Страница 2 от 7

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 03 Дек 2013 15:12
от Оги
Като нови автомобилите се оборудват с най-малкия възможен акумулатор за да са по-леки и по-евтини. До 20-30 % по-голям капацитет е само от полза, за по-голям вече ако динамото е разчетено да го зарежда- защо не. Заемам страна на Пешо Марсианеца че по-добре е акумулатора да бъде по-голям като капацитет отколкото с повишен стартов ток. Това е за сметка на химията. Особено ако акумулатора е български- по принцип по-добрия е най-простия без никакви екстри. Нашите има още да се учат да правят необслужваеми и с висок стартов ток батерии и ползуването на такъв според мен си е чиста проба експеримент на гърба на клиента. И удължена гаранция не е критерий за качество.
Една музика може да те накара да вградиш и акумулатор 80-100 Ач, пък да смениш и динамото заради адекватния му ток на зареждане. wink.gif

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 03 Дек 2013 15:30
от memorex
Старт -стоп системата с бутон изисква по-голям пусков ток и съответно за автомобили с такава е по-добре акумулатора да е с по-голям пусков ток а най-добрия вариант AGM- гелов дето им викат.Греша ли ?

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 03 Дек 2013 15:37
от The enD
Каква е логиката да искат повече?
AGM са доста по-скъпи и не толкова достъпни за нашият пазар.

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 03 Дек 2013 16:12
от Оги
Стартов ток, капацитет, мощност и работа са все понятия от физиката. Отдадената мощност от акумулатор с повишен стартов ток никак не може да е повече от простия акумулатор при един и същи капацитет. През първия може да мине по-голям ток но за сметка на по-късото време, през което може да се случва това до едно и също ниво на разреждане. Първия просто е по-малък.

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 03 Дек 2013 16:13
от PESHO OT MARS
Няма нужда от по-голям стартов ток от предписания при старт-стоп система. Точно там акумулатора трябва да е максимално устойчив на такива натоварвания (стартове) а големия стартов ток е показател точно за обратното. AGM-те са хубави но и адски скъпи на фона на останалите.

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 03 Дек 2013 16:18
от PESHO OT MARS
biro написа:
PESHO OT MARS написа:Ако имате възможност си купете акумулатор с голям капацитет колкото можете да вкарате в клетката на колата но избягвайте да се лакомите за стартов ток. Заради големите стартови токове конструкцията на акумулатора е по-различна и по-често му се случва да прекъсне или да окъси клетка.
Това е лоша идея. Акумулатора не може да се зареди добре защото алтернатора не е разчетен за съответния капацитет. Имах такъв проблем с предишен автомобил и нов голям акумулатор.

Купувайте акумулатори с капацитет препоръчан от производителя на вашия автомобил!
Само ти си мислиш така. Акумулатора в крайна сметка е басейн от който точиш и наливаш, но количеството и в малкия и в големия е еднакво при къси разстояния когато не се дозареждат нормално и доста повече когато му се осигурява на големия малко повече време за зареждане. Моите коли в началото и в края на всеки ден имат 10 км. извънградско което се грижи за доброто им зареждане и никога не съм имал проблем с капацитета на акумулаторите си. НО съм изхвърлял два акумулатора заради прекъснала клетка и то от седене, и двата бяха модели с усилен стартов ток.

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 04 Дек 2013 11:10
от biro
PESHO OT MARS написа:
biro написа:
PESHO OT MARS написа:Ако имате възможност си купете акумулатор с голям капацитет колкото можете да вкарате в клетката на колата но избягвайте да се лакомите за стартов ток. Заради големите стартови токове конструкцията на акумулатора е по-различна и по-често му се случва да прекъсне или да окъси клетка.
Това е лоша идея. Акумулатора не може да се зареди добре защото алтернатора не е разчетен за съответния капацитет. Имах такъв проблем с предишен автомобил и нов голям акумулатор.

