Избор на Корола
Карам Корола с 1.6 двигател и по магистрала без спортно каране на границата на разрешеното ограничение си харчи скромно 6.3 на дълъг път. Ако караш предимно сам и 1.4 ти върши работа. По-мощната 1.6 чак да е по-шумна не съм съгласен - пътя е грапав и прави шума дразнещ. Който го дразни шума на двигателя да си купи електромобил 

Колега аз също съм с 1,6 мотора. И на мен ми идва бавен. Не е много бавен, но ми се иска да има повече сила.
Интересното при него е че му липсва сила в средните обороти.
В ниските има много въртящ момент и за потеглене и светофари е супер /не говоря за гонки/.
После малко заглъхва в ниските.
Като влезе във високи обороти обаче тръгва пак.
Като цяло разхода ми е около 8-8,5 средно, но аз имам основно градско с колата. Возията е приемлива и е доста по тиха от аурис 1,4 бензин.
Моята е СОЛ изпълнение и мисля че си има всички стандартни екстра. Климатроник, подгрев на стъклата и огледалата, ел. огледала, ел. фарове, автоматични чистачки, борд компютър и радио/сд. Май това са нещата които има. Не е кой знае колко но според мен е достатъчно за автомобил от този клас. Моята е купувана нова и е на 43 000 км, за момента нищо не и е правено, но от мои приятели с подобни короли, също чувам само хубави неща, дори и на повече километри.
Аз лично обаче бих се замислил за по големия мотор.
Интересното при него е че му липсва сила в средните обороти.
В ниските има много въртящ момент и за потеглене и светофари е супер /не говоря за гонки/.
После малко заглъхва в ниските.
Като влезе във високи обороти обаче тръгва пак.
Като цяло разхода ми е около 8-8,5 средно, но аз имам основно градско с колата. Возията е приемлива и е доста по тиха от аурис 1,4 бензин.
Моята е СОЛ изпълнение и мисля че си има всички стандартни екстра. Климатроник, подгрев на стъклата и огледалата, ел. огледала, ел. фарове, автоматични чистачки, борд компютър и радио/сд. Май това са нещата които има. Не е кой знае колко но според мен е достатъчно за автомобил от този клас. Моята е купувана нова и е на 43 000 км, за момента нищо не и е правено, но от мои приятели с подобни короли, също чувам само хубави неща, дори и на повече километри.
Аз лично обаче бих се замислил за по големия мотор.
Чуденето ми бензин - дизел продължава.
Познат, който кара Тойоти ми каза, че дизеловите мотори на тази Корола хич не са за отписване. Напротив, били известни със здравина и добро поведение. И че няма значение какви километри въртя, да взимам такава.
Може ли някой колега да сподели повече впечатления от дизела - със сигурност повече ме интересува по-големия. Ясно, че ще е по-шумен, но със сигурност по-приятен за извънградско.
Имах и въпрос относо ESP-то. Само сол версията ли го има или всичките?
Познат, който кара Тойоти ми каза, че дизеловите мотори на тази Корола хич не са за отписване. Напротив, били известни със здравина и добро поведение. И че няма значение какви километри въртя, да взимам такава.
Може ли някой колега да сподели повече впечатления от дизела - със сигурност повече ме интересува по-големия. Ясно, че ще е по-шумен, но със сигурност по-приятен за извънградско.
Имах и въпрос относо ESP-то. Само сол версията ли го има или всичките?
Такааа, аз понеже писах за ЕСП и реших да си поиграя малко днес по леда. Да ти кажа не усетих някаква подобна система да се намесва в управлението. Може би е постоянно пуснато и трудно ще усетя момента без, но като цяло ми се стори че липсва подобна система. Помня обаче че като купувахме колата от ТМ точно за ЕСП ми говореха че има.
Сега вече и аз не знам. На американските виждам че дори има бутон за изключване, но при моята липсва...
Относно дизеловия мотор, мога да кажа че съжалявам че моята не е дизелова. Единствено до колкото знам, голяма част от дизеловите короли са сглобявани в Турция, а бензиновите и в Англия и в Япония.
Нека колегите ме поправят ако греша.
Сега вече и аз не знам. На американските виждам че дори има бутон за изключване, но при моята липсва...
Относно дизеловия мотор, мога да кажа че съжалявам че моята не е дизелова. Единствено до колкото знам, голяма част от дизеловите короли са сглобявани в Турция, а бензиновите и в Англия и в Япония.
Нека колегите ме поправят ако греша.
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Да не ти е автоматик Королата?burkito написа:Колега аз също съм с 1,6 мотора. И на мен ми идва бавен. Не е много бавен, но ми се иска да има повече сила.
Интересното при него е че му липсва сила в средните обороти.
В ниските има много въртящ момент и за потеглене и светофари е супер /не говоря за гонки/.
После малко заглъхва в ниските.
Като влезе във високи обороти обаче тръгва пак.
.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
При Тойота системата се казва VSC (Vehicle Stability Control) не ESP.Ако нямаш бутон и лампа на таблто ,която светва на таблото (кола със вълнички под гумите) ,нямаш тая система.Те таблата за всички са еднакви т.ч. Ако твоя модел се предлага и с тази ескра на таблото я имаш ама не светва ,ако нямаш системата.
1.4 Д4Д ECU-то няма ресурс да управлява тая система, в никое ниво на оборудване не се предлага. За 2.0 Д4Д от 2002 до 2003 също. Та при дизела чак след фейслифта на Е12 от края на 2003(Тези със фаровете с извивка като сълза) има VSC и то само при 2 литровия мотор. За бензикните за 1.4 vvti също не се предлага. Ако е 1.6 според нивото на обородудване,което пък за различните региони е различно.
Според мен тая екстра ти е излишна и наличието и въобще не трябва да е определящо за избора ти. Дизел има 90 коня и 2.0 .за гермнаския пазар(същия двигател скопен чрез софтуера на ECU-то и по-друг катализатор)-заради прага на данъците в германия. Иначе 2002-2003 дизела е 110 коня. Същия тоя 1CD-FTV двигател при фейслифта след 2003 е 116 коня. 1.4 дизела е доста икономичен,малко по-тих ,а и данъка ще ти е по-нисък 2.5 пъти ,защото ползваш 50% намаление за наличието на катализатор ,което не важи за коли над 100 коня,Гражданската също ще ти е доста по-евтина -тя пък застрахователите си я смятат според кубатурата. Другото предимство на 1.4 че ангренажа му е с верига и няма да се налага да сменяш ремък и ролки. Някой от първите 1.4 имат проблеми с турбината ,май и риколл е имало,за гаранционна подмяна.
1.4 Д4Д ECU-то няма ресурс да управлява тая система, в никое ниво на оборудване не се предлага. За 2.0 Д4Д от 2002 до 2003 също. Та при дизела чак след фейслифта на Е12 от края на 2003(Тези със фаровете с извивка като сълза) има VSC и то само при 2 литровия мотор. За бензикните за 1.4 vvti също не се предлага. Ако е 1.6 според нивото на обородудване,което пък за различните региони е различно.
Според мен тая екстра ти е излишна и наличието и въобще не трябва да е определящо за избора ти. Дизел има 90 коня и 2.0 .за гермнаския пазар(същия двигател скопен чрез софтуера на ECU-то и по-друг катализатор)-заради прага на данъците в германия. Иначе 2002-2003 дизела е 110 коня. Същия тоя 1CD-FTV двигател при фейслифта след 2003 е 116 коня. 1.4 дизела е доста икономичен,малко по-тих ,а и данъка ще ти е по-нисък 2.5 пъти ,защото ползваш 50% намаление за наличието на катализатор ,което не важи за коли над 100 коня,Гражданската също ще ти е доста по-евтина -тя пък застрахователите си я смятат според кубатурата. Другото предимство на 1.4 че ангренажа му е с верига и няма да се налага да сменяш ремък и ролки. Някой от първите 1.4 имат проблеми с турбината ,май и риколл е имало,за гаранционна подмяна.
whitefang написа:При Тойота системата се казва VSC (Vehicle Stability Control) не ESP.Ако нямаш бутон и лампа на таблто ,която светва на таблото (кола със вълнички под гумите) ,нямаш тая система.Те таблата за всички са еднакви т.ч. Ако твоя модел се предлага и с тази ескра на таблото я имаш ама не светва ,ако нямаш системата.
1.4 Д4Д ECU-то няма ресурс да управлява тая система, в никое ниво на оборудване не се предлага. За 2.0 Д4Д от 2002 до 2003 също. Та при дизела чак след фейслифта на Е12 от края на 2003(Тези със фаровете с извивка като сълза) има VSC и то само при 2 литровия мотор. За бензикните за 1.4 vvti също не се предлага. Ако е 1.6 според нивото на обородудване,което пък за различните региони е различно.
Според мен тая екстра ти е излишна и наличието и въобще не трябва да е определящо за избора ти. Дизел има 90 коня и 2.0 .за гермнаския пазар(същия двигател скопен чрез софтуера на ECU-то и по-друг катализатор)-заради прага на данъците в германия. Иначе 2002-2003 дизела е 110 коня. Същия тоя 1CD-FTV двигател при фейслифта след 2003 е 116 коня. 1.4 дизела е доста икономичен,малко по-тих ,а и данъка ще ти е по-нисък 2.5 пъти ,защото ползваш 50% намаление за наличието на катализатор ,което не важи за коли над 100 коня,Гражданската също ще ти е доста по-евтина -тя пък застрахователите си я смятат според кубатурата. Другото предимство на 1.4 че ангренажа му е с верига и няма да се налага да сменяш ремък и ролки. Някой от първите 1.4 имат проблеми с турбината ,май и риколл е имало,за гаранционна подмяна.
Изключително изчерпателно и вярно,поздравление на колегата за отговора.

Toyota Avensis wagon 2002, 2.0 D-4D 110 hp-продадена
Toyota Avensis wagon 2009, 2.2 D-4D 150 hp-продадена
Toyota Yaris 2007, 1.4 D-4D 90 hp
Ford Mondeo 2017,2.0 150 hp
Hyundai I 30,2016,1.6 125 hp AT-служебна/държавна
Toyota Avensis wagon 2009, 2.2 D-4D 150 hp-продадена
Toyota Yaris 2007, 1.4 D-4D 90 hp
Ford Mondeo 2017,2.0 150 hp
Hyundai I 30,2016,1.6 125 hp AT-служебна/държавна
Благодаря колеги,
Значи да се ориенитрам към дизела 1,4. Всъщност, точно за него ми говориха, че бил супер успешен и известен с безпроблемност и здравина.
Единственото, което ме притеснява е как ще се държи на дълги пътувания - изпреварвания, магистрала... Макар че 90 коня ми се струват ок. Ползите от малкия данък и разходи определено са плюс.
Интересна ми е тази съпоставка между 2.0 и 1.4. Тези 110/116 коня доста ме блазнят
Значи да се ориенитрам към дизела 1,4. Всъщност, точно за него ми говориха, че бил супер успешен и известен с безпроблемност и здравина.
Единственото, което ме притеснява е как ще се държи на дълги пътувания - изпреварвания, магистрала... Макар че 90 коня ми се струват ок. Ползите от малкия данък и разходи определено са плюс.
Интересна ми е тази съпоставка между 2.0 и 1.4. Тези 110/116 коня доста ме блазнят

- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
1,4 Д4-Д е по-нов и по-високо технологичен комън рейл, който работи при по-високо налягане на рейката и е с по-различни дюзи, затова от 1400 куб. см. изваждат 66 кВт и 205 Нм.
1CD-FTV ( 2,0 Д4-Д) е пускан в Корола Е12 като 3 разновидности - 90 к.с., 110 к.с. и 116 к.с. Той е също комън рейл и е един от най-успешните ДВГ на Тойота. Сравнително по-разтоварен от 1,4 и е с много добра динамика и мощ и в 3-те му модификации.
П.С. Лично на мен много ми е хванал окото за следващия ми автомобил новия 2-литров Д4-Д, който е 126 к.с.
Да сме живи и здрави пък ще видим какво ще изпадне, че хич не обичам да правя планове...
1CD-FTV ( 2,0 Д4-Д) е пускан в Корола Е12 като 3 разновидности - 90 к.с., 110 к.с. и 116 к.с. Той е също комън рейл и е един от най-успешните ДВГ на Тойота. Сравнително по-разтоварен от 1,4 и е с много добра динамика и мощ и в 3-те му модификации.
П.С. Лично на мен много ми е хванал окото за следващия ми автомобил новия 2-литров Д4-Д, който е 126 к.с.

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Здравейте, колеги. Включвам се в темата отново. Вече съм в ниво избор на запазен екземпляр. Спрях се на дизел и мисля да гледам тази: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details
Исках да попитам за съвет дали има нещо специфично, което да гледам? Но като цяло по-скоро ще имам нужда от човек, който разбира от Тойоти. Дали има някой колега от форума, който да помогне за оглед по-натам, естествено срещу малка финансова компенсация. Не знам дали от автокъщата ще мога да я изкарам, за да я водя на сервиз.
Исках да попитам за съвет дали има нещо специфично, което да гледам? Но като цяло по-скоро ще имам нужда от човек, който разбира от Тойоти. Дали има някой колега от форума, който да помогне за оглед по-натам, естествено срещу малка финансова компенсация. Не знам дали от автокъщата ще мога да я изкарам, за да я водя на сервиз.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта