Страница 2 от 5

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 31 Юли 2013 12:12
от JapCar
diesel_power написа:Ако изпуска само една дюза към излишното се хваща лесно ,но ако и друга се е изпортила ще е проблем.
Тъй като имам съмнения, хайде кажи как се хваща лесно една дюза?

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 31 Юли 2013 18:53
от diesel_power
По същия начин както от вафла Мура става сладолед .

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 31 Юли 2013 20:50
от JapCar
diesel_power написа:По същия начин както от вафла Мура става сладолед .
Въпросът ми беше сериозен, имам съмнения за някоя от дюзите си и за това питах...Не знам отговора какво цели...

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 31 Юли 2013 22:16
от martod
JapCar написа:
diesel_power написа:Ако изпуска само една дюза към излишното се хваща лесно ,но ако и друга се е изпортила ще е проблем.
Тъй като имам съмнения, хайде кажи как се хваща лесно една дюза?
Като стане буталото на сол в някой цилиндър, значи дюзата не е в ред, така най лесно се хваща ..(няма ли кой да оправи емотиконите в този форум)
Иначе на качествена диагностика би трябвало да ти я хванат ..
Ако на тихи обороти притриса мотора, почти сигурен признак е, че някоя от дюзите не е в ред ..

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 31 Юли 2013 22:23
от wscientist
Стана ми интересно и реших да поровя в нета за подобен проблем.
Открих една тема във форум, където човек се оплаква от същия проблем - трудно палене, особено при топъл двигател. При него се оказало, че е от стартера. Интересното тук е, че докато човекът се ровел за решение намерил информация, че D-4D "забравял" позицията на валове, клапани и т.н. след като се изгаси. Следователно процедурата по стартиране била коляновият вал да направи два пълни оборота със съответната минимална честота на въртене, за да се определи позицията на клапани, валове и т.н., след което започвал старта на двигателя. Човекът дори споменава, че като се заслушал при стартиране на ДВГ винаги му трябвали няколко оборота преди да запали, това не знам как го е определил, но може и да има логика.

Ето източника: http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... d-avensis/

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 31 Юли 2013 22:49
от diesel_power
JapCar написа:
diesel_power написа:По същия начин както от вафла Мура става сладолед .
Въпросът ми беше сериозен, имам съмнения за някоя от дюзите си и за това питах...Не знам отговора какво цели...
Твоя мотор явно още пали и работи и може да се види на диагностика налягане ,корекции и така нататък .
Но когато не пали на стартер ,а пали на дърпане или стартера затяга и не прави достатъчно обороти или някоя дюза изтърва ,а не е изключено да са налице и двата проблема.

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 31 Юли 2013 22:57
от JapCar
martod написа: Иначе на качествена диагностика би трябвало да ти я хванат ..
Ако на тихи обороти притриса мотора, почти сигурен признак е, че някоя от дюзите не е в ред ..
Ако знаеш какво ще хване качествената диагностика, кажи. Techstreama на пр. ход ми показва, че всички са наред, имам предвид Inject. Feedback Value ми е с отклонение не повече от +/- 0.5. Всъщност не знам на един нов двг, дали тези стойности са винаги 0...?
На тихи обороти двг не притриса.

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 31 Юли 2013 23:03
от JapCar
wscientist написа:Стана ми интересно и реших да поровя в нета за подобен проблем.
Открих една тема във форум, където човек се оплаква от същия проблем - трудно палене, особено при топъл двигател. При него се оказало, че е от стартера.
Да, из англ. форуми поменават, че при непалене на топло, вероятна причина е затягане на някакв втулка в стартера от разширението и върти по-бавно, особено при слаб акумулатор.

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 31 Юли 2013 23:07
от JapCar
diesel_power написа: Твоя мотор явно още пали и работи и може да се види на диагностика налягане ,корекции и така нататък .
В другия пост споменах, че гледам с Techstreama, но знам sамо за Inj. F. Value...Ако знаеш някакви норми за корекции, налягания, кажи ги.

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 13 Юни 2014 01:22
от lederman
Хайде да съживим темата. И при мен се появи проблем с паленето при топъл двигател, или по-скоро със задържането на ниските обороти.
Горе-долу така изглежда проблема :
https://www.youtube.com/watch?v=J6vLv2vA2dk
разликата при мен, е че около 800 об./мин. се задържа за момент и после гасне, ако се "пипне" педала на газта, всичко се нормализира.

Картинката е следната:
1 няма записани грешки
2 проблема се проявява понякога (за момента, като че ли преобладава при топъл двигател)
3 колата върви нормално
4 няма пушеци
5 показанията на дюзите изглеждат нормални ( максимална компенсация 1.5 на първа дюза)
6 преди около 1000 км са сменени всички филтри и масло (вкл. горивен)
7 при работа, очакваното и постигнатото налягане са съвсем близки.

За момента почистих всички контакти на дюзите и блока за управление, налях добавка (да не се окаже, че Лукойл са сменили на лятна нафта и са решили да сипнат и малко водица).
при първа възможност ще измия EGR-a и SCV-то.
Във форума на Мазда има интересна тема за миенето на SCV клапан. Човека написал темата е накиснал клапана в ацетон, като му е подавал и импулси за да се отваря/затваря. Идеята е много добра, ако няма механично износване. а би могло да се доразвие, като кисненето се помести в ултразвукова ваничка.

Всички мнения и съвети са добре дошли :)

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 13 Юни 2014 01:25
от lederman
icoc написа:Здравейте колеги.Имам един голям проблем-за жалост до момента неразрешим.Надявам се вие да ми помогнете.Авенсис-а ми спря да пали.Колата е 2001г двигател D4D. 110к.с. Преди известно време започна да пали по-трудно.Прегледах подгряващи свещи и смених горивния филтър,почистих и цедката в резервоара.Никакво подобрение.Даже за много късо време нещата се влошиха повече.На диагностика ми казаха че бавно качва налягане в горивната система.В момента в който достигне необходимото налягане пали,и върви без проблем.Според майстора бяха SCV-клапанчетата.Смених ги с чисто-нови и колата въобще спря да пали.Върнах старите но няма палене.С дърпане запали от четвърт и в момента в който подадох газ светна чека и колата заработи на много малки обороти без да може да се изфорсира.Посъветвайте ме какво да правя.

Вероятно е много късно но ...
В Техстрийма има функция за инициализация на горивната помпа, след замяна на ECU или SCV.......

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 13 Юни 2014 01:58
от JapCar
lederman написа: при първа възможност ще измия EGR-a и SCV-то.
Във форума на Мазда има интересна тема за миенето на SCV клапан. Човека написал темата е накиснал клапана в ацетон, като му е подавал и импулси за да се отваря/затваря. Идеята е много добра, ако няма механично износване. а би могло да се доразвие, като кисненето се помести в ултразвукова ваничка.
Като си почистил толкоз неща, изчисти профилактично и МАФ-а за всеки случай, поне е лесно, макар, че вероятно едва ли влияе на паленето.
Аз борейки се с моето чукане при ниски обороти под товар също съм чистил всички тези неща. SCV-то първият път също го потапях в Carbcleaner и го щраках с 6-7 волта от токоизправител. Скоро пак го свалях, този път махнах зегерката и извадих буталцето. Няма кой знае какво износване, движи се лесно...Даже при монтирането на клапана обърнах фланеца на 180гр с теоретичната цел буталцето първоначално да лежи на неизносена повърхност, но това са само залъгалки, до сега ефект нямам с моя проблем...
За трудно палене при топъл двигател в английският форум набеждават стартера, че втулките му затягат и върти по-бавно, стартерите били променени по-късно..., но при теб едва ли е това.
Може да почетеш:
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... %20problem

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 13 Юни 2014 10:01
от lederman
JapCar написа: Като си почистил толкоз неща, изчисти профилактично и МАФ-а за всеки случай, поне е лесно, макар, че вероятно едва ли влияе на паленето.
Аз борейки се с моето чукане при ниски обороти под товар също съм чистил всички тези неща. SCV-то първият път също го потапях в Carbcleaner и го щраках с 6-7 волта от токоизправител. Скоро пак го свалях, този път махнах зегерката и извадих буталцето. Няма кой знае какво износване, движи се лесно...Даже при монтирането на клапана обърнах фланеца на 180гр с теоретичната цел буталцето първоначално да лежи на неизносена повърхност, но това са само залъгалки, до сега ефект нямам с моя проблем...
За трудно палене при топъл двигател в английският форум набеждават стартера, че втулките му затягат и върти по-бавно, стартерите били променени по-късно..., но при теб едва ли е това.
Може да почетеш:
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... %20problem
Измих го и него, забравил съм да напиша.
Звука на стартера е нормален. не се усеща забавяне или затормозяване. Двигателя пали и след кратко зачудване гасне.
Днес (с промиващата добавка) проблема не се прояви, което ме навежда на мисълта за калпава нафта.

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 13 Юни 2014 11:21
от iovkito
Този проблем се беше проявил и при мен ,но в много по-лека форма , колата не е изгасвала по 5-6 пъти , а най-много веднъж. На колко километра е колата ти и какви са стойностите на 4-те дюзи при загрял двигател?

Re: АВЕНСИС D4D не пали

Публикувано на: 13 Юни 2014 11:45
от lederman
iovkito написа:Този проблем се беше проявил и при мен ,но в много по-лека форма , колата не е изгасвала по 5-6 пъти , а най-много веднъж. На колко километра е колата ти и какви са стойностите на 4-те дюзи при загрял двигател?
Километрите са малко над 140 000.

Ето снимка на данни от моя двигател от Ноември, 2013:
http://toyotabg.eu/download/file.php?id=21276
Към момента единствено 1-ва дюза държи около 1.5, другите са същите.