Купувайте акумулатори с капацитет препоръчан от производителя на вашия автомобил!
Само ти си мислиш така. Акумулатора в крайна сметка е басейн от който точиш и наливаш, но количеството и в малкия и в големия е еднакво при къси разстояния когато не се дозареждат нормално и доста повече когато му се осигурява на големия малко повече време за зареждане. Моите коли в началото и в края на всеки ден имат 10 км. извънградско което се грижи за доброто им зареждане и никога не съм имал проблем с капацитета на акумулаторите си. НО съм изхвърлял два акумулатора заради прекъснала клетка и то от седене, и двата бяха модели с усилен стартов ток.
Нали се сещаш че дневния пробег на автомобила няма отношение към количеството произведен ток от алтернатора, който отива в акумулатора? Не километрите, а времето на работа на автомобила е важно за зареждането на акумулатора. Ако алтернатора ти е слаб, трябва повече време за зареждането на голям акумулатор. Ако караш малко "басейна" е пълен на половина, което е противопоказно освен това смисъла от големия му капацитет се губи.

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 04 Дек 2013 13:40
от PESHO OT MARS
Не е важно времето за работа на колата даже е противопоказно и ще ти обясня защо.

Работата на празен ход в задръстване зимата можеш да я броиш не като режим зареждане а като режим разреждане. На празен ход алтернатора може да осигури около 20% само от капацитета си а зимата положението е много лошо. Работят фарове+габаритни светли+малоумни фарове за мъгла (говорим на празен ход в задръстването) отделно имаш работа на вентилатора на парното и за капак някой друг подгрев ако си включил (я на седалките я на джамовете или огледалата) и задължителната консумация на самия мотор. Затова когато говоря за зареждане визирам колата в движение а не работеща на място, това осигурява поне едни 1500 об/мин където алтернатора осигурява далеч по-приличен ток за консуматорите.

А е вредно за акумулатора да е много разреден, между 30-80% не мисля че му е някакъв проблем да се държи и да работи. Най-добре е да е зареден но градските коли трудно го постигат това зимата, закупуването на по-малък акумулатор не е решение на този проблем. Решението е акумулатора да се сваля (ако няма гараж) и да се зарежда веднъж седмично стационарно, това ще му гарантира безпроблемната работа.

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 04 Дек 2013 13:55
от memorex

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 04 Дек 2013 15:34
от biro
PESHO OT MARS написа:Не е важно времето за работа на колата даже е противопоказно и ще ти обясня защо.

Работата на празен ход в задръстване зимата можеш да я броиш не като режим зареждане а като режим разреждане. На празен ход алтернатора може да осигури около 20% само от капацитета си а зимата положението е много лошо. Работят фарове+габаритни светли+малоумни фарове за мъгла (говорим на празен ход в задръстването) отделно имаш работа на вентилатора на парното и за капак някой друг подгрев ако си включил (я на седалките я на джамовете или огледалата) и задължителната консумация на самия мотор. Затова когато говоря за зареждане визирам колата в движение а не работеща на място, това осигурява поне едни 1500 об/мин където алтернатора осигурява далеч по-приличен ток за консуматорите.

А е вредно за акумулатора да е много разреден, между 30-80% не мисля че му е някакъв проблем да се държи и да работи. Най-добре е да е зареден но градските коли трудно го постигат това зимата, закупуването на по-малък акумулатор не е решение на този проблем. Решението е акумулатора да се сваля (ако няма гараж) и да се зарежда веднъж седмично стационарно, това ще му гарантира безпроблемната работа.
Ясно, бензинка на газ.
Е при дизела не е така, на празен ход си зарежда доста стабилно. Няма консумация от двигателя, дневните светлини са 2 ампера, евентуално вечер на ксенони ~5 ампера , фаровете за мъгла ги ползвам само в мъгла! Вентилатора на парното е слаб консуматор, климатроника на режим авто си намаля оборотите на вентилатора.
Между другото проблема с големия акумулатор го имах на пежо 205 1.1 бензин+газ акумулатор 72Ah - смешна работа, не можеше да зареди акумулатора. С малък акумулатор 45Ah беше по-добре положението.
От тогава карам само дизели и само акумулатори с капацитет препоръчван от производителя на колата - проблеми никакви, зимата често се е случвало каране градско по 5-10км на ден. Палят и при -25 градуса. В момента съм с Варта 64Ah четвърта зима подкара.

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 04 Дек 2013 15:41
от mirott
И какво общо има бензинката на газ с незареждането достатъчно? Дизеловия двигател не консумира ток?! Хм...

