Страница 2 от 2

Публикувано на: 25 Окт 2007 20:15
от slowtraveler
За Боша съм съгласен - голямо дърво са станали.....
В еbay(щатския) не съм търсил, щото тъпия вентилатор е европейски....
Друг вентилатор не ми се взема (особено през интернет) щото няма да съвпаднат монтажните размери
Май ще се ориентирам към чехите - утре ще ги прозвъня да видя какво ще предложат...

Публикувано на: 28 Окт 2007 23:53
от тодор иванов
здравеи имам електро сервиз в пловдив за вентилатора
наистина екапсулован но ние ги отваряме имаме оригинални втулки и
четки даваме игаранция ремонта стува до 50лв.

Публикувано на: 29 Окт 2007 19:21
от slowtraveler
Благодаря за офертата колега.
За съжаление моя електродвигател вече не е ремонтопригоден - беше отварян 3 пъти. Корпуса му е много мек и се гъне.
От това при първите монтажи с новите втулки заклинваше(при керниговането се огъваше корпуса).
Освен това пластините, които държаха втулките бяха толкова некачествени, че при първия опит да се свалят втулките тези пластинки се счупиха на 5-8 части като стъкло...
Затова двигателя беше побългарен и вместо предна пластина сложихме спирална пружина..
И само за една година пак изяде втулките, което ме навежда на мисълта, че перката не е балансирана добре..
Затова търся цял комплект.

Публикувано на: 30 Авг 2008 14:41
от slowtraveler
Забравих да напиша отчета:
В началото на лятото купих вентилатора от чехите.
Английски/руски не говореха и отказаха да изпратят вентилатора по пощата.
Но имах приятел, който беше в Прага по него време и той го поръча/получи по пощата за 1 ден(доставката-безплатна).
Цената : 178лв (2240CZK).
Вентилатора е тайвански (поне така пише на него).
Комплекта го получих сглобен, в добра транспортна кутия и включва всичко - корпус, ел. двигател, перка.
Просто изключваш куплунга и развиваш четирите болта на стария вентилатор, и действаш в обратния ред с новополучения.
Изглежда 1/1 с оригинала (присъединителни размери, форма, куплунг).
Дори на корпуса си ги има предупредителните надписи на английски...
Двигателя изглежда по-добре изработен от Бошовския.
Единствено кабела бе малко по-къс от оригиналния, но все пак куплунга се включи без опъване на кабела.
Доволен съм от резултата: Лятото го отработи безпроблемно и безшумно. :thumbsup:

Публикувано на: 30 Авг 2008 21:38
от Vesko
Scott написа:
slowtraveler написа:И двата се командват от компютъра според нуждите, защото при включване на климатроника се включва и левия вентилатор заедно с десния...
Да вярно е, но контрола на левия е двустепенен, а на десния 'плавен' (PWM). Поне за моята Селика така 'пише' - плавно регулиране на оборотите когато достигне около зададената от климатроника темепратура.
П.П. Тъкмо погледнах схемата на Селика с климатик (не климатроник). Там има 3 релета и съответно 4 режима:
- 1 - А/С вентилатора последователно на охлаждащия (половин скорост)
- 2 - А/С вентилатора пълна мощност (12В), охлаждащия - 12В
- 3 - А/С вентилатора спрян, охлаждащия спрян
- 4 - А/С вентилатора спрян, охлаждащия - пълна мощност (12В).
При всички положения, ако климатика работи охлаждащия вентилатор също работи поне на половин скорост. Евентулано ако са различни вентилаторите и скоростите ще са различни.
Не съм много съгласен, че могат да работят двата вентилатора последователно. Имах същият авенсис и единият вентилатор се беше повредил (от страната на водача) и си търсих друг защото срока на доставка тогава беше много голям. Вентилатора беше свален, но през цялото време си карах колата без никакви проблеми със загряването, нищо че беше лято (е не най-горещото).

Публикувано на: 30 Авг 2008 23:37
от kristian
slowtraveler написа:Никой ли няма идея за помощ? mellow.gif
Моите и двата привидно изглеждат така.Та идеята ми е че като се спускаш от Метро към кръговото,има една автоморга.Там би трябвало да има май 2 Карини.Защо не провериш дали няма да ти пасне нещо.В раздела купува/продава е писал един от пичовете даето бачкат там-Me4oKat-http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=7437.

П.С. сега видях последното ти мнение-май малко късно съм се включил wink.gif

Публикувано на: 30 Авг 2008 23:42
от slowtraveler
Колеги, 1.всеки вентилатор се управлява сам за себе си...
2. Проблема е решен - просто споделих как съм го решил ако някой друг се срещне със същия проблем (например както Vesko)... :thumbsup: