Отговарям на второто питане. Когато боднеш лоста там можеш да сменяш ти предавките според твоето усмотрение. натискане към + води предавка нагоре бутване на лоста към - предавка надолу. Или така известната с махленското си име "типтроник" функция.stany68 написа:Да използвам темата - аз имам до скор.лост бутонче SHIFT LOCK .То за какво е ? И как се използва на същия автоматик положението на скор.лост със символ S и положения "+" и "-" ?Става въпрос за Авенсис автоматик D4 benzin.
За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Какво по-различно казваш от моето: " Аз го намирам опасно само за спускане стръмен наклон със завои (някой проход), където е безсмислено и има опасност от прегряване/отказ на спирачките." Даже бих добавил, че освен , че натоварваш спирачките по-малко, притока на гориво в съвременните коли спира при такова спускане.PESHO OT MARS написа:
Причината е фадинг на спирачките или така познатото на български прегряване. На мен досега ми се е случвало веднъж по един тесен селски път с много завои и спускане.
Аз повдигнах въпроса, очаквайки нещо друго което не знам...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
В добавка за 'най-опасния шофьорски навик' - на времето Вартбурга имаше вградена система 'фрайлауф', която автоматично изключваше предавка ако оборотите на двигателя са под тези на трансмисията (автоматично изключване от скорост ако отпуснеш газта)....
И нямаше никакъв принудителен празен ход....
Причината за монтажа на това устройство бе малко по-друга - ДВГ бе двутактов с мазане от вкараната гориво-маслена смес... Съответно принудителен празен ход би оставил двигателя без мазане...
С такова са ми кипвали спирачки при слизане от вр.Ком към Берковица.. Понапомпиш малко педала - и успяват да поспрат достатъчно...
Тъй-като опита съм го правил многократно, установих, че най-добро охлаждане на спирачките (най-студени спирачки) се получават като удариш рязко и кратко спирачки преди завоя, и убиеш скоростта под необходимата за преминаване, оставяйки повече време на автомобила да увеличи скоростта си по инерция..
Плавното и по-продължително спиране ги загрява значително повече...
И нямаше никакъв принудителен празен ход....
Причината за монтажа на това устройство бе малко по-друга - ДВГ бе двутактов с мазане от вкараната гориво-маслена смес... Съответно принудителен празен ход би оставил двигателя без мазане...
С такова са ми кипвали спирачки при слизане от вр.Ком към Берковица.. Понапомпиш малко педала - и успяват да поспрат достатъчно...
Тъй-като опита съм го правил многократно, установих, че най-добро охлаждане на спирачките (най-студени спирачки) се получават като удариш рязко и кратко спирачки преди завоя, и убиеш скоростта под необходимата за преминаване, оставяйки повече време на автомобила да увеличи скоростта си по инерция..
Плавното и по-продължително спиране ги загрява значително повече...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
да добавим и евентуално угасване на мотора, което рефлектира веднага върху всички системи, вкл. и изключване на сервото на волана ... до тук няколко основни причини да не се оставя автомобила на неутрално положение при спускане по наклон...
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Това е мнооого рядък случай (на мен ми се е случвал преди повече от двадесеттина години - на карбураторен двигател)..scorpion написа:да добавим и евентуално угасване на мотора, което рефлектира веднага върху всички системи, вкл. и изключване на сервото на волана ... до тук няколко основни причини да не се оставя автомобила на неутрално положение при спускане по наклон...
Чудя се защо хората толкова се панират от изгаснал двигател... Липса на серво на волана въобще не се усеща ако си над 60-70км/ч, а при по-ниска скорост просто те принуждава да използваш малко повече сила...
При изправна спирачна система имаш поне 3 пълни натискания на педала с усилвател. А без усилвател усилието на педала ще скочи на 50-70кг, които не са някакво непосилно усилие ..
А и най-лесното е просто при изгаснал двигател да включиш на скорост и да пуснеш плавно съединителя - всичко ще си дойде на мястото ....
Затова и не смятам нито един от предложените доводи за 'основен' или основателна причина ДА НЕ СЕ ИЗПОЛЗВА тази техника на шофиране...
Лично аз я ползвам ежедневно в продължение на целия си шофьорски стаж и никога не съм имал проблеми...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Vednaj go probvah na praktika ot Varna do Burgas s RX-a. Predi zavoia riazko da nabivam spirachki. E zagriaha mu taka, che otkaza da spira po edno vreme, a beshe oshe na izkachvanetoslowtraveler написа:Тъй-като опита съм го правил многократно, установих, че най-добро охлаждане на спирачките (най-студени спирачки) се получават като удариш рязко и кратко спирачки преди завоя, и убиеш скоростта под необходимата за преминаване, оставяйки повече време на автомобила да увеличи скоростта си по инерция..
Плавното и по-продължително спиране ги загрява значително повече...

PP: Proveriavah obache i kolko moje d avdigne mejdu dva zavoia.
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика
Веско, не си спазил описаната технология на шофиране ....
А май преди две години дъвкахме темата за спирачките на хибридите - не я подемай отново
:):)
А май преди две години дъвкахме темата за спирачките на хибридите - не я подемай отново

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] и 8 госта