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 04 Дек 2013 15:48
от PESHO OT MARS
biro написа:
PESHO OT MARS написа:Не е важно времето за работа на колата даже е противопоказно и ще ти обясня защо.

Работата на празен ход в задръстване зимата можеш да я броиш не като режим зареждане а като режим разреждане. На празен ход алтернатора може да осигури около 20% само от капацитета си а зимата положението е много лошо. Работят фарове+габаритни светли+малоумни фарове за мъгла (говорим на празен ход в задръстването) отделно имаш работа на вентилатора на парното и за капак някой друг подгрев ако си включил (я на седалките я на джамовете или огледалата) и задължителната консумация на самия мотор. Затова когато говоря за зареждане визирам колата в движение а не работеща на място, това осигурява поне едни 1500 об/мин където алтернатора осигурява далеч по-приличен ток за консуматорите.

А е вредно за акумулатора да е много разреден, между 30-80% не мисля че му е някакъв проблем да се държи и да работи. Най-добре е да е зареден но градските коли трудно го постигат това зимата, закупуването на по-малък акумулатор не е решение на този проблем. Решението е акумулатора да се сваля (ако няма гараж) и да се зарежда веднъж седмично стационарно, това ще му гарантира безпроблемната работа.
Ясно, бензинка на газ.
Е при дизела не е така, на празен ход си зарежда доста стабилно. Няма консумация от двигателя, дневните светлини са 2 ампера, евентуално вечер на ксенони ~5 ампера , фаровете за мъгла ги ползвам само в мъгла! Вентилатора на парното е слаб консуматор, климатроника на режим авто си намаля оборотите на вентилатора.
Между другото проблема с големия акумулатор го имах на пежо 205 1.1 бензин+газ акумулатор 72Ah - смешна работа, не можеше да зареди акумулатора. С малък акумулатор 45Ah беше по-добре положението.
От тогава карам само дизели и само акумулатори с капацитет препоръчван от производителя на колата - проблеми никакви, зимата често се е случвало каране градско по 5-10км на ден. Палят и при -25 градуса. В момента съм с Варта 64Ah четвърта зима подкара.
Това дето го изписа важи само за някой асматичен дизел на 15+ години. Всички модерни (нормални) дизели имат ECU-та, имат електрически дюзи, имат подкачващи помпи в резервоара и ако не се лъжа и помпите за високо налягане са електрически. А да не говорим ако имат пакет за "арктически климат" че имат допълнителни ел. подгреви на антифриза защото иначе нямат стопляне тия коптори. Така че изказването ти "бензинка на газ" е крайно неточно.....опитай пак.

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 04 Дек 2013 15:58
от biro
Не си в час с тока ама айде. Колко е тока на ECU+дюзи+горивна помпа? Отговора е по-малко от колкото половин крушка за къси светлини. Виждал си дизел на снимка biggrin.gif Парното духа топло само след 3км шофиране (външна -5 градуса) без зимен пакет. А онези с печките са на нафта, не на ток.
На празен ход алтернатора на дизелака подава повече ток към акумулатора отколкото на бензинката дето я описваш, измери го ако не верваш.

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 04 Дек 2013 17:59
от dimkaraganchev
Не знам, как а е при вас, но при моите "бензинки на газ" на празен ход лете и зиме волтметъра показва 14-14,4 V. А дизел, дето в града има парно зимата е екзотика.

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 04 Дек 2013 18:07
от PESHO OT MARS
Аз имам много общо тока вервай ми ама ти колко ги разбираш нещата не ми се говори. Ела да ти видя дизела дето духал за 3 км. без допълнителен подгрев на -5 че се изхвърли като ...... на мокър пясък.
Или разбираш топло вместо -5 от духалката да излиза 0 градуса....да наистина е е относително топло

Разхода на ток на бензин и дизел от двигателя е близък подкачващата помпа на дизела не е по-слаба от тази на бензиновия инжекцион. И няма комутатор и високо напрежение за запалителните свещи дотам са разликите.

Ама понеже се репчиш много много ще взема едни DC ампер клещи от един приятел да видим какво ще излезе накрая.

П.С: И да попмпите за високо налягане на нафтата са механични т.е. свързани към коляновия вал.