За 0,998 говоря.И кат набира за 15,3 какво?Аз съм го купил да се возя,не да се гоня.Да се возя евтино.Досега никой не ме е бутал нито на сфетофар,нито някъде другаде.Колата си върви доста прилично.За гонки имам под ръка X3 с 3,0 дизел.Не е мой,но винаги мога да го ползвам.За три години съм го ползвал един път.Отдавна съм спрял да бързам за където и да било.Ти с дизеловия Аурис в съзтезания на писта ли участваш или се чудиш с 30 км./час как да избегнеш огромните дупки по главната улица на Благоевград?Или дето 2-3 пъти тръгваш на дълго да го разтриеш,че иначе ще му се затапят дюзичките.Обслужването ми за 10 хиляди-Въздушен за 6,50;маслен за 10,00;3 литра Амсойл за 63,30.Май стана три пъти по евтино,Разход средно 5,5/100.И единственото за което си прав е,че за купувач на старо не е едно и също дали е дизел или бензин.Ако е умен,ще вземе бензин.mitkoa написа:За 1.0 двигател ли говориш?Това ли е :"твоя" Ярис?
Тоя дето набира за 15.3 сек до 100?И ако сте двама в колата, и работи климатика ще имате нужда да ви бутнат на светофара ?Трябва да се шегуваш!
Техническото обслужване изобщо не е два пъти!Това и по-рано го дъвкахме!Преди седмица обслужих ДИЗЕЛОВ АУРИС за 220 лв.Всички филтри и масло.Ти за 100 лв ли обслужваш, м?Къде ги тия 7000 лв разлика....аз виждам 5000 лв.Или и това е било в определен момент? laugh.gif
И викаш после, за купувачите на старо ще е все едно дали е 1.0 или 1.4д?Ха Ха
Дизел vs Бензин
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Мнение от nowyaris » 11 Мар 2012 12:56
nowyaris
Мнение от Brigo » 11 Мар 2012 13:20
Та не е лошо да говориме от личен опит, а не всеки да си хвали неговото. На Ауриса в големите студове последните 2 месеца разхода ми се въртеше около 6 на 100,а лятото 5-5.5, при условие че колата се кара подчертано неикономично и на 80%-90% градско (София) и при условие, че мощността от есента вече е доста повечко от 90 к.с. На Ярис със същия двигател разхода е с 1-1.5 л надолу. А проблеми с дюзички и тем подобни при съответната поддръжка няма как да имам

Hyundai Terracan 2.9 CRDI '06
Brigo
Brigo
Мнение от mitkoa » 11 Мар 2012 14:00
Я кажи софийското колко ти е.С климатик и още някой в колата.На обслужването не виждам цена на горивен, филтър купе, труд.Аз ти казах обща цена.С оригинални филтри.
Да има дилема между 1.33 и 1.4д на старо иди дойди....ама между 1.4д и 0.98.....
Пак казвам, уважавам избора ти и ти си преценил, че това е най-доброто за теб, ама много моля не казвай, че най-доброто за теб е най-добро и за всички останали.
П.П Последните години улиците в Благоевград не се поддържат добре, но пък точно на най-главната улица няма никакви дупки.Да знаиш

mitkoa
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Мнение от nowyaris » 11 Мар 2012 14:46
nowyaris
ace
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение от zi_zi_top » 11 Мар 2012 15:16
+1???ace написа:С какво точно е компромис?nowyaris написа:Дизела при лек автомобил е компромис.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
- iceman1234
- Мнения: 123
- Регистриран на: 29 Авг 2011 13:15
- Местоположение: Plovdiv
Мнение от iceman1234 » 11 Мар 2012 16:03

Сравнението с разходите - на газ и дизел, незнам колко са вярни - нямам точно такива мотори, поне еднолитровия, но имам 1.5 на газ. Градско 10-12, извън под 8 се пада, но с доста мислене и туткане 9 си е без много пазене. При настъпване си ходи на 11 пак. При 1.44 и тва онова, уж идва на едно с дизела, който е 6 градско, 4-5 извън, ама като му сметнеш и бензина за позагряване и тва онова. И пак отива по-скъпо. Отделно кола на газ, не е точно същата кола, която си е само на бензин. Лигави се, кога ще се случи да угасне, кога ще я прехвърлиш по-рано и ще и замръзне изпарителя. За 1000км спираш ~ 7 пъти за презареждане, за да не останеш без газ и да трябва да гориш от малкото останал в резервоара бензин ... Защото за дизела - това е 1 зареждане.. С този върящ момент, климатика се усеща по-малко, да не кажем - хич . И т.н.

