Полусъединител на бензин ?
По темата:колата си се държи нормално.Не се шашкай!
Извън темата:наистина може да се карат шофьорски курсове само на автомобили с автоматична трансмисия, и после нямаш право да караш кола с ръчни скорости.Но къде се проверява, и къде е написано това на документ-не знам.
Извън темата:наистина може да се карат шофьорски курсове само на автомобили с автоматична трансмисия, и после нямаш право да караш кола с ръчни скорости.Но къде се проверява, и къде е написано това на документ-не знам.
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Колеги не се самозаблуждавайте ! Изпитите за придобиване право за управление на МПС (в съответната категория) се базират на закона и правилника за движение по пътищата, както и на придобитите умения да се управлява МПС (от съответната категория) при спазване на правилата описни в законовата уредба. Разликата между ръчни и скоростна кутия е начина на привеждане на МПС в движение, като не го прекатегоризира съответно. И при двете тряба да се спазват правилата, сигнализира, намалява, спира, тръгва и т.н. съгласно ЗДП и ППЗДП.
Според вас шофъорите на автобуси Икарус и тези на Мерцедес примерно(с автоматична скоростна кутия) имат право само за съответния вид автобус или право в съответната категория ?!?
Крайно време е да се преразгледат и позатегнат курсовете за шофъори, защото масово се карат автомобили от колеги без да имат нужната подготовка, което съчетано с агресивно поведение, подплатено с надмена парвенющина и скъп автомобил е опасност за околните и за себе си.
Иначе колегата ще свикне с потеглянето по наклон с бензиновия автомобил но горещо препоръчвам да не ползва полусъединител, ако не желае да го сменява по-често.
Според вас шофъорите на автобуси Икарус и тези на Мерцедес примерно(с автоматична скоростна кутия) имат право само за съответния вид автобус или право в съответната категория ?!?
Крайно време е да се преразгледат и позатегнат курсовете за шофъори, защото масово се карат автомобили от колеги без да имат нужната подготовка, което съчетано с агресивно поведение, подплатено с надмена парвенющина и скъп автомобил е опасност за околните и за себе си.
Иначе колегата ще свикне с потеглянето по наклон с бензиновия автомобил но горещо препоръчвам да не ползва полусъединител, ако не желае да го сменява по-често.
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Аз знам ... за ОК (код 106 в шофьорската книжка):Владислав написа:Извън темата:наистина може да се карат шофьорски курсове само на автомобили с автоматична трансмисия, и после нямаш право да караш кола с ръчни скорости.Но къде се проверява, и къде е написано това на документ-не знам.
http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/Dr ... G_10022623
Scorpion-е, не си съвсем прав да сравняваш професионални водачи с любители такива.За да изкараш C,или D категория задължително трябва да можеш да управляваш автомобил с ръчни скорости.Ако ти се падне служебна машина с автоматични скорости-само можеш да си доволен.
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Тъй като преди седмица жена ми изкара курс за "B", нейна колежка се прехвърли на кола с автоматик. Инструктора я е предупредил за това, за което спорим в момента. Предполагам няма да лъже човека.
Corolla Verso 1.8VVTi SOL 2006, Honda Jazz 1.4 CVT
www.polivni.com
www.polivni.com
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Не оспорвамВладислав написа:Scorpion-е, не си съвсем прав да сравняваш професионални водачи с любители такива.За да изкараш C,или D категория задължително трябва да можеш да управляваш автомобил с ръчни скорости.Ако ти се падне служебна машина с автоматични скорости-само можеш да си доволен.

Така или иначе твърдя, че не управлението на скоростите е решаващо за притежаване на свидетелство за управление на МПС. Дали в другите страни е така незнам, но в България не е така, а и аз не намирам логига.
По принцип има резон в това, което казваш.Принципно безопасността на движението зависи от много фактори.Контрола върху МПС-то е от най-важните такива.Факт е обаче, че контрола на превозното средство пряко зависи от управлението му.А управлението пряко зависи от трансмисията...Натам се сещаш! biggrin.gif
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
И на мен инструктор ми е казвал, че има значение дали караш курса на автоматик.Мисля , че във форума има инструктори. Ако могат те да внесат яснота по въпроса.dnedkov написа:Няма майтап, аз скоро разбрах, че е възможно шофьорски курсове да се провеждат на автоматик. Но след това имаш право да караш само кола с автоматични скорости. Никъде в книжката не е упоменато на какъв автомобил си се обучавал, но при инцидент, ако си управлявал автомобил с ръчни скорости, при една проверка може да отнесеш глоба. Това го казва инструктор. Не твърдя, че е така.scorpion написа: Офф-топик. Питайки приятелка на дъщеря ми дали може да кара кола с ръчни скорости, отговора е: "Ами аз имам книжка за автоматик"
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

