
Моля, дайте повече информация за хибрида
Мнение от Владислав » 13 Окт 2011 10:29

Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Владислав
-
- Мнения: 5752
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 181 пъти
Мнение от Hursa » 13 Окт 2011 18:52
Владислав - това за увеличаване на разхода и падането на общото КПД при висока скорост не го знаех. Навярно е свързано с ограничената свобода която дава планетарният механизъм. И при висока скорост е нужно друго съотношение на взаимни обороти между ел. двигателя, генератора и ДВГ. Затова навярно използват втори планетарен механизъм.
Hursa
Vesko
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Мнение от jim_beam » 13 Окт 2011 22:05
не е така,гаранцията на хибридните компоненти беше 8г-160к при приус1/2.актуалните модели приус3 и ауриса са с 5г-100к,което говори за повишения риск от вграждането на сбирщайн части.последно време даже при тези модели се появиха някои макар и дребни дефекти,следя развитието в немския приус-форум:martist написа:... Гаранцията на хибридната система мисля, че е 10 години ...
http://www.priusfreunde.de/portal/index ... Itemid=117
като цяло обаче са едни от най-надеждните автомобили,поддръжката е смешно ниска.

jim_beam
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Scott » 13 Окт 2011 22:54
Рунд втори ... biggrin.gifHursa написа: При тойота част от енергията ДВГ предава директно, част чрез преобразуване в ел. енергия и обратно в механична в ел двигателя. Всъщност не е необходимо ДВГ, ел. двигателя и генератора да са с еднакви обороти, това е хубавото на ел. двигателите и ел. генераторите, че запазват високото си КПД в широк диапазон обороти...
Погледни на страница 11 в THS II документа - има 5 режима на работа. Режим 4 'Нормално каране' е когато ДВГ се използва за движение на автомобила. Освен това има още един под-режим, когато батерията е под критичната степен на разряд - тогава оборотите на ДВГ се вдигат още повече и част от енергията му се използва за заряд на батерията.
Scott
-
- Мнения: 5752
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 181 пъти
Мнение от Hursa » 14 Окт 2011 19:03
Scott – прав сте, има го този вариант. Всъщност той е и логичен, ако се бях замислил:). Ако му спреш подаването на ток на ел. двигателя то ротора му просто ще се върти свободно с външната „слъчева” зъбчатка(май така я наричат:)Всъщност "короната"). А може би дори е предвиден механизъм за зацепване, подобен на съединителя или на бендикс, поне по клиповете май не се отсъединява. Всъщност при новият хибрид с тази вариаторна скоростна кутия оборотите навярно могат да се поддържат около оптималните в доста широк диапазон.
Кой е запознат със тази скоростна кутия? Достатъчно ли е сцеплението да се предаде този доста голям въртящ момент? Май сумарният е 349 Н.м впечатляващ е. Това си е колкото на един сравнително мощен дизел. И дали сцеплението може да поеме без превъртане рязко изменение на въртящият момент. Все пак от макс. ускорение може да се наложи забавяне в генераторен режим.
И някой знае ли линкове с описание на бензиновият двигател VVT-i двигател, но да е на български или руски:). Че за него си трябва четене май, не само картинки.
Hursa
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Мнение от jim_beam » 14 Окт 2011 19:14
системата си е доста надеждна,просто идват нови рискови фактори като европейски компоненти.а само 100к гаранция си е пак ок,особено ако вземем за сравнение европ. автопроизводители.Hursa написа:jim_beam – за съжаление е така, гаранцията е само 100 к километра за разлика от другите двигатели. Явно тойота не намира системата за достатъчно надеждна когато е в движение:). Казвате, че поддръжката е евтина, какво имате впредвид? Ремонтната поддръжка или смяна на масла и консумативи?
...
между другото ако се разтърси човек се намира все още приус2 на 0км,някакви останали бройки.
ремонтната поддръжка е почти 0,а при марката тойота сервизната поддръжка е една от най-евтините,особено ако сам си носиш маслото.e,и ориг. консумативи не са от най-евтините,поне част от тях като горивен филтър при дизела.

jim_beam
-
- Мнения: 5752
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 181 пъти
Мнение от Hursa » 14 Окт 2011 19:54
Hursa
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Мнение от jim_beam » 14 Окт 2011 20:20
laugh.gif laugh.gif laugh.gifHursa написа:... Друго което вероятно е чувствителен разход при хибрида - смяна на батерията. Едва ли живота и е голям. Бързо и често разреждане и зареждане. Живота и вероятно е макс. 2 години, дори да я щади човек.
ти май наистина не си в час,правилно си се насочил към самообразоване!

jim_beam
- LEXUS
- Мнения: 3770
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Мнение от LEXUS » 14 Окт 2011 20:41
Трябва ли да му казваме, че повечето Приус 1 си вървят още с оригиналните батерии от 98-ма година biggrin.gifjim_beam написа:laugh.gif laugh.gif laugh.gifHursa написа:... Друго което вероятно е чувствителен разход при хибрида - смяна на батерията. Едва ли живота и е голям. Бързо и често разреждане и зареждане. Живота и вероятно е макс. 2 години, дори да я щади човек.
ти май наистина не си в час,правилно си се насочил към самообразоване!

LEXUS
-
- Мнения: 5752
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 181 пъти
Мнение от Hursa » 14 Окт 2011 20:43
LEXUS - това вече е убедително, благодаря.
Hursa
- LEXUS
- Мнения: 3770
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Мнение от LEXUS » 14 Окт 2011 20:44
Няма Приус ,произведени в Европа, има Аурис хибриди от Англия.Hursa написа: Това, че е по-ниска надеждността при европейските доставчици съвсем не е успокоително:). Все пак ключови компоненти при хибридната система едва ли са много евтини. И тъй като навярно тук можем да купим тойота произведена в европа едва ли ремонтните разходи ще клонят към 0.
LEXUS
- LEXUS
- Мнения: 3770
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Мнение от LEXUS » 14 Окт 2011 20:45
Прочете ли какво съм написал. Няма информация за батериите,защото са напълно безпроблемни. Дори първите Приуси от 98-ма карат с оригиналните си батерии.Hursa написа:Разбира се, че не съм запознат, затова питам:). Всъщност именно за батерията най-малко дават информация. Когато питах дилара, каза, че 5 години е гаранцията. Впечатляващо, стига да не си калкулират в цената 1 или 2 смени на батерия.
LEXUS
Hursa
- LEXUS
- Мнения: 3770
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Мнение от LEXUS » 14 Окт 2011 20:59
Да, Приус е Япония. Аурис е Англия, но много го хвалят,а сега е ултра-здрав Аурис съм убеден, защото сега се прихваща важната европейска клиентела и няма да има компромиси, нищо ,че е от Англия. За Приус и Аурис има отлични отзиви от гледна точка на надеждност нямат конкуренция.Hursa написа:LEXUS - т. е. са производство в Япония? От ауриса се интересувам, цената на приуса ми е много висока. Всъщност не смятах, че батерията е проблемна, а че е консуматив за през 2 години:).
LEXUS
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта