Дизел vs Бензин

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 11 Мар 2012 12:56

mitkoa написа:За 1.0 двигател ли говориш?Това ли е :"твоя" Ярис?
Тоя дето набира за 15.3 сек до 100?И ако сте двама в колата, и работи климатика ще имате нужда да ви бутнат на светофара ?Трябва да се шегуваш!
Техническото обслужване изобщо не е два пъти!Това и по-рано го дъвкахме!Преди седмица обслужих ДИЗЕЛОВ АУРИС за 220 лв.Всички филтри и масло.Ти за 100 лв ли обслужваш, м?Къде ги тия 7000 лв разлика....аз виждам 5000 лв.Или и това е било в определен момент? laugh.gif
И викаш после, за купувачите на старо ще е все едно дали е 1.0 или 1.4д?Ха Ха
За 0,998 говоря.И кат набира за 15,3 какво?Аз съм го купил да се возя,не да се гоня.Да се возя евтино.Досега никой не ме е бутал нито на сфетофар,нито някъде другаде.Колата си върви доста прилично.За гонки имам под ръка X3 с 3,0 дизел.Не е мой,но винаги мога да го ползвам.За три години съм го ползвал един път.Отдавна съм спрял да бързам за където и да било.Ти с дизеловия Аурис в съзтезания на писта ли участваш или се чудиш с 30 км./час как да избегнеш огромните дупки по главната улица на Благоевград?Или дето 2-3 пъти тръгваш на дълго да го разтриеш,че иначе ще му се затапят дюзичките.Обслужването ми за 10 хиляди-Въздушен за 6,50;маслен за 10,00;3 литра Амсойл за 63,30.Май стана три пъти по евтино,Разход средно 5,5/100.И единственото за което си прав е,че за купувач на старо не е едно и също дали е дизел или бензин.Ако е умен,ще вземе бензин.

Аватар
Brigo
Мнения: 69
Регистриран на: 06 Юли 2010 19:01

Мнение от Brigo » 11 Мар 2012 13:20

В случая е редно да се ссравнява както каза колегата 1.4 D4D с 1.33 бензин. Сори обаче Ярис със 1.0 двигател го излкючваме от смеките освен ако не става въпрос за служебна кола - то при него основния довод е ниската цена, но само толкова. Налагало ми се е да карам такъв няколко пъти и си беше цяло приключение. Особено когато се возихме 3-ма човека по 100 кила - динамиката беше смазваща biggrin.gif . Та този разход от 5.5 не знам как го постигате, но аз под 6-7 за цял ден не успях да сваля, а в конкретния случай с 3-мата човека разхода отиде в небето.... Да не говориме, че с хубави маратонки ще спринтирам между светофарите доста по-бързо от Яриса на пълна газ.
Та не е лошо да говориме от личен опит, а не всеки да си хвали неговото. На Ауриса в големите студове последните 2 месеца разхода ми се въртеше около 6 на 100,а лятото 5-5.5, при условие че колата се кара подчертано неикономично и на 80%-90% градско (София) и при условие, че мощността от есента вече е доста повечко от 90 к.с. На Ярис със същия двигател разхода е с 1-1.5 л надолу. А проблеми с дюзички и тем подобни при съответната поддръжка няма как да имам :thumbsup:
Toyota Auris 1.4 D4D '08
Hyundai Terracan 2.9 CRDI '06

Аватар
Brigo
Мнения: 69
Регистриран на: 06 Юли 2010 19:01

Мнение от Brigo » 11 Мар 2012 13:28

А за препродажба и вторична цена изобщо няма сравнение - просто отворете мобилето.... :thumbsup:
Toyota Auris 1.4 D4D '08
Hyundai Terracan 2.9 CRDI '06

Аватар
mitkoa
Мнения: 328
Регистриран на: 28 Окт 2008 17:45
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от mitkoa » 11 Мар 2012 14:00

Уважавам избора ти, но изобщо не става дума за състезания тук.Ауриса си е муден също.Но 0.98 двигател за да не изоставаш или задържаш трафика трябва да го караш все на високи обороти.Това освен, че изобщо не е комфортно покачва и разхода.Та 5.5.....може....ама неделя в някой малък град....без никакъв трафик
Я кажи софийското колко ти е.С климатик и още някой в колата.На обслужването не виждам цена на горивен, филтър купе, труд.Аз ти казах обща цена.С оригинални филтри.
Да има дилема между 1.33 и 1.4д на старо иди дойди....ама между 1.4д и 0.98.....
Пак казвам, уважавам избора ти и ти си преценил, че това е най-доброто за теб, ама много моля не казвай, че най-доброто за теб е най-добро и за всички останали.

П.П Последните години улиците в Благоевград не се поддържат добре, но пък точно на най-главната улица няма никакви дупки.Да знаиш :)

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 11 Мар 2012 14:46

Като говорим за нашите коли изобщо не става дума кое е най-доброто.Има много по-добри коли.Ако имаш достатъчно пари никога няма да купиш нито Ярис,нито Аурис.Просто темата беше кое е по-екологично-бензин или дизел.Ако дизела беше по-екологичен Приуса щеше да е с дизелов двигател.Ако експлоатацията на дизелов двигател беше по-евтина и "по-зелена" от бензинов Ауриса хибрид също щеше да е с дизелов двигател.Значи разбирам че онези с дръпнатите очички смятат че бензина е по-добър и прогресивен от дизела при всяко положение и колкото и статии да напишат няколко продажни учени 80% от леките автомобили по света ще си останат бензинови.Дизела при лек автомобил е компромис.

ace
Мнения: 108
Регистриран на: 10 Фев 2009 21:36

Мнение от ace » 11 Мар 2012 15:08

nowyaris написа:Дизела при лек автомобил е компромис.
С какво точно е компромис?

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 11 Мар 2012 15:16

ace написа:
nowyaris написа:Дизела при лек автомобил е компромис.
С какво точно е компромис?
+1???
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
iceman1234
Мнения: 123
Регистриран на: 29 Авг 2011 13:15
Местоположение: Plovdiv

Мнение от iceman1234 » 11 Мар 2012 16:03

По-добро ускорение, по-малък разход, по-еластични са (изпреварваш си и на 5та, без да го мислиш).. Иначе - малко по-скъпи при закупуване. Екологично погледнато - старите пушеха - да, но новите с тези филтри и т.н., ауспусите са им като нови - постояно, няма бензинка с като чисто нов ауспух отвътре. ОК, тези филтри дефектират - да, но главно в БГ, заради мизерна нафта, надали е такъв проблем във Франция или Германия. А да, тай и като по-качествен дизела - разхода е още надолу! :thumbsup:
Сравнението с разходите - на газ и дизел, незнам колко са вярни - нямам точно такива мотори, поне еднолитровия, но имам 1.5 на газ. Градско 10-12, извън под 8 се пада, но с доста мислене и туткане 9 си е без много пазене. При настъпване си ходи на 11 пак. При 1.44 и тва онова, уж идва на едно с дизела, който е 6 градско, 4-5 извън, ама като му сметнеш и бензина за позагряване и тва онова. И пак отива по-скъпо. Отделно кола на газ, не е точно същата кола, която си е само на бензин. Лигави се, кога ще се случи да угасне, кога ще я прехвърлиш по-рано и ще и замръзне изпарителя. За 1000км спираш ~ 7 пъти за презареждане, за да не останеш без газ и да трябва да гориш от малкото останал в резервоара бензин ... Защото за дизела - това е 1 зареждане.. С този върящ момент, климатика се усеща по-малко, да не кажем - хич . И т.н.
D4D & シビック Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6191
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 370 пъти

Мнение от slowtraveler » 11 Мар 2012 16:44

Не знам какви бензинки карате с тея разходи 11-12 извънградски?!?!?
Такъв разход качвам само на магистралата със скорости над 180км/ч (по GPS).. Колега с 320к.с. бензинка прави такъв извънградски разход (4х4, автомат) и то като я юрка.
Преди 4 дни бях до София. Извънградско без никакво моткане разхода ми бе около 7.2-7.4л/100км (магистралата ми вдига доста разхода, защото под рядко слизам под 140км/ч). Двама човека с около 100кг багаж.
Градското в София не ми бе много - Ал.Невски, Гео Милев, Летище, Бусманци и към Костинброд...
След това Петерохан, Берковица. И от там разхода ми спадна на около 6.6л/100км по обикновените пътища... Спокойно бързо каране - без идиотии, но и без никакво моткане (без да ми е било цел или пък да ме притеснява - никой не ме изпревари по пътя)...
А все пак е кола почти 4.80м/150к.с....

На магистралата до Варна отново настъпих сериозно и средния ми разход за целия път ми отново скочи на 7.4 само за последните 80км.....
За какви икономии говорите??? Ако искате реална икономия с какъвто и да е автомобил - отпуснете газта...
Дизелаците страдат не само в България ... Вижте немските форуми.. Преди година-две една германка бе вдигнала голяма врява защото в официалния сервиз след поредното чистене на DPF я бяха посъветвали да кара периодично по магистралата. А тя си е взела 'икономичната' кола само за в града.

За обслужването - наскоро гледах Круз 150к.с. и ми настръхнаха косите - на 60х.км обслужването струваше около 1200-1300лв (включително ремък/ролки)... На псевдолуксозната ми бензинка ТО в официалния ми сервиз е между 220лв и около 350 (високата стойност - със смяна на трансмисионни и спирачни течности).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
iceman1234
Мнения: 123
Регистриран на: 29 Авг 2011 13:15
Местоположение: Plovdiv

Мнение от iceman1234 » 11 Мар 2012 17:06

Дал съм газови разходи, при обикновенна уредба - не инжекцион. На бензин картинката е друга.
D4D & シビック Изображение

Аватар
Brigo
Мнения: 69
Регистриран на: 06 Юли 2010 19:01

Мнение от Brigo » 11 Мар 2012 17:12

Напълно съм съгласен с колегата slowtraveler - отпуснете газта :thumbsup:
А иначе не смяташ ли, че Мазда 6 със еквивалентен дизелов мотор щеше да даде значително по - нисък разход? По отношение на цената за сервизно обслужване не знам какво те учудва ако си гледал цените в ТМ Ауто. Там цените и на части, и на труд са толкова извратено високи.... :censored: На Ауриса за масло + филтри ми взеха 460 лв. преди година и малко, а сега когато я обслужвам на друго място цената е около 200-220лв. и то с оригинални филтри и скъпо масло. Наистина обслужването на дизел излиза малко повечко, но съвсем малко.
Toyota Auris 1.4 D4D '08
Hyundai Terracan 2.9 CRDI '06

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6191
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 370 пъти

Мнение от slowtraveler » 11 Мар 2012 17:28

Brigo написа:....
А иначе не смяташ ли, че Мазда 6 със еквивалентен дизелов мотор щеше да даде значително по - нисък разход?...
Ами чак 'значително' - едва ли.... Може вместо 6.6 да има разход 5.5. ....
Бях сравнявал на времето с голяма статистика от spritmonitor - средния разход на бензина и дизела на такъв тип кола (сравнително голям седан, 150кс.) се различаваше с малко над 1л/100км...
Което поне на мен не ми изглежда 'значително по-нисък' при дизела...
Да, има икономия, но за мен си е танто за кукуриго...
С бензинката не се замислям дали зимата ще запаля при - 20С, когато колата е стояла 2 седмици в снежна пряспа, и то заредена с 'обикновен' бензин...
Или пък дали турбото ми гори масло, дали съм го изгасил 'правилно' след като съм настъпвал колата по магистралата. А и колата ми загрява за отрицателно време дори и при отрицателни температури...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Brigo
Мнения: 69
Регистриран на: 06 Юли 2010 19:01

Мнение от Brigo » 11 Мар 2012 17:40

Паленето не беше проблем дори и при температури по-ниски от -20 - просто сипвам "обикновена" нафта + добавка, която да оскъпява литъра с колосалните 2-3 ст. biggrin.gif и всичко е 6+. Това за горенето на масло от турбото също го изключвам при редовна смяна на масло + качествено такова. Е вярно загрява малко по - бавно зимата, но това да е кусура. А това със оставянето да работи на място след продължителен пробег, важи при дооооста дълго настъпване и се прави за 1-2 минути - лично аз никога не го чакам.
По отношение на разхода има толкова много фактори, които оказват влияние, че не можеш да му хванеш края. Но в крайна сметка преди в семейството се караха само бензинки - а сега дизели и лично не мисля да се връщам на назад поради ред причини :thumbsup:
Toyota Auris 1.4 D4D '08
Hyundai Terracan 2.9 CRDI '06

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 11 Мар 2012 18:00

Как го докарвате тоз разход 6.6? Жена ми го постигаше, ама аз не съм успявал. Лично за мен всички коли харчат еднахво почти. Като карах 1.6 и после 1.8 бензих си харечеше около 10-12.... После минах на 2.2Д4Д, ама и той нормално толкова си харчеше. Хибрида, ако не го юркам преекалено много и той пак е там като среден разход.... Та 6.6 и то без да пречиш на движението ми се струва адски нереално biggrin.gif

E60_Power
Мнения: 321
Регистриран на: 30 Яну 2012 20:53

Мнение от E60_Power » 11 Мар 2012 18:12

Единият агрегат - бензиновия - е лидер по нива на СО2, но пък дизела компенсира с по-високи нива на азотни окиси. По въпроса със саждите, изхвърляни от дизелови мотори - ДПФ филтъра бе решението на този проблем. Общо взето, съвременен дизелов мотор CR с ДПФ е може би един от най-малкото замърсяващи.

Относно спора дизел vs. бензин - ако се кара малко и предимно в града, бензина е по-добра оферта. При по-сериозен пробег и извънградски преходи / моя случай / бензина не е оферта. Обаче, има и други величини в това уравнение. Покупка на стар дизел с над 300.000 километра пробег / болшинството от колите по автокъщите / могат да обърнат плочата и да вкарат собственика на возилото в много цветен филм. И вместо да е на сметка, да излезе, че не е, ако след покупката започне да подменя дюзи, турбо и т.н. На моята компресора и дюзите струват поне 7.000 лева. Ако трябва да ги избия като разлика от разхода за гориво / в сравнение с бензина /, трябва да мина поне 70-80.000 километра. Така, че уравнението "дизел vs. бензин" има много неизвестни.

Мен специално икономията не ме е интересувала кой знае колко. По-скоро ми допада дизела заради постигания по-висок въртящ момент при по-ниски обороти в сравнение с бензиновия агрегат. И наличието на турбо компресор. Просто кефа от карането е по-голям. А ако е с две турбини / за ниски и по-високи обороти /, както е в БМВ 535Д - самото съвършенство.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 гост