За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика

Мнение от PESHO OT MARS » 15 Юли 2013 16:14

stany68 написа:Да използвам темата - аз имам до скор.лост бутонче SHIFT LOCK .То за какво е ? И как се използва на същия автоматик положението на скор.лост със символ S и положения "+" и "-" ?Става въпрос за Авенсис автоматик D4 benzin.
Отговарям на второто питане. Когато боднеш лоста там можеш да сменяш ти предавките според твоето усмотрение. натискане към + води предавка нагоре бутване на лоста към - предавка надолу. Или така известната с махленското си име "типтроник" функция.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика

Мнение от JapCar » 15 Юли 2013 16:20

PESHO OT MARS написа:
Причината е фадинг на спирачките или така познатото на български прегряване. На мен досега ми се е случвало веднъж по един тесен селски път с много завои и спускане.
Какво по-различно казваш от моето: " Аз го намирам опасно само за спускане стръмен наклон със завои (някой проход), където е безсмислено и има опасност от прегряване/отказ на спирачките." Даже бих добавил, че освен , че натоварваш спирачките по-малко, притока на гориво в съвременните коли спира при такова спускане.
Аз повдигнах въпроса, очаквайки нещо друго което не знам...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6179
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика

Мнение от slowtraveler » 15 Юли 2013 18:44

В добавка за 'най-опасния шофьорски навик' - на времето Вартбурга имаше вградена система 'фрайлауф', която автоматично изключваше предавка ако оборотите на двигателя са под тези на трансмисията (автоматично изключване от скорост ако отпуснеш газта)....
И нямаше никакъв принудителен празен ход....
Причината за монтажа на това устройство бе малко по-друга - ДВГ бе двутактов с мазане от вкараната гориво-маслена смес... Съответно принудителен празен ход би оставил двигателя без мазане...
С такова са ми кипвали спирачки при слизане от вр.Ком към Берковица.. Понапомпиш малко педала - и успяват да поспрат достатъчно...
Тъй-като опита съм го правил многократно, установих, че най-добро охлаждане на спирачките (най-студени спирачки) се получават като удариш рязко и кратко спирачки преди завоя, и убиеш скоростта под необходимата за преминаване, оставяйки повече време на автомобила да увеличи скоростта си по инерция..
Плавното и по-продължително спиране ги загрява значително повече...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика

Мнение от scorpion » 15 Юли 2013 18:47

да добавим и евентуално угасване на мотора, което рефлектира веднага върху всички системи, вкл. и изключване на сервото на волана ... до тук няколко основни причини да не се оставя автомобила на неутрално положение при спускане по наклон...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6179
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика

Мнение от slowtraveler » 15 Юли 2013 19:03

scorpion написа:да добавим и евентуално угасване на мотора, което рефлектира веднага върху всички системи, вкл. и изключване на сервото на волана ... до тук няколко основни причини да не се оставя автомобила на неутрално положение при спускане по наклон...
Това е мнооого рядък случай (на мен ми се е случвал преди повече от двадесеттина години - на карбураторен двигател)..
Чудя се защо хората толкова се панират от изгаснал двигател... Липса на серво на волана въобще не се усеща ако си над 60-70км/ч, а при по-ниска скорост просто те принуждава да използваш малко повече сила...
При изправна спирачна система имаш поне 3 пълни натискания на педала с усилвател. А без усилвател усилието на педала ще скочи на 50-70кг, които не са някакво непосилно усилие ..
А и най-лесното е просто при изгаснал двигател да включиш на скорост и да пуснеш плавно съединителя - всичко ще си дойде на мястото ....
Затова и не смятам нито един от предложените доводи за 'основен' или основателна причина ДА НЕ СЕ ИЗПОЛЗВА тази техника на шофиране...
Лично аз я ползвам ежедневно в продължение на целия си шофьорски стаж и никога не съм имал проблеми...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика

Мнение от Vesko » 15 Юли 2013 19:03

slowtraveler написа:Тъй-като опита съм го правил многократно, установих, че най-добро охлаждане на спирачките (най-студени спирачки) се получават като удариш рязко и кратко спирачки преди завоя, и убиеш скоростта под необходимата за преминаване, оставяйки повече време на автомобила да увеличи скоростта си по инерция..
Плавното и по-продължително спиране ги загрява значително повече...
Vednaj go probvah na praktika ot Varna do Burgas s RX-a. Predi zavoia riazko da nabivam spirachki. E zagriaha mu taka, che otkaza da spira po edno vreme, a beshe oshe na izkachvaneto :)

PP: Proveriavah obache i kolko moje d avdigne mejdu dva zavoia.
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6179
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Re: За какво е O/D копчето на ск. лост на автоматика

Мнение от slowtraveler » 15 Юли 2013 19:25

Веско, не си спазил описаната технология на шофиране ....
А май преди две години дъвкахме темата за спирачките на хибридите - не я подемай отново :):):)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта