Страница 2 от 33
Публикувано на: 28 Яну 2012 15:18
от IVOtuning
Спор няма, че са надеждни, тук при мен има Приуси на по 200к км които не са сменяли накладки... и това при градско каране. От батерии никой не се е оплаквал...
Но не съм съгласен, че извън града са по - икономични...
Горят мин с литър повече от дизел, а при големи скорости разликата е още по-голяма.
Публикувано на: 28 Яну 2012 15:19
от photon
За градски условия и за нормално каране извънградско изглежда перфектно. Само автоматичните скорости не ме 'блазнят'

Публикувано на: 28 Яну 2012 15:33
от Vesko
LEXUS написа:Никой не коментира по-евтината поддръжка на хибрида тук.
Хибрида ми и авенсиса 2.2Д4Д събират горе долу едно и също количество масло и все се сменят през 15к км. От къде е по-евтината подръжка?
Публикувано на: 28 Яну 2012 15:50
от digitalpr
LEXUS, интересуваше ме колко време траят батериите, защото това ще е едно от най скъпите неща в хибрида и ако живота им е 8 години примерно (не знам колко е, затова питам), това означава че купувайки си нов хибрид, след 5 години ще е невъзможно да го продадеш, защото на практика той ще има приблизително още 3 години живот. Никой не би си купил такава кола и от там следва, че хибрида излиза много скъпо. Производителите всъщност дават ли отделна гаранция за батериите, както дават против корозия да кажем?
Публикувано на: 28 Яну 2012 16:02
от gicho
Върната енергия при спиране е около 20% - останалото са загуби в механика, електроника и батерии - но да, пак е по-добре от нищо. Не че няма и други начини да се събере, но всичко е скъпо и тежко.
Оплакванията от батериите не са че батериите са спрели да работят - има изследвания че с напредването на пробега разхода на приус-а си се качва полека-лека нагоре, което е от стареенето на батериите, но наистина си работят някак си. Тойота са хитри и не дават гаранция че батерията или общия разход ще се запази -т.е. не можеш да искаш гаранционна смяна защото разходи ти се е качил от 55-60mpg на 40-45mpg. Това се случва след 50-70 хил. мили, и 5-6-7 години (поне). Определено ще зависи от стила на каране - колкото повече цикли направи батерията (т.е. колкото повече ти спести като нова) , толкова по-рано ще деградира.
Реално ако един конвенционален автомобил започне да гори 15-20% над разхода си като нов, ще се брои за издухан, но това са "стари" технологии, нали така?
Като цяло, ако е 5000 разликата, не виждам проблем - да се надяваме че страната ни ще побелее и ще има облекчения за тях. Т.е. че Европа ще успее да накара нашите управляващи да уеднаквят законодателството в тази област.
Отделно би трябвало да може да се регистрираме коли в други държави от EU?
Публикувано на: 28 Яну 2012 20:18
от Uncle Dido
Я ти да видиш колко интересна тема....за пореден път.
Я сега да видим - ако работя в Лондон - Сити и при всяко влизане в центъра ми искат такса - ако съм с допотопните дизели - как ще ми излезе сметката за една година? щото хибридите и тези с газови уредби не плащат.
А сега да направим и сметка, когато катализаторите и филтрите за твърди частици започнат да дават фира, хъм?!
Да не споменаваме дюзите и калпавите турбини, дето профилактично трябва да им се чисти геометрията, че от сажди се задръства, тежките мотори и ядовете с предното окачване, за екология да не говорим.
Хайде, стига с тия дизели - поживяха си, време е да ги погребем...или да им оставим още малко живот при камионите и тежките, бавнооборотни машини...
Публикувано на: 28 Яну 2012 20:30
от zi_zi_top
Uncle Dido написа:...
Хайде, стига с тия дизели - поживяха си, време е да ги погребем...или да им оставим още малко живот при камионите и тежките, бавнооборотни машини...
Да ти кажа в Западна Европа не споделят твоето мнение и много ги карат. Поне на този етап!
Тойота имат дизелови модификации само за Европа и очевидно са направили добро маркетингово проучване.
П.С. Това ми е късметлийски пост 2222.

Публикувано на: 28 Яну 2012 22:59
от Uncle Dido
Док, скоро ще им се наложи да го споделят...

Публикувано на: 28 Яну 2012 23:27
от LEXUS
Vesko написа:LEXUS написа:Никой не коментира по-евтината поддръжка на хибрида тук.
Хибрида ми и авенсиса 2.2Д4Д събират горе долу едно и също количество масло и все се сменят през 15к км. От къде е по-евтината подръжка?
По-евтината поддръжка на хибрида е в това, че не сменяш примерно нафтови филтри, също така сменяш накладки много по-рядко.
Публикувано на: 28 Яну 2012 23:30
от LEXUS
zi_zi_top написа:Uncle Dido написа:...
Хайде, стига с тия дизели - поживяха си, време е да ги погребем...или да им оставим още малко живот при камионите и тежките, бавнооборотни машини...
Да ти кажа в Западна Европа не споделят твоето мнение и много ги карат. Поне на този етап!
Да ти кажа в Япония и САЩ пък споделят точно неговото мнение. А това са двете най-развити държави в света.
Това,че стиснатият европеец кара замърсяващи със сажди дизели, не означава,че са много напредниачави или умни,а просто стиснати и подкрепящи европейската си стока,а тя не предлага хибриди,а дори да предложи-те са на по-висока цена. Друго си е Голф или Фиеста дизел все пак.

Публикувано на: 28 Яну 2012 23:31
от martod
Uncle Dido написа:Док, скоро ще им се наложи да го споделят...

Дреме ми на акумулатора biggrin.gif аз освен дизела си карам и хибрид, на газ и бензин .. laugh.gif
Като свърши олиото по заведенията, ще караме само на газ ..

Публикувано на: 28 Яну 2012 23:39
от LEXUS
digitalpr написа:LEXUS, интересуваше ме колко време траят батериите, защото това ще е едно от най скъпите неща в хибрида и ако живота им е 8 години примерно (не знам колко е, затова питам), това означава че купувайки си нов хибрид, след 5 години ще е невъзможно да го продадеш, защото на практика той ще има приблизително още 3 години живот. Никой не би си купил такава кола и от там следва, че хибрида излиза много скъпо. Производителите всъщност дават ли отделна гаранция за батериите, както дават против корозия да кажем?
Батериите траят много. Приус 1 от 97-ма година още карат с оригиналните батерии. Не знам обаче колко дизели карат с оригиналните дюзи и турбини.
Купувайки си нов хибрид и след 5 , и след 8 години можеш да го продадеш,защото батериите не създават проблеми. Няма такова нещо точно 8 години и край с батериите-това е гаранция. Немските автомобили имат гаранция 2 години-това значи ли по твоя модел на разсъждение,че след 2 години не можеш да ги продадеш,защото ще се счупи след тези 2 години?
Производителят Тойота дава отделна гаранция за хибридната система,която включва батериите! Написах ти го по-горе.
Хибридът изобщо не излиза много скъпо,защото дори без работеща батерия да го продадеш, ти продаваш една икономична бензинова кола. Но както казах, проблеми с батериите при тойота хибрид няма. Повече са проблемите с дизелите - дюзи- една дюза с цена300-500 Евро, турбини- една турбина- няколко хиляди евро.
Ти ми кажи,ако ти се наложи такава смяна на дизела,което не е нещо необичайно при дизел колко евтин ти излиза дизелът? Кой би си купил такава кола и колко скъпо тя ти излиза? Защо не задавш и тия въпроси,които са много по-резонни?
Публикувано на: 28 Яну 2012 23:48
от zi_zi_top
Като се разправяме за батерии си дадох сметка, че аз си сменям през 2 години телефоните само заради батерията. Купувам си само Нокия бизнес клас модели и след 2 години като започна да ги зареждам всеки ден ми писва и си купувам нов телефон. Правил съм опит да си сменя само батерията, но за 3-4 месеца новата започва да "държи" по-малко и от оригиналната и айде в коша.
Да де, ама един телефон е 6-700 лева, не е като 40-50 000 лв. за хибридна Тойота.

Публикувано на: 28 Яну 2012 23:53
от LEXUS
gicho написа:Тойота са хитри и не дават гаранция че батерията или общия разход ще се запази
Колкото останалите фирми дават такава гаранция, толкова и Тойота.
gicho написа:-т.е. не можеш да искаш гаранционна смяна защото разходи ти се е качил от 55-60mpg на 40-45mpg. Това се случва след 50-70 хил. мили, и 5-6-7 години (поне). Определено ще зависи от стила на каране - колкото повече цикли направи батерията (т.е. колкото повече ти спести като нова) , толкова по-рано ще деградира.
Японците са разчели батериите за страшно много цикли на зареждане и разреждане.Ключовото е,че са ги предвидили да се зареждат до 40 %- не повече , именно за дълговечността им. Именно батериите са много надежден компонент в тойота хибридите. За разлика примерно от един Шевролет Волт,които набързо минаха без достатъчно тестове към потенциално опасните литиево-йонни и последствията са пожари от батериите. Тойота умишлено държи на никел-металхидрида,защото ги е изпитала до съвършенство и са издържали изпита на времето. Слагат ги и в Лексусите тоя тип батерии! От Тойота заявиха,че умишлено забавят въвеждането на литиево-йонните именно заради дори минималния риск от прегряване на батериите и евентуален пожар,както стана при Шеви Волт. Заявиха,че ще ги въведат едва когато всички евентуални проблеми с тях са напълно решени.
Публикувано на: 28 Яну 2012 23:56
от LEXUS
zi_zi_top написа:Като се разправяме за батерии си дадох сметка, че аз си сменям през 2 години телефоните само заради батерията. Купувам си само Нокия бизнес клас модели и след 2 години като започна да ги зареждам всеки ден ми писва и си купувам нов телефон. Правил съм опит да си сменя само батерията, но за 3-4 месеца новата започва да "държи" по-малко и от оригиналната и айде в коша.
Да де, ама един телефон е 6-700 лева, не е като 40-50 000 лв. за хибридна Тойота.

Да де, но телефонът ти първо е Нокия, а не Самсунг. А второ, батериите на Тойота нямат нищо общо като цикъл зареждане-разреждане с ГСМ. Ако трябва и линкове ще дам на таксиметрови компании с Приуси,които 500 000км. не са пипани оригиналните батерии. Интересно ми е колко турбо-дизела,които са по-скъпи от бензиновите коли издържат 500 000км. без никакъв проблем.