За 0,998 говоря.И кат набира за 15,3 какво?Аз съм го купил да се возя,не да се гоня.Да се возя евтино.Досега никой не ме е бутал нито на сфетофар,нито някъде другаде.Колата си върви доста прилично.За гонки имам под ръка X3 с 3,0 дизел.Не е мой,но винаги мога да го ползвам.За три години съм го ползвал един път.Отдавна съм спрял да бързам за където и да било.Ти с дизеловия Аурис в съзтезания на писта ли участваш или се чудиш с 30 км./час как да избегнеш огромните дупки по главната улица на Благоевград?Или дето 2-3 пъти тръгваш на дълго да го разтриеш,че иначе ще му се затапят дюзичките.Обслужването ми за 10 хиляди-Въздушен за 6,50;маслен за 10,00;3 литра Амсойл за 63,30.Май стана три пъти по евтино,Разход средно 5,5/100.И единственото за което си прав е,че за купувач на старо не е едно и също дали е дизел или бензин.Ако е умен,ще вземе бензин.mitkoa написа:За 1.0 двигател ли говориш?Това ли е :"твоя" Ярис?
Тоя дето набира за 15.3 сек до 100?И ако сте двама в колата, и работи климатика ще имате нужда да ви бутнат на светофара ?Трябва да се шегуваш!
Техническото обслужване изобщо не е два пъти!Това и по-рано го дъвкахме!Преди седмица обслужих ДИЗЕЛОВ АУРИС за 220 лв.Всички филтри и масло.Ти за 100 лв ли обслужваш, м?Къде ги тия 7000 лв разлика....аз виждам 5000 лв.Или и това е било в определен момент? laugh.gif
И викаш после, за купувачите на старо ще е все едно дали е 1.0 или 1.4д?Ха Ха
Дизел vs Бензин
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
В случая е редно да се ссравнява както каза колегата 1.4 D4D с 1.33 бензин. Сори обаче Ярис със 1.0 двигател го излкючваме от смеките освен ако не става въпрос за служебна кола - то при него основния довод е ниската цена, но само толкова. Налагало ми се е да карам такъв няколко пъти и си беше цяло приключение. Особено когато се возихме 3-ма човека по 100 кила - динамиката беше смазваща biggrin.gif . Та този разход от 5.5 не знам как го постигате, но аз под 6-7 за цял ден не успях да сваля, а в конкретния случай с 3-мата човека разхода отиде в небето.... Да не говориме, че с хубави маратонки ще спринтирам между светофарите доста по-бързо от Яриса на пълна газ.
Та не е лошо да говориме от личен опит, а не всеки да си хвали неговото. На Ауриса в големите студове последните 2 месеца разхода ми се въртеше около 6 на 100,а лятото 5-5.5, при условие че колата се кара подчертано неикономично и на 80%-90% градско (София) и при условие, че мощността от есента вече е доста повечко от 90 к.с. На Ярис със същия двигател разхода е с 1-1.5 л надолу. А проблеми с дюзички и тем подобни при съответната поддръжка няма как да имам
Та не е лошо да говориме от личен опит, а не всеки да си хвали неговото. На Ауриса в големите студове последните 2 месеца разхода ми се въртеше около 6 на 100,а лятото 5-5.5, при условие че колата се кара подчертано неикономично и на 80%-90% градско (София) и при условие, че мощността от есента вече е доста повечко от 90 к.с. На Ярис със същия двигател разхода е с 1-1.5 л надолу. А проблеми с дюзички и тем подобни при съответната поддръжка няма как да имам

Toyota Auris 1.4 D4D '08
Hyundai Terracan 2.9 CRDI '06
Hyundai Terracan 2.9 CRDI '06
Уважавам избора ти, но изобщо не става дума за състезания тук.Ауриса си е муден също.Но 0.98 двигател за да не изоставаш или задържаш трафика трябва да го караш все на високи обороти.Това освен, че изобщо не е комфортно покачва и разхода.Та 5.5.....може....ама неделя в някой малък град....без никакъв трафик
Я кажи софийското колко ти е.С климатик и още някой в колата.На обслужването не виждам цена на горивен, филтър купе, труд.Аз ти казах обща цена.С оригинални филтри.
Да има дилема между 1.33 и 1.4д на старо иди дойди....ама между 1.4д и 0.98.....
Пак казвам, уважавам избора ти и ти си преценил, че това е най-доброто за теб, ама много моля не казвай, че най-доброто за теб е най-добро и за всички останали.
П.П Последните години улиците в Благоевград не се поддържат добре, но пък точно на най-главната улица няма никакви дупки.Да знаиш
Я кажи софийското колко ти е.С климатик и още някой в колата.На обслужването не виждам цена на горивен, филтър купе, труд.Аз ти казах обща цена.С оригинални филтри.
Да има дилема между 1.33 и 1.4д на старо иди дойди....ама между 1.4д и 0.98.....
Пак казвам, уважавам избора ти и ти си преценил, че това е най-доброто за теб, ама много моля не казвай, че най-доброто за теб е най-добро и за всички останали.
П.П Последните години улиците в Благоевград не се поддържат добре, но пък точно на най-главната улица няма никакви дупки.Да знаиш

-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Като говорим за нашите коли изобщо не става дума кое е най-доброто.Има много по-добри коли.Ако имаш достатъчно пари никога няма да купиш нито Ярис,нито Аурис.Просто темата беше кое е по-екологично-бензин или дизел.Ако дизела беше по-екологичен Приуса щеше да е с дизелов двигател.Ако експлоатацията на дизелов двигател беше по-евтина и "по-зелена" от бензинов Ауриса хибрид също щеше да е с дизелов двигател.Значи разбирам че онези с дръпнатите очички смятат че бензина е по-добър и прогресивен от дизела при всяко положение и колкото и статии да напишат няколко продажни учени 80% от леките автомобили по света ще си останат бензинови.Дизела при лек автомобил е компромис.
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
+1???ace написа:С какво точно е компромис?nowyaris написа:Дизела при лек автомобил е компромис.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- iceman1234
- Мнения: 123
- Регистриран на: 29 Авг 2011 13:15
- Местоположение: Plovdiv
По-добро ускорение, по-малък разход, по-еластични са (изпреварваш си и на 5та, без да го мислиш).. Иначе - малко по-скъпи при закупуване. Екологично погледнато - старите пушеха - да, но новите с тези филтри и т.н., ауспусите са им като нови - постояно, няма бензинка с като чисто нов ауспух отвътре. ОК, тези филтри дефектират - да, но главно в БГ, заради мизерна нафта, надали е такъв проблем във Франция или Германия. А да, тай и като по-качествен дизела - разхода е още надолу!
Сравнението с разходите - на газ и дизел, незнам колко са вярни - нямам точно такива мотори, поне еднолитровия, но имам 1.5 на газ. Градско 10-12, извън под 8 се пада, но с доста мислене и туткане 9 си е без много пазене. При настъпване си ходи на 11 пак. При 1.44 и тва онова, уж идва на едно с дизела, който е 6 градско, 4-5 извън, ама като му сметнеш и бензина за позагряване и тва онова. И пак отива по-скъпо. Отделно кола на газ, не е точно същата кола, която си е само на бензин. Лигави се, кога ще се случи да угасне, кога ще я прехвърлиш по-рано и ще и замръзне изпарителя. За 1000км спираш ~ 7 пъти за презареждане, за да не останеш без газ и да трябва да гориш от малкото останал в резервоара бензин ... Защото за дизела - това е 1 зареждане.. С този върящ момент, климатика се усеща по-малко, да не кажем - хич . И т.н.

Сравнението с разходите - на газ и дизел, незнам колко са вярни - нямам точно такива мотори, поне еднолитровия, но имам 1.5 на газ. Градско 10-12, извън под 8 се пада, но с доста мислене и туткане 9 си е без много пазене. При настъпване си ходи на 11 пак. При 1.44 и тва онова, уж идва на едно с дизела, който е 6 градско, 4-5 извън, ама като му сметнеш и бензина за позагряване и тва онова. И пак отива по-скъпо. Отделно кола на газ, не е точно същата кола, която си е само на бензин. Лигави се, кога ще се случи да угасне, кога ще я прехвърлиш по-рано и ще и замръзне изпарителя. За 1000км спираш ~ 7 пъти за презареждане, за да не останеш без газ и да трябва да гориш от малкото останал в резервоара бензин ... Защото за дизела - това е 1 зареждане.. С този върящ момент, климатика се усеща по-малко, да не кажем - хич . И т.н.
D4D & シビック 

- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Не знам какви бензинки карате с тея разходи 11-12 извънградски?!?!?
Такъв разход качвам само на магистралата със скорости над 180км/ч (по GPS).. Колега с 320к.с. бензинка прави такъв извънградски разход (4х4, автомат) и то като я юрка.
Преди 4 дни бях до София. Извънградско без никакво моткане разхода ми бе около 7.2-7.4л/100км (магистралата ми вдига доста разхода, защото под рядко слизам под 140км/ч). Двама човека с около 100кг багаж.
Градското в София не ми бе много - Ал.Невски, Гео Милев, Летище, Бусманци и към Костинброд...
След това Петерохан, Берковица. И от там разхода ми спадна на около 6.6л/100км по обикновените пътища... Спокойно бързо каране - без идиотии, но и без никакво моткане (без да ми е било цел или пък да ме притеснява - никой не ме изпревари по пътя)...
А все пак е кола почти 4.80м/150к.с....
На магистралата до Варна отново настъпих сериозно и средния ми разход за целия път ми отново скочи на 7.4 само за последните 80км.....
За какви икономии говорите??? Ако искате реална икономия с какъвто и да е автомобил - отпуснете газта...
Дизелаците страдат не само в България ... Вижте немските форуми.. Преди година-две една германка бе вдигнала голяма врява защото в официалния сервиз след поредното чистене на DPF я бяха посъветвали да кара периодично по магистралата. А тя си е взела 'икономичната' кола само за в града.
За обслужването - наскоро гледах Круз 150к.с. и ми настръхнаха косите - на 60х.км обслужването струваше около 1200-1300лв (включително ремък/ролки)... На псевдолуксозната ми бензинка ТО в официалния ми сервиз е между 220лв и около 350 (високата стойност - със смяна на трансмисионни и спирачни течности).
Такъв разход качвам само на магистралата със скорости над 180км/ч (по GPS).. Колега с 320к.с. бензинка прави такъв извънградски разход (4х4, автомат) и то като я юрка.
Преди 4 дни бях до София. Извънградско без никакво моткане разхода ми бе около 7.2-7.4л/100км (магистралата ми вдига доста разхода, защото под рядко слизам под 140км/ч). Двама човека с около 100кг багаж.
Градското в София не ми бе много - Ал.Невски, Гео Милев, Летище, Бусманци и към Костинброд...
След това Петерохан, Берковица. И от там разхода ми спадна на около 6.6л/100км по обикновените пътища... Спокойно бързо каране - без идиотии, но и без никакво моткане (без да ми е било цел или пък да ме притеснява - никой не ме изпревари по пътя)...
А все пак е кола почти 4.80м/150к.с....
На магистралата до Варна отново настъпих сериозно и средния ми разход за целия път ми отново скочи на 7.4 само за последните 80км.....
За какви икономии говорите??? Ако искате реална икономия с какъвто и да е автомобил - отпуснете газта...
Дизелаците страдат не само в България ... Вижте немските форуми.. Преди година-две една германка бе вдигнала голяма врява защото в официалния сервиз след поредното чистене на DPF я бяха посъветвали да кара периодично по магистралата. А тя си е взела 'икономичната' кола само за в града.
За обслужването - наскоро гледах Круз 150к.с. и ми настръхнаха косите - на 60х.км обслужването струваше около 1200-1300лв (включително ремък/ролки)... На псевдолуксозната ми бензинка ТО в официалния ми сервиз е между 220лв и около 350 (високата стойност - със смяна на трансмисионни и спирачни течности).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- iceman1234
- Мнения: 123
- Регистриран на: 29 Авг 2011 13:15
- Местоположение: Plovdiv
Напълно съм съгласен с колегата slowtraveler - отпуснете газта
А иначе не смяташ ли, че Мазда 6 със еквивалентен дизелов мотор щеше да даде значително по - нисък разход? По отношение на цената за сервизно обслужване не знам какво те учудва ако си гледал цените в ТМ Ауто. Там цените и на части, и на труд са толкова извратено високи....
На Ауриса за масло + филтри ми взеха 460 лв. преди година и малко, а сега когато я обслужвам на друго място цената е около 200-220лв. и то с оригинални филтри и скъпо масло. Наистина обслужването на дизел излиза малко повечко, но съвсем малко.

А иначе не смяташ ли, че Мазда 6 със еквивалентен дизелов мотор щеше да даде значително по - нисък разход? По отношение на цената за сервизно обслужване не знам какво те учудва ако си гледал цените в ТМ Ауто. Там цените и на части, и на труд са толкова извратено високи....

Toyota Auris 1.4 D4D '08
Hyundai Terracan 2.9 CRDI '06
Hyundai Terracan 2.9 CRDI '06
- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Ами чак 'значително' - едва ли.... Може вместо 6.6 да има разход 5.5. ....Brigo написа:....
А иначе не смяташ ли, че Мазда 6 със еквивалентен дизелов мотор щеше да даде значително по - нисък разход?...
Бях сравнявал на времето с голяма статистика от spritmonitor - средния разход на бензина и дизела на такъв тип кола (сравнително голям седан, 150кс.) се различаваше с малко над 1л/100км...
Което поне на мен не ми изглежда 'значително по-нисък' при дизела...
Да, има икономия, но за мен си е танто за кукуриго...
С бензинката не се замислям дали зимата ще запаля при - 20С, когато колата е стояла 2 седмици в снежна пряспа, и то заредена с 'обикновен' бензин...
Или пък дали турбото ми гори масло, дали съм го изгасил 'правилно' след като съм настъпвал колата по магистралата. А и колата ми загрява за отрицателно време дори и при отрицателни температури...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Паленето не беше проблем дори и при температури по-ниски от -20 - просто сипвам "обикновена" нафта + добавка, която да оскъпява литъра с колосалните 2-3 ст. biggrin.gif и всичко е 6+. Това за горенето на масло от турбото също го изключвам при редовна смяна на масло + качествено такова. Е вярно загрява малко по - бавно зимата, но това да е кусура. А това със оставянето да работи на място след продължителен пробег, важи при дооооста дълго настъпване и се прави за 1-2 минути - лично аз никога не го чакам.
По отношение на разхода има толкова много фактори, които оказват влияние, че не можеш да му хванеш края. Но в крайна сметка преди в семейството се караха само бензинки - а сега дизели и лично не мисля да се връщам на назад поради ред причини
По отношение на разхода има толкова много фактори, които оказват влияние, че не можеш да му хванеш края. Но в крайна сметка преди в семейството се караха само бензинки - а сега дизели и лично не мисля да се връщам на назад поради ред причини

Toyota Auris 1.4 D4D '08
Hyundai Terracan 2.9 CRDI '06
Hyundai Terracan 2.9 CRDI '06
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Как го докарвате тоз разход 6.6? Жена ми го постигаше, ама аз не съм успявал. Лично за мен всички коли харчат еднахво почти. Като карах 1.6 и после 1.8 бензих си харечеше около 10-12.... После минах на 2.2Д4Д, ама и той нормално толкова си харчеше. Хибрида, ако не го юркам преекалено много и той пак е там като среден разход.... Та 6.6 и то без да пречиш на движението ми се струва адски нереално biggrin.gif
Единият агрегат - бензиновия - е лидер по нива на СО2, но пък дизела компенсира с по-високи нива на азотни окиси. По въпроса със саждите, изхвърляни от дизелови мотори - ДПФ филтъра бе решението на този проблем. Общо взето, съвременен дизелов мотор CR с ДПФ е може би един от най-малкото замърсяващи.
Относно спора дизел vs. бензин - ако се кара малко и предимно в града, бензина е по-добра оферта. При по-сериозен пробег и извънградски преходи / моя случай / бензина не е оферта. Обаче, има и други величини в това уравнение. Покупка на стар дизел с над 300.000 километра пробег / болшинството от колите по автокъщите / могат да обърнат плочата и да вкарат собственика на возилото в много цветен филм. И вместо да е на сметка, да излезе, че не е, ако след покупката започне да подменя дюзи, турбо и т.н. На моята компресора и дюзите струват поне 7.000 лева. Ако трябва да ги избия като разлика от разхода за гориво / в сравнение с бензина /, трябва да мина поне 70-80.000 километра. Така, че уравнението "дизел vs. бензин" има много неизвестни.
Мен специално икономията не ме е интересувала кой знае колко. По-скоро ми допада дизела заради постигания по-висок въртящ момент при по-ниски обороти в сравнение с бензиновия агрегат. И наличието на турбо компресор. Просто кефа от карането е по-голям. А ако е с две турбини / за ниски и по-високи обороти /, както е в БМВ 535Д - самото съвършенство.
Относно спора дизел vs. бензин - ако се кара малко и предимно в града, бензина е по-добра оферта. При по-сериозен пробег и извънградски преходи / моя случай / бензина не е оферта. Обаче, има и други величини в това уравнение. Покупка на стар дизел с над 300.000 километра пробег / болшинството от колите по автокъщите / могат да обърнат плочата и да вкарат собственика на возилото в много цветен филм. И вместо да е на сметка, да излезе, че не е, ако след покупката започне да подменя дюзи, турбо и т.н. На моята компресора и дюзите струват поне 7.000 лева. Ако трябва да ги избия като разлика от разхода за гориво / в сравнение с бензина /, трябва да мина поне 70-80.000 километра. Така, че уравнението "дизел vs. бензин" има много неизвестни.
Мен специално икономията не ме е интересувала кой знае колко. По-скоро ми допада дизела заради постигания по-висок въртящ момент при по-ниски обороти в сравнение с бензиновия агрегат. И наличието на турбо компресор. Просто кефа от карането е по-голям. А ако е с две турбини / за ниски и по-високи обороти /, както е в БМВ 535Д - самото съвършенство.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: FearSoft и 0 госта