TOYOTA Avensis D4D-2002g.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Едно време курсовете се караха само на Жигула, а „С“-категория на ГАЗ-ки. Ако някой се уредеше да кара ЗИЛ беше щастливец. Вечер, като се приберях от кормуване имах мускулна треска на ръцете от въртенето на геврека, сменянето на скорости и ритането на съединителя. А сега курсовете са само за отбии номер. Курсове на автоматик според мен трябва да са забранени. В БГ и в Европа се карат повече с ръчни трансмисии. Не сме САЩ все пак. 

- Instruktor59@yahoo.com
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
- Местоположение: София
Дори с изумление открих, че хора, които са взели изпита пред КАТ, не са и чували да си държат ръцете на волана на "2 без десет" и маса други неща!...prius 3 написа:... А сега курсовете са само за отбии номер. Курсове на автоматик според мен трябва да са забранени. В БГ и в Европа се карат повече с ръчни трансмисии. Не сме САЩ все пак.
Но, постепенно броят на продаваните коли с автоматични скоростни кутии ще нараства все повече. И, без да си кривим душата, автоматичните са по-приятни, по-лесни (=по-безопасни), а на последък и леееко по-икономични за каране.
Каквото сам си направя, никой не може...
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Можеш ли да караш с механична нямаш проблем с автомата. В началото ще риташ с левия крак и ще се чудиш какво да го правиш, но бързо се свиква. От автомат да се качиш на ръчка обаче си е живо приключение и трябва доста време да мине докато се свикне.Instruktor59@yahoo.com написа:Дори с изумление открих, че хора, които са взели изпита пред КАТ, не са и чували да си държат ръцете на волана на "2 без десет" и маса други неща!...prius 3 написа:... А сега курсовете са само за отбии номер. Курсове на автоматик според мен трябва да са забранени. В БГ и в Европа се карат повече с ръчни трансмисии. Не сме САЩ все пак.
Но, постепенно броят на продаваните коли с автоматични скоростни кутии ще нараства все повече. И, без да си кривим душата, автоматичните са по-приятни, по-лесни (=по-безопасни), а на последък и леееко по-икономични за каране.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Логика за безопасността може и да няма, но не е приятно някоя кифла да се учи да превключва скоростите в големият трафик и да задръства движението. Понеже много жени се стресират от "сложната" схема на скоростният лост, изкарват курса на автоматик за да са сигурни че няма да ги скъсат. И после им гледаме сеира по кръстовищата, започва едно гасене, шашкане, свиркане на другите автомобили, изнервени шофьори предприемат неправилни маневри.... и ето ти предпоставка за ПТПscorpion написа:Не оспорвамВладислав написа:Scorpion-е, не си съвсем прав да сравняваш професионални водачи с любители такива.За да изкараш C,или D категория задължително трябва да можеш да управляваш автомобил с ръчни скорости.Ако ти се падне служебна машина с автоматични скорости-само можеш да си доволен.може примера да е пресилен.
Така или иначе твърдя, че не управлението на скоростите е решаващо за притежаване на свидетелство за управление на МПС. Дали в другите страни е така незнам, но в България не е така, а и аз не намирам логига.

Corolla Verso 1.8VVTi SOL 2006, Honda Jazz 1.4 CVT
www.polivni.com
www.polivni.com
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Москвич 412. Още го помня зеления жабок, който често влизаше в бокса за смяна на съединител biggrin.gif именно защото на полигона се караше на 1-ва с полусъединител за да се преминава през различните фигури. Не си спомням вече какви бяха но: паркиране успоредно, паралелно, змейки, гърбица, осморка и т.н. нещо за което младите шофъори въобще не могат да си представят !Vesko написа:Аз съм се учил на Москвичprius 3 написа:Едно време курсовете се караха само на Жигула[/b]
Освен това имах и теория на автомобила, градско извънградско (вкл. магистрала) и ... тренажор. Да истинска зала с макети на автомобили, волан, педали и симулация на движение, внезапно спиране пред изскачащо дете и т.н. Говорим за 1983 година !!!!!!! Курса беше около 6 месеца за любител шофъор.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта