ако изобщо има/.Новите вече не са толкова скъпи,но....
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Гасне в движение - без MIL/CEL ?
Така е, но колегата очевидно не е бил запознат с тази особеност точно на тази помпа и двата SCV-клапана, за която писах в първия си пост по темата.
А "краткотраен ефект" е твърде разтегливо понятие. При това самият той е споменал, че ако проблемни се окажат SCV-клапаните, ще ги смени с нови, а почистването им ще е колкото за проба дали в тях е проблема.
А "краткотраен ефект" е твърде разтегливо понятие. При това самият той е споменал, че ако проблемни се окажат SCV-клапаните, ще ги смени с нови, а почистването им ще е колкото за проба дали в тях е проблема.
RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Гасне в движение - без MIL/CEL ?
https://pmmonline.co.uk/technical/commo ... el-system/
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... C8KCfDvDht
https://idoc.pub/documents/denso-hp2-pu ... 1ped3vr2lj
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... C8KCfDvDht
https://idoc.pub/documents/denso-hp2-pu ... 1ped3vr2lj
Последно промяна от memorex на 09 Май 2020 14:24, променено общо 2 пъти.
- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Гасне в движение - без MIL/CEL ?
В първия от горните линкове е описана спецификата на проблема с двата SCV-клапана единствено при тази помпа, за която споменах в първия си пост.
То и друга помпа с два SCV-клапана няма.
То и друга помпа с два SCV-клапана няма.
RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Гасне в движение - без MIL/CEL ?
Ще ги почистя SCV клапаните ,ама ми се струва ,че проблема е самата помпа.
Ремонтните комплекти са само някакви О-рингове ,който май са само за уплътнения на клапани и датчици ,като им гледам размерите.
Продава се вътрешната част на помпата 097340-0010 Denso-OEM
Примерно това https://nerings.com/en/home/degvielas_s ... e_pump_lva
Ама дали това е износено или цилиндъра в който това се върти?!
Някой с информация за сервиз в който ремонтират такива помпи ,по възможност в Пловдив или такъв който може да се прати и върне с куриер?
Ремонтните комплекти са само някакви О-рингове ,който май са само за уплътнения на клапани и датчици ,като им гледам размерите.
Продава се вътрешната част на помпата 097340-0010 Denso-OEM
Примерно това https://nerings.com/en/home/degvielas_s ... e_pump_lva
Ама дали това е износено или цилиндъра в който това се върти?!
Някой с информация за сервиз в който ремонтират такива помпи ,по възможност в Пловдив или такъв който може да се прати и върне с куриер?
RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Гасне в движение - без MIL/CEL ?
+1 и от мен за SCV. Чистих на един колега от тук със същия мотор. Правеше макс 13 MPa преди почистването и едвам вървеше. След почистването вдигаше над 130. Ако са доста поизносени, скоро след чистенето пак ще имаш същия проблем и тогава подмяна.
RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Гасне в движение - без MIL/CEL ?
Е ако прави постоянно ниско ок или ако е студена.При мен като е студена прави над 100 МПа на 4500 оборота .Като покарам 5-6 километа е ок все още,ако мина 2-3 километра
повече от това и горивото(помпата ) загрее ,умира ,гасне в движение . Като се охлади пак си прави налягане. Затова си мисля за механично износване на самата помпаа. Ще изчистя клапаните за проба,ако се оправи идеално ,ще сменя само тях.Ако не лошо.
Части продават само 1 за ниско налягане помпа и някави о-рингове който няма как да решат проблема ,евентуално да се сменят като се отваря помпата да не протече.Утре един съсед ще каже дали е възможно от тази помпа да е проблема ,като му покажа схема на устроиството на HP2 от докумнтацията. За другата част от помпата резервни части за вътре не намерих да се продават.Или не дефектира толко често или е ремонто непригодна извън специализирани сервизи.
Гледам има "rebuild" от чужбински фирми ,значи самата помпа подлежи на ремонт ама в какви условия и дали не трябва стендоване.Цените им обаче са над половината на нова.
повече от това и горивото(помпата ) загрее ,умира ,гасне в движение . Като се охлади пак си прави налягане. Затова си мисля за механично износване на самата помпаа. Ще изчистя клапаните за проба,ако се оправи идеално ,ще сменя само тях.Ако не лошо.
Части продават само 1 за ниско налягане помпа и някави о-рингове който няма как да решат проблема ,евентуално да се сменят като се отваря помпата да не протече.Утре един съсед ще каже дали е възможно от тази помпа да е проблема ,като му покажа схема на устроиството на HP2 от докумнтацията. За другата част от помпата резервни части за вътре не намерих да се продават.Или не дефектира толко често или е ремонто непригодна извън специализирани сервизи.
Гледам има "rebuild" от чужбински фирми ,значи самата помпа подлежи на ремонт ама в какви условия и дали не трябва стендоване.Цените им обаче са над половината на нова.
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Гасне в движение - без MIL/CEL ?
Даа,вероятно си прав.Имам равката вече 11г.,поддържам контакти и с други колеги,но досега от ГНП-то никой не се е жалвал.Ще следя с интерес темата.Дръж ни в течение.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Гасне в движение - без MIL/CEL ?
Здравейте. Малко ъпдейт докъде я докарах.
Смених SCV-тата . В голямо приключение се вкарах след като
прецаках единия болт(най-вътрешния ,на зеления клапан) .Та трябваше да сваля рейката и
всмукателния колектор ,за да му нарежа процеп и да го развия(болта на зеления клапан) .
Събрах я миналата събота. КАрах към 20-25 километра. Тромава ми се стори ,но налягането
в рейката беше добре ,доколкото можех да карам и да гледам лаптопа в същото време.
