Страница 2 от 3

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Публикувано на: 16 Дек 2012 13:57
от jim_beam
kalkam написа:...Това, че ти пали добре и след каране известно време започва да кюфка, може да означава, че горивото се е парафинирало...
аха точно това подозирам и няма да сменя филтъра засега,за да видя при следващия минус как ще бъде.и вече на друга бензиностанция така или иначе.
изолацията междувременно е готова,не стана много естетично,но смятам филтърчето ще се подгрее поне с 5
-10 градуса. drunk.gif
освен това забелязах друг недостатък на рядкото каране-под капака беше пълно с трохи,навсякъде,добре,че не са пробвали маркучите или някой кабел. tooth.gif

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Публикувано на: 16 Дек 2012 14:02
от vadoiv
Toyo_driver написа:...Ти си на 5 год ама километрите ако са повече може някоя да е заминала ermm.gif
Здравейте приятели.. smile.gif ,на моята преди два месеца,като и бяха изгорели три подгревни свещи... ми светна чек лампата.. А при неговата нова кола..,на дисплея на борд-компютъра,сигурно изписва и номера на грешката.. wink.gif (това в рамките на шегата). С една дума..,проблема наистина трябва да се търси в нафтата.. Jim beam ,така като се замисля..,пък не трябва ли да ти свети лампата на таблото за наличие на вода във филтъра(горивния).. rolleyes.gif . Ако няма вода..,тогава със сигурност нафтата е летна и се е парафинизирала(дали така се пише wink.gif ).Лекува се с до 10% бензин в нафтата или газ за горене(за нея не знам пропорциите). Успех! :thumbsup:

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Публикувано на: 16 Дек 2012 15:45
от jim_beam
проблема е,че не се знае дали изобщо има такава индикация,никога не ми е светвала подобна лампичка.според някои двете кабелчета,които влизат отдолу във филтъра,били за подгряването му.знае ли човек,според мен е за водата,кабелчетата са много тънки за подгревни.иначе си прав,ако се задръсти с парафин този датчик за вода ако го има няма да задейства.ако преди да съм поизгорил тоя резервоар вземе да се застуди пак,ще се разтърся в мазето за газ и ще налея.тукашната е розово-червена,като антифриза.в краен случай ще е бензин,да видим тогава кой кого... :thumbsup: :tfrag:

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Публикувано на: 16 Дек 2012 16:03
от kalkam
С газ става, с бензин е малко по-добре, а с керосин - най-добре. Все пак той е фракция, добивана между бензина и нафтата. Едно време, когато се намираше "гръцка" нафта, без значение зимна или лятна, през зимата и добавях керосин и не съм имал проблеми с парафиниране.

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Публикувано на: 16 Дек 2012 17:27
от jim_beam
за съжаление нямам връзки на летището,нещо друго ще пробвам. cool.gif
между другото съм чел някъде,че бензин в нафтата било нещо вредно,ама за двигателя ли,за помпата ли не си спомням вече.
от друга гледна точка от един път пе....ст не се става,така че ще се пробвам. unsure.gif

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Публикувано на: 16 Дек 2012 19:50
от Japanese_fever
jim_beam написа: между другото съм чел някъде,че бензин в нафтата било нещо вредно,ама за двигателя ли,за помпата ли не си спомням вече.
И аз знам, че с керосин е най-добре.
Баща ми редовно слагаше на нашата Фиеста зимата, но тя е доста стара - от 80-те.
Разбира се, че и газта, и бензина, и керосина, добавени в нафтата са вредни за двигателя,
защото й повишават окатановото число на, а от там донакъде и самозапалимостта й в цилиндрите.
Така че, е много важно да спазиш пропорцията, но от един резервоар не вярвам да ти стане нещо на колата.

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Публикувано на: 16 Дек 2012 20:29
от vadoiv
jim_beam написа:проблема е,че не се знае дали изобщо има такава индикация,никога не ми е светвала подобна лампичка.според някои двете кабелчета,които влизат отдолу във филтъра,били за подгряването му.знае ли човек,според мен е за водата,кабелчетата са много тънки за подгревни.
Не съм много добър с качването на снимки.. sad.gif ,но тази лампа (ако я имаш) светва още при подаване на контакт.. и ако всичко е наред изгасва почти веднага. Но ако имаше вода във филтъра..,тя щеше да свети постоянно и щеше да ти направи впечатление.. Ако нямаш газ за горене .. слагай смело бензин(до 10"% на количеството което имаш в резервуара),за цетановото число не се притеснявай..,тя нафтата и без това и менте(слаба..),ако пък те е много "шубе" cool.gif , сипи и малко синтетично двутактово масло към общото количество нафта+бензин..-- 1/200(един литър масло на 200литра гориво), с него комънрейла ще работи по мазно(ще мърка като коте wink.gif ). Успех! :thumbsup:

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Публикувано на: 16 Дек 2012 20:50
от jim_beam
двутактово си слагам винаги,напоследък по 250мл на резервоар.дори си мислех,да не би то да е причината,но явно не било.ще долея 2-3л бензинец,60л ми събира.тоя парафин като се постопли времето дали от самосебе си ще се втечни,в смисъл обратим ли е процеса без добавка на бензин?

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Публикувано на: 16 Дек 2012 20:55
от vadoiv
Той..,за втечняване..,ще се втечни,но газта или бензина ще му попречат,при застудяване отново да "стегне".

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Публикувано на: 16 Дек 2012 21:33
от jim_beam
ok,това е ясно!
междувременно си отворих книжката,лампичка за вода във филтъра няма.
а за горивото пише за 2AD-FTV:само дизел с макс. 500 ppm съдържание на сяра и цетаново число минимум 48.значи ако чрез бензина се повиши цетановото число,не е проблем,според книжката!гориво с по-ниско ц.число предизвиквало чукане,цитирано пак от там.

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Публикувано на: 16 Дек 2012 22:15
от kalkam
При добавка на бензин се получава едно чукане /крякане/ на двигателя, спомага за избягване на парафинирането и за по-лесното палене. Едно време в книжка от Опел пишеше, че може да се добави бензин в нафтата, ако не се лъжа до към 20-30%. Добавката на двутактово масло само омекотява работата на двигателя и спомага за по-доброто смазване на ГНП-то. То не влияе върху парафинирането. По принцип към съвременните горива би трябвало да не се добавят газии, бензини, керосини и масла. Ама това е положението. Както се казва "тука е така".

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Публикувано на: 16 Дек 2012 22:20
от Me4oKyX
Първо - това с керосина не е точно така, ама както и да е... Бута температура на замръзване, ама и други работи "бута" .... Но кой ти брой...
Второ - ТУК е така не важи особено точно за случая, защото Джим не е в България.... Така че общо взето из цяла Европа нафтата става тоалетна.... "Англичани" се оплакват от повишен разход на гориво с до 15% .............. А добавки много, въпроса е коя реално ще бутне температурата на замръзване и НЯМА да вреди при дълга употреба.... :thumbsup: :thumbsup:

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Публикувано на: 16 Дек 2012 22:45
от jim_beam
значи по принцип няма значение къде,става въпрос,ако нафтата е стандартна,а не зимна,т.е. с някакви добавки,ниските температури и влияят по един и същ начин-парафинира се.това се получава като извод от цялата история!освен това се оказва,че горивната добавка кастрол тда,която според етикета би трябвало да подобри горивото до -28 градуса,т.е. да го задържи течно,не функционира,въпреки,че сложих двойна доза!друг е въпроса дали словенската нафта изобщо отговаря на стандарт евродизел.наличието на вода и др.негативно влияещи примеси допълнително влошават качествата и.
генерално може да се каже,при застудяване да кажем под -10-15 градуса си е за препоръчване да се добавят превантивно малко бензин,керосин или газ за горене.особено важно е ако се паркира навън,а не в гараж,и още повече ако колата се кара рядко,това е извода май от тоя гаф!

пс> нека да добавя,че кастрол тда е добавка за почистване на дюзите и изобщо на горивната система.подобряването на горивото и по-добро и лесно запалване при ниски темп. го дават като положителен страничен ефект.вероятно си има специални за целта адитиви,които ударно ще повлияят точно при моя случай срещу парафиниране,не знам!все пак веригите бензиностанции в австрия са задължени 5 месеца да слагат нещо,за да стане зимна.
факт е,че тда успя да ми отпуши запушена дюза лятото,което говори добре за главното и предназначение,но другото е недостатъчно!

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Публикувано на: 16 Дек 2012 23:07
от Scott
Me4oKyX написа: "Англичани" се оплакват от повишен разход на гориво с до 15% ...
повишаването на разхода се дължи на добавките против парафиниране, които производителя слага - няма как да направиш нафтата "по-рядка" и тя да има същото относително тегло и калоричност.

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Публикувано на: 16 Дек 2012 23:31
от jim_beam
за съжаление горепосочените изводи за бензин в нафтата не важали за комън рейл и помпа-дюза,според wikipedia,adac и др.
още нещо интересно оттам> т.н. подобрители на нафтата,за поддържането и течна,за да функционирали изобщо,трябвало горивото да било минимум 20 градуса.в противен случай не можели да се размесят с него и ефекта=0!значи единствения начин в студовете да се вкара колата в топъл гараж,иначе не виждам как ще стане. happy.gif освен това не се препоръчва да се слагат такива добавки(като кастрол тда) при зареждане със зимна нафта,понеже се получавал обратен ефект!
освен това дизела за северните страни,т.нар. арктически,бил точно керосиноподобен,значи точно керосин слагат бензиностанциите.обаче това понижавало цетановото число!
като примери за целогодишна зимна нафта дават OMV MaxxMotion CFPP −35 °C и Aral/BP Ultimate Diesel CFPP −24 °C / −30 °C.
е значи най-сигурно остава премиум дизел зимата,това теоретично. hmm.gif