Избор на Корола

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 26 Яну 2012 01:24

Каква ти е била предната кола? Да не е някоя хонда. biggrin.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

DJordans
Мнения: 21
Регистриран на: 09 Сеп 2008 15:55
Местоположение: Dimitrovgrad

Мнение от DJordans » 27 Яну 2012 14:02

Карам Корола с 1.6 двигател и по магистрала без спортно каране на границата на разрешеното ограничение си харчи скромно 6.3 на дълъг път. Ако караш предимно сам и 1.4 ти върши работа. По-мощната 1.6 чак да е по-шумна не съм съгласен - пътя е грапав и прави шума дразнещ. Който го дразни шума на двигателя да си купи електромобил tongue.gif
Изображение
Toyota Corolla AE111 1,6i 16V - 1998

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 27 Яну 2012 15:58

LEXUS написа:Каква ти е била предната кола? Да не е някоя хонда. biggrin.gif
Те 1.5 Хондите са по 125 коня tongue.gif ти за 1.8 115 коня говориш за Хонда ..
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
max-2
Мнения: 2090
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 111 пъти

Мнение от max-2 » 27 Яну 2012 18:39

1.8/115 има Ford и този от 97г. върви много добре дори на тежкото Мондео.
Carina E 4AFE LB 1992

burkito
Мнения: 27
Регистриран на: 16 Дек 2010 12:46

Мнение от burkito » 30 Яну 2012 17:01

Колега аз също съм с 1,6 мотора. И на мен ми идва бавен. Не е много бавен, но ми се иска да има повече сила.
Интересното при него е че му липсва сила в средните обороти.
В ниските има много въртящ момент и за потеглене и светофари е супер /не говоря за гонки/.
После малко заглъхва в ниските.
Като влезе във високи обороти обаче тръгва пак.

Като цяло разхода ми е около 8-8,5 средно, но аз имам основно градско с колата. Возията е приемлива и е доста по тиха от аурис 1,4 бензин.
Моята е СОЛ изпълнение и мисля че си има всички стандартни екстра. Климатроник, подгрев на стъклата и огледалата, ел. огледала, ел. фарове, автоматични чистачки, борд компютър и радио/сд. Май това са нещата които има. Не е кой знае колко но според мен е достатъчно за автомобил от този клас. Моята е купувана нова и е на 43 000 км, за момента нищо не и е правено, но от мои приятели с подобни короли, също чувам само хубави неща, дори и на повече километри.

Аз лично обаче бих се замислил за по големия мотор.

Zalmoxis
Мнения: 11
Регистриран на: 22 Яну 2012 16:16
Местоположение: София

Мнение от Zalmoxis » 31 Яну 2012 18:33

Чуденето ми бензин - дизел продължава.
Познат, който кара Тойоти ми каза, че дизеловите мотори на тази Корола хич не са за отписване. Напротив, били известни със здравина и добро поведение. И че няма значение какви километри въртя, да взимам такава.
Може ли някой колега да сподели повече впечатления от дизела - със сигурност повече ме интересува по-големия. Ясно, че ще е по-шумен, но със сигурност по-приятен за извънградско.
Имах и въпрос относо ESP-то. Само сол версията ли го има или всичките?

burkito
Мнения: 27
Регистриран на: 16 Дек 2010 12:46

Мнение от burkito » 01 Фев 2012 20:13

Такааа, аз понеже писах за ЕСП и реших да си поиграя малко днес по леда. Да ти кажа не усетих някаква подобна система да се намесва в управлението. Може би е постоянно пуснато и трудно ще усетя момента без, но като цяло ми се стори че липсва подобна система. Помня обаче че като купувахме колата от ТМ точно за ЕСП ми говореха че има.

Сега вече и аз не знам. На американските виждам че дори има бутон за изключване, но при моята липсва...

Относно дизеловия мотор, мога да кажа че съжалявам че моята не е дизелова. Единствено до колкото знам, голяма част от дизеловите короли са сглобявани в Турция, а бензиновите и в Англия и в Япония.

Нека колегите ме поправят ако греша.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 01 Фев 2012 20:44

Моята е дизелова с ДВГ 1CD-FTV и е японка! :thumbsup:
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 01 Фев 2012 21:01

burkito написа:Колега аз също съм с 1,6 мотора. И на мен ми идва бавен. Не е много бавен, но ми се иска да има повече сила.
Интересното при него е че му липсва сила в средните обороти.
В ниските има много въртящ момент и за потеглене и светофари е супер /не говоря за гонки/.
После малко заглъхва в ниските.
Като влезе във високи обороти обаче тръгва пак.

.
Да не ти е автоматик Королата?
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

whitefang
Мнения: 145
Регистриран на: 21 Сеп 2010 10:22
Местоположение: Пловдив

Мнение от whitefang » 01 Фев 2012 21:03

При Тойота системата се казва VSC (Vehicle Stability Control) не ESP.Ако нямаш бутон и лампа на таблто ,която светва на таблото (кола със вълнички под гумите) ,нямаш тая система.Те таблата за всички са еднакви т.ч. Ако твоя модел се предлага и с тази ескра на таблото я имаш ама не светва ,ако нямаш системата.
1.4 Д4Д ECU-то няма ресурс да управлява тая система, в никое ниво на оборудване не се предлага. За 2.0 Д4Д от 2002 до 2003 също. Та при дизела чак след фейслифта на Е12 от края на 2003(Тези със фаровете с извивка като сълза) има VSC и то само при 2 литровия мотор. За бензикните за 1.4 vvti също не се предлага. Ако е 1.6 според нивото на обородудване,което пък за различните региони е различно.
Според мен тая екстра ти е излишна и наличието и въобще не трябва да е определящо за избора ти. Дизел има 90 коня и 2.0 .за гермнаския пазар(същия двигател скопен чрез софтуера на ECU-то и по-друг катализатор)-заради прага на данъците в германия. Иначе 2002-2003 дизела е 110 коня. Същия тоя 1CD-FTV двигател при фейслифта след 2003 е 116 коня. 1.4 дизела е доста икономичен,малко по-тих ,а и данъка ще ти е по-нисък 2.5 пъти ,защото ползваш 50% намаление за наличието на катализатор ,което не важи за коли над 100 коня,Гражданската също ще ти е доста по-евтина -тя пък застрахователите си я смятат според кубатурата. Другото предимство на 1.4 че ангренажа му е с верига и няма да се налага да сменяш ремък и ролки. Някой от първите 1.4 имат проблеми с турбината ,май и риколл е имало,за гаранционна подмяна.
Изображение
Corolla EU12 CDE120 D4D 2003

Аватар
sstefan
Мнения: 184
Регистриран на: 23 Дек 2008 01:04
Местоположение: София

Мнение от sstefan » 01 Фев 2012 22:45

whitefang написа:При Тойота системата се казва VSC (Vehicle Stability Control) не ESP.Ако нямаш бутон и лампа на таблто ,която светва на таблото (кола със вълнички под гумите) ,нямаш тая система.Те таблата за всички са еднакви т.ч. Ако твоя модел се предлага и с тази ескра на таблото я имаш ама не светва ,ако нямаш системата.
1.4 Д4Д ECU-то няма ресурс да управлява тая система, в никое ниво на оборудване не се предлага. За 2.0 Д4Д от 2002 до 2003 също. Та при дизела чак след фейслифта на Е12 от края на 2003(Тези със фаровете с извивка като сълза) има VSC и то само при 2 литровия мотор. За бензикните за 1.4 vvti също не се предлага. Ако е 1.6 според нивото на обородудване,което пък за различните региони е различно.
Според мен тая екстра ти е излишна и наличието и въобще не трябва да е определящо за избора ти. Дизел има 90 коня и 2.0 .за гермнаския пазар(същия двигател скопен чрез софтуера на ECU-то и по-друг катализатор)-заради прага на данъците в германия. Иначе 2002-2003 дизела е 110 коня. Същия тоя 1CD-FTV двигател при фейслифта след 2003 е 116 коня. 1.4 дизела е доста икономичен,малко по-тих ,а и данъка ще ти е по-нисък 2.5 пъти ,защото ползваш 50% намаление за наличието на катализатор ,което не важи за коли над 100 коня,Гражданската също ще ти е доста по-евтина -тя пък застрахователите си я смятат според кубатурата. Другото предимство на 1.4 че ангренажа му е с верига и няма да се налага да сменяш ремък и ролки. Някой от първите 1.4 имат проблеми с турбината ,май и риколл е имало,за гаранционна подмяна.

Изключително изчерпателно и вярно,поздравление на колегата за отговора. :thumbsup:
Toyota Avensis wagon 2002, 2.0 D-4D 110 hp-продадена
Toyota Avensis wagon 2009, 2.2 D-4D 150 hp-продадена
Toyota Yaris 2007, 1.4 D-4D 90 hp
Ford Mondeo 2017,2.0 150 hp
Hyundai I 30,2016,1.6 125 hp AT-служебна/държавна

Zalmoxis
Мнения: 11
Регистриран на: 22 Яну 2012 16:16
Местоположение: София

Мнение от Zalmoxis » 04 Фев 2012 13:25

Благодаря колеги,
Значи да се ориенитрам към дизела 1,4. Всъщност, точно за него ми говориха, че бил супер успешен и известен с безпроблемност и здравина.
Единственото, което ме притеснява е как ще се държи на дълги пътувания - изпреварвания, магистрала... Макар че 90 коня ми се струват ок. Ползите от малкия данък и разходи определено са плюс.
Интересна ми е тази съпоставка между 2.0 и 1.4. Тези 110/116 коня доста ме блазнят :)

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 04 Фев 2012 14:52

1,4 Д4-Д е по-нов и по-високо технологичен комън рейл, който работи при по-високо налягане на рейката и е с по-различни дюзи, затова от 1400 куб. см. изваждат 66 кВт и 205 Нм.

1CD-FTV ( 2,0 Д4-Д) е пускан в Корола Е12 като 3 разновидности - 90 к.с., 110 к.с. и 116 к.с. Той е също комън рейл и е един от най-успешните ДВГ на Тойота. Сравнително по-разтоварен от 1,4 и е с много добра динамика и мощ и в 3-те му модификации.

П.С. Лично на мен много ми е хванал окото за следващия ми автомобил новия 2-литров Д4-Д, който е 126 к.с. rolleyes.gif Да сме живи и здрави пък ще видим какво ще изпадне, че хич не обичам да правя планове...
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Zalmoxis
Мнения: 11
Регистриран на: 22 Яну 2012 16:16
Местоположение: София

Мнение от Zalmoxis » 21 Апр 2012 15:00

Здравейте, колеги. Включвам се в темата отново. Вече съм в ниво избор на запазен екземпляр. Спрях се на дизел и мисля да гледам тази: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details

Исках да попитам за съвет дали има нещо специфично, което да гледам? Но като цяло по-скоро ще имам нужда от човек, който разбира от Тойоти. Дали има някой колега от форума, който да помогне за оглед по-натам, естествено срещу малка финансова компенсация. Не знам дали от автокъщата ще мога да я изкарам, за да я водя на сервиз.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 5 госта