Страница 2 от 2
Re: Избор на акумулатор за Avensis 2.0 D4D
Публикувано на: 17 Фев 2015 12:30
от slowtraveler
Относно БЕРУ - Доблото бе с такива свещи от завода... Също не съм доволен...
Една изгоря месец преди изтичане на гаранцията (на 3г/70х.км), другите две свещи - седмица след изтичане на гаранцията...
А последната - 6 месеца след изтичане на гаранцията - преди 3 дни я смени колегата (за щастие се разви лесно)...
Сложихме NGK - колко ще изтраят - ще видим

Re: Избор на акумулатор за Avensis 2.0 D4D
Публикувано на: 30 Мар 2015 21:48
от vessonik
Моят Авенсис от аватара е регистриран на 01.04.2008г. Акумулаторът е MUTLU-Z, 2880-0R050, 20HR-84AH, CCA 800A, EN CCA 760A. На 7 години е. Никога не е отказал да стартира двигателя.
От покупката на автомобила, акумулаторът не е зареждан нито един път, колата се кара 2-3 пъти седмично на сравнително къси разстояния, вярно е, че нощува в гараж при 5-7*C през зимата.
Моля за информация къде мога да купя същия акумулатор! Благодаря!
Re: Избор на акумулатор за Avensis 2.0 D4D
Публикувано на: 30 Мар 2015 21:56
от Akima
Принципно от Турция... biggrin.gif
Иначе -
http://akumulatori.bg/245/Category/MUTLU#brandAnshor - примерно.
Re: Избор на акумулатор за Avensis 2.0 D4D
Публикувано на: 30 Мар 2015 22:06
от vessonik
Точно този модел явно не се внася масово, не се предлага от български фирми в момента. В сайта на производителя го дават, че е по предварителна заявка за вграждане. Ако все пак попадне на някой, моля да ми пише. Новият бих монтирал на Авенсиса, а стария ще сложа на бензинова кола, която си плаче за акумулатор. Трябва да заменя 4 годишна Варта

Благодаря!
Re: Избор на акумулатор за Avensis 2.0 D4D
Публикувано на: 30 Мар 2015 22:12
от jim_beam
за съжаление не се предлагат оригиналните акумулатори,и аз търсих такъв,но няма!само алтернативни се намират.дори ако отидеш на
http://www.toyodiy.com/parts/q?vin ще видиш,че няма такава резервна част.ти си лесен-е къде ти е турция,може да проучиш кой им е дистрибутора и т.н.,ама моделите с японски такива нямаме шанс.

Re: Избор на акумулатор за Avensis 2.0 D4D
Публикувано на: 30 Мар 2015 22:13
от Akima
Провери и цената при дилъра - все пак го вграждат ОЕМ и има логика да могат да го доставят.
Re: Избор на акумулатор за Avensis 2.0 D4D
Публикувано на: 30 Мар 2015 22:23
от vessonik
jim_beam написа:за съжаление не се предлагат оригиналните акумулатори,и аз търсих такъв,но няма!само алтернативни се намират.дори ако отидеш на
http://www.toyodiy.com/parts/q?vin ще видиш,че няма такава резервна част.ти си лесен-е къде ти е турция,може да проучиш кой им е дистрибутора и т.н.,ама моделите с японски такива нямаме шанс.