Запписа на живи данни нещо не ми се получваше ,появяваха се прозорци да питата къде да записват през 1 минута.
Реших ,че Може да има пропуск в тракта на въздуха след свалянето на смукателния колектор.
и в неделя да гледам MAP-a и да се ослушвам за свистене. Запалих поработи малко на празен ход ,взех да я форсирам и ми с светна лампата
с грешка 78(3) -високо налягане на горивото- и авариен режим. На празен ход 43-45 Мпа. Изтрих ,загасих ,запалих ,тръгнах плавно да направя едно кръгче
в квартала и пак чек енджин,пак високо налягане. Пак трих,загасиг,запалих ,направих едно кръгче без да свети лампата налягането на празен ход пак над 40мпа.
Оставих я ,ама между временно докато обилях ми бяха взели мястото и спрях другаде ,та на следващия ден сутринта като тръгвах за работа ,запалих да я преместя,пак светна лампата ,затътрих си я на мястото ,загасих ,запалих лампата изгасна.
Одеве пак се занимах с нея. Запалих.Държи пак 43-45Мпа на празен ход и естествено след няколко минути светва лампата и в сервизен режим.
Откачих акумулатора за около 3 минути. Запалих ,пак държи високо налягане на празен ход,ама 38-40Мпа. Направих полека една кръгче,оставих я да поработи на празен ход,налягането падна на 32Мпа.Направих 2-ро кръгче вече с малко повече газ ,и няма лампи, налягането нормално.
Утре ще я гледам пак ,ако е наред налягането да търся евентуален теч на въздух (заради тромавостта).
Дали случайно няма някаква процедура за "обучаване" на компютъра как да управлява SCV -тата за да държи налягане ,много близко
до целевото. Примерно да работи на празен ход еди колко си време ,после на еди какви си обороти да се кара еди колко си време ,после
при по-високо обороти ,еди колко си време.
При мен на рейката няма "Pressure discharge valve" , само механичен клапан за свръхналягане. И единствения
начин за контролиране на налягането явно е чрез SCV-тата, по-точно колко често ги отваря за даден период от време EDU-то
Събира ли си компютъра данни за това ,за да си изчисли оптимален коефициент на запълване на импулсите за отваряне на SCV-тата,
и да има процедура по "обучаване" ,а аз да съм я прецакал първия път след сглобяването с якото настъпване?!
Смених SCV-тата . В голямо приключение се вкарах след като
прецаках единия болт(най-вътрешния ,на зеления клапан) .Та трябваше да сваля рейката и
всмукателния колектор ,за да му нарежа процеп и да го развия(болта на зеления клапан) .
Събрах я миналата събота. КАрах към 20-25 километра. Тромава ми се стори ,но налягането
в рейката беше добре ,доколкото можех да карам и да гледам лаптопа в същото време.
Запписа на живи данни нещо не ми се получваше ,появяваха се прозорци да питата къде да записват през 1 минута.
Реших ,че Може да има пропуск в тракта на въздуха след свалянето на смукателния колектор.
и в неделя да гледам MAP-a и да се ослушвам за свистене. Запалих поработи малко на празен ход ,взех да я форсирам и ми с светна лампата
с грешка 78(3) -високо налягане на горивото- и авариен режим. На празен ход 43-45 Мпа. Изтрих ,загасих ,запалих ,тръгнах плавно да направя едно кръгче
в квартала и пак чек енджин,пак високо налягане. Пак трих,загасиг,запалих ,направих едно кръгче без да свети лампата налягането на празен ход пак над 40мпа.
Оставих я ,ама между временно докато обилях ми бяха взели мястото и спрях другаде ,та на следващия ден сутринта като тръгвах за работа ,запалих да я преместя,пак светна лампата ,затътрих си я на мястото ,загасих ,запалих лампата изгасна.
Одеве пак се занимах с нея. Запалих.Държи пак 43-45Мпа на празен ход и естествено след няколко минути светва лампата и в сервизен режим.
Откачих акумулатора за около 3 минути. Запалих ,пак държи високо налягане на празен ход,ама 38-40Мпа. Направих полека една кръгче,оставих я да поработи на празен ход,налягането падна на 32Мпа.Направих 2-ро кръгче вече с малко повече газ ,и няма лампи, налягането нормално.
Утре ще я гледам пак ,ако е наред налягането да търся евентуален теч на въздух (заради тромавостта).
Дали случайно няма някаква процедура за "обучаване" на компютъра как да управлява SCV -тата за да държи налягане ,много близко
до целевото. Примерно да работи на празен ход еди колко си време ,после на еди какви си обороти да се кара еди колко си време ,после
при по-високо обороти ,еди колко си време.
При мен на рейката няма "Pressure discharge valve" , само механичен клапан за свръхналягане. И единствения
начин за контролиране на налягането явно е чрез SCV-тата, по-точно колко често ги отваря за даден период от време EDU-то
Събира ли си компютъра данни за това ,за да си изчисли оптимален коефициент на запълване на импулсите за отваряне на SCV-тата,
и да има процедура по "обучаване" ,а аз да съм я прецакал първия път след сглобяването с якото настъпване?!
RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV - Гасне в движение - без MIL/CEL ?
Благодаря!
Според мен проблема не е електрически.
Възможно ли е да е от запушване на обратната линия?!
Има един механичен клапан(най-вероятно невъзвратен клапан) на изхода на обратната линия от главата .Може би той . След него мога
да проверя ,но там е едно малко маркуче от клапана до помпата,което не съм го пипал.
А за клапана в ремонтното ръководство пише да не се слага веднъж свален ,само нов.
check valve.Part No. 23122-27010
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта