Страница 2 от 6
Re: За феновете на дизела
Публикувано на: 02 Дек 2014 16:53
от Hursa
Ако за газ имаш в предвид пропан-бутан, мисля че грешиш. Един килограм пропан бутан дава повече енергия от 1 кг дизел. Поне така казват всички източници които намирам аз.
За необходимия въздух си прав, но трябва да се има в предвид, че при леките горива относително по голяма част от този въздух (кислород) отива за окисляване на водорода до вода (ако ги сравняваме с дизела).
Re: За феновете на дизела
Публикувано на: 02 Дек 2014 17:40
от martod
Hursa написа:А въглеродния двуокис – изхвърления въглероден двуокис от цялата човешка дейност е стотици пъти по малко от изхвърления от вулканичната дейност на постоянно действащите вулкани.
Ам да турят акцизи и ДДС-та на вулканите и да си оправят икономиките .. laugh.gif
Защо трябва вечно от любителите на дизела да избиват .. Като отпадъчен продукт от нефто производството трябва да е като по рано с 20- 30 % надолу от цената на бензина ..
То не бяха напъни, то не беше чудо, да го направят по скъп ..

А че от там поскъпват всички продукти и страда народа като цяло, него кучета го яли, важното е да е пълна хазната ..
Тежко им и на Франсетата, щом са се уредили с такова правителство, дето прави такива "екологични" напъни ..

Re: За феновете на дизела
Публикувано на: 02 Дек 2014 18:42
от slowtraveler
martod написа:...Като отпадъчен продукт от нефто производството трябва да е като по рано с 20- 30 % надолу от цената на бензина .....
Е, то така погледнато и бензина е бил отпадъчен продукт (май от производството на газ за осветление)... Ама като се появи търсене, се появява и цена....
Re: За феновете на дизела
Публикувано на: 02 Дек 2014 19:24
от Hursa
А къде остана връзката между себестойност и цена? Къде загубихме себестойността. Та нали пак дизела е по евтин за производство от бензина.
Re: За феновете на дизела
Публикувано на: 02 Дек 2014 20:06
от slowtraveler
Hursa написа:А къде остана връзката между себестойност и цена? Къде загубихме себестойността. Та нали пак дизела е по евтин за производство от бензина.
Себестойността остана при регулираната соц-действителност
Сега сме в дивия капитализъм, където цената (и надценката) се определя от търсенето и от това каква степен на монополизъм си успял да постигнеш...
ОПЕК да не би да не е монополна организация?
Re: За феновете на дизела
Публикувано на: 02 Дек 2014 20:20
от Hursa
В случая не петролния монополист виновен, а май правителствени кръгове решили да попълнят хазната. Поне да не ползваха "зелено" лицемерие, друг монопол за формиране на общественото мнение.
Re: За феновете на дизела
Публикувано на: 02 Дек 2014 20:36
от Airfan
Няма отпадък, какви ги говорите?
Re: За феновете на дизела
Публикувано на: 02 Дек 2014 21:00
от BOz
Hursa написа:Ако за газ имаш в предвид пропан-бутан, мисля че грешиш. Един килограм пропан бутан дава повече енергия от 1 кг дизел. Поне така казват всички източници които намирам аз.
За необходимия въздух си прав, но трябва да се има в предвид, че при леките горива относително по голяма част от този въздух (кислород) отива за окисляване на водорода до вода (ако ги сравняваме с дизела).
http://en.wikipedia.org/wiki/Energy_density
Re: За феновете на дизела
Публикувано на: 02 Дек 2014 22:08
от Hursa
[quote="BOz"][/quote]
Може би грешат. В бг уйкипедията пишат друго -
http://bg.wikipedia.org/wiki/Пропан-бутан
Руснаците също
https://ru.wikipedia.org/wiki/Дизельное_топливо и
https://ru.wikipedia.org/wiki/Пропан
Всъщност и в англоезичната -
http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_fuel и
http://en.wikipedia.org/wiki/Liquefied_petroleum_gas. Дори като се сравнят стойностите дадени на литър и килограм става съмнително. (Но пък е оригинално да дадат енергията от деленето на 235и уран за литър

)
Re: За феновете на дизела
Публикувано на: 02 Дек 2014 22:14
от Akima
Аз се чудя защо няма антиматерия в таблицата! biggrin.gif

Re: За феновете на дизела
Публикувано на: 02 Дек 2014 22:27
от slowtraveler
Akima написа:Аз се чудя защо няма антиматерия в таблицата! biggrin.gif

Има, как да няма - 1.8 x 10^11 MJ/kg

Или 9.27 х 10^104 MJ/L....
Re: За феновете на дизела
Публикувано на: 02 Дек 2014 22:42
от Hursa
Нямаше да стигне графата да изпишат енергията на анихилацията. И за използване енергията на разпад на трития в ядрени реактори за производство на ел енергия не бях чувал. Но да не се правя на умен. Явно на англоезичната версия на уйкипедията лесно одобряват статиите.
Вярно имало за антиматерия

. И на кг и на литър, не съм дочел написаното. Как ли са изчислили плътността на антиматерията.
Re: За феновете на дизела
Публикувано на: 03 Дек 2014 00:15
от ffsolutions
Чета загалвие на темата, отварям първа страница... дизел. Отивам на втора страница - антиматерия. laugh.gif Евала, колеги! Наистина ме кефи как се получава интересно четиво и човек може без да усети да изгуби час-два ровейки из форума.
Иначе по темата, дизелите наистина са изключително икономични автомобили и е нормално цяла Европа здраво да кара такива агрегати. Особено най-новите автомобили направо "сърбат" от дизела, нищо не горят. biggrin.gif Братята французи иначе се чудят от къде да изкярат някой лев, това е цялата им "еко" работа. Накрая всичко пак опира до парата - по-високи норми, по-високи данъци за старите автомобили, стимулиране и разработване на нови технологии, производство на нови автомобили, и после пак нови норми, и те така... и колелото се върти.

Re: За феновете на дизела
Публикувано на: 03 Дек 2014 09:56
от martod
ffsolutions написа:Чета загалвие на темата, отварям първа страница... дизел. Отивам на втора страница - антиматерия. laugh.gif Евала, колеги! Наистина ме кефи как се получава интересно четиво и човек може без да усети да изгуби час-два ровейки из форума.
Трябвало е да прочетеш темата и в средата, laugh.gif преди да се стигне до антиматерията, минахме и през анти хуманизЪма . biggrin.gif Какво ли не прави скуката ..
slowtraveler написа:
Себестойността остана при регулираната соц-действителност
Каква соц действителност бе Слоу, като свърши тя и отвориха границите, при дивите капиталисти сипвахме бензин на марка- марка и 10 пфенинга ли бяха жълтите им пари (вече съм забравил),

а дизела се въртеше около 80 техни с"тинки (така да го наречем) .
Ех, спомени- спомени ..

Re: За феновете на дизела
Публикувано на: 03 Дек 2014 11:00
от Hursa
Темата е най-вече за цената на дизела, но и за любителите на дизеловия двигател. Кой е запознат или е намирал по подробна информация за дизеловия двигател (ако може така да се нарече, някой го наричат комбиниран – бутален и турбина) на „Скания”. КПД било около 50%. Всъщност според мен по тази схема с двигател на Отто кпд-то може да се получи приблизително същото, дори да надвиши комбинацията с дизел. Така и така съвременния дизел се е „сраснал” с турбокомпресора, бензиновите двигатели и те са тръгнали май в тази посока, защо да не се развие в тази посока това срастване – както са показали „Скания”.