[quote="CuMo"]На около 30 000км след смяната на филтъра бях решил, че вече му е дошло време за нова смяна, но поради проблем с новия филтър и липса на време, го поотложих.
Какво се случи при предишния опит за смяна:
Уплътнителната повърхност на единия щуцер беше фабрично стругована накриво. Стягах, стягах, с риск да счупя нещо, но така и не щя да уплътни. Върнах го, смениха ми го без забележки, тъй като бях разпечатал следната снимка:
[img]
http://store.picbg.net/pubpic/E3/23/91f ... e8e323.jpg[/img]
След още 12 000км /общо 42 000км от първата смяна/ днес дойде време за нова смяна. Ако сметнем грубо този филтър е превъртял поне едно 10 тона бензин /смятайки обратния/ и е вече на близо три години, така че не виждам причина да не се смени за смешната си цена.
Какви инструменти са ви необходими:
1.Гаечни ключове - 10, 14, 17, 19
2.Малка тресчотка - 10 - с няколко удължения - най-добре.
3.Голяма тресчотка - 17 - с няколко удължения - най-добре
Процедура по смяната.
Японецът в случая е голям педал, защото е заврял филтъра на страшно неудобно място. Ако сте нисък, най-добре си вземете нещо, на което да стъпите, защото трябва да се приведете през левия преден калник, така че да стигнете между блока и купето, малко над кормилната рейка.
Аз съм 1,80 и съм висок, но останах без кръст.
На канал не става, защото пречи кормилната рейка и не може да се бърка.
Така:
Внимание!
Преди да започнете - много внимавайте с кабели, малки маркучи и прочее, за да не страдате после. Ако не сте сигурни какво правите - идете при някой компетентен. Нарочно избягвам думата "майстор", че те са много опасни понякога.
Още нещо важно!
Бензинът пристига във филтъра отдолу, минава през него и излиза отгоре. Т.е. долният щуцер е входящ, а горният е изходящ за филтъра. Изходящият е означен с "OUT" /Навън/. Важно е да спазите посоката.
1.Изпуснете налягането в резервоара, като отвиете капачката. Оставете я отвита през цялото време докато работите. В противен случай, ще изтече поне литър бензин от входящия щуцер. Капачката може да е само леко развита и да си стои на мястото, за да не влизат шушки, въпреки че на гърлото има клапа.
2.Откопчавате щипките на кутията на въздушния филтър. Взимате малка тресчотка с камък 10 и отхлабвате скобата на тръбата за въздух преди дроселовата клапа. Махате капака на въздушния филтър, заедно с тръбата и резонансната кутия. Откачете преди това всички окачени по тръбата маркучи.
[img]
http://store.picbg.net/pubpic/3A/4B/45b ... 9e3a4b.jpg[/img]
3.Махнете въздушния филтър и откачете датчика за температура на въздуха /малка черна "пишка" навряна в кутията на въздушния филтър/.
4.Пак с тресчотка и 10 развийте трите винта, с които се крепи долната кутия на въздушния филтър. Махнете я и нея.
До тук всичко се прави с цел отваряне на място и удобство за работа. Нищо повече. Иначе бъркането е много затруднено, да не говорим за прилагането на усилие с ключовете.
5.С голяма тресчотка, удължение и камък 17 - отвийте изходящия щуцер на филтъра.
[img]
http://store.picbg.net/pubpic/CF/EF/c51 ... 0dcfef.jpg[/img]
Трябва да извадите ето такъв болт с 2 медни уплътнителни шайби:
[img]
http://store.picbg.net/pubpic/F8/33/27b ... ebf833.jpg[/img]
Ето го и накрайникът.
[img]
http://store.picbg.net/pubpic/36/3B/d12 ... d0363b.jpg[/img]
Подпрете някъде новооткачения маркуч във вертикално направление.
6.С малката тресчотка и камък 10 - разхлабете болта на скобата, която обгръща филтъра. Това се прави за по-лесното разхлабване на филтъра от входящия щуцер.
