Страница 2 от 2
Лагер на макферсон за Корола Версо
Публикувано на: 13 Ное 2021 10:28
от boiski
Защо смени старите?
Нова ОЕМ опора е 113лв. при колега от форума, 7-10 дни доставка.
viewtopic.php?f=5&t=11597
Към тях се взимат и едни шайбички от пореста/пенообразна гума, които се слагат под лагера. Идеята е, че ОЕМ лагерите нямат капсуловка и им трябва допълнителна защита от прах и кал.
https://www.febest.bg/index.php?route=p ... t_id=19782
ОЕМ са 11лв. за брой.
В ТМ ауто едва ли ще дадат по-добра цена, но пробвай.
Лагер на макферсон за Корола Версо
Публикувано на: 13 Ное 2021 12:54
от boiski
boiski написа: ↑13 Окт 2021 21:34
max-2 написа: ↑13 Окт 2021 21:28
Интересно дали нов оригинален тампон мърда така?
Въпросът на въпросите.

Някой ако си е играл с прясно монтирани ОЕМ опори, нека сподели.
Аз споделям отзив, че китайските опори с осезаемия луфт не се разтропкаха за поне 1000км, но тампоните щръкват двойно повече от ОЕМ, респективно предницата кляка едни 5мм.
Дясно ОЕМ, ляво Yoshida:

- 20211106185810.jpg (637.24 KiB) Преглеждано 2017 пъти
Последно сложих ползвани ОЕМ с допълнително гресиране на лагерите и нови гумени шайби под тях. Те също имаха луфт на пипане, но при каране предницата е стегната и не тропка по неравностите. Можем да заключим, че луфта е нормален.
Понеже сложих и нови амортисьори KYB отпред, в инструкцията им бе споменато, че е хубаво ако се ползват старите опори, първо да се бележи позицията на един от болтовете и при монтаж тампона да се върне в същата позиция. При близък оглед на стария тампон се вижда, че гумата е цепната в едната полуокръжност (180 градуса), а другата половина е здрава. Това свидетелства коя половина е била натоварена досега. Ако се обърне в друга посока може геометрията да се поизкриви. Едва ли е фатално, но аз нали съм си злополучен експериментатор с турското изчадие наречено Корола Версо, та айде няма нужда.