iceman1234
- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 370 пъти
Мнение от slowtraveler » 11 Мар 2012 16:44
Такъв разход качвам само на магистралата със скорости над 180км/ч (по GPS).. Колега с 320к.с. бензинка прави такъв извънградски разход (4х4, автомат) и то като я юрка.
Преди 4 дни бях до София. Извънградско без никакво моткане разхода ми бе около 7.2-7.4л/100км (магистралата ми вдига доста разхода, защото под рядко слизам под 140км/ч). Двама човека с около 100кг багаж.
Градското в София не ми бе много - Ал.Невски, Гео Милев, Летище, Бусманци и към Костинброд...
След това Петерохан, Берковица. И от там разхода ми спадна на около 6.6л/100км по обикновените пътища... Спокойно бързо каране - без идиотии, но и без никакво моткане (без да ми е било цел или пък да ме притеснява - никой не ме изпревари по пътя)...
А все пак е кола почти 4.80м/150к.с....
На магистралата до Варна отново настъпих сериозно и средния ми разход за целия път ми отново скочи на 7.4 само за последните 80км.....
За какви икономии говорите??? Ако искате реална икономия с какъвто и да е автомобил - отпуснете газта...
Дизелаците страдат не само в България ... Вижте немските форуми.. Преди година-две една германка бе вдигнала голяма врява защото в официалния сервиз след поредното чистене на DPF я бяха посъветвали да кара периодично по магистралата. А тя си е взела 'икономичната' кола само за в града.
За обслужването - наскоро гледах Круз 150к.с. и ми настръхнаха косите - на 60х.км обслужването струваше около 1200-1300лв (включително ремък/ролки)... На псевдолуксозната ми бензинка ТО в официалния ми сервиз е между 220лв и около 350 (високата стойност - със смяна на трансмисионни и спирачни течности).
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- iceman1234
- Мнения: 123
- Регистриран на: 29 Авг 2011 13:15
- Местоположение: Plovdiv
Мнение от iceman1234 » 11 Мар 2012 17:06

iceman1234
Мнение от Brigo » 11 Мар 2012 17:12

А иначе не смяташ ли, че Мазда 6 със еквивалентен дизелов мотор щеше да даде значително по - нисък разход? По отношение на цената за сервизно обслужване не знам какво те учудва ако си гледал цените в ТМ Ауто. Там цените и на части, и на труд са толкова извратено високи....

Hyundai Terracan 2.9 CRDI '06
Brigo
- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 370 пъти
Мнение от slowtraveler » 11 Мар 2012 17:28
Ами чак 'значително' - едва ли.... Може вместо 6.6 да има разход 5.5. ....Brigo написа:....
А иначе не смяташ ли, че Мазда 6 със еквивалентен дизелов мотор щеше да даде значително по - нисък разход?...
Бях сравнявал на времето с голяма статистика от spritmonitor - средния разход на бензина и дизела на такъв тип кола (сравнително голям седан, 150кс.) се различаваше с малко над 1л/100км...
Което поне на мен не ми изглежда 'значително по-нисък' при дизела...
Да, има икономия, но за мен си е танто за кукуриго...
С бензинката не се замислям дали зимата ще запаля при - 20С, когато колата е стояла 2 седмици в снежна пряспа, и то заредена с 'обикновен' бензин...
Или пък дали турбото ми гори масло, дали съм го изгасил 'правилно' след като съм настъпвал колата по магистралата. А и колата ми загрява за отрицателно време дори и при отрицателни температури...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Мнение от Brigo » 11 Мар 2012 17:40
По отношение на разхода има толкова много фактори, които оказват влияние, че не можеш да му хванеш края. Но в крайна сметка преди в семейството се караха само бензинки - а сега дизели и лично не мисля да се връщам на назад поради ред причини

Hyundai Terracan 2.9 CRDI '06
Brigo
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Мнение от Vesko » 11 Мар 2012 18:00
Vesko
Мнение от E60_Power » 11 Мар 2012 18:12
Относно спора дизел vs. бензин - ако се кара малко и предимно в града, бензина е по-добра оферта. При по-сериозен пробег и извънградски преходи / моя случай / бензина не е оферта. Обаче, има и други величини в това уравнение. Покупка на стар дизел с над 300.000 километра пробег / болшинството от колите по автокъщите / могат да обърнат плочата и да вкарат собственика на возилото в много цветен филм. И вместо да е на сметка, да излезе, че не е, ако след покупката започне да подменя дюзи, турбо и т.н. На моята компресора и дюзите струват поне 7.000 лева. Ако трябва да ги избия като разлика от разхода за гориво / в сравнение с бензина /, трябва да мина поне 70-80.000 километра. Така, че уравнението "дизел vs. бензин" има много неизвестни.
Мен специално икономията не ме е интересувала кой знае колко. По-скоро ми допада дизела заради постигания по-висок въртящ момент при по-ниски обороти в сравнение с бензиновия агрегат. И наличието на турбо компресор. Просто кефа от карането е по-голям. А ако е с две турбини / за ниски и по-високи обороти /, както е в БМВ 535Д - самото съвършенство.
E60_Power
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 гост