Тук може би има и друг вариант. Да оставите филтъра затегнат със скобата и с гаечен ключ 14, да се опитате да отвиете контра гайката на входящия щуцер, но според мен е по-трудно. Аз предпочетох с 14 да си държа контра и с ключ 19 да въртя целия филтър.
[img]
http://store.picbg.net/pubpic/DC/C7/ba2 ... 8cdcc7.jpg[/img]
7.След като разхлабите достатъчно идва най-големия зор.
Ако някой като мен - идиот е стегнал преди това филтъра мъжката или пък не е свалян с години, ще ви трябват доста яки ръце. След 10 минутно пъшкане и търсене на най-удобния захват, успях да го развия, но предишния път си счупих ръцете.
Още нещо много важно! Бензинът постъпва по твърда вероятно месингова тръба. Не трябва да клатите, блъскате, усуквате филтъра, докато е стегнат към входящия щуцер. Има риск да счупите тръбата и да се хванете за палците. Ремонтът ще е много пипкав.
С лявата ръка взимате гаечен 14, пъхате го отдолу на контра гайката на тръбата /да не се бърка с гайката на самия филтър, която е 19/, с другата ръка взимате 19 и хващате отгоре на филтъра. Резбата си е нормална - дясна. Развивате филтъра обратно на часовниковата стрелка. Ако не ви стига сила, викнете по-як в ръцете.

Мястото за движение е силно ограничено.
8.Ако успеете да развиете филтъра от щуцера, ще видите следното /входящия щуер изглежда така/:
[img]
http://store.picbg.net/pubpic/90/7B/966 ... 42907b.jpg[/img]
9.Сега развийте пак с тресчотка и камък 10 скобата от купето:
[img]
http://store.picbg.net/pubpic/77/85/746 ... 1a7785.jpg[/img]
10.Извадете я заедно с филтъра. Така е най-лесно, вместо да се мъчите да я разчеквате. Вероятно филтъра може да излезе и надолу, но на мен така ми се стори по-безопасно.
11. Важно! Преди да шибнете директно новия филтър! Огледайте добре уплътнителните повърхности. Ако случите като мен на калпав филтър първия път, ще демонтирате, защото ще капе, а друг практичен начин за уплътняване - няма!
Ето за какво говоря:
[img]
http://store.picbg.net/pubpic/E8/A3/796 ... 56e8a3.jpg[/img]
Челото е накриво изтънено и не ляга плътно, поради което си капеше.
Още нещо преди да шибнете новия филтър. Вземете 200-300 грама чист бензин и налейте във филтъра през входа му. Раздрусайте и вижте какво ще изтече от него. Ако е стоял дълго на склад, взел е да се разпада или има случайно боклуци, рискувате да си запушите дюза. Малко вероятно, но за 200-300гр. бензин си струва. Аз лично предпочетох да съм сигурен.
И така, монтирате филтъра по обратния ред. Внимавайте да не забравите медните шайбички - едната под а другата над накрайника на изходящия щуцер. Внимавайте и да не пречупите някой маркуч.
Ако всичко е наред, не е необходимо да стягате силно. С новия филтър всичко пасна идеално от първия път и не съм се правил на герой.
Можете да пробвате какво сте направили преди да монтирате обратно кутията на въздушния филтър. Сигурно ще повъртите 10тина секунди на стартер, докато помпата качи бензин и напълни филтъра и бензинопроводите. Тук е момента да не забравите да си завиете капачката на резервоара!
Оставете да поработи и бръкнете под филтъра със сухи пръсти, да проверите за теч на гориво. Ако няма, най-вероятно няма и да има, но провете пак след няколко дни.
И така, ако всичко е наред, връщата останалата карантия по местата й и си карате.
[img]
http://store.picbg.net/pubpic/21/9A/0df ... 43219a.jpg[/img]
Дано туториълът е полезен за начинаещите!

[/quote]
Колега а тоците разкачи ли ги преди да почнеш с бензина biggrin.gif