Страница 2 от 2
P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Публикувано на: 14 Авг 2024 09:41
от mapamop
mano написа: ↑14 Авг 2024 09:02
Да си призная честно, аз дори не знаех че веригата се сменя на този мотор. Много често съм чел, че тези вериги са "вечни"
"Вечни" са дотолкова че няма да се скъса за разлика от на някои немски и френски изделия, дори и при неразумни количества пробег.
Моята на 350 000 се обади за смяна, на 380 000 преди 3 седмици я открих че виси между зъбните колела със около 1-2 сантиметра надолу. А трябва да е (почти) изпъната доколкото чета.
Резултата е че за 30 000 пробег, разхода ми е със 50% нагоре извън града и около 70% на градски пробег в студено време, в топло време е около 50-60%.
Тойота не са дали сервизен интервал, но дори и да е lifetime това е 200 000 километра или 5 години - гаранционния срок на Автомобила. След това е вече Afterlife time. Зъбните колела по които върви веригата, обтегача на веригата и "бананите" също няма да са прекрасни и предвид че ще падне голямо разглобяване аз ЩЕ ги сменя скоро накуп, заедно с маслената помпа. Цената за всички части заедно с маслената помпа е малко под 1000 лева. Можеш да биеш цената като смениш само муфата и веригата примерно, но предвид износването и на другите детайли ще се цепи мотор отново.
След всяко отваряне на мотора е желателно да се смени гарнитурата на капака на клапаните, без значение колко е нова и как изглежда. Това от собствен опит и от сервизното ръководство - вдигнах капака на клапаните, който беше с ОЕМ гарнитура на около 2 години и веднага ми скочиха корекциите на горивото на "доливане на още гориво" - започна да издиша гарнитурата и да дърпа излишен въздух.
Прецени си опциите, и финансите...
P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Публикувано на: 14 Авг 2024 15:24
от mano
Да може би това ще е следващото, което ще направя. Смяна на всичко, което си описал, но май ще трябва да приготвя още 2 000 лв. Лошото е, че трудно се намират качествени майстори вече. Ще се допитам до момчето, което ми прави клапаните да видим той какво ще предложи.
P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Публикувано на: 14 Авг 2024 16:09
от mapamop
Вдигнете капака на клапаните. Менте гарнитура за него е 15-20 лева. Като превъртите мотора през десния калник и шайбата на коляновия вал горе ще се види зацепени ли са муфата, насрещното зъбно колело правилно.
Отнема време и 20 лева примерно ако ще го правиш ти. Позициите на шайбата на коляновия вал, и на самите зъбни колела и веригата ги има в сервизното ръководство. Ако го нямаш си го изтегли от раздела със ръководствата. Линка съдържа aitnet в името си.
P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Публикувано на: 14 Авг 2024 20:42
от mano
Маркерите на веригата не съвпадат на всяко превъртане на мотора, може да си дойдат на мястото веднъж на 100 или 200 завъртания.
P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Публикувано на: 14 Авг 2024 22:42
от mapamop
Вероятно както и при мен има проблем в ангренажната група. Но при мен не свети нищо като грешки, освен че когато ѝ скимне набива грешка за твърде богата смес.
Белезите на шайбата на коляновия вал и на зъбните колела излязоха "по книга" след едно голямо въртене на ръка на мотора и то чак като качи налягане в маслената магистрала че да опъне веригата.
И ще се сменя генерално всичко около веригата, а после ще разследвам кое е сдало багажа. Но притеснителното е че моята е грубо на почти двоен пробег от твоята. На километража в момента пише 381000.
P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Публикувано на: 15 Авг 2024 14:24
от mano
При мен пък обратно, светва P0171 system too lean (бедна горивна смес). Вдигателят ми е доста добър, не пипа грам масло, притеснява ме само факт-а че го вадя много чисто на смяната, изобщо не се цапа. Дали да не взема да го сменя с друго следващия път ? Иначе днес успях да хвана freeze frame и той изглежда така.

P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Публикувано на: 15 Авг 2024 23:11
от mapamop
Имаш и сериозен излишък на въздух в горивната смес. Мисля да беше +/-25% границата. А при теб и дългия и късия тримове са на плюс почти на границата. Потърси темата където съм писал за стрелката която подскача между 1000 и 1400 оборота. Писал съм и съм добавял картинки как се изчистват течовете на вакуум.
Ако не се оправи ти остава вече ангренажната група.
P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Публикувано на: 16 Авг 2024 09:22
от mano
Възможно е да има неверни данни защото ламбда сондата ми е одталечена от тръбата с дистанционна втулка. Тази интервенция я правих преди 5 години за да спре да ми плюва някаква грешка, но вече не помня коя беше. Тогава си мислех, че проблема е в катализатора и не исках да купувам нов, но сега след тези промени при ГТП май ще трябва да купя и нова сонда и нов катализатор. Какво мислиш ? Прегледа тази година го минах малко преди да втвърдят нещата и имам почти цяла година на разположение.
Ще пусна обаче едни живи данни за тези две стойности, за да видя какво точно показват и пак ще пиша.
P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Публикувано на: 16 Авг 2024 12:15
от mapamop
mano написа: ↑16 Авг 2024 09:22
едни живи данни за тези две стойности
Графики се пускат. Само моментата стойност може да заблуди.
Тримовете мисля че основно ги генерира първата сонда, а там нямаш втулка и тя е преди катализатора
P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Публикувано на: 21 Авг 2024 18:10
от mano
Така, ето какво установих през последните 4-5 дни.
1. Отпада мнението ми, че грешката се появява само при ниска скорост и ниски оботори.
2. Грешката се появява до 10-тина минути след като съм потеглил независимо от скоростта и оборотите.
3. След изтриване на грешката в движение, тя повече не се появява дори да измина 300 км.
4. Грешката ще се появи само веднъж след стартиране да двигателя и в зависимост от това дали е загрял повече или по-малко, просто ще се увеличи или намали времето за появяване. Ако е загрял, излиза по-бързо, понякога до 1 минута.
Правих си експерименти, карам около 150 км без да спирам, спирам на една отбивка на пътя, гася мотора, изчаквам 10-15 секунди и паля, тръгвам и до минута, максимум две, хоп светва.
Ако колата е стояла на паркинг дълго време и мотора е истинал, след потеглянето до 10-на минути ще светне.
Сега се чудя с температура ли да я свържа или някакво време. И какво се случва в това време, за да накара тази грешка да светне. Но пак казвам, прави го само веднъж след палене на двигателя, след изчистване, за да се появи отново, трябва да загася и пак да запаля.
P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Публикувано на: 21 Авг 2024 19:16
от gena_bs
Не се случва нищо повече от това, че ламбда сондата се загрява до работна температура.
Съответно започва да подава някакви стойности на ЕКУ-то. Те, с голяма вероятност, не са реални и ти излизат грешките.
И каква е тази стойност на Intake Air 48C? На слънце ли си оставил колата да работи на място?
P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Публикувано на: 21 Авг 2024 19:57
от mano
Не е била на място, а в движение, всъщност направих няколко снимки и данните се различават. Понякога не отчита някои параметри, но ето ситуацията от последните няколко дни. Виж не се сетих за ламбда сондата, добре ли ще е да сменя и двете като начало ?

P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Публикувано на: 01 Ное 2024 08:22
от mano
Моята сага продължава, след като набедихме ламбда сондата, за което имаше и причина видно от снимката по-долу, смених и нея.
Направих тестово кръгче около 20 км и нищо не светна. Радостта ми беше обаче кратка защото днес на тръгване за работа пак ми светна P1349. И така продължаваме напред.