Акумулаторни неволи - Yaris 1.0

Аватар
tlen
Мнения: 47
Регистриран на: 08 Ное 2008 11:16

Мнение от tlen » 19 Фев 2012 23:05

Съгласен съм за Varta че са зле. Не бих избрал тази марка без да съм на ти с акумулаторите за коли, така дойде в комлекта. Кажете коя марка акумулатори е подходяща като за Ярис.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 19 Фев 2012 23:08

Да препоръчваш акумулатор е като да препоръчаш гинеколог или фризьор на жена. Риска е много голям... laugh.gif
Аз съм се ориентирал към Бош S5 и Exide.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
tlen
Мнения: 47
Регистриран на: 08 Ное 2008 11:16

Мнение от tlen » 19 Фев 2012 23:13

Бих попитал и в магазина но като знам че ще ми препоръчат това от което имат най -голяма печалба...
Последно промяна от tlen на 20 Фев 2012 08:58, променено общо 1 път.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 19 Фев 2012 23:16

В ТМ Ауто продават акумулатори на доста добри цени с 3 години гаранция. Виж на сайта им. :thumbsup:
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
TATI
Мнения: 3033
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 165 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 20 Фев 2012 08:02

В събота взех за Киата един Ексайд 53 аЧ. Оригиналния беше 45. Цена 146 лв, 3 години гаранция и 10% отстъпка, че им дадох стария. Авенсиса е с Искра 77 аЧ, вече е на около 7м и няма грижи, но ще видим по-нататък.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
tlen
Мнения: 47
Регистриран на: 08 Ное 2008 11:16

Мнение от tlen » 20 Фев 2012 13:46

Интересува ме какво ще стане с показанията на километража, ще се нулират ли и как да ги възстановя ако е така.

Аватар
Владислав
Мнения: 670
Регистриран на: 23 Окт 2009 18:40
Местоположение: София,България

Мнение от Владислав » 20 Фев 2012 14:56

Може би ще се нулира Trip A/B.Общия километраж (ODO) не се нулира.Иначе джамбазите щяха да са много доволни...Ще си изгубиш настройките на радиото, климатроника (ако имаш такъв), евентуално AUTO функцията на страничните стъкла.Май е това.Не е кой знае какво!Кажи какво е станало - дали купи нов, или зареди стария?
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...

Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6

Аватар
tlen
Мнения: 47
Регистриран на: 08 Ное 2008 11:16

Мнение от tlen » 20 Фев 2012 15:18

Акумулатора се зарежда в момента. Колата е без повечето екстри. Ще разбера утре като закача клемите.

Nixter
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнение от Nixter » 20 Фев 2012 22:21

Трипа няма да ти се нулира. Само радиото и автоматичното стъклоповдигане.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

Аватар
tlen
Мнения: 47
Регистриран на: 08 Ное 2008 11:16

Мнение от tlen » 21 Фев 2012 09:32

Преди зареждането акумулаторът отказазваше да завърти, а само бендикса прещракваше . Акумулаторът е Varta - необслужваем, залепен добре и не се сваля капачката над клетките - добре залепена е - поне така мисля. На 3г. и 4 месеца е - 45Ah. Пиша го за тези които ще се интересуват какъв е и колко беше паднал акумулатора преди да почна да го зареждам.

Зареди се за 5 часа, с изправителя от снимката ми -3,5А, като следих напрежението. Без товар показваше -13,5v - уредът ми е аналогов мултиметър с голяма стрелка, а със вкл. изправител - 15,5v . Вие ще кажете зареден ли е нормално или презареден, не съм специалист в тази област.
След като поставих заредения акумулатор резултата беше следния:
Часовника отиде на 12.00 и станциите на радиото се изчистиха. Трип А , Б не беше нулиран. Другите екстри ги нямам.

Притесненията ми бяха свързани с очаквани аномалии и грешки в работата на компютъра най-вече. Само я запалих и угасих 3 пъти за да се убедя че пали. Не съм я карал още но се надявам всичко да е ок.

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от lederman » 21 Фев 2012 16:02

Радвам се, че спести пазаруване на нов акумулатор, но вече си имай едно на ум за този. батериите не обичат преразреждането а този е бил преразреден.

Струва ми се, че не е лошо да му направиш няколко контролирани заряда/разряда, с изчислени заряден ток/товар и съответно време за заряд.
5 часа са малко с 3,5А зарядно. това са 5*3,3=17.5Ah.
на теб пълният заряд ти е 45Ah => 45/3,5= 12,9 h са необходими за пълен заряд.

а разряда през някоя 5W крушка за габарит примерно, но не го оставяй да се преразреди !!!
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 21 Фев 2012 16:34

Този акумулатор е с 1/3 от капацитета си и най-вероятно в следващите няколко дни ще се саморазреди и пак няма да може да пали.
Варианта предложен от ледерман е добър, но разреждането трябва да се прави контролирано - да не пада под 12 В и относителната плътност на електролита да е не по-ниска от 1020. След разреждането се зарежда отново /за препоръчване с импулсно зарядно в регенерационен режим/ до плътност на електролита 1025-6 и напрежение 13,6-8 В. Силата на зарядния ток не е желателно да превишава 2,5-3,0 А.
Ако не стане нищо не се коси, а си купи нов. :thumbsup:

Следващия път като сложиш акумулатора я запали, изчакай да загрее ДВГ и карай 3-4 км в променлив режим на движение за да си хване настройките ЕКУ-то.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
tlen
Мнения: 47
Регистриран на: 08 Ное 2008 11:16

Мнение от tlen » 21 Фев 2012 17:27

Времето ще покаже и ако до седмица пак почне да пада, ще решавам какво ще правя. Бяха ме посъветвали като стигне 14,5v по време на зареждането с вкл. зарядно да спирам да зареждам. След 5 часа като слязох в мазето показа 15,5v и сметнах че е даже доста. Четох също че се мери 2 часа след зареждането. Кое е вярно не знам със сигурност. Колко трябваше да показва повече от 15,5v с вкл. зарядно?

Досега карах 50 км с вкл. фарове и надута музика. Палих я около 5-6 пъти. До седмица ще се види дали ще падне или не.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 21 Фев 2012 17:45

Това зарядно го изхвърли на място, където не минават хора, за да не го намери някой човек и да си мисли, че има зарядно. laugh.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
tlen
Мнения: 47
Регистриран на: 08 Ное 2008 11:16

Мнение от tlen » 21 Фев 2012 17:46

Ако ще си разменяме обиди и аз мога да се включа.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта