Страница 2 от 3

Публикувано на: 19 Фев 2012 23:05
от tlen
Съгласен съм за Varta че са зле. Не бих избрал тази марка без да съм на ти с акумулаторите за коли, така дойде в комлекта. Кажете коя марка акумулатори е подходяща като за Ярис.

Публикувано на: 19 Фев 2012 23:08
от zi_zi_top
Да препоръчваш акумулатор е като да препоръчаш гинеколог или фризьор на жена. Риска е много голям... laugh.gif
Аз съм се ориентирал към Бош S5 и Exide.

Публикувано на: 19 Фев 2012 23:13
от tlen
Бих попитал и в магазина но като знам че ще ми препоръчат това от което имат най -голяма печалба...

Публикувано на: 19 Фев 2012 23:16
от zi_zi_top
В ТМ Ауто продават акумулатори на доста добри цени с 3 години гаранция. Виж на сайта им. :thumbsup:

Публикувано на: 20 Фев 2012 08:02
от TATI
В събота взех за Киата един Ексайд 53 аЧ. Оригиналния беше 45. Цена 146 лв, 3 години гаранция и 10% отстъпка, че им дадох стария. Авенсиса е с Искра 77 аЧ, вече е на около 7м и няма грижи, но ще видим по-нататък.

Публикувано на: 20 Фев 2012 13:46
от tlen
Интересува ме какво ще стане с показанията на километража, ще се нулират ли и как да ги възстановя ако е така.

Публикувано на: 20 Фев 2012 14:56
от Владислав
Може би ще се нулира Trip A/B.Общия километраж (ODO) не се нулира.Иначе джамбазите щяха да са много доволни...Ще си изгубиш настройките на радиото, климатроника (ако имаш такъв), евентуално AUTO функцията на страничните стъкла.Май е това.Не е кой знае какво!Кажи какво е станало - дали купи нов, или зареди стария?

Публикувано на: 20 Фев 2012 15:18
от tlen
Акумулатора се зарежда в момента. Колата е без повечето екстри. Ще разбера утре като закача клемите.

Публикувано на: 20 Фев 2012 22:21
от Nixter
Трипа няма да ти се нулира. Само радиото и автоматичното стъклоповдигане.

Публикувано на: 21 Фев 2012 09:32
от tlen
Преди зареждането акумулаторът отказазваше да завърти, а само бендикса прещракваше . Акумулаторът е Varta - необслужваем, залепен добре и не се сваля капачката над клетките - добре залепена е - поне така мисля. На 3г. и 4 месеца е - 45Ah. Пиша го за тези които ще се интересуват какъв е и колко беше паднал акумулатора преди да почна да го зареждам.

Зареди се за 5 часа, с изправителя от снимката ми -3,5А, като следих напрежението. Без товар показваше -13,5v - уредът ми е аналогов мултиметър с голяма стрелка, а със вкл. изправител - 15,5v . Вие ще кажете зареден ли е нормално или презареден, не съм специалист в тази област.
След като поставих заредения акумулатор резултата беше следния:
Часовника отиде на 12.00 и станциите на радиото се изчистиха. Трип А , Б не беше нулиран. Другите екстри ги нямам.

Притесненията ми бяха свързани с очаквани аномалии и грешки в работата на компютъра най-вече. Само я запалих и угасих 3 пъти за да се убедя че пали. Не съм я карал още но се надявам всичко да е ок.

Публикувано на: 21 Фев 2012 16:02
от lederman
Радвам се, че спести пазаруване на нов акумулатор, но вече си имай едно на ум за този. батериите не обичат преразреждането а този е бил преразреден.

Струва ми се, че не е лошо да му направиш няколко контролирани заряда/разряда, с изчислени заряден ток/товар и съответно време за заряд.
5 часа са малко с 3,5А зарядно. това са 5*3,3=17.5Ah.
на теб пълният заряд ти е 45Ah => 45/3,5= 12,9 h са необходими за пълен заряд.

а разряда през някоя 5W крушка за габарит примерно, но не го оставяй да се преразреди !!!

Публикувано на: 21 Фев 2012 16:34
от zi_zi_top
Този акумулатор е с 1/3 от капацитета си и най-вероятно в следващите няколко дни ще се саморазреди и пак няма да може да пали.
Варианта предложен от ледерман е добър, но разреждането трябва да се прави контролирано - да не пада под 12 В и относителната плътност на електролита да е не по-ниска от 1020. След разреждането се зарежда отново /за препоръчване с импулсно зарядно в регенерационен режим/ до плътност на електролита 1025-6 и напрежение 13,6-8 В. Силата на зарядния ток не е желателно да превишава 2,5-3,0 А.
Ако не стане нищо не се коси, а си купи нов. :thumbsup:

Следващия път като сложиш акумулатора я запали, изчакай да загрее ДВГ и карай 3-4 км в променлив режим на движение за да си хване настройките ЕКУ-то.

Публикувано на: 21 Фев 2012 17:27
от tlen
Времето ще покаже и ако до седмица пак почне да пада, ще решавам какво ще правя. Бяха ме посъветвали като стигне 14,5v по време на зареждането с вкл. зарядно да спирам да зареждам. След 5 часа като слязох в мазето показа 15,5v и сметнах че е даже доста. Четох също че се мери 2 часа след зареждането. Кое е вярно не знам със сигурност. Колко трябваше да показва повече от 15,5v с вкл. зарядно?

Досега карах 50 км с вкл. фарове и надута музика. Палих я около 5-6 пъти. До седмица ще се види дали ще падне или не.

Публикувано на: 21 Фев 2012 17:45
от zi_zi_top
Това зарядно го изхвърли на място, където не минават хора, за да не го намери някой човек и да си мисли, че има зарядно. laugh.gif

Публикувано на: 21 Фев 2012 17:46
от tlen
Ако ще си разменяме обиди и аз мога да се включа.