
Моля, дайте повече информация за хибрида
Първо чел съм тази информация за GS и LS хибрид.Не съм запознат с новия RX.Второ казвал съм му и преди - нека да пробва с някой бензинов X5 или ML какъв разход би му дал с неговия стил на каране.Казвам че ще е по-икономичен от конвенционален автомобил с 300 к.с. под капака.А не че ще харчи 3 на 100... 

Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Scott - Не съм твърдял, че енергията идва от нейде другаде:). Цялата енергия идва от бензиновият двигател. И тази която генерира ел. двигателя при спиране, също идва от ДВГто, генерирана при ускорението. Дори когато потегля само с ел. двигател, това пак е енергията на ДВГ генерирана и съхранена в батерията в по ранен момент, затова не споря. Само казвах, че режим на работа само на ДВГ, задвижващ непосредствено автомобила няма. Например както при Пежо(че е най-опростен модела на хибрида:)), работи само дизела и движи предните колела, ел двигателят е отцепен и задните са като на конвенционален автомобил. При тойота част от енергията ДВГ предава директно, част чрез преобразуване в ел. енергия и обратно в механична в ел двигателя. Всъщност не е необходимо ДВГ, ел. двигателя и генератора да са с еднакви обороти, това е хубавото на ел. двигателите и ел. генераторите, че запазват високото си КПД в широк диапазон обороти. Генератора може да генерира висока мощност при ниски обороти и ел. двигателя да я отдаде работейки на високи обороти(и обратно). Може би имате предвид, че може батерията да не се използва, да не е необходимо. Нужна е само за да се изкара макс. мощност, над тази на ДВГ и при резки ускорения когато ДВГ не е изгодно да се форсира или дори не може да развие бързо мощността си(така както ел двигателя).
Владислав - това за увеличаване на разхода и падането на общото КПД при висока скорост не го знаех. Навярно е свързано с ограничената свобода която дава планетарният механизъм. И при висока скорост е нужно друго съотношение на взаимни обороти между ел. двигателя, генератора и ДВГ. Затова навярно използват втори планетарен механизъм.
Владислав - това за увеличаване на разхода и падането на общото КПД при висока скорост не го знаех. Навярно е свързано с ограничената свобода която дава планетарният механизъм. И при висока скорост е нужно друго съотношение на взаимни обороти между ел. двигателя, генератора и ДВГ. Затова навярно използват втори планетарен механизъм.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
не е така,гаранцията на хибридните компоненти беше 8г-160к при приус1/2.актуалните модели приус3 и ауриса са с 5г-100к,което говори за повишения риск от вграждането на сбирщайн части.последно време даже при тези модели се появиха някои макар и дребни дефекти,следя развитието в немския приус-форум:martist написа:... Гаранцията на хибридната система мисля, че е 10 години ...
http://www.priusfreunde.de/portal/index ... Itemid=117
като цяло обаче са едни от най-надеждните автомобили,поддръжката е смешно ниска.

-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Рунд втори ... biggrin.gifHursa написа: При тойота част от енергията ДВГ предава директно, част чрез преобразуване в ел. енергия и обратно в механична в ел двигателя. Всъщност не е необходимо ДВГ, ел. двигателя и генератора да са с еднакви обороти, това е хубавото на ел. двигателите и ел. генераторите, че запазват високото си КПД в широк диапазон обороти...
Погледни на страница 11 в THS II документа - има 5 режима на работа. Режим 4 'Нормално каране' е когато ДВГ се използва за движение на автомобила. Освен това има още един под-режим, когато батерията е под критичната степен на разряд - тогава оборотите на ДВГ се вдигат още повече и част от енергията му се използва за заряд на батерията.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
jim_beam – за съжаление е така, гаранцията е само 100 к километра за разлика от другите двигатели. Явно тойота не намира системата за достатъчно надеждна когато е в движение:). Казвате, че поддръжката е евтина, какво имате впредвид? Ремонтната поддръжка или смяна на масла и консумативи?
Scott – прав сте, има го този вариант. Всъщност той е и логичен, ако се бях замислил:). Ако му спреш подаването на ток на ел. двигателя то ротора му просто ще се върти свободно с външната „слъчева” зъбчатка(май така я наричат:)Всъщност "короната"). А може би дори е предвиден механизъм за зацепване, подобен на съединителя или на бендикс, поне по клиповете май не се отсъединява. Всъщност при новият хибрид с тази вариаторна скоростна кутия оборотите навярно могат да се поддържат около оптималните в доста широк диапазон.
Кой е запознат със тази скоростна кутия? Достатъчно ли е сцеплението да се предаде този доста голям въртящ момент? Май сумарният е 349 Н.м впечатляващ е. Това си е колкото на един сравнително мощен дизел. И дали сцеплението може да поеме без превъртане рязко изменение на въртящият момент. Все пак от макс. ускорение може да се наложи забавяне в генераторен режим.
И някой знае ли линкове с описание на бензиновият двигател VVT-i двигател, но да е на български или руски:). Че за него си трябва четене май, не само картинки.
Scott – прав сте, има го този вариант. Всъщност той е и логичен, ако се бях замислил:). Ако му спреш подаването на ток на ел. двигателя то ротора му просто ще се върти свободно с външната „слъчева” зъбчатка(май така я наричат:)Всъщност "короната"). А може би дори е предвиден механизъм за зацепване, подобен на съединителя или на бендикс, поне по клиповете май не се отсъединява. Всъщност при новият хибрид с тази вариаторна скоростна кутия оборотите навярно могат да се поддържат около оптималните в доста широк диапазон.
Кой е запознат със тази скоростна кутия? Достатъчно ли е сцеплението да се предаде този доста голям въртящ момент? Май сумарният е 349 Н.м впечатляващ е. Това си е колкото на един сравнително мощен дизел. И дали сцеплението може да поеме без превъртане рязко изменение на въртящият момент. Все пак от макс. ускорение може да се наложи забавяне в генераторен режим.
И някой знае ли линкове с описание на бензиновият двигател VVT-i двигател, но да е на български или руски:). Че за него си трябва четене май, не само картинки.
Последно промяна от Hursa на 14 Окт 2011 23:33, променено общо 1 път.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
системата си е доста надеждна,просто идват нови рискови фактори като европейски компоненти.а само 100к гаранция си е пак ок,особено ако вземем за сравнение европ. автопроизводители.Hursa написа:jim_beam – за съжаление е така, гаранцията е само 100 к километра за разлика от другите двигатели. Явно тойота не намира системата за достатъчно надеждна когато е в движение:). Казвате, че поддръжката е евтина, какво имате впредвид? Ремонтната поддръжка или смяна на масла и консумативи?
...
между другото ако се разтърси човек се намира все още приус2 на 0км,някакви останали бройки.
ремонтната поддръжка е почти 0,а при марката тойота сервизната поддръжка е една от най-евтините,особено ако сам си носиш маслото.e,и ориг. консумативи не са от най-евтините,поне част от тях като горивен филтър при дизела.

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Не знаех, че сервизното обслужване е от най-евтините при тойота. Но много ме впечатли, че можеш да гледаш на монитор какво правят с колата в сервиза. Поне в този сервиз който аз бях:). Това, че е по-ниска надеждността при европейските доставчици съвсем не е успокоително:). Все пак ключови компоненти при хибридната система едва ли са много евтини. И тъй като навярно тук можем да купим тойота произведена в европа едва ли ремонтните разходи ще клонят към 0. Друго което вероятно е чувствителен разход при хибрида - смяна на батерията. Едва ли живота и е голям. Бързо и често разреждане и зареждане. Живота и вероятно е макс. 2 години, дори да я щади човек.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
laugh.gif laugh.gif laugh.gifHursa написа:... Друго което вероятно е чувствителен разход при хибрида - смяна на батерията. Едва ли живота и е голям. Бързо и често разреждане и зареждане. Живота и вероятно е макс. 2 години, дори да я щади човек.
ти май наистина не си в час,правилно си се насочил към самообразоване!

- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Трябва ли да му казваме, че повечето Приус 1 си вървят още с оригиналните батерии от 98-ма година biggrin.gifjim_beam написа:laugh.gif laugh.gif laugh.gifHursa написа:... Друго което вероятно е чувствителен разход при хибрида - смяна на батерията. Едва ли живота и е голям. Бързо и често разреждане и зареждане. Живота и вероятно е макс. 2 години, дори да я щади човек.
ти май наистина не си в час,правилно си се насочил към самообразоване!

TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Разбира се, че не съм запознат, затова питам:). Всъщност именно за батерията най-малко дават информация. Когато питах дилара, каза, че 5 години е гаранцията. Впечатляващо, стига да не си калкулират в цената 1 или 2 смени на батерия.
LEXUS - това вече е убедително, благодаря.
LEXUS - това вече е убедително, благодаря.
Последно промяна от Hursa на 14 Окт 2011 20:46, променено общо 1 път.
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Няма Приус ,произведени в Европа, има Аурис хибриди от Англия.Hursa написа: Това, че е по-ниска надеждността при европейските доставчици съвсем не е успокоително:). Все пак ключови компоненти при хибридната система едва ли са много евтини. И тъй като навярно тук можем да купим тойота произведена в европа едва ли ремонтните разходи ще клонят към 0.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Прочете ли какво съм написал. Няма информация за батериите,защото са напълно безпроблемни. Дори първите Приуси от 98-ма карат с оригиналните си батерии.Hursa написа:Разбира се, че не съм запознат, затова питам:). Всъщност именно за батерията най-малко дават информация. Когато питах дилара, каза, че 5 години е гаранцията. Впечатляващо, стига да не си калкулират в цената 1 или 2 смени на батерия.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Да, Приус е Япония. Аурис е Англия, но много го хвалят,а сега е ултра-здрав Аурис съм убеден, защото сега се прихваща важната европейска клиентела и няма да има компромиси, нищо ,че е от Англия. За Приус и Аурис има отлични отзиви от гледна точка на надеждност нямат конкуренция.Hursa написа:LEXUS - т. е. са производство в Япония? От ауриса се интересувам, цената на приуса ми е много висока. Всъщност не смятах, че батерията е проблемна, а че е консуматив за през 2 години:).
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], ccvetan и 3 госта