Има същият PN 28800-0R050 115D31L 1, но цената € 1,205.28

Re: Избор на акумулатор за Avensis 2.0 D4D
Публикувано на: 03 Апр 2015 23:10
от vessonik
Здравейте, моля колеги, които разбират да оценят поведението на следните два акумулатора. Първите измервания са направени сутрин преди първо стартиране на двигателите.
Голф 5, 1.9 TDI, 105 к.с., 2008 г. - 1J0 915 105 AE, 12V, 70Ah, 570A EN/SAE, 340A DIN.
неработещ двигател - 12.20V
откачен акумулатора - 12.30V
между откачената клема и акумулатора - 11.70V
малък газ без консуматори - 14.5V
малък газ със светлини - 14.5V
2000 об./мин. без светлини - 14.4V
2000 об./мин. със светлини - 14.3V
Авенсис 2.0 D4D, 126 к.с., 2008 г. - MUTLU Z, 2880-0R050, 20HR-84AH, EN CCA 760A, CCA 800A.
неработещ двигател - 12.34V
откачен акумулатора - 12.4V
между откачената клема и акумулатора - 11.52V
малък газ без консуматори - 14.15V
малък газ със светлини - 14.15V
2000 об./мин. без светлини - 14.35V
2000 об./мин. със светлини - 14.22V
Благодаря за отзивчивостта!
Re: Избор на акумулатор за Avensis 2.0 D4D
Публикувано на: 04 Апр 2015 19:12
от Akima
Голфа с Варта ли е?
Re: Избор на акумулатор за Avensis 2.0 D4D
Публикувано на: 04 Апр 2015 22:44
от vessonik
Akima написа:Голфа с Варта ли е?
Акумулаторите са оригиналните получени с автомобилите. На Тойотата си има име, но на Голфа е само това, което съм написал. Никакви имена и индекси за марка.
Re: Избор на акумулатор за Avensis 2.0 D4D
Публикувано на: 04 Апр 2015 23:04
от vessonik
jim_beam написа:за съжаление не се предлагат оригиналните акумулатори,и аз търсих такъв,но няма!само алтернативни се намират.дори ако отидеш на
http://www.toyodiy.com/parts/q?vin ще видиш,че няма такава резервна част.ти си лесен-е къде ти е турция,може да проучиш кой им е дистрибутора и т.н.,ама моделите с японски такива нямаме шанс.

Днес учудващо реших въпроса в София!
Първо се разходих до Тойота и потърсих оригинален акумулатор за модела. Показаха ми този, който се вгражда на последния Авенсис - 12 V,
Капацитет 90 Ah, Пусков ток 850 A (EN), Размери (Д,Ш,В) 315x175x190 мм, Тегло 22.00 кг. и с голям надпис Тойота?! Продавачът ми каза, че се произвеждат в Испания по поръчка на Тойота. Цена 285 лв. След това се разходих до магазина за акумулатори на Сточна гара, където има може би най-голям избор. И какво открих?! Марката Mutlu Silver, същите параметри и абсолютно същия външен вид като този в Тойота. Само цената е 191 лв. Продавачът ми отвори сайта на производителя и в него точно този акумулатор беше посочен, че се вгражда в Тойота Турция и Тойота UK! laugh.gif
Re: Избор на акумулатор за Avensis 2.0 D4D
Публикувано на: 05 Апр 2015 20:17
от vessonik
За да не пускам нова тема, моля за мнения за акумулатор тук!
Голф 5, 1.9 TDI, 105 к.с., 2008 г. - оригинален акумулатор 1J0 915 105 AE, 12V, 70Ah, 570A EN/SAE, 340A DIN.
Предлагат ми да закупя един от посочените по-долу. Кой да избера?
MOLL - капацитет: 75 Ah, пусков ток: 660 A (EN)
Berga 72Ah Power-Block - капацитет 72 Ah, пусков ток 680 A (EN)
EXIDE 72Ah Premium - Капацитет 72 Ah, Пусков ток 720 A (EN)
По-важен е отговорът на въпроса, какво трябва да е съотношението капацитет/пусков ток? 75 Ah и 660 A (EN) или 72 Ah и 720 A (EN)?
Или при еднакъв капацитет 72 Ah, по-добре е пусковият ток да е по-голям или по-малък?
Разбираемо е, че изборът се прави съобразно фабрично поставения и новият трябва да е равен или по-мощен от фабричния. Същият избор трябва да направя и за Тойота 2.0 D4D.
Благодаря!
Re: Избор на акумулатор за Avensis 2.0 D4D
Публикувано на: 05 Апр 2015 20:26
от Akima
EXIDE с две ръце.
Стойността на стартовия ток трябва да е по-голяма:
Стартов ток.
По-разпространената дефиниция е ток на студен старт. Съществуват няколко стандарта за определяне на студения стартов ток:
-Eвропейски стандарт EN. EN (Европейски стандарт EN50342.1 2006, предишен стандарт EN 60095-1) Най-актуалния тестов метод, по който най-често се изразяват характеристиките на стартерните батерии. Важно е да се знае, че някои производители на акумулатори показват в каталозите си стартовия ток не по Европейския стандрат ЕN, а по американския SAE. Показания ток в ампери може да еднакъв като в EN стандарта но поради разлика в методите на тестване, като реално представяне покриват 85% от EN стандарта.
ЕN тестът се извършва при -18 ° C. EN нормите са разделени на два тестови метода EN1 и EN2.
EN1 тест: Измерва се максималния ток, който осигурява батерията под товар за 10секунди, като напрежението й не трябва да пада под 7.5V. След 10 секунди в покой, батерията се натоварва отново и трябва да осигури 60% от тока в първия тестови цикъл в продължение на 73 секунди.
EN2 тест: Тестовата постановка при EN2 е сходна на тази при EN1 с изключение на това, че втория период на разряд е удължен от 73секунди на 133секунди, като напрежението на батерията не трябва да спада под 6.0V
-Американски стандарт. SAE. Често използван и във Великобритания. това е тестовия метод използван от Асоциацията на автомобилните инженери SAE (Society of Automotive Engineers). За теста е необходимо температурата на батерията да се понижи до минус 18 ⁰С. Измерва се големината на тока, която акумулаторната батерия ще осигури в продължение на 30 секунди без напрежението й да се понижи под 7,2V.
-Германски стандарт. DIN. Все по-непопулярен метод сред производителите на моторни превозни средства. Метода не е актуален за съвременните автомобили, тъй като не дава ясна представа за представянето на акумулаторите в стартовите цикли на натоварване. Тестването се състои само в един цикъл на натоварване от 150 секунди, в който напрежението на акумулатора не трябва да пада под 6V. След 30секунди в покой напрежението на акумулатора трябва да е поне 9V.
-IEC. (International Electrotechnical Commission) Стандарт създаден от международната електротехническа комисия и вече не се използва като сравнителен тест на акумулатори от европейските производители. Теста се извършва при -18 ° C. Измерва се стартовия ток в продължение на 60 секунди като напрежението не трябва да пада под 8,4V
-Японски стандарт. JIS (Japanese Industrial Standart) При японския индустриален стандарт замерването се извършва при минус 15 ⁰С, като акумулатора се натоварва в период от 10секунди и 30секунди с консумация 300А и 150А. Напрежението на акумулатора не трябва да пада под 6V.
Re: Избор на акумулатор за Avensis 2.0 D4D
Публикувано на: 05 Апр 2015 20:36
от vessonik
По-важен е отговорът на въпроса, какво трябва да е съотношението капацитет/пусков ток? 75 Ah и 660 A (EN), 72 Ah и 680 A (EN) или 72 Ah и 720 A (EN)?
Препоръчваш EXIDE заради марката или стартовия ток?
Re: Избор на акумулатор за Avensis 2.0 D4D
Публикувано на: 05 Апр 2015 20:58
от slowtraveler
Хм.. За вземане на обосновано и информирано решение навярно трябва да се завърши специално образование
Да, големия ток е добре.. От друга страна обикновено по-високия ток се постига или с промяна на технологията (литиеви, гелови акумулатори), или с изтъняване и уплътняване на плочите, което пък носи рискове - например по-податливи на вибрации... По-голяма вероятност за окъсяване или прекъсване на клетка и т.н...